oomens schreef:jasmijn16 schreef:Dat vinden heel veel baasjes vreselijk, en dus besluiten ze massaal dat hun eigen hond geen muilkorf nodig heeft of niet aangelijnd hoeft.Als ze een muilkorf ommoeten zouden ze niet meer takken kunnen pakken, niet meer spelen. Dat zouden wij vreselijk vinden.
Denk alleen dat er in veel van die gevallen toch een andere keuze gemaakt zal worden wanneer de eerste vergissing of het eerste ongelukje meteen einde hond betekent.
Niet alleen baasjes, mijn hond ook.
Omdat er een paar aso's zijn die hun hond niet op kunnen voeden, zou mijn hond dan maar aangelijnd/gemuilkorfd moeten lopen, waar die irritante onopgevoede keffertjes vrij baan hebben.
Volgens mij heb ik al duidelijk gemaakt dat ook wij de fout in zijn gegaan met een kleine hond, en voor deze hadden we dus ook een muilkorf en verschillende lijnen voor verschillende uitlaat plaatsen

Ik durf met zekerheid te zeggen dat mijn rottweiler kinderen en andere honden met rust laat - Ja, ook als hij aangevallen wordt, want er zit geen kwaad in.
Nee, ik heb geen glazen bol - Maar dat heeft de buurvrouw verderop met labrador of golden retriever ook niet.
Maar goed, blijkbaar mag je dat als rottweiler eigenaar niet zeggen, maar als labrador of weetikhetwatvoorsoort, mag je dat wel.