Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tortilla

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:16

Er is er in ieder geval rond september weer eentje.

Ik weet niet wat je zoekt wat betreft dames, ik heb hier twee blauwe dames zitten die nog niet gereserveerd zijn. Ze zijn nu bijna 4 weken en mogen over een week of 2 weg.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:27

In Juni is de volgende, weet de precieze datum zo niet, maar dat kan je zo opzoeken :)

LuniekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:49

love_mandy schreef:
Leuk! Weet je nog van wie je ze hebt?

Twee komen van Mousery Suku, twee van Asdy Mousery, eentje van Heaven and Hell Mousery en mijn blauw Siamees komt bij ik dacht een Franse mevrouw vandaan... Ik weet niet precies wie en wilde eigenlijk ook alleen muisjes van voor mij bekende Mousery's maar soms wordt je zo verliefd haha. :o

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:29

Luniek schreef:
love_mandy schreef:
Leuk! Weet je nog van wie je ze hebt?

Twee komen van Mousery Suku, twee van Asdy Mousery, eentje van Heaven and Hell Mousery en mijn blauw Siamees komt bij ik dacht een Franse mevrouw vandaan... Ik weet niet precies wie en wilde eigenlijk ook alleen muisjes van voor mij bekende Mousery's maar soms wordt je zo verliefd haha. :o

Ja, dat herken ik wel ja :')
En het is toch altijd afwachten wat het blijft doen en wat niet, zijn gewoon kwetsbaar.

Ik heb de hele dag achter de kraam van Irma en Janine gestaan. Bedoeling was eigenlijk alleen muizen van Janine, Irma, Fenna en Roelof te halen (stonden allemaal op 1 rij) maar uiteindelijk is daar ook eentje van rebas bij gekomen (die bonte Texel kon ik niet laten zitten) :')

En toen kwam Janine ook nog met fuzzen aan die ze bij van Vliet uit de bak had. Dus ik kon het ook niet laten om daar eentje van mee te nemen. :')

LuniekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:56

Muisjes zijn inderdaad erg kwetsbaar heb ik helaas ook gemerkt en je kunt ook niet alles voorspellen aan de hand van hun achtergrond. Het enigste muisje uit mijn vorige groep wat nu nog leeft is oorspronkelijk gefokt als voederdier en was ook nog het achterblijvertje uit het nest. Deze dame is de 2 jaar al gepasseerd terwijl enkele van mijn 'showmuizen' geen eens 1 zijn geworden. Wat dat betreft is het bij muizen misschien iets minder erg om ongepland wat extra dieren mee te nemen O:)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:17

Ik heb nu een muisje zitten die best mager is en snel ademt. Ik heb haar even alleen gezet maar ze is verder gewoon actief en eet wel gewoon. Wat kan ik het beste doen?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:47

Hier ook een muizenliefhebber. Op dit moment in het bezit van 4 kleurdames. Helaas zojuist geconstateerd dat één van de dames een bult op haar been heeft. Opereren beginnen we niet aan, mocht het een tumor zijn. Ze heeft er geen last van met lopen en het voelt als een onderhuidse knikker (wel iets kleiner hoor). Moet ik daar gelijk iets mee? Vorige 'lichting' muizen had er ook 1 een tumor/bult, die hebben we uiteindelijk in laten slapen toen de bult sneller begon te groeien en het niet lang meer zou duren voor muis er last van zou krijgen met poepen/plassen. Er is verder weinig aan te doen denk ik?

@Eclair: Misschien elke dag even wegen. Is het nog een jonkie of misschien juist al een oude? Ontlasting lijkt wel normaal?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:13

Ouder dier, wegen ga ik doen! Ik heb geen afwijkende ontlasting gevonden!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:25

Vandaag wat nieuwe dingetjes gekocht. En hoop dat ik via een vriendin een Aqua van 1.20 kan regelen die ik daar in de zomervakantie kan halen. Kunnen mijn dames allemaal lekker groot zitten Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:12

@eclair: Misschien is het einde dan nabij. Ik weet niet hoe ver je wilt gaan, maar als de ontlasting goed is en het dier, ondanks genoeg rust en voldoende eten, toch vermagerd.....

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:25

Dat zijn leuke aankopen love_mandy! Dat grasnestje vonden ze hier helemaal geweldig.

Wat sneu dat je weer een muisje hebt wat zich niet lekker voelt Eclair :(:)

Die texels op de vorige pagina zijn echt heel leuk! De andere ook, maar die krulletjes zijn zo leuk <3

Ik ga komende week even op een hoogzwangere muis van een klasgenoot passen. Dan kan ik het bijhouden voor haar project en proberen om de bevalling te filmen (ik heb een bewakingscamera dus daarmee kan ik opnemen)

Het is de linker, rechts is de vader. Dit was een paar weken geleden. Nu is het een wandelende golfbal :+

Afbeelding

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:10

Ik. Haal. Nóóit. Meer. Muizen. Op. School. Muisje nummer 5 is ook gesneuveld. Ik kan alleen maar janken -O-

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:07

Grasnestje is hier ook favoriet ja, de vorige keer was die binnen 10 minuten kapot :')

Inmiddels wonen mijn muizen in een vila, een Aqua van 1.20 <3
Gister teruggekomen van vakantie, toen zag ik al dat een muisje niet lekker was (jongste, kleinste ding) vandaag ging het nog slechter, dus apart gezet, bij me gehouden en net toen ik weer terug naar boven ging vond ik haar dood in haar hokje. Blijft altijd zielig ;(

Jij ook sterkte eclair

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:11

Wat sneu love_mandy, sterkte! Voor jou ook nog Eclair, je hebt wel echt veel pech de laatste tijd :(:)

Gaaf dat je ze nu in zo'n groot aquarium hebt love_mandy!

Hier gaat het goed, in mijn klas is de babyboem begonnen dus hopelijk heb ik binnen een paar weken een paar vriendinnetjes voor Lilo & Stitch :D
Afbeelding

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:15

oehh ze zijn helemaal in style!

Love_Mandy: wat ontzettend jammer :( Wel fijn dat je een grote aqua hebt :P

Ik zit nu naast de drie overgebleven muisjes te bokken / huiswerk te maken. Elke keer weer als ik thuis kom en de dieren ga verzorgen, ben ik bang om te kijken bij de muizen, bang om weer een dode te vinden :(

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:18

Dat kan ik me helemaal voorstellen :(:) Dat blijft ontzettend naar.
Ik heb bij mijn cavia's ook aan aantal zieke (3 met tumoren en 1 met een blaassteen maar ze doen het op dit moment prima) en ik schrik me al helemaal kapot als er eens eentje wat dieper ligt te slapen -O-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:40

bah, dat is inderdaad ook erg naar :(

Het enige wat de docent op school zegt: voer je ze wel!?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:52

Nou fijn dan -O-

Ken je meer mensen die van je school muizen hebben?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:54

Ja, maar dan voor het voer :P

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:58

Oh ja dan weet je niet of die wel oud zouden worden :')

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:16

Wat een schattige foto's melody <3

Heb hier nog een dame die moeilijk ademt, ook maar weer aankijken.. Deze is wel al een jaar, dus opzich redelijk oud.

Foto van een tijdje geleden, knappe Darcy <3
Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:34

Ik heb vandaag op school 3 nieuwe vriendinnetjes gekocht voor Lilo & Stitch :D

Om ze te koppelen zitten ze nu in een kleinere kooi, ik heb het idee dat het wel prima gaat. Lilo wil nog wel flink piepen en duwt, schopt of slaat ze dan weg (serieus, ze bijt niet maar mept :') ) maar net mocht er al een tegen haar aan liggen dus dat komt vast helemaal goed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LuniekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:34

Ze zijn leuk zeg! Hopelijk gaat het koppelen helemaal goed

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:41

Mengt iemand van jullie zelf voer? Ik ben erover aan het denken om dat zelf te gaan doen, maar ben wel benieuwd wat je er zoal in kunt/moet doen.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:46

Ik meng zelf mijn voer!
Ken ook nog genoeg andere mensen die dat ook doen :)

Meeste mixen labbrok, met paardenmuesli, vogelzaad, kat/hondenbrok, gedroogd brood/rijstewafels, en spagethi/macaroni