[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:49

Ik zag net drie wolfhonden lopen.. zei gelijk tegen mezelf 'hé, dat zijn Yoreks!' :+

Hij wordt steeds mooier <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:58

Wat een bloedmooie hond.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 15:03

xPabloBokt schreef:
Ik zag net drie wolfhonden lopen.. zei gelijk tegen mezelf 'hé, dat zijn Yoreks!' :+

Hij wordt steeds mooier <3

:D :D :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 15:29

Yorek heeft zojuist een record poging "modder en blub in vacht verzamelen" gedaan :+ :+ :+ :+
En een lol dat hij had :') Op zijn hardst heen en weer rausen door die plas en modder :') :')
Ik had eigenlijk misschien een filmpje moeten maken, maar ik had het veel te druk met genieten van mijn hond die even helemaal uitgelaten vieze hond aan het zijn was hahaha.

Ik was dan weer wel heel erg blij dat de tijdelijke hoes nog op de bank lag en ik niet vanochtend (zoals ik eigenlijk van plan was geweest....) de nieuwe, vers gewassen, hoes er al weer op had gedaan :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:34

Ach valt best mee toch ;) Quebbel vindt het altijd heerlijk om even te wentelen in de blub en even met haar kop er in te duiken. Nou is die van mij normaal zwart, maar dan niet meer, kan ik je vertellen.
Snap dat je blij was dat je hoed nog niet vervangen had, anders had je hem direct weer kunnen wassen :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:49

Haha hij was helemaal in zijn element! Leuk om te zien :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 20:35

fannetje schreef:
Ach valt best mee toch ;) Quebbel vindt het altijd heerlijk om even te wentelen in de blub en even met haar kop er in te duiken. Nou is die van mij normaal zwart, maar dan niet meer, kan ik je vertellen.
Snap dat je blij was dat je hoed nog niet vervangen had, anders had je hem direct weer kunnen wassen :+

Haha, op de foto leek het inderdaad nog wel iets mee te vallen, maar in het echt liepen de straaltjes modderwater in grote hoeveelheid uit de vacht op zijn buik en zat de modder echt tot zijn oren :+

Zag dat ik al een tijdje niks had geschreven, foei!

Yorek pubert ondertussen steeds ietsje meer haha. Waar hij eerst af en toe een stoute bui had, is hij nu ook soms wel eens lief :+ Nee, gekkigheid, valt gelukkig heel erg mee. Maar als hij de kop er ook op heeft zitten, is een flinke dosis geduld echt wel nodig! En soms, nadat hij voor de 100ste keer (en nee, dat is niet overdreven qua aantal :') ) één van de kussens van de bank heeft gejat en hij al weer een volgend kussen pakt, terwijl je de voorgaande nog terug aan het leggen bent, overweeg ik wel eens erg sterk om hem dan maar gewoon zijn gang te laten gaan :') .

Ook is hij af en toe duidelijk aan het kijken in hoeverre hij de wereld naar zijn hand kan zetten. Op bepaalde plekken gaan staan om te zien of hij jou kan sturen bijvoorbeeld. Of je aankijken terwijl hij iets stouts gaat doen, horen dat het niet mag, en dan uiteraard toch doen! (En dan een enorm prethoofd erbij van "wat ga je doen dan?!?" :') ). Weer aan de riem krijgen nadat hij even los heeft mogen uitvliegen is ook niet altijd simpel, maar is gelukkig tot dusver wel elke keer goed gelukt door wat "afleidtechnieken" te gebruiken. Bijvoorbeeld spontaan wat brokjes gooien en dan steeds dichterbij tot 1 uit de hand terwijl ik rustig zijn tuig vast pak. Of zelf een kuiltje graven en doen alsof die heul heul interessant is zodat hij toch zijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen om ook te komen kijken etc. En als hij echt de kop erop heeft gaat hij gewoon niet los haha.

Het "probleem" van niet buiten de tuin willen plassen heeft zich zoals ik al vermoede helemaal zelf opgelost. Hij is nu wel weer een beetje doorgeslagen de andere kant op, want hij wil nu niet meer in de tuin plassen :') Dat is natuurlijk wel erg zonde van je geur verspreidende gouden goedje... 8-) . Op zich natuurlijk prima, maar toen ik afgelopen week even een paar dagen ziek was, was het wel verdomd onhandig. Vooral omdat bleek dat als je heel erg nodig moet, maar niet in de tuin wil plassen... In huis schijnbaar nog wel een prima alternatief was. Zucht. Nou ja, eerste ongelukje in een heeeele lang tijd. Er zijn genoeg wolfhonden die pas veeeel later zindelijk zijn en sommigen worden zelfs nooit 100% zindelijk. Dus al met al hebben we al heel veel mazzel!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:17

Dat klinkt als een redelijk brave puber hoor :D Toen Damy fel puberde, kwam hij absoluut niet als hij niet wilde. Dus ging hij die periode gewoon niet los buiten ~~}>
Knijp je maar in je handjes met je lieverd ;)

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:42

Wauw, wat een gave hond! Maar ook respect voor je, je geduldige aanpak en sowieso het omgaan met 48 kg wolf 8-)
Wij vinden die van ons al soms een lompe pipo en die weegt maar 30 kg _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:18

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:19

Had ik dus ook tica..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:38

He bah wat een naar gezicht inderdaad!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:51

Vind het dan ook weer typisch iets voor de Telegraaf om er zo'n misselijke foto bij te zetten.. vraag me dan echt af of dat iets toevoegt aan de nieuwswaarde -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:57

Sorry dat ik het hier zo dumpte trouwens TS, was een beetje van schrik ook... erg?
Ik vind het idd erg Telegraafs.... het zal maar wel per ongeluk iemands wolfhond zijn zeg....

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:02

De vacht is toch heel anders?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:25

Volgens mij wordt er DNA onderzoek gedaan om te bepalen of het een wolf is.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:32

De vacht van deze wolf/hond is inderdaad heel anders. Wolf of wolfshond, vreselijk verdrietig dat dit dier zo om het leven is gekomen.

Yorek is in ieder geval een pracht van een hond. Wat een leuk topic om te volgen :-)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 17:09

Even wat latere reactie van mijn kant, ben twee dagen goed ziek geweest. Echt ideaal, met een puber wolfhond in huis :+ . Nou moet ik eerlijk zeggen dat hij gisteren (toen ik eigenlijk alleen nog maar half ijlend op de bank kon liggen) zich behoorlijk goed heeft gedragen. Vanochtend brak de koorts gelukkig door. En was Yorek ook gelijk weer stierlijk vervelend :Y) . Maar het is hem vergeven, het is voor zo'n puberbeest ook niks, twee van die hele saaie dagen achter elkaar! Vanochtend heeft hij gelukkig even uitgebreid kunnen spelen met een enthousiaste poedel, dus dat heeft mooi de overenergie er weer uitgehaald!

Yorek vond natuurlijk ook dat hij op schoot moest liggen terwijl ik ziek op de bank lag. Dat zag er euh... zeer "charmant" uit :') :') Helemaal op schoot heeft hij ook nog gelegen, maar toen was ik zo geplet dat ik geen foto meer kon maken :') Hopelijk kunnen we vanaf morgen de normale routine weer wat meer oppakken.

Afbeelding

Had ik al gezegd dat hij inmiddels volledig weigert om nog in de tuin te plassen? Wel hilarisch is dat hij nu ook echt tegen bomen probeert te markeren. Maar met enige regelmaat zijn balans nog wat verliest en daardoor dan uiteindelijk effectief exact de verkeerde kant op plast :') :') (en dan vooral dat hoofd erbij haha "Oh man! WTF??").

Ook heeft hij vandaag voor het eerst naar een andere hond gegromd aan de lijn. Nu betrof dit een voor ons volledig vreemde hond die zich behoorlijk agressief opstelde aan de lijn richting Yorek. Baas hield hem goed onder bedwang, maar ook dat ging met een hoge, en boze, energie. Iets waar Yorek wel gevoelig voor is. Tot dusver werd hij dan eerder wat schichtig, maar vandaag dus voor het eerst echt even grommen en haren omhoog. Hij begint zich duidelijk langzaam wat meer "het mannetje" te voelen.

Het nieuwsbericht had ik inderdaad ook voorbij zien komen, inclusief die akelige foto's. Wel erg typisch inderdaad dat ze het nodig vinden om zulke bloederige foto's erbij te zetten. Erg zonde van zo'n mooi dier!

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:05

Ahhh lief <3

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:53

Ach goss wat een leuke foto! Verhaart hij ook of valt dat mee?

Haha nou fijn dat hij zijn behoefte niet meer in de tuin wilt doen, misschien iets onhandiger als je zo ziek bent :')

Mijn hond reageert precies zoals Yorek op zo'n hond. Al moet ik zeggen dat wanneer ze los loopt dat ze er geen last van heeft. Dan negeert ze iedereen :+
Aan de lijn is ze meer beschermend.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:39

Volgens mij is Yorek stuk _O-

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 07:50

@gribaldi, oeps sorry, even je vraag gemist! Ja, ze kunnen echt énorm verharen haha. Als je graag een heel netjes huishouden hebt, zijn dit niet de geschikte honden. Toen ik een week zo ziek was heb ik dus ook een week niet gestofzuigd. Je had gewoon een dekentje op de vloer kunnen leggen en dan had je een gevoerd dekbed gehad :') .

Enige wat wel een voordeel is, dat het een soort van tumble weeds worden doordat het wat langer haar is. Met onze Cane corso waren het allemaal van die korte haartjes die dan ook echt super irritant echt in je kleren gingen zitten. Dat heb je met hem dan weer niet.

Gelukkig heeft Yorek geen hernia overgehouden aan zijn rare manier van op schoot liggen :Y) Hij stuiterde vanochtend om 06:00 ook al weer vrolijk door het huis. Hij voelt aan dat er wat gaat gebeuren vandaag. We hebben een fotoshoot via Bokt! "Kleine kinderen en grote honden". Ik ben ontzettend benieuwd hoe hij het allemaal gaat doen! Hij vind kinderen echt helemaal geweldig, maar dat kan ook een nadeel zijn als hij te enthousiast wordt :')

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 08:48

Wat een leuk idee, veel plezier!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:14

Oh dat is leuk !! Veel plezier

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 14:51

Yorek heeft het echt fantastisch gedaan vanochtend! Hij was super lief met alle kinderen. Af en toe natuurlijk wel wat enthousiast, maar hij deed het echt knap. Hij heeft ook zijn grote liefde gevonden... Een Duitse dog teefje van een jaar oud haha (die overigens kleiner was dan hij).

Afbeelding

Tussen de vier sessies (+ stiekem 1 extra met het roodkapje meisje) en daarna nog lekker spelen met alle honden is hij nu echt bek af haha. Ik denk dat die de rest van de dag lekker ligt te slapen.