Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:27

Ik hoop dat je de kat mag houden ts, dat lijkt me het beste voor de kat.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:28

Nu volg ik met veel interesse dit topic en ik heb er ook in gereageerd, maar...

Over wat voor kat hebben we het eigenlijk? Een gewone huis, tuin en keuken kat of een dure ras kat?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:13

Huis tuin keuken kat met een aparte kleur, als je terugzoekt in berichten van TS zie je beschrijving en foto.

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:50

Jeetje TS, wat een goede keuze heb je gemaakt om de oude eigenaren te bellen! Ik zelf had zelf waarschijnlijk niet gedaan... :o
Ik vind dat de kat inmiddels van jou is, wat al eerder is gezegd, als je de kat uit het asiel had gehaald was ie ook jou..

Om eerlijk te zijn hadden ze die kat maar moeten laten chippen, dan was de kat direct weer thuis... Eigen schuld vind ik... :wave: :Y)

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 09:58

Ik wil niet kwaad spreken over ze en doe dat dan ook niet.
Ik geloof dat hun toen hun best hebben gedaan en ga ervan uit dat ze van "fouten" leren en voortaan chippen en registreren.

Ik heb gisteren eigenlijk niets gehoord en heb haar als laatste gezegd dat ik sowieso vrijdag een week op vakantie bent en mijn moeder ervoor zorgt. Dat het dan dus niet mogelijk is te praten.

Wat iemand opperde over vakantie adres:

Mijn familie of echt goede vrienden zorgen eigenlijk alleen voor mijn dieren als ik er niet ben.
Ik ga al niet veel weg, omdat ik de zorg niet graag aan andere over laat. en anders dus gewoon lekker binnen de familie.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:22

Lekker zo doen hoor, zoals je het altijd doet.
Ik weet niet of ze gaan reageren nog, maar je kunt altijd zeggen dat je er nog eens goed over na gedacht hebt en dat je toch besloten hebt dat ze sowieso niet meer weg gaat.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:34

Onze kat is ook maandenlang zoek geweest. Heel lang gedacht dat ze dood was, tot een bericht kreeg van een meisje uit mijn dorp inclusief foto. Ze woonde al maandenlang bij een oud vrouwtje, de oma van het meisje die mij een bericht had gestuurd. We zijn meteen langsgegaan en het was inderdaad haar. Ze vertelde hoe gelukkig ze er mee was en dat ze gek op haar was, maar het was onze kat dus als we wilden mochten we haar natuurlijk meenemen. Wij hebben de keuze gemaakt om haar heerlijk bij haar te laten, waar ze niks te kort komt en deze vrouw haar eenzame dagen doorhelpt.

Hopelijk maakt deze vorige eigenaresse dezelfde keuze en mag de kat bij jou blijven!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:47

Het leuke is dat die vorige eigenaresse niets te kiezen/beslissen heeft. De beslissing is geheel en alleen aan TS.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:52

Amaris schreef:
Het leuke is dat die vorige eigenaresse niets te kiezen/beslissen heeft. De beslissing is geheel en alleen aan TS.

Klopt, bij het asiel krijg je 'maar' 2 weken de tijd om je kat of hond op te halen. Daarna wordt deze aangeboden aan anderen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:42

Ik zie behalve verdriet voor TS geen probleem om kat te verhuizen.
Gewoon echt niet.

Ik heb via bokt een oude kat opgehaald bij een meneer. Meneer ging naar een tehuis.
Kat heeft het hier prima gehad.

Ik hoop voor TS dat de kat mag blijven.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:44

Ik zie wel eventuele problemen voor de verhuizing, oude eigenaar heeft ook een andere kat, wellicht kunnen zij helemaal niet met elkaar opschieten. Daar zit ik zelf momenteel in, met twee katten die elkaar continu aanvallen, dus ze leven apart van elkaar. Dat vind ik echt niet leuk, en de ene kat is van mij en andere van mijn vriend. Ze kunnen gewoon niet met elkaar en ik weet ook even niet meer wat we moeten doen. Geen van ons wil een van de katten weg doen.

De kat heeft het nu goed bij TS, kan goed met de andere kat en is heel aanhankelijk geworden. Waarom zou je het riskeren dat het weer een angstige kat wordt die wellicht niet zo lekker op der plek zit?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:36

Ik zie ook problemen met verhuizen van de kat. Dat is de reden dat mijn kat bij mijn ex is blijven wonen. Die hebben we één keer verhuisd en dat was echt een drama. Besloten om dat niet nog eens te doen als het niet nodig is..

Veel katten kiezen graag zelf uit waar ze wonen en zijn erg gehecht aan hun eigen plek.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:07

Ik lees een hele hoop aannames. Dat de kat bij (en vooral door) de oude eigenaren onaangenaam was, dat de oude eigenaren geen of nauwelijks moeite hebben gedaan om te zoeken, dat de oude eigenaren een nieuwe kat hebben dus zo erg zullen ze de kat niet meer missen en dat kind is inmiddels ook 2 jaar ouder dus die weet het toch niet meer. Jammer. Niemand hier kent de oude eigenaren en weet het precieze verhaal dus het is weer typisch Bokt, een hoop gelul in de ruimte. Heel jammer.

Ik vind het daarnaast echt ontzettend knap van TS dat ze toen ze het ontdekte de eigenaren heeft gebeld, ondanks dat ze inmiddels enorm gehecht is geraakt aan de kat. Lastige situatie hoor. Mijn kat is ook ooit verdwenen en ik weet ook hoe ontzettend verdrietig je er van bent (en blijft). Ook als de tijd voorbij gaat, het verdriet en de onwetendheid blijft altijd hangen. Dus ik kan het wél van beide kanten begrijpen.
Ik hoop voor jou dat ze haar bij je laten TS, dat het genoeg voor ze is dat ze weten dat het diertje goed terecht gekomen is.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:51

Wow wat een moeilijke situatie...
Ik vraag me alleen af wat het beste is voor de kat...die heeft duidelijk haar plekje gevonden bij een lief persoon en een fijn vriendje. Katten zijn van nature heel stressgevoelig. Is het dan überhaupt wel humaan om haar nu weer uit haar vertrouwde en fijne omgeving te halen om elders weer opnieuw te moeten beginnen en wennen? Buiten de gevoelens van alle betrokken mensen om dus? Want uiteindelijk zou ik uit gaan van wat het beste is voor het dier...en niet voor jezelf

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:58

Er zijn al enorm veel meningen gegeven, maar het enige wat ik er nog aan toe wil voegen is dat ik hoop dat de vorige baasjes in het belang van de poes kunnen denken en haar dus bij jou laten.

De poes weet niet beter dan dat die bij jou woont en al zou ze terug moeten dan is de kans behoorlijk groot dat ze de plijtvaart neemt en weer naar jou terug komt gelopen.
Waarom zou je dat een poes aan willen doen.

Ik vind jouw reacties absoluut niet egoistisch TS, ik zou het pas egoistisch vinden als de vorige baasjes haar perse terugwillen.
Tuurlijk zullen ze van hun poes gehouden hebben, maar ze hebben haar al 2 jaar niet meer gezien.. Het was een afgesloten hoofdstuk voor hun.
Het zou niet diervriendelijk zijn als ze de kat terug eisen.

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:11

Wildgirl schreef:
Ik zou als oud eigenaar heel graag horen dat het goed met de kat gaat en na 2 jaar zou ik hem of haar lekker bij het nieuwe baasje laten blijven.

Mee eens!

Ik ben nu ook al een tijd (ruim een jaar) een kat kwijt. Ik was erg verdrietig hierover. En ik vind het erg dat ik niet weet wat er gebeurd is. Als iemand nu belt met de mededeling "beestje is gezond en wel en zit nu bij ons" dan is dat echt goed nieuws voor mij.

Bovendien weet ik dat je de kat niet eens terug kan claimen. Je heb echt geen punt/zaak. Maar ik zou wel heel blij zijn met het (goede) bericht. Als je het zekere voor het onzekere wil nemen: laat m chippen en neem over paar maanden contact op. Als je aantoonbare kosten voor de kat hebt gemaakt kunnen ze je zeker niets maken.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 15:51

De kat heb ik op het moment dat ik haar in huis nam gelijk al laten chippen. zelfs dezelfde dag nog een gehele check-up gehad en dus gechipt.

Ik dacht als de eigenaren komen is de kat vanaf nu in ieder geval gechipt en zie ik wel hoe hun op die kosten reageren en anders voor mijn rekening.
en zou ze nog een keer weglopen om een of andere reden was ze nu in ieder geval terug te vinden.

Contact heb ik al al heb ik gisteren en vandaag niets meer van ze gehoord ik kreeg daarover opmerkingen van mijn omgeving dat het ze dan niet uit zou maken.

Ik denk dat hun ook even niet weten wat ze moeten. Na een paar maanden dachten ze dat ze dood zou zijn en na 2 jaar blijkt ze nog te leven.

Ik denk dat hun dus ook af aan het wegen zijn.
Sowieso gaat ze binnen nu en een paar weken niet weg en ga ik daarna met ze praten.

Hoe ik ga reageren weet ik echt niet en mocht ik haar "terug geven" dan gebeurt dat in ieder geval niet zomaar. dus hoe dat dan allemaal zit moet ik ook nog maar kijken.

Ik denk dat hun zelf ook wel gaan zeggen dat ze maar lekker bij mij moet blijven, maar heb mij al zo vaak vergist in mensen dat ik dat niet meer met zekerheid durf te zeggen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:56

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:06

TS weet heel goed dat ze eigenlijk geen recht heeft op die kat, daar heeft ze die site niet voor nodig.
Maar ik begrijp heel goed dat er inmiddels een enorme emotionele band is ontstaan en ze hoopt dat ze het dier mag houden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:15

Even een ander dingetje waar ik aan denk... Je hebt al die tijd kosten gemaakt aan de kat. Kosten die je natuurlijk met liefde maakt voor je huisdier, maar met wel de veronderstelling dat je het beestje houdt... Ergens zou het dan raar zijn om de kat zonder boe of bah terug te geven, je bent geen gratis opvang.
Ook als je een dier uit het asiel haalt, moet je immers betalen. Iets om over na te denken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:26

Silly1972 schreef:
TS weet heel goed dat ze eigenlijk geen recht heeft op die kat, daar heeft ze die site niet voor nodig.
Maar ik begrijp heel goed dat er inmiddels een enorme emotionele band is ontstaan en ze hoopt dat ze het dier mag houden.

Volgens mij staat dat helemaal niet op die site.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:28

Silly1972 schreef:

Hoezo heeft ze geen recht op die kat? Het is allang verjaard.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:30

Dat staat er wel, er staat niets over verjaring, maar daar gaat het niet om, ging mij erom dat iedereen zeurt dat ze hem terug moet geven.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:32

Silly1972 schreef:
Dat staat er wel, er staat niets over verjaring, maar daar gaat het niet om, ging mij erom dat iedereen zeurt dat ze hem terug moet geven.

Je zegt 'ts weet heel goed dat ze eigenlijk geen recht heeft op de kat' ?? Maar dier is gechipt met haar adres er aan gekoppeld.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:32

Silly1972 schreef:

Correctie,

TS heeft wel degelijk recht op de kat. Zoals al eerder vermeld is een "huisdier" een gebruiksvoorwerp. Zodra het langer dan een jaar in jou bezit is, is het van jou. Pech kat weg. Als TS zo lief is om hem terug te geven dan is dat heel lief. En met dieren in het algemeen is het zelfs volgens de wet geregeld dat wanneer je 6 maanden aan een voor alle BASIS behoefte op draait het jou dier is. (link zou ik even moeten opzoeken)