Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:25

Ik stoor me ook aan loslopende honden waar het niet mag. Het blijven altijd dieren en die kunnen onvoorspelbaar zijn. Waarom zouden de regels voor jou niet gelden?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:42

Sommige mensen lijken dat niet te snappen. Ik zoek een speelmaatje, dus ik heb wat doggydates gemaakt op een speelveld. Met een bericht dat ik het graag hoor als iemand wel interesse heeft, maar dan niet kan. Komt iemand met de suggestie om af te spreken op een niet omheinde locatie in een woonwijk. En wordt dan boos dat mensen daar wat van vinden (o.a. dat er schijnbaar wordt gehandhaafd i.v.m. bijtincidenten...). Die locatie lijkt mij echt "perfect" om los te spelen met een recent geadopteerde hond, daarbij een intacte reu en ook nog eens een stafford en dus terrier :roll:

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:48

Bij ons zijn ze er nu wel op het handhaven. Eerste keer waarschuwing. Zien ze je weer met een loslopende hond dan is het een boete.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:50

Je zegt letterlijk ''loopt altijd los''.
Daar lees ik niet aan af dat je aanlijnt. JIJ mag vinden dat je honden nooit iets doen.. maar dat wil niet zeggen dat het andere mensen nerveus maakt om 3 loslopende honden tegen te komen. Want misschien hebben zij wel een hond die reageert, of bang is, of over enthusiast. Ik denk dat zo de meeste ongelukken gebeuren ''die van mij doet niets hoor''.. totdat ie per ongeluk toch eens gaat... want een hond is een hond en geen robot.

Tuurlijk leer je ze om geen interesse te hebben.. maar die van jou zal maar net wel interesse hebben. Of het niet 100% geleerd hebben in die super interessante uitdagende situatie omdat het gewoon nog een jonge hond is.
Die hond aan de riem zou maar net een loopse teef zijn die voor een snel kort rondje het blokje omgaat en dan blijf jouw intacte reu echt niet bij je.

Het is gewoon de wet dat je hond aangelijnd is in niet-losloop gebieden. Simpel zat.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:55

Hier handhaven ze alleen als ze veel meldingen krijgen dat er van alles losloopt. Of als je verteld dat je een stafford hebt en hun verantwoordelijk houd als er iets gebeurd. :o

Mijn honden lopen overal aangelijnd. Ik heb er geen moeite mee als ik loslopers tegen kom die mijn honden negeren en naar het baasje luisteren. Alleen zijn die er helaas maar weinig.
Wij wandelen op/naast industrie gebied. Daar hebben ze een dijk aangelegd naast een rivier en veel zand uit die rivier ligt op mega bergen . Maar die bergen zijn plat gemaakt (snappen jullie t nog :o? ) Met maar 1 oprit en de rest ''afgrond''. Chick liep daar voor de dracht en loopsheid wel eens los. Maar dan alleen om balletjes te gooien. En zodra ze 1x niet direct terug komt met de bal of als ik andere honden of mensen zie roep ik haar en lijn ik haar weer aan. Ik doe het hier omdat er maar vanaf 1 kant mensen op kunnen komen(of eraf) en je hebt kilometers zicht alle kanten op zo open. Dus vind dit een veilige plek waar niemand last heeft van ons of wij van hun. Maar het komt, ondanks alle andere open plekken waar we wandelen, niet in mij op om haar op een andere plek dan daar los te laten lopen. En Boellie komt, behalve op de zaak (eigen terrein) incidenteel, nergens los. Daar issie veel te eigenwijs voor :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:56

Ik zie dat vooral als verantwoordelijkheid nemen. Want als jouw honden tegen de regels los lopen dan mag pietje dat ook. En jantje die niet zo'n opgevoede hond heeft denkt dat zijn hond dan ook wel los mag want anderen doen het ook.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:05

capopjekop schreef:
Ik zie dat vooral als verantwoordelijkheid nemen. Want als jouw honden tegen de regels los lopen dan mag pietje dat ook. En jantje die niet zo'n opgevoede hond heeft denkt dat zijn hond dan ook wel los mag want anderen doen het ook.

door dit soort figuren als jij beschrijft loop ik niet in de woonwijk meer. Dus letterlijk Huis uit - > auto in. Chick kan niet altijd even goed met andere honden. Dus een losloopgebied ingaan is geen optie. Op dat veld en in dat gebied(loopt een lange dijk langs) lopen we bijna dagelijks, behalve straks in de zomer want dan zwemmen we veel. Maar dan mag ze op zo'n veld, waar we eigenlijk nooit mensen zien even los. Puur en alleen balletje gooien en de rest van de tijd aangelijnd.

Heb even gekeken of de situatie zoals ie nu is op maps staat :D
Zoals je kan zien is hier maar 1 oprit. De rest is schuin naar beneden maar er ligt een sloot omheen helemaal beneden.
Voor mij komt dit op het zelfde neer als omheind. Ik gooi ook nooit zo ver :') Dus de randen halen we echt niet. En een goed alternatief voor een losloopgebied. Aangezien ik dat met Chick niet aandurf, en dan zou ik moeten korven waardoor ze niet met de bal kan spelen en voor haar het loslopen dan geen meerwaarde heeft.

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:39

Ik roep mijn honden zelfs bij me bij wandelaars, ik vind dat niemand last hoef te hebben van mijn honden maar ja ik heb ze bijna altijd los. Wel vind ik dat he met iedereen rekening moet houden.
Maar goed heb ook nooit problemen met andere mensen juist altijd complimenten.
Dus zo zwart wit is het niet.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:24

Hier (tijdens het wandelen met asielhonden) helaas ook regelmatig raak met loslopende honden die helaas niet goed luisteren. Hoevaak der in de wijk weer niet ineens achtervolgd wordt door een klein hondje of dat mensen hun hond maar alvast los laten bij ons voor het asiel (iets verderop losloop gebied)
Zondag nog toen ik het hek uitliep van het asiel dat er een hond op ons af liep. Ik liep met een oranje hesje voor training en hond was gekorft. Ik blokkeer de hond en probeer hem weg te sturen maar hond blijft komen en eigenaren doen niks. Hond die ik bij me heb geeft dan uiteindelijk toch een reactie (grom en sprong naar voren maar ging mij niet voorbij) gelukkig droop de hond toen af maar hoorde de eigenaren nog zeggen hoe zielig het was voor hun hond... Sommige mensen snappen niet dat dit soort dingen een negatief effect kunnen hebben op de training die we doen met onze honden.

Dit gaat trouwens over de hond die ik hier eerder noemde met flinke angstagressie. Hij gaat echt met enorme sprongen vooruit en wordt steeds relaxter met wandelen

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:55

ryukapple schreef:
Hier (tijdens het wandelen met asielhonden) helaas ook regelmatig raak met loslopende honden die helaas niet goed luisteren. Hoevaak der in de wijk weer niet ineens achtervolgd wordt door een klein hondje of dat mensen hun hond maar alvast los laten bij ons voor het asiel (iets verderop losloop gebied)
Zondag nog toen ik het hek uitliep van het asiel dat er een hond op ons af liep. Ik liep met een oranje hesje voor training en hond was gekorft. Ik blokkeer de hond en probeer hem weg te sturen maar hond blijft komen en eigenaren doen niks. Hond die ik bij me heb geeft dan uiteindelijk toch een reactie (grom en sprong naar voren maar ging mij niet voorbij) gelukkig droop de hond toen af maar hoorde de eigenaren nog zeggen hoe zielig het was voor hun hond... Sommige mensen snappen niet dat dit soort dingen een negatief effect kunnen hebben op de training die we doen met onze honden.

Dit gaat trouwens over de hond die ik hier eerder noemde met flinke angstagressie. Hij gaat echt met enorme sprongen vooruit en wordt steeds relaxter met wandelen

[ [url=m/EA41gq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar zo iets is ook asociaal. Ik blok zulke honden ook weg er mee. Alleen begrijpen vele dat niet. Mijn honden zijn niet voor entertainment voor hun honden. En losloop gebieden daar wil ik niet eens komen daar lopen de minst luisterende honden.
Goed dat de hond voor uit gaat en sneu dat er dan weer iemand is die het niet snapt.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:45

Nagini schreef:
MissYvette4u; als je wilt kan ik je wel een pb sturen met training technieken of manieren om te beginnen. :) Ik vind persoonlijk dat detectie (de simpele vorm daarvan) vrij makkelijk is aan te leren zonder trainer, mocht je je wat geld willen besparen ;)

Oja graag! :j dankje!!
De trainer die ik een berichtje had gestuurd, heeft helaas (voorlopig) geen plek.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:37

Zal van het weekend even ervoor gaan zitten. Probeer het niet te vergeten. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:40

Het lijkt er op dat het 5 reutjes en 1 teefje zijn en dat ze klaar is. Betere en meer foto's komen vanzelf nog, maar eerst allemaal maar wennen.

Ze is om 04.05 begonnen met de eerste een reutje.
Om 5.35 kwam er ook een reutje
om 5.42 kwam er een teefje
om 6.14 een reutje
om 6.45 een reutje
om 07.20 een reutje

Alles ging eigenlijk heel soepel en relax. we mogen alles met de pups doen en ze is ook al mee buiten gaan plassen en poepen.
Ze zijn allemaal zwart met witte aftekekeningen. Allemaal een witte buik/borst

Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 12:18

Gefeliciteerd! Wat een schatjes. Lekker veel puppyspam de komende tijd :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 12:25

Ga mn best doen :D Eerst maar bijkomen met zn alle

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:11

Oeh allemaal dropjes ( := ). Ik wist niet dat ze met hun voorpootjes naar achteren kunnen liggen, of lijkt dat maar zo bij een paar?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:26

Die gekke dingen kunnen in alle vormen liggen _O- al liggen Boellie en Chick ook regelmatig met hun voorpoten naar achter _O-

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:32

Dan hebben ze het in ieder geval niet van een vreemde :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:37

Ik kom even spammennnnn <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:15

Ohh wat zijn ze heerlijk. Ik zou niet weg te slaan zijn.

Hier photoshoot gehad tijdje terug die ik had gewonnen.

Afbeelding

Afbeelding

Geen staffy maar zo’n toffe foto.
Spoiler:
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:38

gave foto's zeg! :D

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:53

wat is die andere voor een ras of kruising? mooi beestje!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 07:32

Ze is een Australian Kelpie x
Werkhond een rescue van de farms in rural australie, maar weten niet wat ze mee gekruist is.. gaan nog DNA test doen.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:09

Wij net het omgekeerde in huis, 3 staffords ( 10mnd, 14mnd en 7jaar) en 1 bordercollie (10jaar maar nog in pubermodus)... mooie hondjes , spijtig van het verlies van je oude maatje.
Geniet van je nieuwe vriendje! <3

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 12:10

Wie heeft een hond verloren? Weet niet of dat naar mij was, maar ik heb beide honden gewoon hoor. :P
Zijn pas 8 maanden en 1,5.