Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:Ik zie dat vooral als verantwoordelijkheid nemen. Want als jouw honden tegen de regels los lopen dan mag pietje dat ook. En jantje die niet zo'n opgevoede hond heeft denkt dat zijn hond dan ook wel los mag want anderen doen het ook.
ryukapple schreef:Hier (tijdens het wandelen met asielhonden) helaas ook regelmatig raak met loslopende honden die helaas niet goed luisteren. Hoevaak der in de wijk weer niet ineens achtervolgd wordt door een klein hondje of dat mensen hun hond maar alvast los laten bij ons voor het asiel (iets verderop losloop gebied)
Zondag nog toen ik het hek uitliep van het asiel dat er een hond op ons af liep. Ik liep met een oranje hesje voor training en hond was gekorft. Ik blokkeer de hond en probeer hem weg te sturen maar hond blijft komen en eigenaren doen niks. Hond die ik bij me heb geeft dan uiteindelijk toch een reactie (grom en sprong naar voren maar ging mij niet voorbij) gelukkig droop de hond toen af maar hoorde de eigenaren nog zeggen hoe zielig het was voor hun hond... Sommige mensen snappen niet dat dit soort dingen een negatief effect kunnen hebben op de training die we doen met onze honden.
Dit gaat trouwens over de hond die ik hier eerder noemde met flinke angstagressie. Hij gaat echt met enorme sprongen vooruit en wordt steeds relaxter met wandelen
[ [url=m/EA41gq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nagini schreef:MissYvette4u; als je wilt kan ik je wel een pb sturen met training technieken of manieren om te beginnen.Ik vind persoonlijk dat detectie (de simpele vorm daarvan) vrij makkelijk is aan te leren zonder trainer, mocht je je wat geld willen besparen