Leuk allemaal Ik heb me voor mijn eerste canicross in Breda op 24 april opgegeven. Ik verwacht er nog niet al te veel van maar hopelijk maken we veel plezier.
Ook leuk. Canicross wedstrijden heb ik nog niet gedaan..bang dat mn honden bij de start en de eerste kilometer dan te hyper doen ivm de drukte
horsii
Geplaatst: 15-04-16 18:56
Net weer heerlijk rondje gelopen ondanks de regen en een zere enkel. Enkel brace deed goed zijn werk. 7.5 km in 40 minuten.viel mij niets tegen. 5.33 min/per km. Hondjes trokken goed en waren erg vies bij thuiskomst haha. Helemaal zin in de natte neuzen trail.
Ik loop ook vrijwel altijd met twee.heb ze gewoon naast elkaar gezet gaat prima. Alleen de eerste 500 meter altijd f bekvechten door de adrenaline. Wanneer ik alleen met de herder loop, loopt mijn zus met mijn andere hondje en met haar eigen.die van haar trekt beter met mijn kleine adhd'er ernaast.
Oke klikt niet zo heel moeilijk. Gewoon even uittesten denk ik Hoe ze het doen. Hebben jullie direct zo'n speciaal tuig gekocht? Of lopen jullie ook met een simpeler tuig
Ik was dit topic even helemaal vergeten! Leuk dat iedereen zo fanatiek is!
Zijn er nog mensen die vorig weekend mee hebben gedaan in Amerongen? Ik ben zo trots op Bodhi! Ze had op zaterdag de lange bikejoring en korte canicross gelopen, en op zondag een enorme heuvel op (zaterdag was het parcours omgedraaid dus mochten we de heuvel af) met de bikejoring 5km en ook toen weer de korte met canicross. Maar ze gaf halverwege aan moe te zijn (en terecht!) dus heb me aangepast naar haar tempo met kleine stukjes wandelen.
Volgend weekend Breda en dan houd het weer een beetje op volgens mij?
Ik heb gelijk zero dc faster tuigen gekocht. Helaas is mijn ene hond moeilijk op gewicht te houden na anaalklieren verwijdering dus voor hem verwacht ik binnenkort zijn op maakt gemaakte tuig. Knal oranje met zijn naam erop.
Leuk weekend gehad dus in Amerongen. Wij waren niet aanwezig. Lopen geen wedstrijden. Fijn dat het zo goed ging en dat ze het ook aangeeft als het teveel wordt.
Heb even een vraag zou een zero dc short goed genoeg zijn voor een grote hond die wel goed gaat trekken. Ik wil alleen het canicrossen en hardlopen wat afwisselen dan is een lange tuig niet echt handig lijkt mij. Of zou ik toch voordat ik ga moeten kiezen wat we gaan doen?
Mandje: de x-back was niet handig als Bodhi losliep, die kroop naar voren en gaf gevaar met eroverheen kunnen stappen etc. Heb nu een non-stop freemotion tuig, deze is van zichzelf stevig en blijft dus goed op der rug liggen als ze eens losloopt.
Dank je wel voor je informatie. Ik bedoelde eigenlijk met gewoon hardlopen dat hij dan aan de lijn naast mij loopt.
Ik neig toch meer naar een short omdat deze wat meer veelzijdig is. Ik wil Boco toch goed onder commando zetten wanneer hij wel en niet mag trekken. Denk ook dat we vaker gewoon naast elkaar hardlopen dan canicrossen. Tenzij we het heel erg leuk gaan vinden. Kunnen we altijd nog naar een ander trektuig kijken.
Das zeker zo, dan is inderdaad een short harnas wel zo fijn.
Sting
Geplaatst: 04-05-16 07:56
Even weer een schopje omhoog!
Zijn er nog gekken die morgenvroeg gaan dauwtrappen in Havelte met de canicross-groep? Ik twijfel, het is wel leuk natuurlijk, maar ook vroeg! Starten om half 6.... Dat betekend half 5 in de auto... Aan de andere kant goede oefening voor de Open Afsluitduik die om 4 uur begint .
Zondag nog 7,5 km gelopen met de groep, ging erg lekker! Ik ben alleen niet zo'n ochtendloper, dus het kostte mij veel moeite om op gang te blijven en was blij met de korte tussenstopjes. Nog twee dagen spierpijn gehad, mevrouw het hond(je) wilde wel heel graag heel hard!