Groente
soms wat gras
Af en toe een snoepje

En hooi
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sandorra schreef:Valerie93 schreef:Intratuin eigen merk biks. Selective als snoep en onbeperkt hooi. Verder krijgen ze regelmatig wilgen takken en elke dag wel iets van groente of fruit
Groente of fruit durf ik niet te geven ivm het vocht wat erin zit..... Heb ooit gehoord dat dat niet zo goed voor ze is net als koolsoorten
Mag bv een stuk appel dat heb ik vaak wel in huis. Hij is bijna 1 jr oud.
Hebben jullie voorbeelden wat qua groente en fruit wel mag/kan
S_imonee schreef:Die van mij krijgt konijnenkorrel, gemengd voer eet hij alleen de brokjes eruit (hoezo kieskeurig)
Daarnaast krijgt hij elke dag wat sla, groente of fruit. En de konijnen bladeren zijn er ook weer, dus daar krijgt hij soms ook wat van. Hooi eet hij ook niet... daar maakt hij zijn bedjes van haha.
furyke schreef:Hallo![]()
Mag ik me hier ook melden?
Wat een leuke konijnen komen hier langs!
Ik heb momenteel 4 konijnen ( en daar blijft het ook bij)
- trixie, een vrouwtje van alweer 5 lentes.
- emmy en zippy, beide vrouwtjes van 3 jaar (als ik t goed heb) zijn twee zusjes van elkaar.
- en meneer konijn, een half mannetje en net een jaar oud.
Het zijn allemaal kleine konijntjes, geen speciaal ras.
Door nogal wat pech in t verleden zaten ze eerst allemaal apart.
Sinds enkele weken zitten Trixie, emmy en meneer samen in het buitenhok.
Ze hebben een groot hok met twee verdiepingen. Daar heb ik een ren aan vast gemaakt waar ze regelmatig in vrij mogen.
T liefste wil ik dat de kooi altijd open staat, dat ze de hele dag in de ren kunnen, maar de bovenkant is nog open. Daar moet ik nog iets op verzinnen. Tips zijn welkom!
Zippy zit nog apart, wil haar uiteindelijk ook erbij, maar ze is zo fel, dat ik t gewoon niet aan durf.
Foto kan ik helaas niet uploaden momenteel