Wie heeft er nog meer een jachthond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:31

Staat ook al eentje in dit topic van hem :D
Ik ben op zoek naar een gouden mandje voor een leuke beagle reu, dus mocht iemand nog iemand weten die op zoek is...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:38

Ik heb, momenteel, geen jachthond we hadden vroeger een labrador. Maar ik zie hier een aantal mensen met een weimaraner, dat is een ras waarin ik mij aan het verdiepen ben omdat ik denk dat het goed bij ons (en onze doeleinden) past. We (gaan) wonen op het platteland en willen graag de hond meenemen met de paarden (zowel met mennen als met rijden). Hoe we qua tijd/werk zitten durf ik niet te zeggen voor de komende 15 jaar. Maar mijn vader woont op een steenworp afstand en de hond kan ook daarnaartoe overdag. Maar zou het leuk vinden wat ervaringen te horen over dat ras (mag ook per pb).

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:58

Zal zelf ook alvast maar een balletje opgooien, mochten mensen zich oriënteren voor een labrador dan kan dat over 1,5 jaar bij mij :-)

Zal een nest worden met hoe dan ook een pure werk reu uit Engeland. Pups worden rood! Teefje van mij heeft A1 heupen en ellebogen 0/0 PRA vrij via DNA evenals CNM. EIC SD2 en HNKP DNA testen komen nog binnen!

Mocht je op zoek zijn naar een jachthond of je goed willen informeren of eens komen kijken bij een training hartstikke leuk :-) Worden natuurlijk gefokt met stamboom en mijn vader verzorgt zelf de puppy training, geeft al 25 jaar les bij de KNJV ook.

Zo beetje reclame alvast kan geen kwaad denk ik zomaar eens :-)

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:15

Ik heb de eerdere foto waar de discussie om ging m.b.t. de haas niet gezien maar ik erger me rot aan mensen die ongepaste foto's plaatsen op facebook van de jacht.
Zo zag ik iemand die zelfbenoemd 'jaagster' is (maar de plank volledig misslaat) op een foto met 20 eenden voor zich op een stapel gegooid en 8 aan haar riem met daarbij 'goed gejaagd vandaag'. Dan denk ik a) zo oneerbiedig ga je niet met wild om en b) dring dit beeld niet aan heel je facebook op

Maar goed... Van ons alleen vriendelijke foto's haha
Is van training 1,5 maand geleden toen hij dik 10 maanden was... Inmiddels is hij 1 en is zijn kraag alweer flink uitgebreid :')

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:18

Hhilde schreef:
Staat ook al eentje in dit topic van hem :D
Ik ben op zoek naar een gouden mandje voor een leuke beagle reu, dus mocht iemand nog iemand weten die op zoek is...

Ooowwww, verleidelijk! :x
Ik heb even teruggebladerd en kwam jouw Beagle foto tegen: lekker bekkie!
Zag ook dat ik niet goed gekeken had en er al een aantal Bassets voorbij gekomen waren: prachtig!!! Ik heb er wat mee! <3

De Engelse Cocker Spaniel vind ik ook om op te vreten! Zo'n mooie hond!

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:25

Lady meldt zich :)
Lady is een Drentsche Patrijshond die gek is op alles wat beweegt :) Ze woont in Duitsland en daar komt ze vaak herten tegen. Die haar natuurlijk altijd te snel af zijn :) Verder houdt ze heel veel van het veld verkennen en kan ze soms echt haar neus achterna gaan. Al heeft ze in Duitsland zoveel vrijheid dat dat niet echt kwaad kan :) Ze komt uiteraard altijd netjes terug.

Lady als pup:
Afbeelding

Ze denkt dat ze mooi is.
Afbeelding

Ze speelt vaak de voorbeeldige familiehond:
Afbeelding

Maar stiekem komt ze van een andere planeet :=
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:42

Drentse Patrijs: ook een mooie hond! Heb nog niet eentje van dichtbij meegemaakt. Hoe oud is ze nu Sellyxx? En woont ze niet bij jou, lees ik dat goed?

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:37

Wat een leuk topic.

Wij hebben een Duitse Jachtterrier met een scheutje Teckel erin. Al leuk omschreven in een eerder bericht.

Onze DJT was niet zo leuk, omdat mijn vriend verteld was dat je ze niets kan leren en hij 8 jaar lang vrij spel had. :(:)

Nu is hij twaalf jaar (accepteerd onze dochter) en we begrijpen elkaar voor 90%, haha.

Het is een werkhond en op zijn vrije dagen doe ik altijd iets wat zijn instinct prikkelt. Zo vliegen we beide niet tegen de muren op. :):)

Afbeelding

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:41

2 ridgebacks hier (nouja, bij mijn ouders), geen jachthonden. Alleen vooral bij de oudste is het jachtinstinct héél erg aanwezig.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:07

Hagar_Helga schreef:
Wat een leuk topic.

Wij hebben een Duitse Jachtterrier met een scheutje Teckel erin. Al leuk omschreven in een eerder bericht.

Onze DJT was niet zo leuk, omdat mijn vriend verteld was dat je ze niets kan leren en hij 8 jaar lang vrij spel had. :(:)

Nu is hij twaalf jaar (accepteerd onze dochter) en we begrijpen elkaar voor 90%, haha.

Het is een werkhond en op zijn vrije dagen doe ik altijd iets wat zijn instinct prikkelt. Zo vliegen we beide niet tegen de muren op. :):)

Ahaaaa nog iemand met een (halve) DJT! je ziet ze echt zo weinig (vast met reden _O- ) dat ik verbaasd ben dat zich nog iemand meld hier.
Je kan ze vrijwel ook niets leren, of je kan het ze wel leren, maar of ze ook daadwerkelijk luisteren hangt een beetje af of ze daar zin in hebben of niet :') Ze zijn so wie so erg eenkennig, ze hebben echt maar 1 baas!
Onze DJT kijkt me gewoon meewarig aan als ik op haar roep. Als ik een brokje meeneem wil ze soms best komen en als ik geluk heb daar ook nog voor gaan zitten, haha!

We hebben een tijdje 'zweetwerk' met haar gedaan, maar daar was ze niet echt geschikt voor. Ze ging het eerste de beste vossenhol in en dan was je klaar -O-
Dus paar weken terug de stoute schoenen aan getrokken, en mijn kruising herder (door ons liefkozend Hervier genoemd, Mechelaar x bouvier) meegenomen naar de cursus, hilariteit alom natuurlijk tussen de "hardcore jachthondenrassen"..... MAAR niet zonder resultaat. Niet gehinderd door enige "wildkennis" doet deze heel vleitig mee aan het speurwerk. Dus nu dan ook een herder, die jachthondtaken krijgt!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:50

Ik ken eenpaar zuivere stamboom DJT.
Wat een pittige beestjes zijn dat!

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:00

wij hebben een zuivere stamboom DJT. haha Pittig is bij vlagen wel een understatement :P

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:18

Mag ik mij hier ook melden? Wij hebben een (bijna) 15 jarige Black & Tan Terrier teef genaamd Gaïa. (haar vader is een DJT x Jack Russel :+ moeder 3de generatie Black & Tan Terrier). Ze luistert ontzettend goed en wij hebben vroeger veel met haar getraind. (Speurwerk drugs en geld en recreatief in het veld/bos). Tegenwoordig hoort en ziet ze niet zo heel erg veel meer, dus nu wandelen we alleen nog heel erg veel en gooien we een balletje en hersenwerk/denkspelletjes :) Ze is nog heel erg kwiek voor haar leeftijd!

Wij vangen al tijden honden op voor diverse stichtingen, maar vooral onze zoon van bijna 5 kan heel erg overstuur raken van het afscheid elke keer.

Wij zijn nu dus op zoek naar een tweede hond/pup die oud mag worden bij ons en ik krijg heeeel veel goede ideeën door dit topic :')

Blondies! Ik ben geloof ik verliefd op de honden op jouw foto's :+ :))

Hierbij een paar foto's van Gaïa ♡

Afbeelding

Afbeelding

En hier was ze 5 jaar ♡

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Djoena op 15-10-15 19:47, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:30

Hier ook een Weimaraner :). Een herplaatser van 3 jaar die ik nu vijf maand heb.

We volgen één keer in de week gehoorzaamheid en één keer in de week agility. Van de zomer gaan de jachttrainingen weer beginnen en hoop ik daar ook aan mee te kunnen doen :).

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:39

Wij hebben vorig jaar april een Duitse Staande korthaar uit het asiel gehaald. Ik zag een advertentie op marktplaats waarin werd vermeld dat hij een scheef pootje had. Hij is gevonden toen hij ongeveer acht maanden was. Hij heeft vier maanden in het asiel gezeten en stond op de nominatielijst voor een spuitje. Ondanks het scheve pootje zijn we toch gaan kijken en we waren op slag verliefd. Super mooi getekend, aanhankelijk, energiek en ja, met een scheef pootje. Maar goed, hij is gelijk mee gegaan. En we hebben hem gelijk een nieuwe naam gegeven. Hij heet Frits.
Na twee weken zijn we met de foto's van de dierenarts die door het asiel was benaderd, naar onze dierenarts gegaan. Hij is orthopeed en heeft beide poten opnieuw op de foto gezet. Hij is hoogstwaarschijnlijk als pup op zijn pootje gevallen. Door de pijn is hij zijn poot gaan ontladten en door het trauma aan de botschijf, is zijn poot scheef gaan groeien. Hierdoor heeft hij deels zenuwuitval in zijn tenen maar ook zenuwpijn erboven. Door de zenuwuitval voelt hij soms niet waar hij met zijn poot op staat. Na een paar maanden is zijn buitenste teen gaan ontsteken, waarschijnlijk in iets scherps getrapt, en moest deze uiteindelijk geamputeerd worden. En dus een scheve poot en drie tenen ipv vier.
Hij is dus echt een huishond. Lange wandelingen zijn niet goed voor hem. Gelukkig hebben we 600 vierkante meter grond om naar hartelust op te rennen naast de wandelingetjes buiten. Zijn neus werkt goed, iets te soms. Hij kwispelt in principe 24/7 tenzij hij lui in zijn mand ligt of 's avonds naast me op de bank. Hij is dol op mensen, veel vriendjes van mijn kinderen zijn door Frits veel minder bang voor honden geworden. Kortom, hij mag hier lekker de huishond uithangen. Hij zal niet oud worden, want die poot is veel gevoeliger geworden voor artrose. We zullen het zien.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:05

Super dat frits een goude mand bij jou heeft gevonden! _/-\o_

Ik was ook al helemaal verbaasd om een mede DJT-van-wederhelft te zien, haha. Die van ons kent gelukkig, inmiddels, wel een aantal commando's en gaat nu vrij goed met andere honden om. Soms wel sneu om te zien dat hij gewoon echt niet snapt hoe hij leuk moet spelen met andere honden. Het word altijd wat awkward en dan vertrouwen andere honden zijn moeilijke poging om op zn rug te gaan liggen niet meer :(:)
Enige nadeel met Wodan nu is dat zo weinig mensen op hem willen/kunnen oppassen en hoelang je daarna weer bezig bent om de regeltjes te herhalen.
Hij werkt trouwens nog 3/4 dagen in de week als aanwijs-hondje. :D

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:22

Wat een lekkere grijze snoetjes hebben die hondjes van jullie Hagar_Helga en Robynn. Zo zoet.
Onze duitse 'familie' heeft ook een DJT , die jaagden er ook mee. Ze heeft afgelopen voorjaar een nestje gehad. Zulke pittige hondjes waren dat! Mijn man wil ook heel graag een DJT ,maar ik ben meer van de grote(re) (jacht) honden.

Zo had een vriendin van mij afgelopen zomer een nestje bij 1 van haar Gordon setter dames. 10 pups deze keer. Ze had zelf al besloten om er 1 te houden,maar onverwacht heeft ze toch 1 pup niet naar een nieuw huisje laten gaan en die heeft ze nu nog steeds.

Wat leuk dat er weer een hoop foto's van honden zijn geplaatst,leuk zijn ze!

Wat fijn dat Frits een goed thuis heeft gekregen bij jullie!

violafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:46

Wat een topic! Hier een pointer liefhebber! omdat het de leukste, liefste en gekste en snelste hondjes zijn!
Afbeelding
Afbeelding

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:15

Ahw! Die laatste foto.

Mijn ex-buuf fokt zwarte pointers, geweldige dieren. Zij heeft ook een speciale step waar de honden voor kunnen.

En om nog even terug te komen: ik had de gezichten wel willen zien toen de Hervier op cursus kwam!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:42

Noordje, ik ben eigenlijk ook van de grote (jacht)honden :+ Ik ging kijken bij een nestje Dobermann pups en ze hadden daar ook een nestje B&T terriers... en kwam dus thuis met Gaïa :+ de kleur was dan wel gelukt :+ Gaïa zat zo zielig alleen, die kon ik niet achterlaten. Verstopte zich achter mij of tussen mijn benen en toen was ik verkocht :+

Wat een gave foto's!

Ik heb een hele lijst gemaakt met potentiële rassen... maar die moet ik echt eens gaan uitdunnen. Een leuke kruising is trouwens ook goed mogelijk. Dus die lijst is er eigenlijk voor spek en bonen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:48

Waaah, stoere foto die Pointer langs de fiets! En die laatste, zo schattig!

Beagle-eigenaren, herkenbaar?

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:14

Maar ook:

Met mijn neefje in de tuin:
Afbeelding

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:31

Leuk al die verschillende jachthonden hier.
Ik ben in het bezit van een Noorse Eland hond, in Noorwegen/Zweden gebruiken ze ze nog voor de jacht op elanden en ander groot wild, hier word alleen op muizen en ratten gejaagd. En af en toe probeert ze een haas te vangen.

Ik heb ook nog een Keeshond, is geen jachthond, maar een verdomd goede muizen jager :j

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door aikon op 17-10-15 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:32

Op die eerste foto die hond inde mand lijkt zich schuldig te voelen. Of schaamt zich voor Zijn vriendje

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:45

hahaha,heerlijke foto's van de beagles.
Vrienden van ons hadden ook een beagle. Diertje had al zo vaak op marktplaats gestaan voordat zij hem kregen dat ze het niet over hun hart konden verkrijgen om weer een nieuw plekje voor hem te vinden,maar wat een drama hond was dat zeg :roll:

Elandenhonden zijn nu weer volop aan het werk hier (elandenjacht) Ze lopen hier dan rond met een GPS. Bij ons vorige huis kwam er eens eentje bij ons buurten tijdens de jacht. De jager kwam hem halen,maar hij wilde niet echt mee,vond het veel te leuk om met die van ons te spelen :)

Woppeke,die laatste foto,zo lief!

Robynn,nee natuurlijk kun je die niet laten zitten dan ;)
Het was dat de pupjes van mijn vriendin allemaal al een nieuw huisje hadden,anders dan..... misschien :+ De buurvrouw vroeg ook toen ik zei dat ik naar NL ging om puppy te knuffelen, oh neem je er mee naar huis dan?