Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:44

Vaak (niet altijd) lokt het de prijzen bij die broodfokkers... Zelf zou ik gewoon voor een goede hond naar een erkende fokker gaan... Dat ben ik van huis uit gewend kost wat duurder maar een hondje wat niet goed is kost veel meer. Goede fokker kun je ook wel vinden op marktplaats maar aan raden zou ik dat ook weer niet zonder ervaring (aanschaf eerste hond bijvoorbeeld) omdat er ook veel rommel tussen staat... Spreek mezelf een beetje tegen heh aangezien die van mij wel van MP vandaan komt ;) .. Maar daar ben ik terecht gekomen via via die de fokker kent dus vertrouwelijke bron :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:06

wij hebben onze hondjes ook van een goede fokker uit duitsland,(hun hebben ook de hele familie )
en geen broodfokker vaak koop je ze daar ook wel ziek en ze zijn vaak niet echt, wij hebben nog wel een teefje te koop. de rest heeft al een huisje gevonden wouden haar eerst houden,
maar als wij ooit weer een nestje willen met dit hondje hebben wij de familie thuis en lijkt ons niet zo goed idee.
wij hebben de ouders van de pups ook gewoon thuis,
en zijn huiselijk opgevoed met nog 3 katten.

Limoen

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 18:24

10! pagina's alweer! Super leuk! :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 18:27

Sammy was zo klein <3 <3 Wat is 'ie dan al veranderd en groot geworden zeg.

Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:27

mijn pupje komt van iemand thuis. papa en mama waren aanwezig en getest. wil helaas niet altijd wat zeggen, bij bulldoggen dan... onze amerikaanse bulldoggen komen uit geteste ouders. maar de teef had echt zware HD deze hebben we in september in laten slapen.. is 2 jaar geworden.

onze reu heeft patella luxatie, en is hier aan geopereerd.. ook zit hij vol met atrose.. is nu 21 maanden..
Laatst bijgewerkt door SharonIndezz op 16-12-14 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:29

Mag 15% chi en wordt altijd chi genoemd door random mensen op straat ook? :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:32

Jee wat een drama. Zo jong alle 2 . Toy heeft ook patella. Ik laat er niks aan doen zolang ze er geen pijn aan heeft.
Al mijn honden komen van mp. De meeste dus 2e kansjes. Alleen frommel komt bij een erkend fokker vandaan.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:43

ohh wat een liefje die Sammy :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 18:48

Deze had ik een tijdje geleden gemaakt, de kleurverandering is zo grappig om te zien. Sammy is nu alweer heel erg veranderd :P
Afbeelding

Afbeelding

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:58

Ik vind ze als pup niet zo leuk volwassen vind ik ze het leukste haha meestal is het andersom...

Ik ben geen voorstander van buldoggen ondanks ik er wel een zwak voor heb. Maar dat ze niet zonder keizersnede op de wereld kunnen komen zit me tegen en vele hebben het benauwd. Nu weet ik niet of dat met amerikaanse ook zo zit

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 19:00

Ik kan ook niet wachten tot Sammy uitgegroeid is, had ik met Isa ook. Schattig hoor zo'n klein pupje, maar ik ben zooooo benieuwd hoe ze dan uitgroeien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:00

Bueno was als pup net een boze furby.
Qua gedrag is het nog net een pup trouwens, echt een knuffel is het.

Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:21

amerikaanse worden veelal gewoon natuurlijk geboren... die van mij is ook gefokt met een wat langere snoet... hij heeft geen moeite met ademhaling, en kan rustig uren door de duinen rennen... in de zomer letten we wel goed op, maar dat geld voor elk hondenras denk ik zo :)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:21

Ja die boze furby vind ook stiekem wel leuk. Het is niet dat het me helemaal niks doe natuurlijk haha

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:23

SharonIndezz schreef:
amerikaanse worden veelal gewoon natuurlijk geboren... die van mij is ook gefokt met een wat langere snoet... hij heeft geen moeite met ademhaling, en kan rustig uren door de duinen rennen... in de zomer letten we wel goed op, maar dat geld voor elk hondenras denk ik zo :)

Aaah dat wist ik niet :). En ja in de zomer geld het zo'n beetje voor elke hond. En een chi wordt vaak ook helaas misvormd gefokt zie je bij veel rassen

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:32

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:36

Triest zeg!
Je kan en moet niks doen. Je kan niet eens in die situatie je hond optillen, dat is levensgevaarlijk.
Ik wou dat ze de hond van de buren ook afgemaakt hadden.. maar ja is niet zo. Ik zie haar nog heel vaak en telkens denk ik weer aan ons Mormeltje.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:43

Hond optillen inderdaad, zeker een kleintje!

Ik heb nu al 3x meegemaakt dat een Stafford (niks tegen het ras, maar helaas de waarheid) grommend en kwijlend op mij en mijn hondje af kwam rennen. Alle drie keren heb ik hem opgetild en heb ik de Stafford met behoorlijk wat geweld van me af moeten duwen. Gewoon doorgelopen, rechtop lopen en zo groot mogelijk maken.
Sowieso vertrouw ik Staffords nu niet meer in de buurt van mijn kleintje, het risico is te groot. Als ik er nu 1 los zie lopen, dan pak ik hem meestal even op.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:47

was vergeten weer te zeggen geweldige foto's!!! heerlijke pupsnoetjes!

Met 1 hond kan t nog maar is wel vragen om problemen. met 2 of 6?? neee

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:49

ik heb zelf een engelse stafford,
de mijne heeft nog nooit wat gedaan maar al kom ik met mijn chihuahuas een andere stafford tegen til ik ze wel op.
en met mijn engelse stafford loop ik het liefst met een grote boog erom heen, ik ben bang dat als mijn engelse een keer gepakt word dat hij ook begint te veranderen.
maar mijn chihuahuas zijn de baas over mijn stafford haha.

en sowieso hou ik er niet van dat er andere honden bij mijn chihuahuas in de buurt komen ben altijd bang dat ze mijn hondjes bijten en een chihuahua kan niks hebben,

vroeger is namelijk ons hondje gepakt door een hazewind hond en was paar keer bijten en schudden en hij was ook dood en dit blijft toch wel een beetje bij je

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:59

Ralphtdw, hoe oud is jouw Stafford?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:08

In alle eerlijkheid.. Ik til Bella nooit op bij andere honden... dat zorgde ervoor dat ze goed sociaal werd en het zal niet aan haar liggen als het ooit fout gaat...
Ja, als een herder een andere herder grijpt of een chihuahua dan is die chihuahua de banketstaaf, dat snap ik , en ik snap het volkomen dat mensen er bang voor zijn en hun hond optillen uit reactie.. maar imo maakt dt het probleem vaak groter dan het is.
Ik weiger om het risico dat het misschien ooit eens zou kunnen gebeuren bella minder hond te laten zijn... Maar daarbij gezegd ken ik zo'n beetje alle honden uit deze wijk , is er nooit een probleem geweest ook dus maak ik mij er niet zo zorgen om.

Ik vind dat artikel in het nieuws echt uitzonderlijk. 6! honden die op een andere hond duiken en dood maken , wauw.. hoe kun je in godsnaam 6 honden los hebben lopen en ze niet onder appél hebben... Zo verschrikkelijk sneu... en als het 1 op 1 is zou je ze nog uit elkaar kunnen halen.. maar 6 op 1 .. dat was al een verloren strijd voor ie begonnen was.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:14

Ik niet hoor Jilleroo. Ik deed het eerst ook nooit, maar als ik het niet vertrouw til ik ze wel op. Ik til liever m'n hondje een keer uit voorzorg op en dat ze iets minder sociaal zijn naar vreemde honden dan dat het hap slik weg is. Mijn honden zijn minstens net zoveel hond, dat maakt ze niets minder hond. Als een hond gewoon aangelijnd is en er niets aan de hand is til ik ze uiteraard niet op. Maar als er een loslopende hond op ze af komt en ik vertrouw het niet en ik til ze op.. Maakt ze dat niet minder hond.

Ik vind dat je wel erg luchtig praat over "Het risico dat haar iets zal gebeuren". Totdat het je overkomt en je hondje gegrepen wordt.. Geen enkele hond is te vertrouwen, ook niet als je ze al heel lang kent. Sally is gegrepen door een vriendelijke, sociale gezinshond die al 9 jaar met kinderen en andere honden leefde. Sally liep keurig aangelijnd en deed niets en die hond vloog erop af en schudde haar heen en weer. Dan eindigt je hondje zo (als je "geluk" hebt). Niet openen als je niet tegen wonden kunt.
http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... 3e0509.jpg

Sorry, ik reageer er misschien wat fel op. Maar ik heb het meegemaakt, het was echt afschuwelijk en ik doe er alles aan mensen te waarschuwen dat het NIET altijd zo simpel is als "Niet optillen, want dat verpest ze".

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:33

Wij hebben eens een pup aan een mevrouw verkocht, die kort daarvoor haar hondje verloren was, dood gebeten.
Het pupje wat ze van ons gekocht heeft, wordt nu dus altijd op getild bij vreemde honden. Het beestje is dus niet sociaal en blaft naar alle honden.
De eigenaar vindt dat wel rot, maar ze zegt: liever een a-sociale hond dan geen hond.
En ik geef haar groot gelijk.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:41

Daar ben ik dus altijd zo bang voor: mijn chi's blaffen ook naar andere honden, waardoor ik dus niet met ze naar een losloopgebied durf.
Ik ben ,na het verhaal van Sally,banfg dat ze door een andere hond gegrepen worden, juist omdat ze zo assiociaal zijn.
Limoen, wat leuk de foto series van pup tot nu.