Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

heb zelf geen cavia's, maar wel erg leuk om te zien. melody7 schreef:Wauw wat een mooi hij! Hoe werkt die hooizak? Heb je daar een duidelijkere foto van?

DubbelDun schreef:Ik vind die C&C-kooien er altijd wel leuk uit zien, maar vraag me af of ze in schoonhouden wel zo handig zijn.
@DanielleTL : mag ik vragen wat de totale kooi je nu gekost heeft; dus C&C + dat plastic binnenwerk??
DubbelDun schreef:Dat valt nog best mee dan en het voordeel van C&C is dat je de boel nog eens anders kunt neerzetten, al zit je dan wel met de vorm van dat coroplast.

Het schoonmaken en volle GFT bak waren voor mij de grootste redenen om over te stappen. Fleece vergt in mijn geval juist heel weinig onderhoud, naast het dagelijk even bijvegen
(wat het hok sowieso lekker schoon houdt: als ik klaar ben gaan ze altijd zo lekker knorren en popcornen, alsof ze blij zijn dat het hok weer zo lekker schoon is!)
Ik had 1 castraat en 2 zeugjes, en het laatste zeugje dat erbij kwam vond geen aansluiting bij de andere 2. Vond ik zielig, dus wilde ze eigenlijk splitsen en voor haar een castraat erbij. Maar de opvang zei, probeer ze eerst gewoon met z'n allen in één groep. Als dat lukt is dat natuurlijk leuker dan splitsen. Ik had er een hard hoofd in (meerdere beertjes bij zeugjes is vragen om moeilijkheden), maar het lijkt nog goed te gaan ook
De eerste dag veel klappertanden en een beetje vechten/uithalen. Mijn eerste castraat heeft een klein wondje opgelopen in zijn lip, maar sinds dag 2 vechten ze al niet meer! Wel nog een beetje dreigen enzo, maar echt al veel minder dan dag 2. Het is nu dag 4 en het lijkt steeds beter te gaan
Ik wil hem wel nog een andere naam gaan geven. Suggesties? 

) en voor de wasmachine is het allesbehalve goed. Verder had ik 2x per week een volle was (en droog) en dat koste me net zoveel als nu de onderleggers + bedding.