Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:15

Wat geven jullie jullie tijgers eigenlijk te eten? Ben nog op zoek naar een goed voer voor mijn nu 9 maand oude Coon.

Donja

Berichten: 5596
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:26

Purina brok en carnibest vlees

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:16

Royal Canin Maine Coon, gewoon prima gebalanceerd voer.
tot 4 maanden Mother en baby cat, dan kitten en dan Maine Coon

Yom
Berichten: 3826
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:06

heeft iemand advies??? Het zusje van mijn kitten is nog beschikbaar en nu vraag ik me af welke vd 2 het beste geschikt is om mee naar de kattenshow te nemen (ga ik regelmatig heen met mijn birmanen)

Afbeelding
Afbeelding

of

Afbeelding

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 15:13

Ik vind de eerste het mooist, spreekt me het meeste aan. Maar ik heb verder helemaal geen verstand van showen, dus wat dat betreft is mijn mening waarschijnlijk waardeloos ;) .

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:40

Ik vind de 2de een meer sprekend snoetje hebben. Maar net zoals Diablo heb ik weinig verstand van shows.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:31

Mijn kater doet steeds moeilijker als ik hem wil kammen vooral de achter en onderkant wilt hij niet echt laten doen. Moeten Maine Coons eigenlijk gewassen worden? En hoe kan ik toch zijn onder en achterkant kammen? iemand tips?

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:44

eerste is mooier getekend, maar om echt te kiezen zou je ze moeten zien

@Lauratje: niet wasssen dan verpest je de vacht, gewoon regelmatig kammen, dan ontstaan er geen klitten en hoort het bij de dagelijkse routine

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:54

Gisteren was ik iemand tegen gekomen en zij zei dat ze een echte Maine Coon had gehad omdat die speciaal uit Amerika (Maine) was overgevlogen. Toen ik vertelde over mijn Coon bleef ze bij hoog en laag beweren dat een Coon moet gewassen worden want ze kunnen zichzelf niet wassen. Ik vond dat nogal een rare uitspraak.
Dat kammen probeer ik dagelijks en de kop, hals, rug, zijkanten en staart gaat prima. De buik valt mee maar als ik zijn broek wil kammen dan begint hij te bijten en te friemelen zodat het onmogelijk word om hem te kammen. Zou ik hem per ongeluk pijn doen met de kam of zou het een andere reden kunnen zijn?

Miekelien

Berichten: 503
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:22

Ik lees al even stiekem mee, maar nu kom ik me toch ook maar eens melden. Over anderhalve week krijgen mijn vriend en ik een Maine Coon kitten als speelmaatje voor onze htk-kat van ongeveer 1.5. Inmiddels is mijn huis al compleet kitten-proof, dus we tellen de dagen al af!

Princesj

Berichten: 4555
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:32

Ik kam onze Coon juist nooit (de kruising Noor trouwens ook niet)! Hoe meer ik ga kammen, hoe meer klitten ze krijgen. Ik controleer de vacht dagelijks op beginnende klitten, deze haal ik er met mijn vingers uit.

Mijn advies Lauratje, klitten eruit pluisen, eventueel wegknippen en daarna niet meer kammen. Wel dagelijks je dier controleren op beginnende klitten, dan hoef je nooit meer te knippen.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:47

Bedankt voor de tip. Zal het zeker eens proberen misschien vindt hij het fijner zonder kam.

Princesj

Berichten: 4555
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:53

Die van mij bijt in de kam := Hij valt hem aan _O-

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:11

Doet die van mij ook maar enkel als ik bij de achterkant kom waar natuurlijk net het meeste haar zit.

Anoniem

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:23

Wat een prachtige poezen hier!
Heb zelf siamezen, maar ook een zwak voor Maine coons( en Noren), vind ze echt práchtig!

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:27

Miekelien schreef:
Ik lees al even stiekem mee, maar nu kom ik me toch ook maar eens melden. Over anderhalve week krijgen mijn vriend en ik een Maine Coon kitten als speelmaatje voor onze htk-kat van ongeveer 1.5. Inmiddels is mijn huis al compleet kitten-proof, dus we tellen de dagen al af!

Leuk zeg, wat voor kleur, kater/poes?

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:29

Ik begin de kittens al vanaf 3 weken dagelijks even te kriebelen met de kam/borstel, zodat ze spelenderwijs leren dat er niets aan de hand is, als ze dan ouder zijn hoort het er gewoon bij en heb er zelfs 2 die er echt voor gaan zitten.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2998
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:25

Ik meld me hier ook even..
Morgen gaan we onze main coon (eindelijk) kitten ophalen! :D

deflin

Berichten: 2252
Geregistreerd: 17-05-07
Woonplaats: dicht bij mijn paardjes

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:13

Ik kam die van mij ook zelden. Af en toe de vlooienkam erdoor voor de check.

Yom, waarom niet gewoon alle twee mee naar show? ;) ben je ook wat meer bezig de hele dag.
Maar mij spreekt inderdaad de onderste ook het meeste aan door haar snoet.

Nienke1990

Berichten: 528
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:33

Ik vraag me al jaren af of ik een maine coon heb, maar het is na vier jaar nog steeds de vraag.

Ik denk wel zeker te weten dat het geen volle maine coon is. Maar wellicht komt ze niet eens in de buurt. Toch herken ik in de foto's van dit forum ook wel een aantal punten van mijn poes Kaya. Ik heb haar uit het asiel gehaald, waar in haar 'asielpaspoortje' staat dat ze een kortharige kruising europese korthaar is. Maar ik heb best wel mijn twijfels ;) ;) Kan iemand mij vertellen wat voor kruising zij precies is? Ze is zo'n 5,5 kilo zwaar en een dame én ontzettend lief.

Over voeding. Ik geef haar eigenlijk al jaren Maine Coon van Royal Canin. Daar doet zij het heel erg goed op. Op kleinere brokken kauwt ze helaas niet.
Ik kam haar nu zo één keer in de twee weken, met ruien iets meer. Ze vindt het heerlijk. Soms dun ik het haar bij de achterbenen iets uit. Dit vindt ze ook geen probleem. Haar buik zit helemaal onder de krullen, omdat ze - volgens mij - zichzelf wast en dan gaat ze opgekruld liggen, waardoor het opdroogt als krullen. ;)

Mijn straatschoffie. <3
Afbeelding

Yom
Berichten: 3826
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 01:17

nee 2 coons gaat het voorlopig niet worden, is me veel te duur :D

en op show heb ik het druk genoeg (met bijkletsen, rondkijken, shoppen en katten showen :P )

deflin

Berichten: 2252
Geregistreerd: 17-05-07
Woonplaats: dicht bij mijn paardjes

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 09:58

Nienke, ik vind hem zelf meer van een Noorse boskat, maar het is altijd moeilijk te zeggen vindt ik.

Haha yom, nou dan zou ik Voor de onderste gaan ;)

Ik voer carocat 3-mix, daar doen die van mij het al jaren goed op.

Miekelien

Berichten: 503
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:24

Miepie77 schreef:
Miekelien schreef:
Ik lees al even stiekem mee, maar nu kom ik me toch ook maar eens melden. Over anderhalve week krijgen mijn vriend en ik een Maine Coon kitten als speelmaatje voor onze htk-kat van ongeveer 1.5. Inmiddels is mijn huis al compleet kitten-proof, dus we tellen de dagen al af!

Leuk zeg, wat voor kleur, kater/poes?

Een poes, met een grappige combinatie van kleuren (cypers met her en der wat oranje vlekken). Toevallig heb ik gisteren een hele mooie foto gekregen:
Afbeelding

Roosch

Berichten: 36784
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:28

Ik heb net wat kerstfoto's gemaakt van fluf en haar dinnetje! Jammer dat m'n laptop stuk is, zal zo ff kijken of ik een topic kan maken op de pc van m'n vriend!

Roosch

Berichten: 36784
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:41

Oh gut, bovenstaande fluf.. <3

Als ik hier wat kortaf reageer zo nu en dan, dan ligt dat aan mijn kapotte laptop, sorry.
Ik lees wel nog steeds erg geïnteresseerd mee. :D

Heb nu ff de laptop van vriendje gekidnapt, en een topic kunnen maken:
[BB-ITP] We wish you a merry poesmas...
Fluf wordt zo groot. <3
Afbeelding