Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hhilde schreef:Misschien een leuke vraag voor de hondentrainers: ik doe met mijn hond treibball en leer hem de come bye en away aan. Come bye is linksom de bal en away is rechtsom de bal. De come bye zit er leuk in, maar met de away maakt hij een te kleine bocht en raakt de bal. Niet de bedoeling! Wat zeggen jullie: stap terug doen of vier paaltjes om de bal zetten zodat hij de bal niet kan raken?
En hoe leren jullie de paaltjes aan voor behendigheid, met wires, 2x2 methode of anders?
dierenfan schreef:Rosannee_ schreef:Ik meld me! Ik heb nu 3 lessen behendigheid gehad met mijn boerenfoxXengelsespringerspaniel.
Ik was er na 2 lessen 2 weken niet geweest omdat ik mijn pols heb gebroken maar vandaag ben ik weer geweest en hij snapte alles nog. Wij vinden het samen erg leuk
foto's? Lijkt me een super leuke kruising voor behendigheid!
EmptyWords schreef:Is treibbal nket afgeleid van het werken met schapen? ik vind het iig erg op elkaar lijken. .. de dond moet de ballen naar een plek drijven... sorry als ik de schapendrijvers nu beledig.
Hhilde schreef:En ja, treibball is afgeleid van schapendrijven. Het is simpeler dan schapendrijven (want je hebt maar te maken met twee factoren met een eigen wil ipv drie), maar zeker niet simpel. Treibball kun je met eigenlijk alle honden doen, terwijl schapendrijven eigenlijk voorbehouden is aan veedrijvende rassen of honden met aanleg er voor.
spatter schreef:gebruiken de fanatiekelingen de clicker?
het werd bij ons op les wel aangeboden en vermeldt maar de meeste mensen van de puppycursus gebruikte hem niet of slecht
ik ben er zelf niet zo'n fan van, kan met mijn stem ook klakken en dat scheelt weer een hand vrij maar misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd