Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

destiny88

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:29

Zoo Wat een gigantisch dier!! Maar wel mooi!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:32

GamblersCup schreef:
En zijn die stinkdiertjes dan ook écht gelukkig met het leven dat wij ze als huisdier opdwingen?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze zelf ook ontzettend leuk! En ik zeg bij de foto's ook gelijk "hebbe hebbe!" :D Maar als je kijkt naar hoe ze in de natuur leven en dan als huisdier moeten leven... (nog) niet te vergelijken met gedomesticeerde paarden, katten of honden denk ik.

Is dat niet de vraag bij iedere diersoort die we houden?
De meeste stinkdieren zijn in gevangenschap geboren en er zijn zelfs verschillende kleurslagen van. Ik denk dat ze inmiddels redelijk ver van de natuur afstaan. Daarbij zijn de eisen voor domesticatie:
1.Gemakkelijk en flexibel dieet
2.Snel opgroeien
3.Zich voortplanten in gevangenschap
4.Een aangenaam karakter hebben en niet agressief zijn tegenover mensen.
5.Niet snel in paniek raken
6.De mens als zijn meerdere erkennen in de groepshiërarchie
En ik denk dat mijn stinkdier daar toch zeker wel onder valt. Ik durf met zekerheid te zeggen dat Loesje een gelukkig leven lijdt. Ze heeft de hele tuin tot haar beschikking en maakt daar dankbaar gebruik van. Ze spaait de viooltjes uit de grond, ze stoeit met de kat en verveeld de konijnen zo op z'n tijd. Het liefste komt ze bij je op schoot liggen en kruipt in je trui. Echt een knuffeldier die het nog geen dag zou overleven in het wild.

Zag een Channa voorbijkomen, prachtige vissen! Die blijven ook echt bijzonder, de manier ook hoe ze door het aquarium zwemmen, heel indrukwekkend!

Threefingers: Hoe groot is de meerval bij jullie geworden?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:37

Citaat:
:wow: lekkere dierenarts heb jij!

Zelfs een strafbare dierenarts, anaalklieren mogen NIET verwijderd worden, dat is niet voor niks.
Als hij wel anaalklieren verwijderd omdat hij zijn klanten tevreden wilt houden maar niet denkt aan het welzijn van de dieren vind ik hem wel een lu#.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:39

Citaat:
Zag een Channa voorbijkomen, prachtige vissen! Die blijven ook echt bijzonder, de manier ook hoe ze door het aquarium zwemmen, heel indrukwekkend!

Hij eet ook uit mijn hand ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:44

Arrabel schreef:
Citaat:
:wow: lekkere dierenarts heb jij!

Zelfs een strafbare dierenarts, anaalklieren mogen NIET verwijderd worden, dat is niet voor niks.
Als hij wel anaalklieren verwijderd omdat hij zijn klanten tevreden wilt houden maar niet denkt aan het welzijn van de dieren vind ik hem wel een lu#.

Idd! Zo'n dierenarts zou mij direct kwijt zijn, wat een idioot. Bij een dierenarts denk ik aan iemand die gek is op dieren en het beste voor ze wil... :\

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 15:50

ThreeFingers, woow da's zeker geen kleintje!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:57

Toen hij bij ons weg ging was hij ca 70 cm lang. Was een super gaaf beest. Als ik mijn hand in het water deed, kwam hij eerst met zijn voelsprieten ruiken/aftasten/voelen wie het was, en als ik het was kwam hij even knuffelen en liet zich lekker kroelen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:58

Afbeelding
Dirkje, de enige hond ter wereld met een trill-functie. Elke keer als ze wat wil gaat ze staan staren en trillen.

Verder heb ik slangen gehad, een landschildpad (geelkoplandschildpad) en fretten. En heel soms enkele uurtjes een nestje steenmarters als deze weer gevonden waren door de dierenbescherming. Die bracht ze dan naar mij toe.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:20

skunks zijn al een hele tijd gedomesticeerd, ze zijn hier alleen nog niet zo bekend.
Ontklieren is idd verboden.
Wij hebben de onze laten castreren, dat hielp ook al een hoop :D

wauw, die meerval :+:

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:41

Kijk, zo leer je weer eens wat! Ik word toch wel heel nieuwsgierig naar de diertjes en hoe je ze moet houden, ennatuurlijk even checken hoe de Duitse wet daar over denkt...

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:27

ik heb met een kennis een keertje een lijster gehad(1 dagje maar :n ;( )
we waren op stal en ik reed op haar verzorgpony toen ik een lijstertje in een hoefafdruk zag vallen, dus ik zei: 'Merel kijk daar eens, een babyvogeltje!' toen liepen we daar naartoe en we namen hem/haar(little bird) mee naar stal en gingen ermee naar de dierenarts die ons informeerde en toen wilde we naar mijn huis gaan om hem eten te geven (we hadden het geprobeerd maar hij wou niet) en we wilde een vogelkooi kopen toen hij van stress overleed! ;( . maar hij was wel heel lief! toen hebben we hem ergens bij stal (naasthet pad naar het bos) op een rustig plekje in een doosje begraven, rust zacht little bird!
maar benfan leuk hondje!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 18:56

ThreeFingers schreef:
Toen hij bij ons weg ging was hij ca 70 cm lang. Was een super gaaf beest. Als ik mijn hand in het water deed, kwam hij eerst met zijn voelsprieten ruiken/aftasten/voelen wie het was, en als ik het was kwam hij even knuffelen en liet zich lekker kroelen.

Wat ongelooflijk gaaf zeg! :D

Voor de liefhebbers,hier een foto van een van mijn jongste marmerkreeftjes (net iets kleiner dan 1 cm):
Afbeelding

dit is niet zn aquarium hoor!heb em er speciaal even voor uitgevist om aan jullie te laten zien

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:06

Daphne__ schreef:
Arrabel schreef:

Idd! Zo'n dierenarts zou mij direct kwijt zijn, wat een idioot. Bij een dierenarts denk ik aan iemand die gek is op dieren en het beste voor ze wil... :\

Haha, nee het klinkt verkeerd zoals ik het zeg xd
De dierenarts heeft mij gezegd dat het verboden is, heeft me gewezen op de risico's.
Hij wou het op zich wel doen maar heeft later toch teruggekrabbeld, juist.. uit het welzijn voor mijn lieve skunk.
Het is niet zomaar een DA het is een onwijs goede vriend van ons, voor vrienden doe je toch zoiets?

Maar nee ik ben blij zo met mn stinkdier, die castratie heeft al enorm geholpen.

Nora175

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:54

wat een grappige dieren hier

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:03

Ja he! Ik zit me al een tijdje af te vragen wat voor dier(en) er nog meer bij mij passen en andersom. Wil er graag nog wat dieren bij, heb altijd veel dieren gehad en nu thuis alleen 2 katten. Heb een hele kamer over, tuin wordt 1 grote kooi (ivm katten) en ik heb nu lekker de ruimte (geen klein apartement meer, maar een eengezinswoning), dus mogelijkheden. Ik hou dit topic in de gaten omdat ik vermoed dat ik hier wel een "match" ga vinden :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:16

zat jij niet ook over kipjes te denken GC?

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 10:36

Ik hoop dat je hier iets leuks tegenkomt!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:00

Ja, die vind ik zo leuk! En verse eitjes... jam! De tuin laat het wel toe, groot genoeg, deel gras, deel aarde/zand, deel stenen terras, groot nachthok dat geisoleerd is (deel van de kelder, ook handig in de winter)... maar ik zou dan kleine kippies willen en ik werd gewaarschuwd door iemand die kipjes heeft én en kattenluikje... die had de kipjes dus in de woonkamer. Dát hoeft van mij dan weer niet, kipjes die het kattenluikje ontdekken... dus of er kipjes komen weet ik nog niet, eerst de tuin afzetten als ik terug ben in Duitsland.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:53

Vanaf vanavond heb ik twee indische modderkruipers. Ze zitten in een aquariumpje dat ik vanavond ga ophalen via marktplaats.

Helaas is het bakje veel te klein voor ze en ga ik meteen een nieuw huis voor ze zoeken.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 11:00

ja,de zijn leuk voor in het aquarium!
Heb ze net even opgezocht op google :P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:01

feit dat ik nu vanavond dat aquariumpje ga ophalen is de schuld van dit topic :+

want ik had ineens weer zoveel zin om een garnalenbakje te maken :#

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:02

lies1994 schreef:
ja,de zijn leuk voor in het aquarium!
Heb ze net even opgezocht op google :P

ja die zijn inderdaad wel grappig, maar ze hebben een aquarium nodig van ongeveer 1 meter. En ze zitten nu in een bakje van 30 cm |(
mensen hebben weer eens niet nagedacht :roll:

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 12:47

Ohjee,heb ik je op ideeën gebracht?
Dat ze nog zo'n groot aquarium nodig hebben,had ik niet verwacht.ik zou dat bakje wel bewaren als ik jou was,kan nog goed van pas komen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:51

ThreeFingers schreef:
Wij hebben een roofmeerval ( schildroodvinmeerval ) gehad, een heel leuk beest, en werd ook tam.

Maar Dino werd te groot voor het aquarium ( bak van 2 meter ) en we besloten een goede plek voor Dino te zoeken.
Dino is naar de dierentuin in Stuttgard (Wilhelma) gegaan.

Hier een afbeelding van een roodvinmeerval.
[ Afbeelding]Afbeelding ]

Deze hebben wij afgelopen zomer in Suriname gevangen.
Laatst bijgewerkt door annastasia op 15-06-12 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:53

In dit topic werd een dwergkaaiman genoemd, dus ben even gaan googelen... op het reptielenforum is een stel dat een kas aan het huis gebouwd hebben en daar een tropisch verblijf voor o.a. de kaaimannen van gemaakt hebben.... schitterend!!!!! Als je dat ziet, dan wil je er gelijk niet meer aan beginnen. Een simpele bak doe je die dieren dan niet meer aan... wát mooi zeg!!!

http://www.reptielenforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=18449

Edit: ik heb dan wel een kamer over, maar ik denk er niet eens meer over na :D