Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:20

Welk forum? Op ratjes.nl is een lijst met dierenartsen te vinden, ook met persoonlijke ervaringen erbij. :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:22

ja 't is jammer dat jij zelf niet zoveel dierenartsen in de buurt heb, ik heb er sowieso al een stuk of 4 binnen 10 minuten van ons huis, onze vaste dierenarts is heel goed met knaagdieren maar als zij er een keer niet is kan ik ook nog naar Dieren of Twello. Maarja dierenartsen kun je uitkiezen, ouders niet. Mijn moeder ging bij de dierenarts even laten zien wat ze er allemaal van wist: de andere rat had de staart van lilith afgebeten omdat ze zich verveelden, ik had lilith alleen moeten nemen anders wordt ze niet tam, ik heb teveel spullen in de kooi en dan worden ze gek in hun kop en ik heb te duur strooisel en daar kunnen ze niet tegen en nog meer van die onzin. Ben allang blij dat de dierenarts zelf even vertelde hoe het zat want als ik dat doe heb ik een grote bek, want ik mag geen gelijk hebben. (nee, niet zo'n beste situatie hier thuis met m'n moeder :') )

die reclame hier onderaan wordt steeds groter :=

"Ratten En Muizen
Last van Muizen of Ratten? De val die echt werkt voor € 59,50."

stephanie404

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 15:36

Ja en daaronder staat rus ongediertebestrijding hahahaha. Ze dachten waarschijnlijk dat het goed bij dit topic past. _O-

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:43

ik heb nu een reclame van een inboedelverzekering, logisch 8)7
kheb wel last van m'n ratten ja, vooral als Lilith midden in de nacht om een uur of 2 of 3 verzint dat het absoluut nodig is om het toiletje van de muur af te trekken (ik heb die vast getaped omdat ze er steeds mee liepen te smijten), maakt een rotkabaal.. maar om nou een rattenval neer te zetten vind ik ook weer zo overdreven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:23

Het is gewoon eng hoeveel DA's er zijn die niks van ratten weten. :n

Ik ga meestal naar Utrecht, stukje rijden (heb ik wel het geluk dat ik een auto heb dus) maar dan heb ik er tenminste alle vertrouwen in. :j

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:28

ja ik hoorde het ook al, heb zelf wat dat betreft echt geluk met waar ik zit. En ik hoorde dat in Arnhem/Duiven ook een goede zat, daar wil ik met m'n vriend heen gaan verhuizen dus kan ik daar in elk geval ook weer gerust op zijn. Is er trouwens iets waarmee ik mijn dames overdag kan vermaken? Ze hebben wattenbolletjes, wcpapier, wcrol, mogelijkheden om te klimmen en zich te verstoppen maar ze doen er eigenlijk heel weinig mee. Eentje zit nu wel beneden maar zit alleen maar in haar mandje voor zich uit te kijken en ik zou het fijn vinden als ze overdag hun energie zouden gebruiken en niet midden in de nacht om het hok te slopen (op een of andere manier is het leuker om dingen te slopen die niet als speelgoed bedoeld zijn)

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 16:33

RedPassion schreef:

Ik ga meestal naar Utrecht, stukje rijden (heb ik wel het geluk dat ik een auto heb dus) maar dan heb ik er tenminste alle vertrouwen in. :j

Ja jammer genoeg wel. Ik had nog 1 vraag. Zou dit op een of andere manier schadelijk kunnen zijn voor het andere mannetje of de vrouwtjes(want de hokken staan allebei in de woonkamer)??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:39

peacehorses schreef:
ja ik hoorde het ook al, heb zelf wat dat betreft echt geluk met waar ik zit. En ik hoorde dat in Arnhem/Duiven ook een goede zat, daar wil ik met m'n vriend heen gaan verhuizen dus kan ik daar in elk geval ook weer gerust op zijn. Is er trouwens iets waarmee ik mijn dames overdag kan vermaken? Ze hebben wattenbolletjes, wcpapier, wcrol, mogelijkheden om te klimmen en zich te verstoppen maar ze doen er eigenlijk heel weinig mee. Eentje zit nu wel beneden maar zit alleen maar in haar mandje voor zich uit te kijken en ik zou het fijn vinden als ze overdag hun energie zouden gebruiken en niet midden in de nacht om het hok te slopen (op een of andere manier is het leuker om dingen te slopen die niet als speelgoed bedoeld zijn)

Care4Animals in Arnhem/Duiven is inderdaad ook goed, daar ging ik eerder ook altijd heen. :j

Wat de rest betreft: Vergeet het maar. :D Het zijn en blijven schemerdieren, je kan ze wel laten wennen aan jouw ritme (hier zijn ze altijd wakker rond de tijd waarop ik opsta en vanaf de namiddag omdat ze er dan uit mogen) en ze bv. 's avonds los laten, maar ze zullen 's nachts actief blijven. :) En ze zullen ook blijven slopen. Wilgenhout/wilgentakken kunnen wel voorzien in de knaagbehoefte, daar zijn ze hier gek op!

stephanie404 schreef:
RedPassion schreef:

Ja jammer genoeg wel. Ik had nog 1 vraag. Zou dit op een of andere manier schadelijk kunnen zijn voor het andere mannetje of de vrouwtjes(want de hokken staan allebei in de woonkamer)??

Zeer waarschijnlijk niet. :) Als het al een virus is (en dat is het niet vaak) ben je toch al te laat, maar maak je maar niet druk want bijna altijd is het gewoon 1 ratje die gevoelig is op de luchtwegen. Zorg voor genoeg luchtvochtigheid, het kan ook komen door de verwarming nu natuurlijk. Verder genoeg goed voer en ook groente en fruit. Ratten kunnen ook gaan reutelen door stress, kan dus ook heel goed door de verhuizing komen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:45

oh het slopen vind ik ook niet erg hoor, alleen ik zou het ook leuk vinden als ze overdag wat zouden kunnen/willen doen, maar ze lijken alles wat ik erin leg niet interessant genoeg te vinden, terwijl ze wel naar beneden komen lopen. En ik dacht wellicht als ze iets heul leuks hebben dat ze dan de toiletjes laten staan := dus ik dacht, misschien weet iemand iets waar alle ratten gek van zijn, om mee te spelen als ze wakker zijn? Tot nu toe bevalt mijn trui volgens mij nog het beste, ze zit in mn zak nu, gek kind

edit: en nu zit ze eronder, die pootjes kriebelen echt in m'n zij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:53

Hier zitten er ook wel een paar die niet zo geinteresseerd zijn in alle doosjes/takken/kranten etc. Als ze overdag wakker zijn scharrelen ze meestal maar wat rond of zitten ze naar me te staren. :+:
Die van jou hebben natuurlijk niet zo'n goede start gehad, grote kans dat ze niet eens weten dat spelen leuk kan zijn omdat ze nooit de mogelijkheid gehad hebben. Meer dan aanbieden kan je in dat geval niet doen!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:01

Ze doen nog niet zoveel met de speeltjes maar ik laat ze maar lekker even, ik weet in elk geval dat ze de knuffelzak en kraakpapiertjes helemaal tof vinden maar dat is wel voor 's nachts. Ik denk dat ik ze er overdag gewoon uit pak en op mijn schoot laat spelen, ze vinden m'n trui toch wel interessant en Lilith was net toch wel moe toen ik haar terugzette, dus ik denk dat dat hun ritme wel wat zal helpen.
Zou ik me trouwens zorgen moeten maken over dat Iduna bijna de hele dag ligt te slapen? Ze eet en drinkt wel maar ze speelt nooit en ze komt ook niet kijken als ik de deurtjes open doe, heel soms doet ze 1 stap naar buiten maar ze gaat niet rondrennen zoals Lilith en meestal gaat ze dan als ze terug binnen is ook meteen weer in haar huisje of hangmat liggen. Hoewel ze nu ik dat zeg wel net een stukje wcpapier aan het verhuizen is naar haar huisje, maar dat is dus ook een beetje alle actie die er uit haar komt de hele dag.

hier nog twee foto's van daarstraks:
Afbeelding
Afbeelding

gewoon omdat het kan. Ik had haar bij m'n buik onder m'n trui gelaten maar ze vond die tunnel daar toch wel interessant :+

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:56

't is wel stillekes hier, maar ik vroeg mij even af waarom ratten hun eten "inpakken". Mijn ratten hebben dus stukjes wc papier en wattenbolletjes en het eerste wat ze deden was dat allemaal opstapelen op hun voerbakje, en de rest ging mee het huisje in. Toen het eten nog 'beneden' stond in de oude kooi gooiden ze hun zaagsel erin en in deze kooi gooien ze ook hun cotton comfort er doorheen als ik het op de bodem zet dus heb ik het nu op het plateau staan want het lijkt me niet echt lekker om zo'n hap CC binnen te krijgen (wat dat blijft dus aan de brokjes hangen). Ik ben er namelijk tijdens het inlezen nog niet echt iets over tegengekomen dus ik was wel benieuwd.

oh en mijn plan werkt tot nu toe *\o/* gister toen ik ging slapen bleven zij ook liggen, normaal zodra ik ga slapen is dat voor hun een teken om actief te worden maar nu bleven ze gewoon rustig waardoor ik rustig in kon slapen

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:04

peacehorses: mijn eerste ratjes deden dat ook altijd, nadeel was wel dat ze dat ook deden toen ik een spreekbeurt had op de bassischool. mag je voorin de klas ze eruit probeeren te halen :D

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:50

even een (niet zo'n goeie) foto van mijn Maya en Boedha!

Afbeelding wat mij wel opvalt is dat Boedha echt heel erg veel groter en zwaarder is dan Maya.. niet te hopen dat ze misschien zwanger is. Alhoewel dat niet van Maya kan zijn, want het zijn beide vrouwtjes. Zal binnenkort een fototje plaatsen van mijn kooi!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:53

hu ?
er was n topic over, door mij gemaakt maar kan hem idd ook niet meer vinden.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:35

die staat in de huiskamer, maar die was niet meer actief :)
Dagmar, leuke ratjes! Bij mij is de een ook zwaarder dan de ander, maar die zwaardere is ook minder actief dus dat zal wel met elkaar te maken hebben

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:11

Rot zeg Stephanie, hoop dat ie er toch nog bovenop komt!!

Lief Dagmar!! Verschil in gewicht is hier ook hoor, en dat zal overal wel zijn.. Zolang het niet te extreem is zal er weinig aan de hand zijn.

Hmm die van mij pakken niet in hoor..
Maar Baxley "hamstert" wel, die haalt al het eten uit de voerbak en verstopt het dan achter het toilet.. Maarja die spoort gewoon niet, als bewijs nog een mooie foto van hoe die net lag te slapen, kan ik jullie niet onthouden _O-

Afbeelding

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:59

hahaha aaaw <3
ja die van mij hamsteren ook, Lilith stopt soms wel 4 brokjes tegelijk in haar mond en rent er dan ergens mee naar toe (in haar huisje of onder hun mandje). Maar ze pakken het dus ook in, het voer wat nog in het voerbakje ligt in elk geval. Misschien verstoppen voor andere dieren?

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:39

peacehorses schreef:
welkom Jooon! Heb je zelf ook ratjes?

Zeker! Ik heb twee mannen van 11 maanden en 2 mannetjes van 7,5 week. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:10

Net het hok even schoongemaakt, ik vond alleen wat verstopte bananenchips.. Met andere woorden, die van mij kunnen bunkeren :oo

Ze hebben net alleen wel even een paar keer geniesd, ik sta een beetje op scherp nu...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:14

Leuke foto's komen hier voorbij :D

Hier liggen alle kinders nog in diepe slaap... :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:15

Ik moest ze echt even wakker maken om te verschonen, nu zitten ze heel zoet hun brokken op te eten. Ze stoeien trouwens veel meer dan dan een paar dagen terug... Ik ben echt overbezorgd denk ik...

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:37

Is het echt stoeien??? Dus er komt geen bloed aan te pas?? Ratjes kunnen soms erg veel stoeien hoor :D Hoe oud zijn je ratjes?? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:03

Een paar weken? Ja het is echt bovenop elkaar en piepen, meer niet. Maar nu slapen ze buiten hun huisje en denk ik 'oh oliebol, ze hebben vast koorts' en 1 van de Garpjes slaapt een beetje onrustig dus nu zit ik steeds te luisteren of 'ie niet langzaam stikt..

Ik kan wel janken, ik ben zo overbezorgd :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:05

Er staat op internet dat zieke ratjes klinken als een koffiezet apparaat, maar ik heb alleen zo'n fancy Italiaans professioneel ding. En senseo hoor ik er ook niet echt in terug. Het Garpje knort gewoon af en toe een beetje?