Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
StonedRomy schreef:Ik persoonlijk had de pup dan twee weken langer bij de fokker gelaten en in mijn vakantie gehaald. Kijk vooral eerlijk naar de pup. Is oppas een optie? Is in de nachten bij je slapen een optie? In het begin de bench leuk maken en zeker niet als veilige ophok methode die je omdat het veilig is niet rustig introduceert.
Ik kom me hier weer melden. Ditmaal voor pup nummer 5. Nu 4 weken. Welke van de twee het gaat worden weet ik nog niet ( fokker heeft eerste keus ). Hoop over een paar weken die kant op te gaan om ze eens te ontmoeten. Heb zo’n 5 jaar op de lijst gestaan voor deze teef.
Ons roedel bestaat dus binnenkort uit:
Satan- shiba teef van 16
Olivia- akita teef van 8 met huid aandoening
Jasper- Griekse straathond van 8 die ooit is blijven hangen
Rinoka- akita teef van 1 jaar
X - akita teef van 4 weken.
Lugea schreef:StonedRomy: Jeetje, vijf jaar op de wachtlijst is best een tijd! Is het dan een erg speciale teef/lijn of worden er gewoonweg weinig Akita’s gefokt?
xSannee: Dankjewel! Ik volg jou op instagram en wat is Evi een schatje. Ik smelt echt elke keer van de foto’s/filmpjes.
Zonnetje81: Vervelend dat de fokker je min of meer onder druk zette om de pup te komen halen. Ik zou daar zelf geen goed gevoel bij hebben, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Fijn dat het nu al wat beter ging in de ren/bench.
Zonnetje81 schreef:Lugea schreef:StonedRomy: Jeetje, vijf jaar op de wachtlijst is best een tijd! Is het dan een erg speciale teef/lijn of worden er gewoonweg weinig Akita’s gefokt?
xSannee: Dankjewel! Ik volg jou op instagram en wat is Evi een schatje. Ik smelt echt elke keer van de foto’s/filmpjes.
Zonnetje81: Vervelend dat de fokker je min of meer onder druk zette om de pup te komen halen. Ik zou daar zelf geen goed gevoel bij hebben, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Fijn dat het nu al wat beter ging in de ren/bench.
De pup was al aanbetaald….dus dan heb je weinig te makken.
Lugea schreef:StonedRomy: Ah, vandaar. Ik heb er wel respect voor dat je zoveel geduld hebt gehad. Zit de fokker wel enigszins in de buurt voor je of moet je ook ver reizen?
Zonnetje81 schreef:Ik ben niet in discussie gegaan. Ik ken er meer die zeggen ik wil ze allemaal tegelijk weg en dat zijn zoals jullie dat zien gerenommeerde fokkers.
Zoveel mensen zoveel manieren en denkwijzen.
Maar goed de toon is wel gezet dat er hier weinig ruimte is voor meerder invalshoeken. Dat er maar 1 manier is en als je daar niet in mee gaat is alles wat je doet verkeerd en ben je afgedaan. Maw wat ik doe, wat de fokker doet. Vreselijke mensen zijn wij. Maar nee oordelen doen we zogenaamd niet.
Ik weet gelukkig dat hij niet van een broodfokker komt, uit geteste ouders en in huis is opgegroeid en dat er niks mis is met de fokker en hij heeft zijn eigen redenen voor deze ophaaldag.
En mn hondje ligt nu uit eigen beweging heerlijk (in zn uppie) te slapen op een kussentje bij de tv. Dus het zal vast wel goedkomen met deze hork van een eigenaar.![]()
Dit is nog erger dan alle paarden mensen bij elkaar.
StonedRomy schreef:Je geeft zelf aan dat je je met de rug tegen de muur gezet voelde door de fokker en dat je niet meer terug kon want aanbetaald. Ik ken inderdaad meer fokkers die liever een moment hebben omdat dat voor die specifieke teef beter werkt bijvoorbeeld. Dat is een geldige reden maar dan snap ik je eerdere uitspraken niet goed.
Zonnetje81 schreef:StonedRomy schreef:Je geeft zelf aan dat je je met de rug tegen de muur gezet voelde door de fokker en dat je niet meer terug kon want aanbetaald. Ik ken inderdaad meer fokkers die liever een moment hebben omdat dat voor die specifieke teef beter werkt bijvoorbeeld. Dat is een geldige reden maar dan snap ik je eerdere uitspraken niet goed.
Dat kan toch nog zo voelen ook al is het een geldige reden.