Hoi
Mag ik me hier ook melden?
Sinds vorig jaar november 3 prachtige konijnen. Heb ze toen direct laten vaccineren en geslacht laten controleren want had zelf het vermoeden dat er een mannetje of 2 tussen zat. Als dat zo was geweest had ik 1 man terug gedaan en de ander laten castreren. Maar nee, waren zeker weten 3 voedsters.
Helaas bleek van het voorjaar het tegendeel
Dood jong in het hok gevonden en het waren inderdaad 2 rammen en 1 voedster. Uiteraard direct uit elkaar gehaald maar het kwaad was al geschied. Voedster was wederom zwanger en begin juni van 8 jongen bevallen.
Inmiddels zijn er 4 naar een nieuw huisje en worden er dadelijk nog 3 gehaald. 1 rammetje mag blijven, die hebben we met de hand moeten voeden dus daar kan ik geen afscheid van nemen.
Voedster is vorige week gesteriliseerd en gaat straks met de kleine die blijft samen.
De 2 grote rammen gaan wonder boven wonder ontzettend goed samen. We hebben dus maar een extra ren gebouwd met een hok erin zodat de 2 rammen samen kunnen en dan de voedster met de kleine samen.
Uiteraard ben ik op de hoogte van dat het tussen 2 rammen altijd nog fout kan gaan. Mocht dit gebeuren zal er uiteraard naar een oplossing in het belang van de konijnen worden gezocht.
Mama met 4 kinders

De 2 rennen. Uit de rechter ren gaan we dat lage/rode hok nog weghalen. Hier lag het nest in maar inmiddels is deze overbodig.