Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:37

IMJ schreef:
jaaa hè!
Soms worstelen ze wel heel hard.. Maar goed, geloof dat het speels bedoeld is.

Hoe gaat het met het oog?

Gaat steeds verder open maar ik weet niet hoe het nu zou moeten zijn.

claudiadvx

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 01:42

Dan ga je nu helemaal overstag <3
Samen in de bench (Let ook vooral op de hartvorm)
Afbeelding
Samen slapen naast baasje op bed
Afbeelding

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 03:53

Nowwwwww

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 07:45

Ik ben blij hoor met mijn 3 monsters.
Mads is liever lui dan mooie maar speelt heel soms
Maes speelt vooral met Mink al kan hij zichzelf ook prima entertainen.

Heb ze gewoon bij elkaar gezet omdat ik wist dat diegene die ik had best sociaal waren al heeft het tussen Me-Ow en Mink best een tijd geduurd. Me-Ow was een kattenkop.

Met Maes ging het gelijk goed al moest het hele spul wel hun draai vinden met zo'n kleine stuiterbal erbij maar ik geniet van het hele stel als ze bij elkaar liggen.

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:14

Ik ben ook blij met twee! <3
Ze zijn zo lief samen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond dierenarts. Spannend!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:28

Fijn dat haar oog met open staat. Wanneer moet je ook weer terug?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:32

Vandaag!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:32

succes!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:59

Ooohh wat een mooierds allemaal!!

Mr purrr zat in mijn oude huis altijd met andere katten. Maar sinds ik hier woon alleen, we hebben zijn oude maatje een tijdje opgevangen. En dat ging goed maar die is helaas overleden. Sinds dat is gebeurd is hij niet zo goed met andere katten. Mijn huisgenoot beneden heeft een kat en ik ben blij dat er een deur tussen zit. Ze hebben elkaar 1x gezien dat was blazen en grommen. Ze hebben flink uitgehaald maar omdat ik mr purrr snel te pakken kreeg viel het mee.
Denk niet dat hij een maatje kan waarderen |o

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:14

Afbeelding
Afbeelding

Hier na een half jaar liggen ze eindelijk samen. Dat is niet omdat ze bij elkaar willen zijn, maar omdat ze allebei op hetzelfde plekje willen liggen. Dus vooruit dan maar := . Alhoewel Sonja wel heel lief is. Lilo gaat echt niet zo goed en is weer volop aan de prednison. Denk dat het met de kou te maken heeft. Toen ze samen op schoot lagen, stonk Lilo nogal naar anaalklier :r . En Sonja ging hem wassen <3 . Dat vond ik echt zó lief! <3

Succes bij de DA, Mandyy!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:35

Mandyy schreef:
Vandaag!

Succes! :(:) Y;(

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:39

Succes Mandy Y;(

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:43

Thanks! Ben zo benieuwd!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:50

Succes Mandy!

maralyn schreef:
Beste man heeft de katten in zijn armen geduwd gekregen voor een vreemde.
"Succes er mee" werd er gezegd.
Die man heeft er man en macht aan gewerkt om de dieren een goed huis te geven.
En toen kreeg hij bericht dat hij terug moest naar land van herkomst.
Hij werkte hier al, 40 uur. Had amper tijd voor de katten.
Moeders was wel erg aanhankelijk. Zus, muah muah... en mia... die moest er niks van weten.
Wel speels, maar totaal niet mens aanhankelijk.
Eerste drie dagen waren ook een RAMP.
Wegkruipen, hele huis bij elkaar blehren. Na twee nachten niet slapen was ik er zat van.

Heb dr achter de kast weg gehaald, vastgepakt en op bed genomen... geaaid en zachtjes gesproken.
Overdag schoot ze nog weg... genegeerd en voer gegeven. Wachten tot ze kwam, en weer zachtjes toegesproken zodat ze kon wennen.
Nacht 3 weer blehren, stond ze voor mn bed.
"Nou scheitkat!! Kom gewoon op bed! Stop met janken en hou toch eens op!"
Weer gaan liggen, en sprong ze tóch maar op het voeteneinde.
Toen was ze stil, eeeeiiiindelijk kon ik slapen.

Nacht vier, stil, en ochtend vijf kwam ze dichterbij. Zachtjes op dr wangetje geaaid, en vanuit het niet begon een hard gepurrrrrr.
Na een week kon ik haar aaien... en dat was het ook.
Papierpropjes gemaakt en maar gespeeld.

Na twee weken kwam ze haar kopjes zelf halen... en nu... is ze niet meer bij me weg te slaan.
Op schoot durft ze nog niet....
Tenminste op de bank niet, op bed wel al.

Met de vierde week heb ik een grote krabpaal gekocht.
Nou, die wordt niet gebruikt maar misbruikt.

Was natuurlijk ook wennen, niet echt mensen gewend en weg bij mam en zus.

Succes en veel plezier vanavond! :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:23

Succes vandaag.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:30

Succes Mandy!

Maralyn ook succes.

Ik vind wel dat er iets te makkelijk gepraat wordt nu over een kat erbij nemen. In principe zijn katten solitaire dieren, en je hoort ook erg vaak dat het juist helemaal niet goed samen gaat. Ook hoor je vaak dat een kat helemaal opbloeit als de ander overleden is, en het dus achteraf blijkbaar toch minder goed ging dan gedacht. Dit heeft familie van mij ook gehad.

Haal er gerust een kitten/kat bij, ik ben er niet op tegen, ik wilde alleen alle positieve berichten van de afgelopen pagina's even in perspectief zetten :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:46

Ik ben ooit eens naar een kattengedragcursus van Tinley geweest, omdat toen ik ging samenwonen (ik 3 katten, hij 2) de boel helemaal uit de hand liep. Volgens de mevrouw van Tinley zijn de huiskatten allang niet meer solitair. Maar (vooral oudere) katten wel erg autistisch. Ze houden niet erg van veranderingen. Dus zomaar een nieuwe erbij is inderdaad niet altijd een goed idee. Maar als ze nog zo jong zijn, zou het wel goed moeten gaan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:58

Fabster schreef:
Ik ben ooit eens naar een kattengedragcursus van Tinley geweest, omdat toen ik ging samenwonen (ik 3 katten, hij 2) de boel helemaal uit de hand liep. Volgens de mevrouw van Tinley zijn de huiskatten allang niet meer solitair. Maar (vooral oudere) katten wel erg autistisch. Ze houden niet erg van veranderingen. Dus zomaar een nieuwe erbij is inderdaad niet altijd een goed idee. Maar als ze nog zo jong zijn, zou het wel goed moeten gaan.

Geloof ik direct.
Mijn jongste kater wil niet naar buiten, behalve als de grote gaat, dan wil hij ineens toch, komt de kleine weer naar binnen raced de grote erachteraan.. Kopjes geven, elkaar wassen..

Ik denk dat een kat niet meer te vergelijken is met de grote wilde katachtigen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:04

Over autistisch gesproken. De kat van m'n ouders wil vaak naar buiten. Dan zit hij voor de deur. Doet m'n vader of moeder dan de deur open dan loopt meneer niet gelijk naar buiten. Nee, meneer moet eerst een rondje om de bank lopen door de halve kamer voordat hij naar buiten gaat

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:04

:') :')

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:11

Succes Mandy vandaag!

Natuurlijk zijn er katten die liever alleen zijn dan samen, maar de verwarring ontstaat omdat katten wel solitaire jagers zijn. Als ze dus niet jagen hoeven ze dus niet per se alleen te (willen) levenAfbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:14

Ah die foto is lief!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:39

Dat is het inderdaad, ze jagen/zoeken naar voedsel solidair maar leven wel degelijk in groepen van bloedverwanten (poezen), maar buiten kunnen straatkatten die wat minder goed klikken elkaar uit de weg gaan. Zonen moeten als ze ouder worden weg en zoeken soms andere katers op, of broers blijven bij elkaar hangen.

In huis gaat dat een stuk minder makkelijk. Daarom is het ook belangrijk dat je karakters bij elkaar zet die elkaar aanvullen en niet afstoten. Vond het ook echt spannend of ik de juiste kat had uitgekozen voor er bij.

Ik was even geleden in Marrakech en daar leven nogal wat straatkatten, veel geobserveerd en daar zag ik ze ook in groepen. Volwassen poezen met kittens van verschillende leeftijden. Op het dakterras waar ik elke dag een paar keer zat liepen 2 katers samen een jonger en ouder dier, en 1 kater alleen. Waar ook een keer ruzie ontstond tussen de 2 oudste katers. Zonder veel gedoe overigens, beetje gemopper en toen gingen ze weer ieder hun eigen weg. De jonge kater was wel steeds zijn oudere vriend aan het roepen vanachter een muurtje.

Katten die rond de 8 weken oud al van moeder en nest worden gescheiden en alleen komen te zitten kunnen vaak als ze eenmaal volwassen zijn niet meer goed met soortgenoten overweg.

Een heel dominante kat zal ook meer moeite hebben met het delen van een huis.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:14

Heel veel succes mandy.

Nouja... Solitair...
Bij mn ouders zat mijn kat toen nog vaak alleen. Hadden ze een noodkat opgevangen. Binnen drie dagen ging t goed.
Nu hadden mijn ouders n kitten gehaald. En die voelde zich erg sneu. Poes erbij en ze zijn onafscheidelijk van elkaar.
Zelfs mn poes bij mn ouders loopt er prima tussen.

Mijn poes bij mn ouders kon ik niet mee nemen. Dat was voor haar niet eerlijk.

Nu woon ik niet meer samen met n partner die eigenlijk geen kat wil. Maar alleen. Dat was voor mij de reden om een kat te nemen. En wel een uit n benarde situatie... Geen kitten.

Mia de betreffende kat heeft altijd samen gezeten. En is nu alleen. En dat merk ik aan haar.
Weet zeker dat ze wennen moet. Maar ze is maar zeven weken alleen geweest.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:23

Ik ben wel heel blij dat ik voor twee kittens ben gegaan. Ze zijn zo leuk samen! En hebben ook echt veel aan elkaar, zoals tijdens de eerste dagen bij mij thuis en onlangs bij de dierenarts voor castratie. Samen in de reismand, samen in de bench bij de dierenarts. Ik vond dat wel een heel fijn idee.

Mijn 4 jarige poes maakt inmiddels ook helemaal deel uit van de groep. Ze stoeit niet met ze, maar ze verder trekt ze wel met ze op.