Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:25

Nuka, aahhhhhhh, wat een dotje!!!!! En zo mini..

Podenco, tja, dat is niet zo raar dat die denkt rennen.... wel jammer dat ie weg moet.

Watnou1, leuke hond en top dat ze detectie zo leuk vind.

ZhuZhu heeft gelijk, 2 is ook leuker, vind de mijne ook, al is het jaloerse aap, maar 2e zit er echt niet in.

Tinkerteas, wel een heel leuk stel zo samen, maar geen bank meer over voor de baas geloof ik.

Murphey heeft ook een stroomband, gekocht nadat ze achter de reeen in het bos aan ging en ik het nakijken had... ettertje.... Nog nul keer gebruikt, om de simpele reden dat ze geen reeen meer is tegengekomen, hangt in het bos wel om, ook geen hazen meer gespot terwijl ze hem om had, dus geen idee wat het gaat doen, maar reeen jagen en hazen is echt not done.. Zag haar in gedachten toen al met reeen en al de snelweg over vliegen... (zit water tussen, maar als ze echt jagen weet je nooit hoe idioot ze gaan doen) tril stand zal ze weinig boodschap aan hebben denk ik, aangezien ze ook altijd gewoon op mijn telefoon blijft liggen of die nou af gaat of niet. Heb ding dus ook alleen voor dat doel. Verder luisterd ze redelijk, behalve van de week samen met haar vriendin een keer (samen zijn die 6x zo erg dan alleen) toen ze bedachten dat dat echtpaar zonder hond in het bos er niet hoorde... grrrrrrrrr. Stel keffers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:37

Jorinda schreef:
Ik ben bang dat met zo’n elektrisch schokje hij juist gaat rennen. Van ons af zeg maar. :o

Uitproberen aan lange lijn.

Mechels van mij vliegen overal achteraan als ze los lopen. Aan riem gedragen ze zich wel.

Siska blijft voorlopig aan de lijn. Volop aan puberen en uitproberen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:07

Stroomdraad in de wei levert hier wel gillende wegrennende panische hond op. Halsband geen idee nog nooit gevruikt zou dat ook kunnen opleveren, maar als ze nu herten jasgt heb ik blinde totaal idiote hond die zelfs als ze ze kwijt is blijft zoeken en bij wijze v spreken op 1 meter voor je langs komt, maar dan doof en blind is en alleen nog maar hert denkt, hoop hem.nooit te hoeven gebruiken..zie gelukkig de reeen nog wel eens, maar dan eerder dan haar, dan lijn ik haar gewoon aan.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:39

Afbeelding
Ik durf Pip voorlopig ook nog niet los te laten, die reageert aan de lijn al fanatiek op een vogel, ziet ze een kat dan gaat ze door het lint.. Daar zit nog wat training in zeg maar :+.
Verder is het een mooi portret en is Lars blij met z'n maatje.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:05

Wij zijn nu lekker op vakantie bij de zee, bubbels had nog nooit de zee gezien ...

Afbeelding
Afbeelding

Uitwaaien!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:21

Heerlijk, geniet ervan! :D

Igor had zojuist bijna een lief schattig muisje te pakken. Ik dacht wat doet hij nou raar bij die boom. Zie ik ineens een muisje in totale paniek van de boom af springen, Igor had hem bijna zo uit de lucht geplukt. :oo Dat kan mijn tere ziel niet aan hoor, van zo dichtbij hahaha.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 00:27

Jorinda schreef:
Heerlijk, geniet ervan! :D

Igor had zojuist bijna een lief schattig muisje te pakken. Ik dacht wat doet hij nou raar bij die boom. Zie ik ineens een muisje in totale paniek van de boom af springen, Igor had hem bijna zo uit de lucht geplukt. :oo Dat kan mijn tere ziel niet aan hoor, van zo dichtbij hahaha.

Stuur Igor maar hierheen. Ik word hier gek van de muizen! :=

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:05

Aahh ja in/om huis lijkt het me ook echt niet fijn nee!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:46

Gisteren was Buusya een week bij ons, maar ze draait zo fijn mee dat het lijkt of ze er al veel langer is.
Het is een heerlijke knuffelkont en het is dikke mik met Marlin samen.Afbeelding
Afbeelding

Op de onderste foto ligt ze een beetje raar. Eigenlijk was er niet genoeg plek naast Marlin, maar ze moest en zou er toch bij liggen, haha.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:11

Wat gezellig, dat ze zo bij elkaar gaan liggen! ZhuZhu moet daar niks van hebben. Die deelt geen mand. Deed Miep liever ook niet, trouwens. Alleen met Jens.

Smile is gisteren op proef vertrokken. Als t niet bevalt, kan hij dus nog terug komen. ZhuZhu was gisteren blij dat hij uit huis was. Kon ze eindelijk weer bij mij op de bank liggen. Smile was haar steeds voor :') . Maar buiten is het minder gezellig zonder maatje.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:14

Igor houdt ook niet zo van dat kleffe gedoe :D Maar toch spot ik ze soms voor Igors doen best dichtbij elkaar. Of zelfs dat ze elkaar aanraken haha, dat is best bijzonder.

Fijn voor Smile, ik hoop dat hij daar zijn plekje vindt!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:44

Marlin is in principe ook niet zo klef, maar Buusya wel. En blijkbaar is ze zo leuk dat hij het van haar prima vindt :D
Hij zal dus ook niet zo snel vlak bij haar gaan liggen, maar als ze bij hem komt liggen blijft hij nu gewoon liggen.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:41

Ik heb een beetje een postachterstand op Bokt ivm nieuwe baan enzo dus ik heb hier het een en ander gemist :=
Ik ga weer proberen bij te lezen :j

Wat een knap koppie heeft Buusya!

Wat fijn dat Smile wellicht een nieuw mandje heeft, ik ga duimen op dat het goed gaat!

En die selfies met Murphy <3 <3 zo lief!

Ik lees ook het een en ander over vuurwerk. Dit wordt de eerste oud & nieuw met Nova, ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen.
Als ze op stal is (Haar terrein), en een knal hoort dan schiet ze ontzettend uit haar slof. Haren omhoog en zo hard blaffen/joelen dat ze niet meer op 4 poten blijft staan :=
Nu in huis begint ze ook met een beetje grommen als ze een knal hoort.
Ze reageert heel heftig op knallen dus.
Mij benieuwen straks :=

En gewoon even omdat ze leuk is en ze al een tijdje geen verschijning heeft gemaakt :))
Afbeelding

In actie :+
Afbeelding

En een 'moet dit nu echt?' hoofd :+
Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:44

Nova is ook echt een gave hond hoor.

Hier is het ook nog afwachten hoe het met oud en nieuw gaat. Tot nu toe reageren ze niet echt op de knallen, maar ik weet niet hoe het is als het meer wordt.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:29

Oud en nieuw is hier gelukkig geen ramp. Ze vinden het wel wat spannend om 00.00 maar ze zijn niet bang gelukkig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:15

Ohh, die liggende Nova, zoeeetttt!!!

TinkerTreas, top dat ze het zo goed samen vinden en dat ze het goed kan vinden met haar nieuwe mensen.

Fabster, duimen dat hij daar mag blijven, dan heeft ZhuZhu haar bank weer terug, maar ja.. vriendje minder..

Watnou1, ook nog natte zeepootjes gehaald of dat nog niet?

Eliana, wat schattig zo samen op de bank.

Ik wou de hond en kat gebruiken voor een kerstgroet, maar ik denk dat ik het maar laat zitten..
Jasje was groter gemaakt voor mijn vorige hond moest nu weer wat kleiner, maar met het passen keek ze al zo... iets zegt me, dat dit niet beter wordt met fotoshoot, of ik moet er met emmer snoepjes voor gaan staan. En ettertje ging vanmiddag achter een ree aan... #$%@#%$@%^#^%#$^%^##%$
Afbeelding

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:46

Afbeelding
Afbeelding

Tja, mw houdt niet van natte pootjes... maar moest ook bij de kinderen blijven vond ze...

We hebben genoten! 2x per dag naar de zee om te wandelen, heerlijk!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:49

Sjolvir schreef:
Ohh, die liggende Nova, zoeeetttt!!!

TinkerTreas, top dat ze het zo goed samen vinden en dat ze het goed kan vinden met haar nieuwe mensen.

Fabster, duimen dat hij daar mag blijven, dan heeft ZhuZhu haar bank weer terug, maar ja.. vriendje minder..

Watnou1, ook nog natte zeepootjes gehaald of dat nog niet?

Eliana, wat schattig zo samen op de bank.

Ik wou de hond en kat gebruiken voor een kerstgroet, maar ik denk dat ik het maar laat zitten..
Jasje was groter gemaakt voor mijn vorige hond moest nu weer wat kleiner, maar met het passen keek ze al zo... iets zegt me, dat dit niet beter wordt met fotoshoot, of ik moet er met emmer snoepjes voor gaan staan. En ettertje ging vanmiddag achter een ree aan... #$%@#%$@%^#^%#$^%^##%$
[ [url=m/2ViA3P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha! Die kop van haar! _O-

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:39

Hahaha! Wel een leuke kersttrui :D

Heerlijk watnou! Genieten!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:31

heel op het begin van dit topic gereageerd. Hebben 2 honden uit Hongarije. Begonnen met 1 en na 1,5 kwam de tweede erbij. Nu kijken we naar een kleine (ooit eerder een x kleine op visite gehad en ging superleuk) alleen wil ik diegene niet zwaarder dan 4kg. Is nl makkelijker met vakanties etc. Vanmorgen een hondje gezien is nu 5mnd en 2,5kg...nu gevraagd of ze filmpje hebben of een foto waarop hond staat...zie ik het even duidelijker. Is wel lastig vind ik met buitenlandse honden dat het maar de vraag blijft wat de grootte word

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:46

dito schreef:
heel op het begin van dit topic gereageerd. Hebben 2 honden uit Hongarije. Begonnen met 1 en na 1,5 kwam de tweede erbij. Nu kijken we naar een kleine (ooit eerder een x kleine op visite gehad en ging superleuk) alleen wil ik diegene niet zwaarder dan 4kg. Is nl makkelijker met vakanties etc. Vanmorgen een hondje gezien is nu 5mnd en 2,5kg...nu gevraagd of ze filmpje hebben of een foto waarop hond staat...zie ik het even duidelijker. Is wel lastig vind ik met buitenlandse honden dat het maar de vraag blijft wat de grootte word

Is inderdaad altijd lastig. Garantie tot aan de voordeur. Deze is nog maar 5 maanden. Die groeit nog wel. Maar volgens mij groeien kleintjes niet zo lang door, toch? Ik heb duidelijk geen kleine hondjes :D

Zag wel een kleintje voorbij komen op mijn fb vandaag. Zal nog eens kijken.

Wel heel leuk, nog 1 erbij.

Ik ben de herder uit Spanje nu aan het onderwerpen aan allerlei testen (ziektes, katten, etc). Kattentest ging goed. Nu het bloed nog. Even afwachten of Smile bij zijn nieuwe adres blijft en dan kan Marcus deze kant op komen.

Edit: dat kleintje van mijn fb is 7 kg. Dus te zwaar voor jullie.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:21

dito schreef:

Er zijn groeicurves te vinden op internet, geen exacte wetenschap, maar een beetje voor het idee, zou er zo eentje zoeken. Verder moet dan de leeftijd wel echt kloppen met het gewicht op het moment van meten, anders wordt het nog meer giswerk.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:35

Buusya komt steeds meer los. En het is een clown :+
Afbeelding

Hopelijk zijn alle testen goed Fabster. Wanneer zou hij dan kunnen komen? Of weet je dat nog niet?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:14

Hangt van Smile af. Ze hebben daar 3 weken bedenktijd. Dus ik wacht in ieder geval tot begin januari. Als Smile bij zijn nieuwe gezin blijft (en de testen van Marcus zijn ok), kan de go dus begin januari gegeven worden. Dan wordt hij gevaccineerd en kan hij eind januari/begin februari komen.

Als Smile terug komt, dan moet hij eerst weer geplaatst worden. Ik kan hier geen 3 honden hebben.

Is ze leuk, Buusya?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:50

Ja, Buusya is echt enorm leuk. Ze is zo lief. Maar wel een ondeugende puber, haha.
Ze is heel kalm en relaxed, maar aan de andere kant wil ze heel graag spelen met Marlin en dan maakt ze de gekste sprongen. Ze is heel voorzichtig met de kinderen, en mijn dochter (bijna 8) is haar kunstjes aan het leren.
Het enige nadeel is dat ze niet 100% zindelijk is. Ze geeft het niet heel duidelijk aan en gaat net zo lief binnen zitten als dat ze naar buiten gaat. Het gaat wel wat beter hoor, maar vandaag heeft ze wel weer binnen geplast (en gepoept, maar dat kwam om