Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
petitparis schreef:Van schreef:Ik blijf dat raar vinden een pup toegewezen krijgen via de rasvereniging. Ik zou dat als koper en als fokker nooit willen
Hier sluit ik me bij aan. Als pupkoper zou ik er absoluut niet happy van worden, maar als fokker al helemaal niet. Je wil een pup om je eigen honden hun bloedlijnen aan te vullen EN je wil dat je eigen pups terrecht komen bij mensen waar je zelf ene goed gevoel bij hebt.

Ik vind vooral hun kop heel mooi. Wij hebben vroeger Schotse Collies gehad en die hebben een gelijkaardige kop. Ik lees nu dat het komt doordat ze ooit gekruisd zijn geweest met Borzois. 
Ben ook wel benieuwd naar foto's.
En dat exclusief de 9 puppies die ze nu hebben.. (Waarvan er nog voor Kerst verwacht zijn) 
)
wij zouden deze maand of volgende maand voor een Chihuahua pup gaan.
Limoen schreef:Ik heb 2 langhaar chihuahua's. Pittige hondjes maar met een strakke opvoeding hele leuke en sportieve hondjes. Heb je al een fokker op het oog?
SofieHavan schreef:Limoen schreef:Ik heb 2 langhaar chihuahua's. Pittige hondjes maar met een strakke opvoeding hele leuke en sportieve hondjes. Heb je al een fokker op het oog?
Nee ik ben aan het rondkijken. Er zit zoveel broodfok tussen dat het niet gemakkelijk is, vind ik. Zo zielig eigenlijk, dat zou toch echt aan banden moeten gelegd worden!

Daarbij is de meest voorkomende kleur bij Cardi's denk ik toch wel brindle. Daarna blue merle, driekleur en sable.
Geweldig lieve uitstraling met een beetje ondeugendheid, super leuk.
) doorgezet heb en we een pup genomen hebben. Want nee, Neon vervangen kan ze niet, maar toch wordt er een leegte opgevuld. Ik had wel al vrij snel na het overlijden van Neon een nieuwe merrie gekocht (buitenkansje voor een fokker, daarom sneller dan eigenlijk gepland) maar met die merrie heb ik niet direct zoveel. De komst van Kiko maakte wel het verschil. 

maar nee hoor, van mij moet ze niet weten. En dat bevestigt gewoon mijn idee over "hondenmensen" en "kattenmensen". Ik ben duidelijk een hondenmens
Maar ondanks 't feit dat wij dus geen goede vriendjes zijn, heb ik wel mijn verantwoordelijkheid tov haar en komt haar "geluk" op de eerste plaats. Ik wil dus niet dat ze bang wordt ofzo omdat we een hond nemen.
Ik geniet nog steeds van hun verzorging. Hen gelukkig zien, is mijn geluk. Ze hebben hier vorig jaar nog een volledige nieuwe stal gekregen op de weide met grasdallen, voergang etc,... deze zomer kochten we 1,5 HA weideland bij, dus ik denk wel dat ze gelukkig zijn.
) en met mijn dochter
Da's ook een heel mooie hond!! Zo schattig met zijn zwarte hoofdje!
Bo_Y schreef:We hebben voor haar 4,5 maand op de lijst van de rasvereniging gestaan. Begonnen op plek 278 en bij plaats 99 gebeld dat er in buurt een nestje was en we aan de beurt waren. Compleet in shock, want we dachten het duurt nog wel even. Uitgebreid kennis gemaakt met fokker en info gehad over de ouders en besloten dat we hier wel een pup van wilden. Pups zijn door de fokker op karakter verdeeld onder de gezinnen. Bij ons twijfelde ze tussen 2 en Saar heeft bij het laatst bezoek ons gekozen. En nu woont ze alweer 4,5 week bij ons.
Is zindelijk sinds 3 weken en vanaf de eerste nacht ook snachts. Slaapt in bench van 11 tot 7 en dan moet het slaapkopje wakker gemaakt worden...