[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:29

Is natuurlijk ook wat je zelf belangrijk vind en het doel van de hond is. Mijn vriend wilde graag een kanon van een hond, dus daar moest ook een passende fokker en lijnen bij gezocht worden. Na ruim een half jaar zoeken en knopen doorhakken die gevonden en nu dus op de lijst. Wel de keuze gemaakt voor een reu en niet voor een teef vanwege de lijst.

Ik kan me niet voorstellen dat via een rasvereniging dat een goede match was geworden.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:37

petitparis schreef:
Van schreef:
Ik blijf dat raar vinden een pup toegewezen krijgen via de rasvereniging. Ik zou dat als koper en als fokker nooit willen

Hier sluit ik me bij aan. Als pupkoper zou ik er absoluut niet happy van worden, maar als fokker al helemaal niet. Je wil een pup om je eigen honden hun bloedlijnen aan te vullen EN je wil dat je eigen pups terrecht komen bij mensen waar je zelf ene goed gevoel bij hebt.

Wij hebben toendertijd contact gehad met de rasvereniging en enkele fokkers van stabij honden, er is aan 2 kanten wel de optie om bij niet klikken van de koop/verkoop af te zien, en je plek op de lijst blijft behouden. Meen ook dat een fokker een x aantal pups zelf mag plaatsen via een eigen lijst. Maar heel precies weet ik het niet want wij hebben uiteindelijk niet voor een stabij gekozen, o.a. om het gedoe met die lijst.

Wij staan nu bij 2 fokkers op de wachtlijst waar we bij beide een erg goed gevoel hebben. De teven worden ook beide door dezelfde reu (die we erg leuk vinden) gedekt. Voor ons is het wat dat betreft om het even bij welk nestje we er uiteindelijk bij gaan zitten, als we maar thuis komen met een pup waar het mee klikt. :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:22

Knappe corgi. Al vond ik hem stiekem ook leuk met flaporen.

Wachten tot je eerste hond er is kan lang duren.
Wij hebben een golden retriever van 10 jaar (takelt hard af helaas) en een hulphond van 8 jaar.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:25

Je mag inderdaad zowel als fokker en als pupkoper nee zeggen en je plek op de wachtlijst (vd pupkoper) blijft behouden. Zij bemiddelen alleen, de fokker beslist zelf aan wie de pups uiteindelijk worden toebedeeld. En als een combinatie ons minder aanstaat, dan staat het ons vrij om af te haken. Ik zie dus vrij weinig haken en ogen.

Het klopt dat fokkers 50% van hun pups volledig zelf kunnen/mogen bemiddelen, maar veel fokkers die ik gezien hebben, geven aan dat je jezelf op de wachtlijst van de rasvereniging moet laten plaatsen. Een groot deel plaatst niets "zelf", maar alles via de rasvereniging.

Daarnaast kun je, als je een combinatie ziet die je enorm aanspreekt, bij de wachtlijst laten plaatsen dat je voorkeur hebt voor een bepaalde fokker.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:56

Bedankt, xMaxxie!

Nagini, Ginny is een Welsh Cardigan Corgi :)

Ik ben ook wel fan van de Saluki :)) Ik vind vooral hun kop heel mooi. Wij hebben vroeger Schotse Collies gehad en die hebben een gelijkaardige kop. Ik lees nu dat het komt doordat ze ooit gekruisd zijn geweest met Borzois. :j

Gefeliciteerd met je pup, Little_Gift! Leuke kleurrijke roedel heb je :D Ben ook wel benieuwd naar foto's.

Jarv heeft zich zo te zien lekker geamuseerd met die Boxer, leuk!

Pff, wat balen zeg Jennyj01 :(

Hier is eigenlijk alles zo snel gegaan.. Bovendien zijn er heel weinig fokkers van de Welsh Corgi Cardigan binnen België. Zo weinig, dat je ze op één hand kan tellen. Waar Ophélia vandaan komt is hooguit één van de bekendste in het land. Wij zijn dus ook eerst gaan kennismaken met het ras, maar toen hadden ze dus nét puppies en kregen we te horen dat er iemand had afgezegd.. We wouden het uiteraard allemaal nog niet zo snel, maar we hebben er toch een paar nachtjes over geslapen en dan besloten om het toch maar te doen. Het was dan ook onze eerste hond niet.

En bij Ginny was ik gewoon verliefd op de moeder van de pup, die ik hier via Bokt heb leren kennen. Er was een tijdje twijfel of we geen ander ras gingen nemen en of we überhaupt een derde hond wouden. Mijn vader wou graag namelijk nog eens een grote hond.. Maar uiteindelijk vinden we Ophélia ZO leuk en is ze gewoon zo makkelijk overal mee te nemen, dat we toch terug een Corgi hebben genomen. :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:10

Wordt wel dolle boel meerdere corgi's in huis :P

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:26

Haha, dat wordt het zeker!

Fokker van Ophélia heeft er maar liefst 8 ofzo := En dat exclusief de 9 puppies die ze nu hebben.. (Waarvan er nog voor Kerst verwacht zijn)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:50

@Jackytje oh echt, heb ze niet eerder in die kleuren gezien. Mooi hoor :j

Foto's van Jarv zijn erg cute <3

Ik ben nog steeds druk op zoek naar een naam, maar m'n vriend heeft de voorkeur om 'm pas wat later een naam te geven zodat je ziet wat bij het karakter past. Precies het tegenovergestelde van mij _O-
Hopelijk komen we er snel uit (of tenminste voordat we 'm ophalen. :') )

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:45

Ik val ook even binnen :) wij zouden deze maand of volgende maand voor een Chihuahua pup gaan.
Al een hele poos wil ik graag een hondje. Momenteel hebben een kat van 6 jaar oud en een dochtertje van 2,5 :+
Mijn vriend heeft de boot lange tijd af gehouden, maar gaat nu ook overstag.

Donderdag ben ik mijn veulentje verloren na een ongeval in de opfok en een vrolijke happy noot in ons gezin zou zeker deugd doen. Niet dat we nu hals over kop een hond gaan nemen ter opvulling van het grote gat en verdriet dat Qui Que Bou achter gelaten heeft, 't is zeker een wel doordachte keuze.

Ik studeer nog (Voorlaatste jaar diergeneeskunde) en ben zeker dit jaar nog vaak thuis. Volgend jaar zal dat iets minder zijn, maar dan kan mijn mama of oma (die beiden naast me wonen) wel een keertje het hondje uitlaten. Bovendien is mijn vriend of dochtertje dan wel thuis op bepaalde uren dat ik er niet ben.

Daarna ga ik werken en uiteraard weet ik nog niet welk ritme dat dat met zich mee gaat brengen.
Maar aangezien ik een dochter heb, ben ik niet van plan om dagen en dagen te werken.
Je leeft maar één keer en ik dat leven wil ik niet enkel vullen met werken.
Dus ik veronderstel dat er dan ook wel tijd genoeg zal zijn.

Verder kies ik voor dit ras omdat dat niet zo extreem veel beweging nodig heeft (natuurlijk heeft elk ras beweging en aandacht nodig, maar een chihuahua is natuurlijk geen border colli). We willen sowieso een teefje en langharig. Eventueel willen we daar in de toekomst ook eens een nestje van.
Chihuahua's zijn grootmoedige dieren, een sterk karakter in een klein pakketje. Dus in dat opzicht weet ik best dat we er een uitdaging gaan aan hebben. Gelukkig hebben wij thuis altijd hondjes gehad dus hebben we best wel ervaring met honden.

Ik hoop alleen dat dat wat samen gaat met onze kat. Verder wonen we op een groot (openbaar) domein, in mijn deur zit een kattenluikje dat altijd open staat (écht open want de kat durft niet door het luikje). Enerzijds is dat een voordeel mocht de hond ook door het luikje gaan, dan is er geen probleem als ze eens even alleen is, dan kan ze zelf binnen en buiten. Anderzijds heb ik beetje schrik dat ze gaat weglopen want 't domein is heel erg groot (met vijver etc). Iemand hier ervaringen met een Chi? De honden van mijn mama zijn liever in huis dus als'k daarop voort ga, denk ik dat ze niet zou weg lopen maar enkel buiten haar gevoeg zou gaan doen, en dan terug lekker warm naar binnen zou gaan, maar dat weet ik natuurlijk niet. Mocht dat niet zo zijn, moet daar wel een oplossing voor gezocht worden...

Nog mensen met een Chi?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:53

Sofie wat vreselijk van je veulen.
Heb er geen woorden voor.

Chi heb ik nooit gehad.
Wel katten en honden en dat gaat altijd goed.

Kitten bij de hele club is makkelijk, die past zich wel aan.
Nou ja ze denkt dat ze een hond is.
Volwassen hond of puppie is hier ook nooit een probleem geweest.
Kat geeft wel een tik bij opdringerigheid.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:03

Ik heb 2 langhaar chihuahua's. Pittige hondjes maar met een strakke opvoeding hele leuke en sportieve hondjes. Heb je al een fokker op het oog?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:25

Limoen schreef:
Ik heb 2 langhaar chihuahua's. Pittige hondjes maar met een strakke opvoeding hele leuke en sportieve hondjes. Heb je al een fokker op het oog?

Nee ik ben aan het rondkijken. Er zit zoveel broodfok tussen dat het niet gemakkelijk is, vind ik. Zo zielig eigenlijk, dat zou toch echt aan banden moeten gelegd worden!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:31

SofieHavan schreef:
Limoen schreef:

Nee ik ben aan het rondkijken. Er zit zoveel broodfok tussen dat het niet gemakkelijk is, vind ik. Zo zielig eigenlijk, dat zou toch echt aan banden moeten gelegd worden!

Ja dat is ook lastig. Ik zou in ieder geval
voor een nest met FCI stamboom gaan dan veeg je al een hoop aan de kant. En let op patella testen. Dan nog goed opletten hoor. Er zijn niet héél veel goede fokkers. En echt opletten op de karakters. Het moeten vrije en open hondjes zijn.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:40

Heb nu ook de foto's van van de week van ons pupje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:56

Klopt, Nagini. Het zijn enkele de Cardigans die deze kleur mogen hebben, Pembrokes niet :) Daarbij is de meest voorkomende kleur bij Cardi's denk ik toch wel brindle. Daarna blue merle, driekleur en sable.

SofieHavan, heel veel succes met je zoektocht naar een leuke Chi! Ik hoop dat deze weer wat vreugde in huis mag brengen. Ik heb het verhaal van jullie veulen gelezen.. Echt verschrikkelijk :(

Ooh wat een schatje met dat scheve vlekje op de neus, Avelienvd <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:45

Avelien wat een droppie.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:01

Ah wat een leukerd!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:23

Oh Avelienvd, wat een schatje! <3 Geweldig lieve uitstraling met een beetje ondeugendheid, super leuk.

Gisteren als kerstpakket een bol.com bon gekregen. En laat bol nu ook hondenspul hebben... O:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:04

SofieHavan, ik las het van je veulen, vreselijk!
Ik zie wel raakvlakken met mezelf. Wij willen ook al jaren een hond, maar het kwam er niet van. Ook omdat we allebei fulltime werken.
Toen dit voorjaar Neon hoogdrachtig overleed, meer zitten denken aan die hond. Alles op een rijtje gezet, en eigenlijk paste het gewoon. Dit jaar gingen we niet op vakantie (dus geen pup die een vakantie-adres moest hebben) en het probleem van fulltime werken viel achteraf, toen we alles op een rijtje aan het zetten waren, enorm mee met onze werkroosters.
Ik ben ontzettend blij dat we (ik ;) ) doorgezet heb en we een pup genomen hebben. Want nee, Neon vervangen kan ze niet, maar toch wordt er een leegte opgevuld. Ik had wel al vrij snel na het overlijden van Neon een nieuwe merrie gekocht (buitenkansje voor een fokker, daarom sneller dan eigenlijk gepland) maar met die merrie heb ik niet direct zoveel. De komst van Kiko maakte wel het verschil.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:43

Avvelie. Wat een schatje..

Onze stabij is vandaag precies 12 weken.
Afbeelding

We hebben voor haar 4,5 maand op de lijst van de rasvereniging gestaan. Begonnen op plek 278 en bij plaats 99 gebeld dat er in buurt een nestje was en we aan de beurt waren. Compleet in shock, want we dachten het duurt nog wel even. Uitgebreid kennis gemaakt met fokker en info gehad over de ouders en besloten dat we hier wel een pup van wilden. Pups zijn door de fokker op karakter verdeeld onder de gezinnen. Bij ons twijfelde ze tussen 2 en Saar heeft bij het laatst bezoek ons gekozen. En nu woont ze alweer 4,5 week bij ons.
Is zindelijk sinds 3 weken en vanaf de eerste nacht ook snachts. Slaapt in bench van 11 tot 7 en dan moet het slaapkopje wakker gemaakt worden...

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:57

SofieHavan als je een Fokker in Renkum ziet, sowieso niet doen. Er gaan hier geruchten dat dat broodfom is, en op de puppycursus hadden we twee pups uit hetzelfde nest die met 6 weken weggestuurd waren :=
Iig veel sterkte na het verlies en succes met de zoektocht!

Avelienvd Ohh wat een schatje!

Djinnie oh heerlijk, lekker shoppen!

Bo_y Ooooh wat een knapperd <3

Pippie heeft gister haar laatste enting gehad. Dus vanaf nu kan ze lekker spelen met andere hondjes (hiervoor maakte we playdates met honden die ik kende). Alleen hebben jullie tips hoe om te gaan met andere honden? Mevrouw begint de blaffen als er een hond op een afstand loopt :roll:
Als ze aan de hond mag ruiken is alles goed haha.

Oh en het is al een echte piranha :+

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:16

Avelienvd, wat een mooie hond! <3

Neon, bedankt voor je reactie. Ik blijf ergens twijfelen of het wel een goed idee is, zo'n hondje. Maar ik kan buiten de kat en het openstaande kattenluikje geen goede reden vinden om het niét te doen. Natuurlijk gaat de kat voor, allé, we hebben de kat genomen als we hier zijn komen wonen. Helaas moet de kat gewoon niet van mij hebben. Ze is dol op mijn vriend, echt belachelijk. Als hij thuis komt en ze hoort zijn auto, gaat ze als een hond naar de deur gaan miauwen, 's avonds als we voor tv zitten, zit ze àltijd bij hem. Maar ik kan er zelf niet op aaien. Nochtans doe ik wel moeite. Want ik ben diegene die haar eten geeft, ik ben 't meeste thuis, ik probeer haar te paaien met koekjes :') maar nee hoor, van mij moet ze niet weten. En dat bevestigt gewoon mijn idee over "hondenmensen" en "kattenmensen". Ik ben duidelijk een hondenmens ;) Maar ondanks 't feit dat wij dus geen goede vriendjes zijn, heb ik wel mijn verantwoordelijkheid tov haar en komt haar "geluk" op de eerste plaats. Ik wil dus niet dat ze bang wordt ofzo omdat we een hond nemen.
En over de paarden, chapeau dat je dat kan, een nieuwe merrie nemen en verder gaan. Natuurlijk is het nog geen week geleden dat ik Bou moest afgeven, maar ik ben vrij zeker, hier komt geen nieuw veulen meer... Ik denk definitief te stoppen met de eventings ook. Ik kan het gewoon niet meer opbrengen en nu mijn toekomst (dat was Bou) weg is, vraag ik me af waarom ik het zou doen... de paarden die ik heb, ga ik aanhouden. Die beesten zijn al lang geen "gewone paarden om op te rijden" meer voor mij, maar echt een deel van ons gezin waar ik een speciale band mee heb. Dus ook als ik niet meer rij, blijven die gewoon hier tot ze (hopelijk op stokoude leeftijd) neervallen :j Ik geniet nog steeds van hun verzorging. Hen gelukkig zien, is mijn geluk. Ze hebben hier vorig jaar nog een volledige nieuwe stal gekregen op de weide met grasdallen, voergang etc,... deze zomer kochten we 1,5 HA weideland bij, dus ik denk wel dat ze gelukkig zijn.
Bovendien geniet ik ook erg van mijn dochter & haar pony. Op die manier sla ik 2 vliegen in 1 klap. Ik ben bezig met "de paarden" (nou ja, die shetlander is maar moeilijk een paard te noemen :+ ) en met mijn dochter :D
Dus ik geef de fakkel door. Lang verhaal, enkel om duidelijk te maken, een hondje is welkom, de tijd is ervoor aangezien ik paardrijden niet meer zie zitten...

Bo_Y ooh :D Da's ook een heel mooie hond!! Zo schattig met zijn zwarte hoofdje!
Vreemde werking wel, zo met lijsten van de rasvereniging. Ik had dat wel al een keertje gehoord, maar volgens mij gebeurt dat in Belgie veel minder?

xMaxxiee, ik woon in Belgie, dus hier opzoek naar eentje. Maar ik check alle fokkers goed hoor, meer dan 2 rassen aanbieden is voor mij 't zelfde als broodfok, verder zoek ik ook ervaringen etc op google, en daaruit blijkt dat hondjes afkomstig van echte goede fokkers maar weinig te vinden zijn. We hebben nu eentje op't oog, dus daar ga ik wellicht binnenkort eens kijken. Bedankt voor de tip!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:29

@ bo-y: dat klinkt als een heel flinke pup.

@ Maxie: geen tips voor enthousiast blaffende puppys...

@ Sofiehavan: heb je de rassenvereniging van de chi's al gecontacteerd? Zij zouden je wel moeten kunnen helpen bij het vinden van een fokker, of dat is toch deels hun taak. Ik kende het gegeven wachtlijst via de rassenvereniging ook niet voor bokt :+
Vrees wel dat een goede fokker voor chi's niet zo eenvoudig is. Als ik op show zie, lijkt het alsof de helft van die hondjes niet eens zindelijk zijn. Overal zie je rennen met keffende (imo irritante) hondjes met overal plas en poep. Het zou mij geen goed gevoel geven, al kan ik aannemen dat je met zo'n klein hondje niet graag naar de plasweide gaat...
Een hond is heel anders dan een paard, heb heel lang zonder hond in mijn leven geweest. Maar nu ik er eenmaal terug heb, zou ik ze echt niet kunnen missen. Ze zijn er altijd voor mij...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:42

Bo_Y schreef:
We hebben voor haar 4,5 maand op de lijst van de rasvereniging gestaan. Begonnen op plek 278 en bij plaats 99 gebeld dat er in buurt een nestje was en we aan de beurt waren. Compleet in shock, want we dachten het duurt nog wel even. Uitgebreid kennis gemaakt met fokker en info gehad over de ouders en besloten dat we hier wel een pup van wilden. Pups zijn door de fokker op karakter verdeeld onder de gezinnen. Bij ons twijfelde ze tussen 2 en Saar heeft bij het laatst bezoek ons gekozen. En nu woont ze alweer 4,5 week bij ons.
Is zindelijk sinds 3 weken en vanaf de eerste nacht ook snachts. Slaapt in bench van 11 tot 7 en dan moet het slaapkopje wakker gemaakt worden...

Wat een droppie! Super lief.

Hahaha, wij staan nu op plek 99. Ik ga er vanuit dat het nog wel een flinke tijd duurt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:57

Nieuwe merrie kwam voor ons eigenlijk ook te vroeg hoor. Maar bijna een week voor Neon overleed kwam het bericht dat een fokker wat jonge aanfok te koop had. Bericht genegeerd, want ik had Neon. Toen Neon overleed vielen we echt in een gat, wij deden niet rijden, alleen fokken. De dagelijkse verzorging viel weg, en we hadden daarom ook snel besloten dat er wel een nieuwe merrie zou komen, maar alles op zijn tijd. Totdat ik me ineens dat ene berichtje hier op bokt herinnerde.....Ik fok met appaloosa's in de kleine maat, en in die maat zijn er maar een stuk of 5 goede fokkers, en dat was inclusief mezelf. Kans op een goede merrie in die maat te kunnen kopen is dus klein, en die goede merrie zat dus wel in die jonge aanfok die aangeboden werd. Moet ook wel zeggen dat ze meerdere merries aanboden maar ik maar in eentje geinteresseerd was, de andere stonden me qua bloedlijn niet aan. Zodoende dat we dan toch maar door hebben gepakt en die merrie aan hebben gekocht. Maar zeg nu nog altijd dat het eigenlijk te vroeg was. De band zal nog wel komen, maar het heeft tijd nodig. Band met Kiko was er wel direct. <3 <3 <3