Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:13

Mijn vorige hond heb ik laten showen door iemand anders. De eerste ontmoeting was op de show, zijn eerste jeugdshow met 9 maanden. Was even snel oefenen, kijken of die met haar wilde lopen, voordat show begon en daarna gelijk de keuring en huppakee, BOB :+
Maar dat was een hond die zo met iedereen mee liep en het prima vond. Ik bleef zelf gewoon op een afstandje staan dan.

Hangt gewoon van de hond af hoeveel training je nodig hebt en of je eerst de hond beter moet leren kennen.

Olly gaat absoluut niet showen voor een ander, dan staat die super bang in de ring, terwijl die dat normaal nooit is. Met mij staat die super blij in de ring. Hij zal denk ik eerst echt veel tijd moeten doorbrengen met iemand voordat die zich laat showen door een ander.

Betaalde de handler gewoon een vast bedrag per show en gaf de hond mee of ik ging zelf naar de show en dan kwam ze even oefenen en dan ophalen als die de ring in moest.

Zoe_97

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:22

Dankje voor de ervaring. Heb wel nog al honden voor anderen geshowd maar dat was van vrienden/kennissen en deed ik om zelf ervaring op te doen. Dit is de eerste keer dat ik betaald wordt. Dus spannend :p

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:05

Ik show ook wel eens voor anderen maar meestal is dat een tussendoortje op de dag zelf. Ervaring is dat de meeste (maar zéker niet alle!!) honden prima meelopen als je een beetje weet wat je doet en als de hond weet wat er van 'm verwacht wordt.

Heb een paar x een hond meegenomen naar Luxemburg, dat waren dan vaak honden die ik wel gewoon kende dus daar had ik dan wel al een keertje mee gelopen ofzo..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:09

Met een hond die het showen kent is het idd even inlopen hooguit naast de ringen en gaan. Helaas gaat dit om een hond die nog nooit geshowd heeft.
Maar zal wel vlot gaan verwacht ik, zolang ik niet teveel stress.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:29

Loopt de eigenaar zelf wel iets van ringtraining met de hond?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:32

Neen. Eigenaar heeft geen idee wat showen inhoud. De hond moet gewoon het fokcertificaat halen. Maar hoe ze dat moest doen wist ze niet. Ik ga deze week ermee trainen en ik hoop dat ik haar genoeg tips kan geven dat ze zelf thuis verder kan trainen. En wilde haar als het nodig was nog eens naar hier laten komen.
Hond is voor zover ik weet in de gehoorzaamheid en agility getraind.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 23:17

goh ik presenteer alleen honden van mensen die ik "goed" ken en waarvan de hond mij ook al vaker gezien heeft. Meestal probeer ik ook een keertje te trainen met die hond, want niet elke hond laat zich mooi showen door iemand vreemd.
Nog nooit een regeling rond genomen of betaling mee gemoeid gegaan. Ik doe gewoon mijn best en mijn vrienden zijn blij dat ze uit de nood geholpen zijn.

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:15

mag ik hier ook binnenvallen :)
wij showen vrij veel en elke hond is anders, de ene heeft veel training nodig, de andere doet het bijna vanzelf, voor het showen van honden van iemand anders vind ik het belangrijk dat de hond toch de basis kent, eens dat onder de knie lopen de meesten zonder problemen mee :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:02

Net met het hondje 3 kwartier getraind :D was een leuk hondje. Kon al staan op commando en liet zich fijn manipuleren. Draafde ook uit zichzelf mee zonder in galop te springen. Er waren kinderen luidruchtig aan het spelen en kreeg mooi haar aandacht.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:04

Ooh dat klinkt al goed Zoe!

Ik deed samen met mijn vader (en nog 6 anderen) ringtraining en mijn vader en ik moest van de instructrice wel eens wisselen van hond. Toch grappig om te zien hoe een ander het doet... En gek om naar beneden te kijken en een hond 2 formaten kleiner dan je eigenste te zien :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:18

Tuurlijk Silketje :D

Oh wisselen deden wij wel vaker met training, niet alle groepen/honden/cursisten zijn er heel geschikt voor dus we deden het meestal alleen in de laatste les waar de meest ervaren handlers liepen :P het levert altijd wel leuke momenten op haha :D En het is best leerzaam om eens te voelen wat een andere hond doet :)

@pikkepor voor inspringen op show ga ik ook niks vragen hoor, maar als ik speciaal naar show kom om iemand anders z'n hond te showen of als ik ze zelf meeneem vraag ik toch wel een kleine bijdrage in de benzinekosten ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:26

Voor mensen die ik ken of vrienden vraag ik ook niets hoor. Nu eigenlijk ook nits gevraagd. Ik ging al naar de show maar ben door wildvreemden gevraagd (nadat ik hun via fb hielp met de uitleg hoe een fokcertificaat te krijgen is) en ze kwamen er zelf mee dat ze mij zouden betalen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:45

Mensen die volgende zaterdag naar douai gaan of zondags naar lalouviere?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:26

Nee, vriendin was te laat om in te schrijven voor Douai en gaat alleen naar lalouvière. Ik blijf thuis wegens andere prioriteiten. Ik vermoed dat ik wel naar leuven ga en mss naar Venray.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:27

Leuven ga ik niet. Dat weekend ga ik kamperen :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:58

Frankrijk heb ik niks aan, mijn honden kunnen geen frans kampioen worden. Dus hooguit voor een IB maar dan ga ik liever naar Duitsland ofzo...

Ik ga begin november wrsch naar Denemarken. Of althans, ik ga, mss neem ik een hond mee :) En dan Dortmund, de Winner en denk Brussel.

Zijn in NL klaar dus Maastricht hebben we even overgeslagen, Bleiswijk doen we ook niet :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:13

Ik ga misschien de winner dit jaar weer doen. al zul je zien dat ze dan net als vorig jaar volledig uit vacht is :+
We hebben iig wel een fijne keurmeester en dat is ook wel eens leuk.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:18

Ik ga idd voor de IBS en voor de sfeer. Vind de losse sfeer op Franse shows erg aangenaam

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 17:57

Denk dat ik alleen de holland cup nog doe. Gizmo mee voor de lol, Gabi voor een veteranen punt en verder nog even kijken. Ik kan alleen vervanging voor de vrijdag krijgen op ons pension, het weekend (dus de winner) lukt helaas niet. Maar zowel Gizmo als Gabi hebben al een winner titel, dus ach...

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:11

Hier nog even niks gepland staan, want ik heb van school nog geen stageplanning beetje daarvan afhankelijk Venray, Eindhoven en Weelde en Genk denk ik...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:53

Zo ik heb de Bolle net even ingeschreven voor Herning (DK) :Y)

Ga met Gwen mee, en ja als ik dan toch ga kan ik net zo goed ook een hond meenemen, nietwaar _O-

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 06:45

Haha gaaf, even Denemarken op stelten zetten :7

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:49

Herning vind ik een hele fijne show!!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:15

Volgens mij kan Olly in de Scandinavische landen ook geen kampioen worden, in Frankrijk ook niet en nog wel meer.. moet die ook werktest voor hebben. En voordat die in Duitsland, waar die geregistreerd is, in de werkhondenklasse zou mogen moet die nogal hele moeilijke proeven doen...die ik ook nog eens niet met hem mag doen omdat ik geen jager ben. Oftewel onmogelijk ;) Maar goed, hij wil toch niet met een ander showen, dus kan ook niet naar die landen toe :')

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:04

Oll is ook Deens kampioen, maar dan wel DKCH(U) dus Dansk Utstillings champion, zonder werkattest. 1 CAC was all it took ;) Dus denk dat jouw Olly dat ook wel kan eigenlijk?

Frankrijk lukt die van mij ook niet en zo zijn er idd wel meer landen, maar *gelukkig* komen er ook steeds meer showtitels bij. België kon vóór 2012 ook niet he, met een jachthond...