Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:51

Dagahra schreef:
PSvanLot schreef:
Klopt. Daarom ook op zoek naar informatie

Hoe oud istie nu?

Hier loop ik sinds Max 10 maanden is, kleine mini stukjes strompel/hard. Mijn conditie is ver onder 0, dus zit nu op 4 a 5 x 2 minuten. Zorg altijd dat hij in de berm loopt.

Als hij mee gaat de weilanden in, bij ons op boerderij. Maakt hij meer kilometers en snelheid :')

Hij is pas 8 maanden. Las inderdaad op verschillende sites dan 10 maanden mooi is om samen te beginnen

IMANDRA

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 17:36

Ik ben even alvast een boodschappenlijstje aan het maken... Wat zijn nu dingen die je met een nieuwe pup écht nodig hebt (of gewoon handig zijn) maar waar je wellicht niet aan denkt in de voorbereiding?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:43

@ mavantos: beterschap voor freek, hopelijk is ie er snel van af!

Super schattige puppy’s!
Hier is het eerste nest ook geboren: 3 reuen en 2 teven, dus er komt deze zomer sowieso een pupje deze kant op *\o/*
De andere teef moet volgend weekend werpen, ff afwachten nog wat daar geboren wordt en van welk nest er een pupje voor ons is :)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:50

Mavantos: Beterschap voor Freek. Hopelijk heeft hij er niet al te veel last van en komt hij er snel weer bovenop.

Amy_leftover: Wat ontzettend leuk, zeg! Gefeliciteerd. Hebben jullie de voorkeur voor een reu of een teef?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:09

Wij willen graag een teefje :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 22:14

Spannend!!!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:17

Oeeee spannend Amy!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:51

Ik lees nog steeds trouw mee en heb een vraag. Bobbie is nu 18 weken en is volop aan het wisselen. Maar hij eet zijn brokjes niet meer. Ik heb ze al geweekt, maar dan is het ook mondjesmaat..

Wat nu te doen? Ik vind overgaan op zacht voer, kvv ofzo te rigoureus.

Of zou er een andere oorzaak kunnen zijn dat hij zijn brokjes niet meer eet?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:59

Imandra ik ben heel blij met de ren en met de 5 meter sleeplijn (aan tuigje). Ook de Toppl is hier een grote hit!

Iwanluver, kan heel goed komen door het wisselen. Het mondje doet nu zeer met kauwen. Waarom vind je zachtvoer te rigoureus? Je kan ook de brokken weken en mixen met bv een houdbare vleesrol om hem iets meer aan te moedigen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:00

Iedereen bedankt voor de beterschapswensen voor Freek. Hij heeft nu 2 dagen medicijnen gehad en is gelukkig van de diarree af. Voor hem fijn, maar nog fijner voor mij _O-

@IwanLuver; kan je het niet mengen met iets wat hij erg lekker vindt? Beetje natvoer er doorheen mengen, of kleine stukjes kip?

Dan maak je het wel aantrekkelijker, maar ben je niet volledig af van de (geweekte) brokjes.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:16

IwanLuver schreef:
Ik lees nog steeds trouw mee en heb een vraag. Bobbie is nu 18 weken en is volop aan het wisselen. Maar hij eet zijn brokjes niet meer. Ik heb ze al geweekt, maar dan is het ook mondjesmaat..

Wat nu te doen? Ik vind overgaan op zacht voer, kvv ofzo te rigoureus.

Of zou er een andere oorzaak kunnen zijn dat hij zijn brokjes niet meer eet?

Goed zachtvoer of bijvoorbeeld de brokjes mengen met gestoomd vlees (koop je ook in worsten, is buiten de koeling houdbaar) kan goed helpen. Gestoomd vlees vinden ze heeeeeerlijk ruiken dus kan zeker helpen om weer te gaan eten.

IMANDRA schreef:
Ik ben even alvast een boodschappenlijstje aan het maken... Wat zijn nu dingen die je met een nieuwe pup écht nodig hebt (of gewoon handig zijn) maar waar je wellicht niet aan denkt in de voorbereiding?

Volmondig de ren :j
Ik vond (vind) ook een lange biothane lijn fijn voor erbij. Lekker laten slepen en makkelijk schoon te maken + licht van gewicht.

Veel verschillende fleece speeltouwtjes, verschillende lengtes en diktes. Zeker in het begin om het bijten af te wenden, we hadden er altijd 1 in onze zak mee, en nu met wisselen opnieuw. Ook maak ik ze nu vochtig en doe ze in de vriezer vanwege het wisselen. Hij is daar echt heel blij mee.
1 of 2 is dus zeker niet genoeg.

Heuptasje voor trainers en poepzakjes?

Afhankelijk van hoe of wat je wilt voeren: verschillende feeders? Wij voeren zeer zelden in een gewone voerbak haha.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:32

Oh gedsie, beterschap aan alle giardia patiënten!

Wij zijn zaterdag heerlijk naar het strand geweest met de hondjes, m’n buurvrouw en m’n moeder waren ook mee. Nou dat vond Appa feest natuurlijk! We hebben lekker op een dekentje gezeten zodat de hondjes konden spelen.

Daarna hebben we nog eventjes wat gedronken bij een strandtentje en hij was zooo braaf. Heeft gewoon keurig naast Otje op hun kleedje gelegen. Geen kick gegeven. Otje kan zich extreem goed gedragen in dat soort situaties en hij trekt zich enorm aan haar op, ideaal dus :+

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Charmante Otje <3
Afbeelding

Met het teruglopen naar de parkeerplaats heb ik Appa in m’n tuinbroek gedragen :')
Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:40

Oke, bedankt voor de tips! Ik zal zacht voer voor hem halen!
Tis zo'n lekker ding <3

Afbeelding

Morgen gaat hij naar de trimmer, dan gaat zijn puppiehaar er (eindelijk) af. Alhoewel dat nu wel erg schattig is..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:43

Flux schreef:
Imandra ik ben heel blij met de ren en met de 5 meter sleeplijn (aan tuigje). Ook de Toppl is hier een grote hit!

Iwanluver, kan heel goed komen door het wisselen. Het mondje doet nu zeer met kauwen. Waarom vind je zachtvoer te rigoureus? Je kan ook de brokken weken en mixen met bv een houdbare vleesrol om hem iets meer aan te moedigen.

Oeh die Toppl kende ik niet, thanks! Sleeplijn had ik idd ook al op mijn lijstje staan, lijkt me handig met recall oefenen enzo.

@Iwanluver: he vervelend, denk dat dat mixen wat Flux aangeeft wel wat kan doen?

@mavantos: fijn dat Freek zich weer wat beter voelt! En dat jij minder hoeft op te ruimen nu :))

@Leo: Fleece speeltouwtjes en ren dus, thanks voor de tip! Dat invriezen klinkt ook heel slim ja! Heuptasje heb ik hier denk ik ergens nog liggen van de vorige hond, eens even zoeken waar die ligt haha. Feeders had ik nog niet over nagedacht, heb eigenlijk altijd uit een normale bak gevoerd. Is dat puur voor extra mentale stimulatie, zo'n feeder? Of heeft het ook meer voordelen bij een hond die verder geen issues heeft?

@Warboel: ohhh die foto's <3. En ook helemaal los gelaten zo te zien? Wat knap! Hihi die met dat glas _O-.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:53

Het is inderdaad een stukje mentale stimulatie, wat je voor een pup natuurlijk nog niet te ingewikkeld maakt. Toen wij Fitz net in huis hadden at hij de brokjes die we mee hadden gekregen niet goed. Toen ik het voor proef eens in een enkele toppl deed, at hij het achter elkaar op. Ook smeet hij een gewone voerbak incl inhoud in het rond := Nu zijn we al vrij vlot over gegaan op kvv en dat geef ik nu nog vooral in de halfronde / halve bol Lickimat (eerst in de voerbak om het wat makkelijker te maken, nu gewoon op de grond) of op een eenvoudige lickimat. Hij eet rustiger op deze manier.
Een volgende stap zou zijn het eens in de toppl te geven.

Je kunt eens googlen op het Ditch the Bowl principe.

We hebben ook een snuffelmat, daar is hij ook gek op.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:56

Ik ga googlen :j. Thanks!
In principe is de planning dat we gewoon brok gaan geven. Krijg van de fokker volgens mij een zak Pro Plan mee

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:22

Een Toppl is zeker een aanrader! En verder wat al eerder is genoemd een biothane sleeplijn, snuffelmat, lickimat, knuffel, een speeltje om op te kauwen... Zelf gebruiken wij ook nog steeds een camera voor 's nachts.

Onze pup (inmiddels puber van 9 maanden) krijgt ook brok. Wij gebruiken een deel van zijn brokjes als beloning met wandelen en oefenen en verder voeren we verdeeld over de dag in de snuffelmat/toppl/uitstrooien bij het wandelen/antischrokbak.

Wat een leuke foto's van Otje en Appa. Ik ben verliefd op Appa. <3

Fijn dat het wat beter gaat met Freek mavantos!

Jij hebt ook al zo'n plaatje IwanLuver. Zo'n grappig hondje om te zien!

Zijn er hier mensen met een hondenbadjas (voor na het zwemmen/regenen)? Is dat wat? :Y)

Afgelopen weekend weer eens naar de Hatertse Vennen geweest. Prachtige plek!
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:29

Ik had zelf een badjas gemaakt voor mijn labrador destijds. Vond het wel echt een uitkomst :j

@Sem: ja die camera lijkt me ook verstandig, hebben eergister al even bij de mediamarkt staan snuffelen :))

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:33

Ik kan ècht niet meer zonder badjas voor Jip. Dat monster springt in elke sloot, meer, waterplas. En aangezien ik niet altijd de energie heb om hem helemaal droog te blazen, is die badjas de uitkomst.
De eerste badjas komt bij Dierenoppas Amersfoort vandaan. Fijn ding, fijne prijs. Die hebben we nog steeds. Daarnaast hebben we er ook eentje van Dry up. Die heeft toch meer mijn voorkeur. Fijnere stof, prijs is wel duurder. :Y)

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:19

Ik zweer ook bij de Dry-up! En ze zijn echt niet duurder dan die andere, heb het even gecheckt, er zit in onze maat geen verschil in qua prijs. :D

Kan echt niet meer zonder, zeker met ons aantal honden is het een uitkomst. _O_

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:30

Oh wat leuk al die verschillende kleuren! Dry up kende ik nog niet, ga ik naar kijken. :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:35

Haha dat is nou een 'auto volgeladen'! Wat leuk zo die roedel van je :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:16

IMANDRA schreef:
Haha dat is nou een 'auto volgeladen'! Wat leuk zo die roedel van je :D

Hier missen er nog een paar. Inmiddels is de zijdeur ook volgeladen. :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:19

Ik ben totaal niet tevreden van mijn dry-up. Vergeleken met een goedkoop merk als trixie ofzo zijn ze wel beter. Maar ik heb er van ruff n tumble uit de Uk. Die zijn echt 1000 keer beter. Een kwartiertje deze aan en ze zijn volledig droog. Kwaliteit blijft met zeer intensief gebruik geweldig en pasvorm goed op alle honden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:26

Zoe_97 schreef:
Ik ben totaal niet tevreden van mijn dry-up. Vergeleken met een goedkoop merk als trixie ofzo zijn ze wel beter. Maar ik heb er van ruff n tumble uit de Uk. Die zijn echt 1000 keer beter. Een kwartiertje deze aan en ze zijn volledig droog. Kwaliteit blijft met zeer intensief gebruik geweldig en pasvorm goed op alle honden.

Die vind ik qua pasvorm dan weer afschuwelijk, onze honden wilde er niet in gaan liggen. Heb er twee liggen. Gebruik ze nu voor vakantie of leenhonden, haha!