Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:43

Lijkt mij ook handig om de pup op te halen in de ochtend nu ik dat zo lees! Nu we het erover hebben, die eerste nacht(en), ik heb geen flauw idee hoe we dat gaan doen, wat het beste is of werkt. Ik verwacht wel slapeloze nachten hoor, dat vind ik niet erg, maar wat is het beste om met de kleine pup te doen eigenlijk!? Bij ons op de kamer, of wij beneden op de bank erbij, of een andere optie?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:48

Ohja en m'n 10 meter lijn ligt bij de sup spullen :o
Zomers als we suppen heb ik al 2 of 3 bandjes mee. Kan geen mega sluitingen aan Yoshi d'r koppie hangen. Dus heb een halsband met drijflijn of heupgordel. En halsband met 10 meter lijn voor op het strand en 1 reserve.

Dat is straks minder de rekening van utrecht.

Wij hebben Yoshi ook in de ochtend opgehaald

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:18

@zoe voor mij is het een half uurtje rijden van huis dus het valt mee.

@cupcake waar heb je de 5 en 10 meter lijn gekocht? Ik kon max 2 a 3 meter vinden maar wil eigenlijk nog een langere voor bijvoorbeeld in de duinen. :)

@woepsie ik heb een bench in de woonkamer staan die wil ik ook voor de nacht gebruiken hebben een slaapbank dus mocht het nodig zijn kunnen we op de bank slapen. Maar wie weet valt het mee.

Dat is ook de reden waarom ik de eerste weken vrij zijn om van alles te regelen en leren. :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:35

Ik heb een 10 meter lijn van biothane met lus op het einde, zodat ik hem vast kan leggen.
Werd verkocht als speurlijn zonder lus,alleen heeft ze voor mij een lus d'r aangemaakt.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:46

meisie94 schreef:
@cupcake waar heb je de 5 en 10 meter lijn gekocht? Ik kon max 2 a 3 meter vinden maar wil eigenlijk nog een langere voor bijvoorbeeld in de duinen. :)

Die 10 meter lijn komt bij de dierenwinkel hier op het eiland vandaan. De 5 meter lijn komt bij https://www.doggear.nl/ vandaan. Ik heb met lus, omdat ik dat makkelijker vond vasthouden. Jip kan soms nog wel enthousiast zijn :') . Maar ik wil er eigenlijk ook nog eentje zonder lus, zodat ik die gewoon kan laten slepen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:49

Ik heb zelf een politie-jachtlijn, een jachtlijntje, een biothane halsband, een politie lijn en daarbij passend tuig. En haar puppy-halsbandjes nog natuurlijk <3
Oh ja en een 5 meter lijn, maar die licht in de auto. En in de auto ligt ook nog een leren lijntje wat ik ooit in het bos gevonden heb.

Ik neem de pup mee naar de slaapkamer, maar daar blijven ze ook slapen, Roetsj slaapt nogsteeds boven.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:51

Pfoe, dat zijn inderdaad veel spullen Jeanine! :')
Toby heeft een politielijn die tot 2,5m kan, een flexlijn, en een jachtlijn. Tuigjes hebben we wel meer. Het is soms echt zoeken wat hij fijn vindt, dus heb in de loop van tijd best wat tuigjes verzameld helaas. Maar gebruik er meestal maar twee van. De andere drie liggen als reserve / voor noodgevallen in de kelderkast.
Zelfde met jasjes: hij draagt bijna altijd dezelfde, maar heb er in de kelderkast nog twee liggen. En een fleeceje.

En dat vind ik echt al belachelijk veel spullen voor een hond die niet mee gaat kamperen (ik hou niet van kamperen, anders ging hij uiteraard mee) en niet actief werkt/sport.

Wij hebben vandaag de sloomste dag ever gehad, vies weer! Vanmorgen op puppybezoek bij een vriendin die een heel klein nestje (2 pups) oud Duitse herders heeft liggen. Nu kan ik ze nog knuffelen, maar dit worden echt erfbewakers / pakwerkers, dus straks vind ik ze denk ik niet meer zo leuk haha. De moeder vind ik ook doodeng, dus ben nu pas gaan kijken nu de pups zes weken zijn, en mama ze af en toe graag kwijt is :')

De rest van de dag hebben Toby en ik lekker op de bank doorgebracht en in huis gespeeld. Brrrr, geen weer voor Portugese hondjes!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 21:49

woepsie90 schreef:
Lijkt mij ook handig om de pup op te halen in de ochtend nu ik dat zo lees! Nu we het erover hebben, die eerste nacht(en), ik heb geen flauw idee hoe we dat gaan doen, wat het beste is of werkt. Ik verwacht wel slapeloze nachten hoor, dat vind ik niet erg, maar wat is het beste om met de kleine pup te doen eigenlijk!? Bij ons op de kamer, of wij beneden op de bank erbij, of een andere optie?

Ik zeg altijd de eerste nachten de bench op de slaapkamer en vanzelf langzaam naar beneden plaatsen. Zeker als de pup zonder andere honden komt te zitten.

Hier weet ik t hoeveel halsbanden en een lading vaste lijnen en flexi’s.
Hebben sowieso 3 grote flexi’s voor t wandelen in de bus hangen, daar hangen nog reserve halsbanden(soft collars) en vaste lijnen en dan binnen nog halsbanden, soft collars en reserve tuigen in de kast.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:01

Wij hebben onze pup gelijk beneden in de bench gedaan. 12uur laatste rondje en dan rond 6uur is ze week wakker. Ik ben zelf 2 nachtjes beneden gaan slapen. Wel piepen en janken maar als ik bedenk dat ze nu in 1 keer went aan haar plekje lijkt me dat toch fijner dan het opdelen in stapjes.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:25

Wij slapen de eerste week beneden naast de ren zodat als de pup piept we naar buiten kunnen ermee. Zodra ze de nacht doorslapen (dus van 23u/0.00u tot 6u/7u) gaan ze mee naar boven in het rennetje, over het algemeen maken wij dan de pup wakker ipv andersom waardoor we ook nog tijd hebben om naar beneden te gaan en naar buiten.

Met deze methode hebben wij nog geen enkele pup gehad die überhaupt piepte of jankte maar bij ons zijn natuurlijk ook meerdere honden. Zeker van de komende pup verwacht ik geen problemen want die zal ons beter kennen dan wie dan ook waardoor we al met 1-0 voorstaan.

Wij waren vandaag weer een dagje bij hun en de heren waren samen wandelen maar Guinness mocht niet mee omdat hij niet helemaal goed loopt. Die kon dus alvast even spieken bij zijn toekomstige zusje, nu vond hij het wel leuk en als ze deden piepen sjeesde hij naar de werpkist om te kijken wat er aan de hand was. Ik heb hem verteld dat diezelfde piepert over 7 weken in zijn staart hangt, dan vind hij het niet meer leuk waarschijnlijk. :+

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:33

Ben erg benieuwd wat Guinness idd van de kleine pieperd gaat vinden als ze er is hihi, maar wel tof dat je de honden idd zo al kunt laten kennismaken met de pup(s).

Arya sliep de eerste weken bij ons op de slaapkamer in een bench naast het bed. Ze kreeg dan een gevulde kong ofzo voor 't slapengaan en als ze die op had, ging ze eigenlijk al redelijk snel te slapen. De eerste nacht 1x eruit geweest voor een plasje en vanaf nacht 2 was ze zindelijk, dus we hebben erg geboft haha. Erna uitgebreid met onder slapen, waar ze eigenlijk ook geen moment moeilijk over heeft gedaan. Sinds ze onder slaapt, is de kat ook verplaatst van slapen in de krabpaal naar slapen in een mandje bovenop de bench van Arya haha en zo slapen ze nog elke nacht. Arya krijgt wel nog altijd voor 't slapengaan nog wat lekker in de snuffelmat. Da's een routine wat we erin gehouden hebben haha. Maar ze legt zich erna eigenlijk ook gelijk om te gaan slapen :j

Rex sliep altijd bij ons op de slaapkamer en meestal aan het voeteneind. Met Arya vonden we het wat onhandig om d'r te moeten gaan tillen op langer termijn (ivm niet laten traplopen), dus besloten om d'r gewoon onder te houden na een paar weken en dat is er dus in gebleven aangezien dat gewoon heel goed gaat. Nu denk ik dat het voor ieders rust gewoon beter is ook omdat het voor iedereen zo normaal is. Sansa is ook niet alleen onder op deze manier dus prima zo nu voor ons :j

Ik vind dat wand rek echt fantastisch Janine!! Als ik de plek had, zou ik ‘m meteen willen hebben!

Hier ook een divers aantal lijnen. Hoewel ik vaak dezelfde mee heb, is het per wandeling wel afhankelijk in Hoe ik wissel. Sowieso altijd een tuigje om maar ik heb regelmatig wel de halsband ook om die Kim voor ons maakte. Momenteel qua lijnen vooral favoriet van de biothane en ik blijf fan van leren politie lijnen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:43

cursebreaker schreef:

Ben erg benieuwd wat Guinness idd van de kleine pieperd gaat vinden als ze er is hihi, maar wel tof dat je de honden idd zo al kunt laten kennismaken met de pup(s).

Arya sliep de eerste weken bij ons op de slaapkamer in een bench naast het bed. Ze kreeg dan een gevulde kong ofzo voor 't slapengaan en als ze die op had, ging ze eigenlijk al redelijk snel te slapen. De eerste nacht 1x eruit geweest voor een plasje en vanaf nacht 2 was ze zindelijk, dus we hebben erg geboft haha. Erna uitgebreid met onder slapen, waar ze eigenlijk ook geen moment moeilijk over heeft gedaan. Sinds ze onder slaapt, is de kat ook verplaatst van slapen in de krabpaal naar slapen in een mandje bovenop de bench van Arya haha en zo slapen ze nog elke nacht. Arya krijgt wel nog altijd voor 't slapengaan nog wat lekker in de snuffelmat. Da's een routine wat we erin gehouden hebben haha. Maar ze legt zich erna eigenlijk ook gelijk om te gaan slapen :j

Rex sliep altijd bij ons op de slaapkamer en meestal aan het voeteneind. Met Arya vonden we het wat onhandig om d'r te moeten gaan tillen op langer termijn (ivm niet laten traplopen), dus besloten om d'r gewoon onder te houden na een paar weken en dat is er dus in gebleven aangezien dat gewoon heel goed gaat. Nu denk ik dat het voor ieders rust gewoon beter is ook omdat het voor iedereen zo normaal is. Sansa is ook niet alleen onder op deze manier dus prima zo nu voor ons :j

:j Is natuurlijk niet gebruikelijk maar wel een voordeel als ze bij je beste vrienden worden geboren. Het Guinness is natuurlijk het grootste zachtaardigste ei wat je kunt vinden.

Met Harvey had ik dit niet kunnen doen, die had de ren, werpkist, lamp én puppy's in één adem afgebroken. (Perongeluk! :') )

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 23:26

Bedankt voor de tips wat betreft het wennen de eerste nachten. Ik denk dat het gelijk wennen aan de vaste plek het handigst is, wat beneden in de woonkamer zal zijn, dus dan slaap ik of mijn man wel een poosje beneden :o Onze kat is ook beneden trouwens (wel met luik naar buiten).

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 23:43

Ik had Cody eerst in de huiskamer en wij sliepen boven. Ging de eerste week goed waarbij achteraf bleek dat die toen ziek was. Naarmate hij zich beter ging voelen was het echt drama, hele nachten janken. We hebben de bench toen naast ons bed gezet. De eerste nachten heb ik met mijn hand door de bench geslapen. Uiteindelijk meter voor meter uitgebouwd, uiteindelijk beneden in de hal en weer terug naar de woonkamer. Gaat nu super. Hij wilt wel een shirt van ons bij zich hebben anders piept die nog wel, maar hij is van zichzelf best wel een prater/pieper. Hij maakt de hele dag door geluid :+

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:36

10 pagina's bij lezen na 2 weken vakantie!

Ik zag super veel nieuwe leuke puppy's!! <3 <3

Zal voor jullie Zoe en Kim wel lekker rustig in huis zijn nu? :=

En KimD, ik zag het op insta en FB super leuk! <3 Fantastisch dat je zo 'verwelkomt' word door mams Soof. :D Ben benieuwd welke je uit eindelijk mee naar huis neemt!

Kaus wat een pech heeft Dexter. :(
hoe gaat het nu met zijn pootje?

Ik ben bij Willemijn en Jip geweest en heb haar wat tips gegeven :o

Ik zag ook nog een stukje over vers vlees voeren en de hoeveelheid.

Mezzy krijgt 1 worst per dag van Darf WILD en dat is 285 gram.
Als we wandelen krijgt ze trainers van wild vlees.
En als we trainen krijgt ze hypoallergene worst. Afhankelijk wat we trainen en hoe lang, vervangt die worst haar eventuele maaltijd.

Aangezien die worst een VOL voeding is en zij met een goede training(of wandeling op onbekend terrein) soms wel 100 gram worst weg zit te eten haha

Verder gingen onze daagjes in Limburg helaas niet door vanwege die oliebol corona regels. :( Dus zodra dat weer een beetje opgeheven is gaan we alsnog een keer een paar dagen. :')

We zijn 1 dag wezen wandelen op de loonse en drunense duinen.
Hier was Mezzy omver gelopen door een Ridgeback daar was ze even van onder de indruk en later heeft ze nog even gespeeld met een roemeens hondje van 9. :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het waaide een beetje. :')

We zijn wezen wandelen met een vriendin en haar 3 Airedales. Mezzy vond dat wel erg leuk!
Afbeelding

We hebben ook nog een wandelgebiedje verkend hier in de buurt.
Een gedeelte was aanlijn gebied, daar lopen veel reeen, koeien en wilde pony's. Mezzy bleef maar met dr neus op de grond := Dus die was lekker moe.
Afbeelding

Afbeelding

En ze heeft altijd staande oren als ze blij is, enthousiast of druk. := _O-

Afbeelding

Oh en qua lijnen-halsbanden... := ik zal maar niks zeggen :') Ik mag van mn vriend niks meer kopen - maken :')

EDIT: Mezzy slaapt nu denk ik al bijna 2 maanden buiten de bench en als we weggaan is ze ook buiten de bench, ze heeft denk ik 3 x iets kapot gemaakt, maar dat was vooral "onze eigen schuld". Dingen binnen bereik laten liggen, of haar eigen speelgoed.

Nou we zijn weer bij :D :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 12:26

Hier is de rust er weer. Ook wel heerlijk.
Ik ga wel regelmatig even bij Baco langs _O-
Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:29

kiwiwitje schreef:
Hier is de rust er weer. Ook wel heerlijk.
Ik ga wel regelmatig even bij Baco langs _O-
[ [url=m/UEoO1C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja snap ik goed, wat een koppieee <3

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:52

Afbeelding

Deze is toch te cute <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 12:59

<3

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:28

Ohhh JesdaJin <3

Wij zijn net terug van het rondje bos. Nog wolven en beren gespot van ouwehands die Cody erg interessant vond :o
Verder leert Cody nu super de lichaamstaal van andere honden te lezen. Hij wandelt bij de ene door zonder te begroeten en bij een andere hond is het even snuffen en rennen. Het gaat ook steeds beter dat hij spel afbreekt en verder wandeld als we hem roepen. Al met al hebben we nog geen hele erge puberteit en lijkt het goed te komen met die grote bananen in zijn oren :+
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:34

JesdaJinn schreef:
[ [url=m/wqOx3k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is toch te cute <3

Super cute <3

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:41

Even totaal iets anders maar wel blij-post :D

Ik heb een nieuwe telefoon besteld :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:42

Dan kun je straks heel veel mooie fotos van Jaxx maken!

Kimm Super lief <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:48

JesdaJinn schreef:
Even totaal iets anders maar wel blij-post :D

Ik heb een nieuwe telefoon besteld :D

En trainingen filmen. <<)

Ik had daarvoor Pivo willen kopen maar helaas vrij weinig goede recensies over icm honden, dus totdat ze dat door ontwikkelen helaas een vast statief voor ons.

Ik overweeg overigens wel een Pixem maar dat is een rib uit mijn lijf. :=

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:50

Ja, die dingen zijn duur. Zie wel es dat mensen ze gebruiken bij het paardrijden maar heb idd ook al gehoord dat de honden te snel gaan ofzo.

Trainingen wil ik op den duur sws gaan filmen. Ik heb ergens in huis nog zown 3poot (geen idee hoe dat heet) en daar past een telefoon in en kan ik filmen

Ik zoek alleen nog ene programma waar ik die filmpjes beetje kan bewerken. Onzinnige stukjes er uit knippen. Eventueel muziekje of stukje tekst toevoegen etc.