Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 13:54

Citaat:
Moderatoropmerking:
Quote leeggehaald ivm tegen de boktregels

Van jou had ik die zeker verwacht en dat mag ook. Zoals je leest is de fokkers niks te verwijten want het is niet te testen op voorhand. De fokker heeft echter haar verantwoordelijkheid genomen en alle nestgenoten ingelicht met het advies niet meer te fokken. Net zoals wij onze verantwoordelijkheid nemen en hem niet meer gebruiken voor de fok.

Dat is namelijk wat verantwoordelijke fokkers doen. :j

Bij herders is de ernst overigens veel ernstiger. Daar wijt ik het nog steeds aan slechte fok aangezien het bij de herders geen uitsluitsel geeft om er niet mee te fokken. ;)
Laatst bijgewerkt door xingridx op 16-05-21 07:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald ivm tegen de boktregels

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:56

Moderatoropmerking:
dit bericht is leeggehaald omdat het tegen de Boktregels is
Laatst bijgewerkt door xingridx op 16-05-21 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de Boktregels

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:58

KimD schreef:
Citaat:
Moderatoropmerking:
Quote aangepast ivm leeggehaald bericht

Van jou had ik die zeker verwacht en dat mag ook. Zoals je leest is de fokkers niks te verwijten want het is niet te testen op voorhand. De fokker heeft echter haar verantwoordelijkheid genomen en alle nestgenoten ingelicht met het advies niet meer te fokken. Net zoals wij onze verantwoordelijkheid nemen en hem niet meer gebruiken voor de fok.

Bij herders is de ernst overigens veel ernstiger. Daar wijt ik het nog steeds aan slechte fok aangezien het bij de herders geen uitsluitsel geeft om er niet mee te fokken. ;)

Dat is het hem net.
Kwalijk vind ik het dat men voor bepaalde rassen gerust met afwijkende problemen mag fokken en dan zelfs een stamboom krijgt.
Als men echt de stamboomwereld correct wil maken, dan zou een overkoepelend orgaan als RvB of KMSH, dit in de kern moeten aanpakken
Laatst bijgewerkt door xingridx op 16-05-21 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast ivm leeggehaald bericht

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:59

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door xingridx op 16-05-21 07:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:03

Kim, wat fijn dat de fokker het zo oppakt en er eerlijk over is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:08

Moderatoropmerking:
Leeggehaald ivm bericht tegen de Boktregels
Laatst bijgewerkt door xingridx op 16-05-21 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:22

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door xingridx op 16-05-21 07:47, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 14:22

Citaat:
Moderatoropmerking:
Quote aangepast ivm leeggehaald bericht

Dat wordt toch ook nergens beweert? :')

Ik heb ook nooit ergens gezegd dat een stamboomhond niet kan ziek kan worden of niet sterft. Pannus is niet van tevoren te testen, ik kan zijn fokkers dus niks kwalijk nemen aangezien beide ouders ook nergens last van hebben. Je mag mij een post van mij quoten waarin ik iemand 'trap' met een stamboomloze hond met een aandoening of ziekte waar hij of zij niet op getest kon worden. Ik wens je veel succes.

Mijn mening omtrent malafide hondenfokkers en broodfokkers veranderd hier ook echt niet om en ik zal er ook nog steeds hetzelfde op reageren. Ik kan nu wel echt uit eerste hand vertellen hoe makkelijk het voor een verantwoorde fokker is om de keuze te maken om een ongezonde hond uit de fok te halen want je houdt van je ras en wilt graag zien dat het vooruitgaat.

Daarnaast zijn er genoeg mensen in mijn omgeving, waaronder bokkers, die een stamboomloze hond hebben met gezondheidsproblemen die wél te testen waren en dus volledig te wijden aan de zogenaamde fokkers die ik met veel liefde verder help omwille van de hond. Daar heb ik al de nodige tijd in gestoken. Ook om ze dan zelf te doen inzien dat het gewoon geen goede keuze was om 'gewoon een hond te halen', dan is het nog steeds eigen schuld dikke bult want die mensen hebben gewoonweg niet goed ingelezen, vertrouwen op de blauwe ogen van diegene die de pups verkoopt, gelukkig zien de meeste dat zelf al snel in nadat ze door een proces van ellende gaan met hun hond. Want niemand ziet hun hond graag ziek, of deze nou met of zonder stamboom is.

Waarom zouden wij moeten bewijzen en argumenten leveren als dit hele topic juist dat laat zien? Hoeveel tijd, energie en geld er in verantwoord fokken gaat zitten. Of dit nou goed nieuws is of slecht nieuws, het is allemaal terug te vinden hier, want er zijn genoeg berichten die niet rozengeur en maneschijn zijn.

Little_Gift schreef:
KimD schreef:

Dat is het hem net.
Kwalijk vind ik het dat men voor bepaalde rassen gerust met afwijkende problemen mag fokken en dan zelfs een stamboom krijgt.
Als men echt de stamboomwereld correct wil maken, dan zou een overkoepelend orgaan als RvB of KMSH, dit in de kern moeten aanpakken

Daar heeft een RVB niks over te willen, zoals je zegt, die overkoepelen alleen maar. Dat is aan de rasverenigingen. Ik vind dat er bij de BC ook te weinig verplicht is en met teveel afwijkingen gefokt mag worden. Ik kan erbij gaan staan en ernaar kijken en daarnaast ook met mijn vinger wijzen naar de Raad of er iets aan doen en me daar hard voor maken in de hoop dat we over tien jaar kunnen terugkijken en kunnen zeggen 'Wat een verbetering nu hè?!'.
Laatst bijgewerkt door xingridx op 16-05-21 08:12, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast ivm leeggehaald bericht

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 14:23

Aan de rest, dankjewel! :* Het is inderdaad erg rot maar niks aan te doen, ik had ook liever de loterij gewonnen! :') We gaan in ieder geval duimen dat de druppels aanslaan en dat de kerel lekker kan blijven sporten en met zijn zicht oud mag worden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:27

Dat wens ik hem alleszins ook zeker toe!
Bij mijn moeder haar Duitse herder was het vroeg vastgesteld en net daardoor, reageerde die inderdaad gelijk goed op de druppels en zalf en zal hij hoogstwaarschijnlijk niet ontwikkelen naar blindheid.
Volgens wat ik las zijn jullie er bij Harvey ook zo vroeg bij dus ik vermoed dat dit best te managen zal zijn en hij er verder niet veel extra last door zal ondervinden, mits correcte blijvende ondersteuning.

Wat je zegt over de raad, ok akkoord, zij overkoepelen enkel maar maar als zij zouden sancties opleggen aan de rasverenigingen en bijgevolg geen stambomen uitgeven als bepaalde genetische problemen alsnog ingefokt worden, zouden zij hier wel iets aan kunnen doen of toch tenminste de rasverenigingen meer motiveren er iets aan te doen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:44

De rasverenigingen zijn zelf gemotiveerd genoeg. En de fokkers nog gemotiveerder om hun geliefde ras zo goed en gezond mogelijk te fokken.
In tegenstelling tot veel fokkers van stamboomloze honden testen wij onze honden wel en handelen daarnaar. Mijn prachtige, lieve bouvier, waarvan de ouders al jaren getest werden voor het verplicht werd door de rasvereniging gaat niet ingezet worden voor de fokkerij. Ontzettend jammer, en voor de fokkers van vader en moeder ook ontzettend zuur...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:52

Moderatoropmerking:
Leeggehaald ivm tegen de Boktregels
Laatst bijgewerkt door xingridx op 16-05-21 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 15:36

Moderatoropmerking:
leeggehaald ivm tegen de Boktregels
Laatst bijgewerkt door xingridx op 16-05-21 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 15:50

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door xingridx op 16-05-21 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 16:14

Het is natuurlijk opvallend dat je nu net inhaakt op iets waar je op kunt happen gezien het feit dat je sinds januari vorig jaar hier niet meer gereageerd hebt.

Ik snap wel dat mensen zo reageren maar ik had hem wel al verwacht maar ik kan hem dan ook, net zoals bij jou, onderbouwen. Hij zal wel vaker naar mijn hoofd geslingerd worden tijdens de discussies.

Maar gelukkig kan ik hand op mijn hart blijven beargumenteren dat ik wél juist gehandeld heb. :)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:17

Sterkte Kim, voor jullie en Harvey. Hopelijk kan hij nog vele jaren mee zonder dat het te hard achteruit gaat.

Natuurlijk kunnen ook stamboomhonden ziek worden. Grote verschil is echter dat te achterhalen is uit welke ouderdieren/lijnen een dier komt en er dus gemonitord kan worden of bepaalde ziektes in bepaalde lijnen vaker voorkomen. Bij stamboomloze honden is dat allemaal niet te achterhalen en alleen al daarom vaak moeilijker uit te sluiten.
Bovendien zijn er toch echt meer fokkers die met stamboom fokken/aangesloten zijn bij de RV die op een verantwoorde manier met fokken bezig zijn dan dat er verantwoorde fokkers van stamboomloze honden zijn.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:50

Iemand een tamponnetje nodig? :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 18:54

Laten we het over andere dingen hebben, iemand nog tips voor voordelig vetbedden (of op rol) aan te schaffen? :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:56

Ik bestel altijd bij witjes

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:57

Als je een kvk hebt kun je bij petdiscount bestellen. De zakelijke van witjes. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 19:01

kiwiwitje schreef:
Als je een kvk hebt kun je bij petdiscount bestellen. De zakelijke van witjes. :)

Ik niet maar is vast iemands wiens KVK ik mag misbruiken. :=

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:21

Ik ook niet hoor :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:31

Zweeds nr dus aan mij heb je niets :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:57

Ik koop ze in engeland op show :D lekker goedkoop :D komt witjes nieteens in de buurt :D

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:22

Ik heb steeklakens/ incomatten op voorraad waar de pups op liggen :')
Als ze op t werk worden vernieuwd mag ik de oude meenemen :j