Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 19:33

Zoe_97 schreef:
Ik zeg nog steeds maandag :D

Twijfel steeds meer of ze dat gaat halen. Haar gedrag veranderd steeds meer vandaag.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:40

kiwiwitje schreef:
Vanaf de dekking. :) Heb inderdaad progesteron geprikt. Laatste keer op 6,6. dat was 1e kerstdag. 2e kerstdag en de dag na kerst om 20.00 gaan dekken. Ze heeft de eisprong de dag voor kerst gehad.

Ik tel altijd vanaf de eisprong en dan zou ze nu al op dag 59 zitten..

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 19:42

Ja dat zou inderdaad 2 dagen schelen :) De fokkers waarmee ik overlegd heb en die mij ''begeleiden'' tellen ook vanaf de dekking. Dus dat eigenlijk aangehouden. En bij de kliniek ook zo besproken gisteren. Dus ben benieuwd wanneer ze begint :P

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:45

kiwiwitje schreef:
Ja dat zou inderdaad 2 dagen schelen :) De fokkers waarmee ik overlegd heb en die mij ''begeleiden'' tellen ook vanaf de dekking. Dus dat eigenlijk aangehouden. En bij de kliniek ook zo besproken gisteren. Dus ben benieuwd wanneer ze begint :P

Tja dat is altijd de verassing.. :P. Succes met wachten, doe je haar ook temperaturen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 19:48

Jaa ik temperatuur 4x per dag. Sochtends voor het uitlaten/eten. Dus recht uit ''bed'' :P (08.00) Dan om 12.00 om 17.00 en voor het slapen. Tijden zijn ongeveer hoor. soms halfuurtje eerder of later.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:53

kiwiwitje schreef:
Jaa ik temperatuur 4x per dag. Sochtends voor het uitlaten/eten. Dus recht uit ''bed'' :P (08.00) Dan om 12.00 om 17.00 en voor het slapen. Tijden zijn ongeveer hoor. soms halfuurtje eerder of later.

Die chick zal blij zijn als de pups geboren zijn denk ;) spannend hoor nu, succes!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:55

Ik ga voor vrijdagavond/nacht. Dus 22 of 23 februari.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 19:56

Denk zeker dat ze blij zal zijn. Ben benieuwd hoe ze het zal doen als mama.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:39

Ik ga voor zondagavond :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:24

Geen idee of ik de vraag hier mag stellen. Zo niet .. negeer het dan maar. Ik hoop wel dat als er gereageerd wordt dit op een vriendelijke manier kan. Ik ben er absoluut geen fan van maar ik ben mijn kennis er om heen wat aan het verbreden omdat ik het nu alleen als iets negatiefs kan zien .. maar misschien moet kijken of dat het 'iets' voor 'ons' is … misschien.

Een anti-trek tuig. Wie heeft er met wat ervaring? Of een andere manier, dat kan natuurlijk ook ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 21:26

Je mag hier alles vragen :) Daar is het topic voor. Heb er zelf geen ervaring mee. Dus kan je niet verder helpen.

Wat ik alleen kan zeggen; probeer uit te zoeken waarom de hond trekt. Vaak kom je dan al een heel eind.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:30

Ja vanzelfsprekend. Het probleem zal grotendeels ook wel bij mij liggen, maar opgelost krijg ik het niet voor een langere periode ;) Al eens eerder een hoop geld uitgegeven aan iemand die langs kwam, maar ik wil mijn hond ook graag heel houden en heb toch het gevoel dat als op die manier verder zou gaan hij over tien jaar met een nekhernia loopt.

Vanzelfsprekend sta ik niet achter iets wat hem pijn doet of dergelijke, mocht bovenstaande zo klinken ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:32

Ik heb helaas heel veel honden in verkeerde bespiering en echt krom gegroeid gezien door die tuigen met een ring op de borst. Die met de touwtjes in de oksel vind ik nog minder vriendelijk.

Ik ben niet tegen gebruik van hulpmiddelen en in sommige gevallen zal het vast werken. Maar ik ben geen fan doordat je het zo vaak mis ziet gaan (al zijn die eigenaren blij want hond trekt niet).

Ik zou echt goed gaan trainen. Leren volgen. Op het begin met heel veel snoep (zelfs snoep voor de neus) en kleine stukjes. Zo snoep afbouwen en afstand opbouwen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:35

Ik zou eerder gaan voor een goed geplaatste sliplijn met dubbele stop dan een anti trektuig. Zeker met een jonge hond trek je je hond er volledig mee krom. Zeker met die nieuwere uitvoeringen die ook nog eens als een halfslip om de schouders werken. Die trekken dus ook nog eens bewust de poten van je hond samen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:38

Voor het trekken hadden wij een halti. Maar mee gestopt want het zat niet fijn...

Zover ik weet kan je trekken afleren door te wandelen en ineens om te draaien en andere kant op te lopen of net zo lang blijven staan tot ie gaat zitten. Zo blijven ze goed gefocust op jou en wat je doet. Heeft bij de opvoeding van mijn hond veel goeds gedaan. Trekt totaal niet

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 21:46

xDenies schreef:
Ja vanzelfsprekend. Het probleem zal grotendeels ook wel bij mij liggen, maar opgelost krijg ik het niet voor een langere periode ;) Al eens eerder een hoop geld uitgegeven aan iemand die langs kwam, maar ik wil mijn hond ook graag heel houden en heb toch het gevoel dat als op die manier verder zou gaan hij over tien jaar met een nekhernia loopt.

Vanzelfsprekend sta ik niet achter iets wat hem pijn doet of dergelijke, mocht bovenstaande zo klinken ;)

Is een tuig ipv halsband dan geen optie. Mijn reu trekt niet met halsband, maar loopt er niet mee. Misschien ligt het probleem niet in het gedrag maar probeert hij aan te geven dat hij het niet fijn vind? En dan kan het puzzelen zijn met verschillende tuigen welke als fijn ervaren worden. Chick doet ook op veel tuigen moeilijk en trekt op de halsband.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:05

Nee het ligt niet aan wat hij om heeft :) Want door degene die langs kwam zijn wij weer terug met een halsband gaan werken en dat ging voor een lange tijd wel goed, maar met kerst voelde hij zich echt niet tof en had een soort van 'reverse-sneezing' en toen ben ik gestopt met een halsband en terug naar het tuig. En in principe gaat dat wel oké maar goed .. een tuig hangt wel een stuk makkelijker. En aangezien die Bo van mij ondertussen van 19 naar 22kilo is gegaan vergt dat ook nogal wat van mijn lichaam. (hij is ongeveer de helft van mij, niet dat gewicht hier een rol in speelt maar om een beeld te vormen)

Vanochtend was voor mij ook best wel even de druppel maar ik besef mij volledig dat het probleem bij en aan mij ligt en daarom ben ik ook zo terughoudend op 'hulpmiddelen'. Alle tips zijn dus van harte welkom, snoep en speeltjes werken echt niet. Ik kan een hele zak voer of zeshonderd zakken smakelijke snacks voor zijn neus neer zetten; dat werkt echt niet. Hoge stemmen opzetten ook niet :P

Ik ben zelf erg perfectionistisch maar ook wel beïnvloedbaar. Ik heb dus al snel het idee dat ik iets 'niet goed' doe voor de rest van de wereld ;) In combinatie met (in mijn ogen) Bo zijn onzekerheid is dat niet altijd even een match made in heaven. Als we dat allebei kunnen vergeten, of in ieder geval ik, dan zijn we een prima match made in heaven :P

Schade brengen aan hem, ondanks dat hij geen 'jonge' hond meer is, wil ik absoluut niet. Vandaar ook dat ik er continu over nadenk waar ik wijs aan doe.

Vanochtend wat oppeppende woorden van een collega gehad. Het stukje in jezelf geloven en niet zoveel van de wereld aantrekken. En dat heb ik zojuist ook toegepast met het wandelen (eigenlijk ook zo als we 'geleerd' hebben) en dat resulteerde tot een ontspannen niet-trekkend rondje voor zo'n 90%.
Tevreden ik. Hopen dat we dit kunnen vasthouden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 22:11

Dan vooral lekker zo door gaan! In jezelf en in je hond geloven heeft effect. Makkelijker gezegd dan gedaan. Maar dat is wel de sleutel voor succes!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:24

Chansy heeft ook een y tuig, hij mag nu pertinent niet trekken en dus ook geen kans krijgen met de Y tuig loopt hij gewoon rustig zonder trekken en straks als hij verbeterd is gaat hij weer op een halsband maar voor nu werkt het voor ons.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:45

AJ trekt véél erger met y-tuig dan met halsband.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 22:51

ZoZenn schreef:
AJ trekt véél erger met y-tuig dan met halsband.

T is echt per hond verschillend wat ze fijn vinden.
Chick trekt met halsband. Boellie loopt er amper mee.
Met een ytuig lopen ze allebei, maar niet zo relax en ''stuiterend'' als met een julius tuig. Dus hoe de ene hond reageert zegt niets over de ander.
Het is wel grappig om de verschillen te zien. :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:58

Grappig de verschillen te zien haha karma loopt ook rustig aan de halsband maar die is gewent tuig is werken halsband is wandelen, balto heb ik hetzelfde aangeleerd

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 23:14

Ze kennen hier ook het verschil tussen de tuigjes ; loopband, zwemmen, wandelen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:15

Ik heb geen ervaring met anti trektuig.

Qua halsband of tuig.. is voor elke hond verschillend wat ze fijn vinden. Onze pup vond de halsband vreselijk en loopt veel fijner met een tuig, maar zat honden die juist weer met tuig meer trekken.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 03:36

Pff kom ik nu net thuis van late dienst, zie ik een kopje onder de deken vandaan steken, en mn vriend maar zeggen dat honden in bed smerig zijn :') mooi betrapt

Afbeelding