Jaa! Nanett! Ik was opslag verliefd toen ik de foto zag. Ik dacht direct van nou het kan me wat, ik ga gewoon een berichtje sturen Er staat nog geen huisvesting, niets … maar hee
Wat ontzettend leuk! Jij weet dan hoe ze daar zijn terecht gekomen toch? Edit: Gevonden!
melody7
Geplaatst: 03-10-18 12:23
Ja Ze komen van een speciaal onderwijs instelling. Zij hebben een aantal zeugjes en een beertje gehad waar ze bewust een paar nestjes mee hebben gefokt. Ze zaten er heel goed bij en werden netjes apart gehouden. Het is fout gegaan bij de zomeroppas, die heeft ze niet goed gescheiden waardoor (bijna) alle zeugjes drachtig waren. De opvang heeft 7 zeugjes opgevangen, daarvan waren er 5 drachtig.
Nee dat denk ik niet, want dan zouden ze voor de vakantie gedekt moeten zijn. Als het goed is zaten ze toen wel netjes apart.
Dat zou ook wel extreem jong zijn geweest, maar af en toe gebeurd het. De zesling (de kleinste is helaas overleden dus het zijn er nu nog 5) komt ook van een extreem jong moedertje.
Ik ben in ieder geval verliefd op de dame dus ik hoop snel een reactie te krijgen
melody7
Geplaatst: 03-10-18 12:48
Ja echt wel! Zeker als je bedenkt dat beertjes bij 4 a 5 weken al vruchtbaar zijn, dan zijn ze nog zo klein.
Ze weet het in ieder geval, dus dat komt goed!
Nanni vindt alles nog heel erg spannend Ze is duidelijk wat overstuur, maar dat is niet gek. Eerst zijn haar baby's weggehaald en nu is ze niet meer samen met haar zus in een vreemde omgeving tussen 6 grote intimiderende dikzakken en dan komen er af en toe ook nog van die grote enge mensen langs
Vaak worden jongen er idd te lang bij gelaten en dan kunnen jonge beertjes hun moeder weer bevruchten óf moeder had een tante er bij zitten die door een jong beertje gedekt is.
melody7
Geplaatst: 03-10-18 14:51
Ja dat hoor je soms ook! Heeel af en toe gebeurd het zelfs met een beertje van 4 weken, dus als ze erg veel op moeders/zusjes klimmen worden ze er ook wel eens bij 3 weken afgehaald.
Even deze delen, want die blik omschrijft volgens mij precies wat ze voelt 'HELP'. Zippy wordt nogal opgewonden van nieuwe vrouwen en bespringt ze dan maar allemaal om aan zijn trekken te komen
Tja met een castraat zullen ze daar aan moeten wennen Hier wisten ze altijd aardig van zich af te bokken en te piesen
melody7
Geplaatst: 03-10-18 15:04
Ja dat doen ze hier ook allemaal! Ik zag al dat Nanni recht achteruit kan plassen, dus ik moet Zippy voorlopig maar geen kusjes op zijn neus geven Ze kan ook echt enorm hard mopperen voor zo'n klein beestje. Als hij een tijdje achter haar aan zit blijft ze daarna nog een tijd napiepen
Geweldig dat van Nanni Kwam nog een foto voorbij met cavia beebs die te schattig zijn! xDenies wat leuk dat je er eentje gereserveerd hebt!
Mijn moeder kwam langs, nou de cavia's waren door het dolle heen met het geschooi van ze. Liep ze langs de kooi en hup stonden ze met zijn allen. Ben aan het kijken of ik een ren voor ze kan maken, vooral Slade en Chase hebben wel eens even een renpartijtje nodig merk ik (die gooien nu met een huisje elke keer). Eentje waar de katten niet bij kunnen komen.
Ja donkere nageltjes zijn niet makkelijk. Ik vind dat je ook heel moeilijk echt hooguit een mm er af kan halen, want dat is de enige manier om de grens te vinden zodat het leven zich ook terug kan trekken en je dus telkens iets korter kunt. Voor honden heb je 'puntenslijpers', maar cavianageltjes zijn daar te klein voor.
Ik knip er altijd zoveel mogelijk vanaf, maar ze mogen indd weer maar te ver durf ik echt niet, arme diertje zo in paniek
melody7
Geplaatst: 04-10-18 00:38
Donkere nageltjes zijn echt niet leuk om te knippen! Misschien helpt het wel als je het met iemand samen doet. Dan zou je een lampje onder de poot kunnen houden, waarschijnlijk kun je het leven dan wel zien zitten.
Als ik heel stil blijf zitten durft Nanni al tevoorschijn te komen, dus we zijn een stapje verder Ze is totaal niet bang van onze reuzen en gaat er gewoon tussenin zitten eten, dat is wel heel goed! Het lijkt net alsof ze haar negeren omdat ze er geen concurrentie in zien. Bij Sammy was dat ook zo, die is nu de baas
Ik ga dit weekend ook een ronde maken voor het nageltjes knippen. Nu hebben gelukkig de meeste witte nageltjes, dus dat scheelt weer. Helaas wel een zwarte coronet die vergroeide nageltjes heeft. Maakt het extra lastig. Ik geef altijd eerst veel druk voordat ik knip.
Mira283
Geplaatst: 04-10-18 08:32
DubbelDun schreef:
Heerlijk koppie... jammer van die kromme nageltjes.
@mira: een ren maken is toch niet zo moeilijk
Is het ook niet maar het deel kat proof maken wel, die katers krijgen zo'n beetje alles wel stuk
Hier zijn de nageltjes voor goed kort maar achter wel langer. Hoe moeten die zijn? Ik knip ong 1 keer per maand. Gelukkig zijn ze aardig rustig en hebben ze witte nageltjes