Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 21:49

Murphy heeft van die heerlijk trouwe maar ondeugende ogen haha :D

Hier vinden ze vuurwerk niet leuk, maar ook niet dat ze het eng vinden gelukkig.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:35

Bij Marlin en Buusya is het afwachten hoe ze op vuurwerk reageren. Tot nu toe is Marlin wel alert als hij een knal hoort, maar niet direct angstig. Hopelijk vindt hij het ook niet eng als er meer vuurwerk komt.

Pfff, ik kom net bij de dokterspost vandaan. Mijn zoontje is vanaf bovenaan van de trap gevallen, met zijn hoofd tegen de muur aan beneden. Ik ben gelijk 10 jaar ouder :(
Maar er lijkt weinig aan de hand, behalve een grote bult en wat blauwe plekken. Hij had net alweer praatjes bij de dokter.
Bijzonder hoe flexibel zo'n kind is.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:39

TinkerTreas schreef:
Bij Marlin en Buusya is het afwachten hoe ze op vuurwerk reageren. Tot nu toe is Marlin wel alert als hij een knal hoort, maar niet direct angstig. Hopelijk vindt hij het ook niet eng als er meer vuurwerk komt.

Pfff, ik kom net bij de dokterspost vandaan. Mijn zoontje is vanaf bovenaan van de trap gevallen, met zijn hoofd tegen de muur aan beneden. Ik ben gelijk 10 jaar ouder :(
Maar er lijkt weinig aan de hand, behalve een grote bult en wat blauwe plekken. Hij had net alweer praatjes bij de dokter.

Oef, dat is schrikken!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:42

Wat schrikken ja! :oo

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:49

TinkerTreas schreef:

Oei... ja, zoiets kost je grijze haren...
Gelukkig blijkbaar niets ernstigs.

Nu voor het vuurwerk erbij gekocht... Adaptil halsband en 2 dozen pillen, zal geen wonderen verrichten maar elk scherp kantje eraf is er 1.. en kleine auto bench in de kamer gezet met kleden erover omdat ze zich graag verstopt als ze bang is voelt ze zich veiliger...
Afbeelding

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:55

Hoi allemaal, heb nog niet het hele topic doorgdbladerd maar krijg ook een puppy (8 maanden) uit Cyprus. Ze is al in Nederland en ga haar waarschijnlijk maandag ophalen.
Ik heb haar via de site verhuisdieren.nl en ze komt van de stichting adoptie honden Cyprus.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:34

Spannend wat voor soort hond is het? Groot of klein?
Sinds afgelopen vrijdag woont Buusya bij mij. Wat een andere hond als Marlin zeg! Heerlijk nuchter, niet angstig gewoon relaxed.
Het klikt super met Marlin, maar het is wel een puber hoor.
Als ik met wandelen Marlin bij me roep om hem aan te lijnen, springt zijn gerust op zijn rug om te spelen. En dan beledigd dat ik dat niet goed vind :D
En gisteren bedacht ze ineens dat ze niet naar binnen wilde toen ze in de tuin was. Echt met zo'n boevenkop mij uitdagen van: haha, je krijgt me toch niet te pakken.
Toen ik naar binnen ging en de deur dicht deed vond ze het ineens niet grappig meer :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag is ze voor het eerst mee naar strand geweest. 5 meter lijn eraan, nou die is veel te kort volgens Buusya. Ze vond het geweldig. Helaas was ik mn telefoon vergeten, dus geen foto's helaas.

En die vuilak van een Marlin heeft in de stront liggen rollen. Hij stinkt enorm en ik heb volgens mij geen honden shampoo meer -O-

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:32

Wat leuk Nuka! Hou je ons op de hoogte? :D

Buusya is prachtig <3 En Marlin dacht van zichzelf dat hij heel grappig is waarschijnlijk haha.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:58

Leuk, Nuka! Ik ben benieuwd!

Ach ja, de jeugd, TinkerTreas! := Ik kan er over meepraten met ons Smiletje. <<) Hij verhuist vrijdag naar (hopelijk) zijn permanente adres. Hij heeft 3 weken om zichzelf goed in the picture te spelen. Dus hopelijk doet hij goed zijn best en kan hij daar blijven. Zou wel erg fijn voor hem zijn.

ZhuZhu zal hem wel gaan missen. Ze lijkt zo relaxt en tevreden en doet altijd net alsof ze liever ‘enige hond’ is. Maar alleen vindt ze toch niet fijn. Ze vindt heel veel steun in een maatje. Maakt niet uit wie.

Dus als Smile definitief wordt geplaatst, kan ik werk gaan maken van Marcus (Duitse herder van bijna 8, uit Spanje). Hij is inmiddels door de kattentest gekomen. Vlak voor vertrek wordt hij nog gecheckt op Middellandse Zeeziektes en als dat ook goed is, kan hij komen. En dan nog hopen, dat het goed gaat met ZhuZhu en de katten. Want zo n kattentest is 1 ding, maar samenwonen met die dingen is toch weer wat anders....

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:40

Een vriendin van mij had een opvang hondje, op slag verliefd hij mocht blijven!

Ze wonen super, paarden aan huis, bos om de hoek. Weilanden van boer langs hun grond..

Met de eigen hond gaat het ook goed...

Echter... nu scooby 7 maanden is, podenco uit Spanje, is het jachtinstinct dusdanig dat ze hem niet meer in de tuin kunnen houden.
Deze Houdini klom over 2 meter gaas...

Helaas willen ze hem nu wegdoen. Ik kan hem helaas niet opvangen, ik woon te klein en werk teveel voor n pup.

Weten jullie mogelijk nog iets?
De stichting is op de hoogte, heeft hem ook op hun Website geplaatst maar kunnen verder niks betekenen...

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:46

Schrikdraad zetten?

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:55

Sclimpre schreef:
Schrikdraad zetten?

Ook al geprobeerd... paarden blijven goed erachter... hond niet ...
idem aan lange lijn... maakt hij kapot...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:05

Dan kan hij gewoon niet meer los. Ik heb vreemde honden altijd aan me vast gebonden als ik bezig ben bij de paarden of iets dergelijks. Als ze hem weg doet, heeft een ander dat probleem. Wel een reden waarom ik niet aan een podenco ben begonnen. Ik
Vind ze ook echt superleuk, maar hier hebben meer exemplaren last van <<)

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:16

Fabster schreef:
Dan kan hij gewoon niet meer los. Ik heb vreemde honden altijd aan me vast gebonden als ik bezig ben bij de paarden of iets dergelijks. Als ze hem weg doet, heeft een ander dat probleem. Wel een reden waarom ik niet aan een podenco ben begonnen. Ik
Vind ze ook echt superleuk, maar hier hebben meer exemplaren last van <<)

Ik heb om dezelfde redenen geen podenco gekozen ooit.. maar heb nu 3 jaar een schat van een zwart”geval” uit Spanje...
luistert voorbeeldig, heeft 0 jachtinstinct...

Afbeelding

Afbeelding

Ik dacht ik deel t oproepje.. misschien hoor of krijg ik wat tips..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:26

@watnou1: dat is geen podenco, toch?
Maar goed, je zal altijd uitzonderingen op de regel hebben, maar door de bank genomen, zijn het razend slimme ontsnappers en goede zichtjagers. En dat blijft lastig.

Wel een mooi zwart geval, trouwens.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:12

@fabstet.. nee onze Bubbels is geen podenco.. wat wel..? Weten we niet!
Ze is absoluut lief, ontzettend gefocust op mij. Lief voor kinderen en katten... fijne hond!
Ook detectie vind ze leuk om te doen.
Afbeelding

Nee vrienden hebben instinct van jachthond onderschat, en gunnen hem een thuis waar hij wel los kan lopen in de tuin...

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:02

Een beetje jammer dat hij weg moet. Dit gedrag is bekend bij podenco's, dus dat hadden ze beter van te voren kunnen bedenken.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:13

Is er een mogelijkheid om te trainen met elektrische halsband.

Ik heb hier thuis ook een podenco, ook met best wat jacht instinct, maar hij loopt op de meeste plekken los. Lang gewandeld met elektrische halsband (en in die tijd maar 1 of 2 x correctie moeten geven), en ondertussen wandelen we alweer enkele weken zonder rond omdat het zo goed gaat. Maandag is hij nog teruggekomen nadat hij achter een opvliegende fazant ging.

Ik heb ook altijd snoepjes voor de honden bij me zodat ze leren om dicht te blijven. Soms roep ik ze op voor een snoepje, andere keer om aan te lijnen. Mijn honden komen inmiddels af en toe kijken waar ik ben (en voor een snoepje :D ) maar ik vind het belangrijk dat zij op mij letten tijdens de wandeling. Misschien kan je vriendin hiermee aan de slag?

(Over de elektrische halsband, het is geen speelgoed en ik heb ook raaf gevraagd bij mijn instructeurs van de hondenschool die me hierin begeleid hebben. Altijd aan de lijn was geen optie omdat hij zijn energie eruit moet kunnen rennen.)

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:34

Afbeelding

Dit is ze, Miley, het is een jack russell kruising en ga vandaag kijken of het klikt. Zo ja dan komt ze vanaf maandag bij mij wonen. Zo benieuwd.
Ga later eens dit hele topic doorlezen

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:36

Al een mooi hol gemaakt zo voor Murphy!
Wat leuk Nuka!
Fijn dat het zo goed gaat Tinkertreas!
Wat goed dat smile mag gaan testwonen Fabster! En inderdaad met katten blijft het lastig, Sashud ging echt niet met de kat, maar nu met Pip wil het ook niet, honden gaan smorgens uurtje in de bench dan kan de kat rustig even buiten gaan kijken, en verder leeft ze boven.. De kat is wel al 15 dus slaapt verder vooral.
Oef lastig met zo'n podenco.

Pip gaat verder best aardig, is wel enorm ondeugend en sleept met van alles rond, onze spullen zijn interessanter dan eigen speelgoed. Ze durft op steeds meer plekken haar behoefte te doen, al heeft ze nog wel dagelijks een ongelukje. En ze is loops geworden.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:57

Wat een ontzettend schattig hondje Nuka! <3

Frankie is dan geen podenco, maar hij is echt DOL op eten in iedere vorm maar buiten heeft hij echt geen oog of oor meer voor ons. Al sleepten we een hele koe mee waar hij van mag eten als hij komt als we roepen :+ Is soms wel heel lastig, we krijgen dus heel moeilijk contact met hem wat we ook proberen. Hij loopt dus altijd aan de lijn als er geen omheining is. En het gekke is, dat als er wel omheining is en hij loopt los dat hij dan best prima luistert. Maar zonder omheining is hij dus gewoon weg. Ach, we zijn er inmiddels aan gewend en ik vind het zelf niet erg dat ik altijd een lijn vast heb, maar het zou voor hem zo fijn zijn als hij veilig kan loslopen en ook zonder omheining eens een echt sprintje kan trekken met Igor.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:49

Wat een leuk hondje Nuka <3

Buusya heeft trouwens ook meer jachtinstinct dan ik gewend ben. Ze wil buiten achter katten en vogels aan. In huis vindt ze de cavia's ook iets te interessant, maar ze is hier wel in te corrigeren.
Buiten is dat nog wat lastiger, daar zit wel wat werk aan nog :D
Gelukkig hebben we hier vlakbij een afgesloten honden veldje waar ze los met Marlin kan spelen. En ze zal over een tijdje ook wel op strand los kunnen denk ik. Maar in de duinen zal ik voorlopig nog niet durven waarschijnlijk.
Marlin loopt de bosjes in, er rennen 3 konijnen weg en hij komt kwispelend naar me toe "wat zit je te lachen baas?" Die hele konijnen heeft hij nooit gezien volgens mij :D
En die vindt hij trouwens alleen maar interessant om de keutels die ze achterlaten :Y)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:43

watnou1 schreef:
@fabstet.. nee onze Bubbels is geen podenco.. wat wel..? Weten we niet!
Ze is absoluut lief, ontzettend gefocust op mij. Lief voor kinderen en katten... fijne hond!
Ook detectie vind ze leuk om te doen.
[ [url=m/7R3mjW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee vrienden hebben instinct van jachthond onderschat, en gunnen hem een thuis waar hij wel los kan lopen in de tuin...

Maar wat voor n hem moeten nieuwe mensen plaatsen, als hij over 2 m ook komt. Je kan ieilijk een fort bouwen.

Hierboven zag ik iets over een electrische halsband. Nou is dat niet mijn eerste keuze, maar als all else fails is dat mss wel het proberen waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:46

Teletac kan goed werken voor dat probleem, mits hond er geschikt voor is.

Beide mechels dragen hier een teletac met loslopen. Gewoon uit zekerheid.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:08

Ik ben bang dat met zo’n elektrisch schokje hij juist gaat rennen. Van ons af zeg maar. :o