[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:02

xLaraaj schreef:
xMaxxiee. Dank je ! Wat bedoel je met te zwaar?

Leuk filmpje van Zahra ! Heb onlangs in een programma de oorsprong van dit ras gezien en dat ze in de woestijn ze nog altijd trainen. Was achter een "prooi" achter een auto. Was een machines ! <3

Ik ga straks verhuizen naar een appartement waarbij ik een trap op moet om boven te komen. En die trap mag de hond niet oplopen dus moet ik de hond tillen, dan is 10 kilo zwaar zat :')

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:04

Neonlight schreef:
Geweldig het filmpje van Zahra, wat loopt ze makkelijk zeg! 1 pas van haar en ze is al een paar meter verder.

Die wachtlijsten zijn altijd veels te lang, als je er eenmaal op staat kan het niet snel genoeg gaan, dan wil je ook een pup hebben. :P

Petitparis, wat is Cita al groot dan zeg! Geen wonder dat ze dus ook al al die tijd zwaarder is dan Kiko. Je had toch een show afgelopen weekend? Hoe is die gegaan?

Echt he, zó waar. Ach, meteen een oefeningetje in geduld hebben.

@petitparis: jemig, serieus? Wat slecht georganiseerd zeg. Wel fijn dat de uitslagen prima waren, maar wat je schrijft: je wil graag een goede ervaring voor de honden. Onbegrijpelijk zeg.

@Zoe_97: een jaar? Oh my! Die wachtlijst is ook lang! Nou ja, hier kan het ook wel even duren. We gaan in juli op vakantie, dus daar moeten we ook rekening mee houden. Ik heb een uitstekende oppas, maar je wil geen pup die je net hebt meteen 3 weken door een ander laten oppassen. Zelfs als je die oppas 100% vertrouwt..

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:04

Hallo
Ik kom me op de valreep van 2016 ook melden :)
Eigenlijk onverwachts dat het dit jaar dan toch nog zou worden, maar sinds een goede 2,5 weken heb ik er ook een pupje bij!

Het is niet mijn eerste hond, mijn huidig roedeltje bestaat nu uit 3 honden maar ik heb al jaren ervaring in het africhten van honden (IPO + politiehonden, G&G, Obedience, Behendigheid...) en ben al sinds kindsbeen af verliefd op de Rottweiler.

Echter, van thuis uit altijd Duitse Herders gehad en dus nooit aan Rottweiler toegekomen.
Ben ook altijd gek geweest van de Chihuahua (wel de Korthaar variant!) dus toen onze laatste Duitse Herder stierf, was ik chauffeur van beroep en wou ik natuurlijk een Chihuahua, deze kon namelijk makkelijk mee naar het werk.
Een maandje daarna is mijn Border Collie erbij gekomen, mijn toenmalige vriend had namelijk grootse plannen voor een eigen boerderij en de BC zou de schapendrijver moeten worden enz...
Toenmalige vriend is echter kort daarna "out the picture" en BC is bij mij gebleven.

Nu sinds 2,5 weken is puppy Rottweiler erbij gekomen en is mijn roedeltje compleet!
Chihuahua Korthaar reutje 3 jaar genaamd Smurfie.
Border Collie Langhaar Bruin/Wit reu 3 jaar genaamd Quinn.
Rottweiler puppy reu 11 weken genaamd Veto

Limoen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:10

Leuk! Aparte combinaties Haha. Foto van je wawa?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:14

En een foto van Veto!

Jammer dat het zo ging op de show. Zat er ineens aan te denken omdat er ook diverse broertjes/zusjes van Kiko afgelopen weekend op show zijn geweest.
24 kilo? Dan is ze inderdaad wat blijven hangen. Geen idee wat Kiko nu weegt, weegschaal van de DA was kapot, nieuwe in bestelling. Eens kijken of ik haar met de gewone weegschaal kan wegen, mis nu de 7 maanden weging.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:23

Wat gaaf dat filmpje! Ik kan me voorstellen dat dat op volle snelheid pas echt hard gaat! :D

Oei, hoe kunnen ze dan zo'n keurmeester daar neerzetten? :oo

Oeh, foto's van je roedel? Zo te horen heb je knappe honden! :D

Jarv hangt nu tussen 12/12,5 kilo. Overmorgen issie precies een half jaar *\o/*
Afbeelding

Hij heeft in het bos eergisteren met een boxer pup gespeeld. De pup was een maandje jonger dan jarv :D Stelletje draken waren het samen :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:25

Aaah, daar is Jarv! Die oren zijn zo schattig. Ze zijn daar lekker ruig aan het spelen, zeg!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:30

djinnie schreef:
Neonlight schreef:
Geweldig het filmpje van Zahra, wat loopt ze makkelijk zeg! 1 pas van haar en ze is al een paar meter verder.

Die wachtlijsten zijn altijd veels te lang, als je er eenmaal op staat kan het niet snel genoeg gaan, dan wil je ook een pup hebben. :P

Petitparis, wat is Cita al groot dan zeg! Geen wonder dat ze dus ook al al die tijd zwaarder is dan Kiko. Je had toch een show afgelopen weekend? Hoe is die gegaan?

Echt he, zó waar. Ach, meteen een oefeningetje in geduld hebben.

@petitparis: jemig, serieus? Wat slecht georganiseerd zeg. Wel fijn dat de uitslagen prima waren, maar wat je schrijft: je wil graag een goede ervaring voor de honden. Onbegrijpelijk zeg.

@Zoe_97: een jaar? Oh my! Die wachtlijst is ook lang! Nou ja, hier kan het ook wel even duren. We gaan in juli op vakantie, dus daar moeten we ook rekening mee houden. Ik heb een uitstekende oppas, maar je wil geen pup die je net hebt meteen 3 weken door een ander laten oppassen. Zelfs als je die oppas 100% vertrouwt..

ik stond bij een kleine kennel op de lijst. ik wilde ene pup van honden die in huis leefde en niet vaak nestjes hadden zodat ze nog hond konden zijn. de fokker had 4 teven, en maar 2 nesten per jaar. de teef waar ik een pup van zou krijgen bleek leeg te zijn (zou nu ongeveer geboren worden), de volgende nest is in april verwacht daar (maa rik heb dus ondertussne ene asielpup :p )

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:37

Jammer dat die die indruk op show hebt gekregen... Zeker voor zo'n jonge hond is zo'n ervaring wel prettig.

Saluki's hebben nog steeds mijn hart gestolen, ik vind ze echt prachtig! <3 Alle windhondachtige trouwens.

Ik heb zelfs overigens niet zo'n probleem met de wachtlijst, de tijd vliegt toch voorbij en we hebben al drie honden. Ik kan me voorstellen dat dit eens stuk moeilijker is als het je eerste hond is. Het is ook fijn dat we dan nog even kunnen 'sparen'. Bedoel, ze kosten beide genoeg dus dan is dat wel een mooie bijkomstigheid, haha!

Gelukkig hebben we al een hoop spullen in huis die we al niet meer hoeven aan te schaffen zoals bij een eerste pup. Voer enzo is standaard 60 kilo van in huis en benches heb ik ook in drie maten. Wel moet er nog een nieuwe puppyren komen en hopelijk hebben we tegen die tijd ook de benches voor in de auto. :')

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:41

Pff wachtlijsten... Wij staan sinds september op de lijst, en hopen dat onze pup net na nieuwjaar geboren gaat worden dus dat valt eigenlijk heel erg mee. Al heb ik echt weinig geduld en vind ik het nu al lang duren, maar dat komt ook omdat het onze eerste hond wordt en dit iets is waar ik al jaaaaren naar uit kijk.

Als pup geboren is en we krijgen te horen dat we er bij zitten dan kan ik los gaan met shoppen dus dat scheelt al... :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:42

Wat wel leuk is bij een eerste pup is alle zooi wat je in huis kunt halen! <3 Wat heb je al? :))

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:44

KimD schreef:
Wat wel leuk is bij een eerste pup is alle zooi wat je in huis kunt halen! <3 Wat heb je al? :))

Ik heb alleen nog een Kong knuffel, ik ben bang dat als ik al meer in huis haal dat ik de boel 'jinx' en dat we er voorlopig elke keer net buiten vallen.... :') Maar ik ben wel al flink aan het oriënteren op internet dus als het zo ver is hoef ik alleen nog maar met m'n pinpas te zwaaien.... :+

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:50

Ik heb 3 jaar gewacht op Roek, het was het wachten meer dan waard :D

Fijn zijn keurmeester petitparis :n

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:54

Boemklatsch schreef:
KimD schreef:

Ik heb alleen nog een Kong knuffel, ik ben bang dat als ik al meer in huis haal dat ik de boel 'jinx' en dat we er voorlopig elke keer net buiten vallen.... :') Maar ik ben wel al flink aan het oriënteren op internet dus als het zo ver is hoef ik alleen nog maar met m'n pinpas te zwaaien.... :+

Hahaha! Wat is je verlanglijstje dan? :D

Drie jaar is wel heavy! :wow:

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:12

xMaxxiee schreef:
Ik ga straks verhuizen naar een appartement waarbij ik een trap op moet om boven te komen. En die trap mag de hond niet oplopen dus moet ik de hond tillen, dan is 10 kilo zwaar zat :')

ik heb Cita de trap (2 verdiepen) op en af gedragen tot ze 18kg woog, daarna hield ik het voor bekeken :+

tja wachtlijsten... als hobbyfokker weer je wel dat als er mensen +/- een jaar voordat je een nieuw nestje hebt komen informeren en kijken en dan effectief wachten op jouw nest, dat ze niet hals over kop een pup in huis halen en die je enkele maanden later weer mag helpen herplaatsen...

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:16

Pfoeh, 18 kilo is een goede workout _O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:22

moet je eens proberen eentje van 36 op te tillen om op de (mensen) weegschaal te gaan. Dat is pas een work-out :7

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:48

Het is inderdaad onze eerste hond, dus wachten duurt dan zeker lang. We zijn er ook al drie kwart jaar mee bezig, dus voor mijn gevoel duurt het al zo labg. :+ We hebben net wel besloten niet op vakantie (naar het buitenland) te gaan, dus die horde is al weg.

Dat windowshoppen doe ik hier ook al zo erg, hahaha.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:30

Pfff jullie stellen me niet gerust. Ik sta op een wachtlijst maar nu is op de echo gebleken dat er geen pups in zitten. Ben inmiddels al een half jaar bezig. Nu maar even afwachten wanneer her volgende nest gepland staat.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:26

Wij staan pas zeer recent echt op de wachtlijst, Jennyj01. Maar al wel lang bezig met dubben en denken en sparen...

Wij staan echter op de wachtlijst van de rasvereniging. Dus ik hoor dan niet eens of teven leeg blijven of niet. Wij worden pas gebeld als er een pup voor ons is. Is dat bij jullie anders?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:38

wij kiezen zelf bij welke fokker we op de puppylijst gaan op basis van bloedlijnen, exterieur en prestaties/beoordelingen op show. Hierdoor zitten we met een internationale bende honden op show (NL, BE, GB, DE, SE & PL)
De rassenvereniging doet alleen bemiddeling inde zin van dat ze aangeven bij welke fokkers er in de nabije toekomst een nest zal zijn.

edit: zie nu pas de leuke foto's van Jarv :)
Laatst bijgewerkt door petitparis op 19-12-16 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:50

djinnie schreef:
Aaah, daar is Jarv! Die oren zijn zo schattig. Ze zijn daar lekker ruig aan het spelen, zeg!

Jaaa, ze kunnen er wat van := Vooral die flubberlippen vond Jarv érg interessant :))

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb mijn fokker uitgezocht, gemaild, op bezoek geweest en uiteindelijk op de wachtlijst gestaan voor een dik half jaar :j Ik heb gekeken naar lijnen, fokbeleid, hoe groeien ze op, hoe zijn de ouders, hoe is ons gevoel er verder bij.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:56

Ik blijf dat raar vinden een pup toegewezen krijgen via de rasvereniging. Ik zou dat als koper en als fokker nooit willen

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:06

Ik ben eerst bij de fokker geweest om te kijken of het ras echt wel geschikt voor me is. En om al m'n vragen beantwoord te krijgen. En ik wilde graag zien hoe het er bij ze aan toe ging. Daar heel positief vandaan gekomen en dus op de wachtlijst voor een pup, echter de teef wel gedekt maar niet gepakt. Nu dus afwachten wanneer er weer een nestje komt. Ik kan nou wel naar een andere fokker uitwijken, maar deze zit redelijk dicht bij en dat vind ik ook fijn. Voor vragen en vakantie kan ik dan bij ze terecht.
Geduld dus.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:10

Van schreef:
Ik blijf dat raar vinden een pup toegewezen krijgen via de rasvereniging. Ik zou dat als koper en als fokker nooit willen

Hier sluit ik me bij aan. Als pupkoper zou ik er absoluut niet happy van worden, maar als fokker al helemaal niet. Je wil een pup om je eigen honden hun bloedlijnen aan te vullen EN je wil dat je eigen pups terrecht komen bij mensen waar je zelf ene goed gevoel bij hebt.