Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:04

Dat heb jij heel goed gezien loez, hij zou echt een kogel voor ons opvangen, echt voor de baas een gouden hond. Ook de eerste hond bij ons die echt twee bazen heeft. Hij probeert ons altijd samen te houden en als ik in de keuken ben en manlief in de huiskamer dan ligt hij precies daar tussen in zodat hij ons beide in de gaten kan houden. Honden zijn bijzondere dieren.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:26

Precies zoals jij hem beschrijft zo ziet hij er uit idd! Heerlijk! En goud waard zulke honden <3

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:41

Zekers

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:14

Die indruk krijg ik ook van hem TM

Loez, Sygin is een hopeloze muts. :')
Idd wel clown(maar wat wil je met een jaar oud ) en knettergek op alles wat mens is.
Als je hier binnen komt dan word je door Eyck getorpedeerd want die gaat gewoon in ADHD modus
En Sygin die lebbert je helemaal tegen de vlakte , liefst vanuit je nek
Handig met dit formaat joh _O-

Kun je ook niet normaal mee over straat trouwens :n
Die begint met heel haar lijf te kwispelen en te glimlachen bij mensen op 200 meter afstand

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:23

Dat is inderdaad lastig Sonja! Toch zijn beide honden van jou erg leuk! :)

Nelson heeft hier de neiging om tegen bekende die hij buiten de deur tegen komt aan te springen :oo.
Laatst was hij mee naar het dorp in Venray en zouden daar mijn moeder treffen. Omdat hij dit ook al vaker bij mij en Jack gedaan heeft als ik bijvoorbeeld ergens aan kwam waar Jack al met Nel was, begon ie te springen.

Dus dit tegen Jack gezegd en mijn moeder voorbereid. Nou hij ziet mijn moeder en komt zo omhoog :oo. Gelukkig had Jack hem zo weer naar beneden, maar dat gewicht wil je ook niet op je krijgen.

Wel moet ik écht een manier verzinnen om er thuis voor te zorgen dat hij die stoute momenten kwijt raakt. Krijg er echt blauwe plekken van. Nu heb ik dat al snel, maar het is gewoon echt ongewenst gedrag wat ik niet wil hebben.

'Gelukkig' doet hij dit thuis alleen bij Jack & mij, niet bij bezoek, maar toch. Negeren helpt niet, hij pakt gewoon een velletje vast. :roll:
Op hem reageren heeft al helemaal geen nut, daar wordt hij alleen maar joliger van. Naar zijn plek sturen snapt hij niet en het woord Nee heb ik er nog steeds niet in. Hij is een beetje traag met dingen oppikken := . Hij luistert ook echt niet naar Zenna in elk geval en grijpt zijn kans zodra ik de kamer uitloopt. Dan klapt ie op Zenna, dat nekje van Zenna verdwijnt regelmatig in zijn mond en ook al bijt Zenna van zich af, meneer wordt daar erg vrolijk van en komt 2x zo hard terug.

Dus vind het nog een beetje lastig hoe ik het nu moet doen. Ik krijg hem er ook niet uit door hem bijvoorbeeld zijn bot aan te bieden. Afleiden helpt echt voor 2 tellen. Zodra hij kalm is beloon ik hem direct, maar het interesseert hem niet zo.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:16

Dat hysterisch aflebberen deed dk ook tot ie een jaar of twee was en daarna werd ie volwassen. Nu krijgen alleen nog maar enkelen die een speciaal plekje in z'n hart hebben een wasbeurt haha. Poten op iemands schouders en lebberen maar. Er is dus hoop voor sygin Sonja haha. Maar leuk toch zo'n blij ei. Loez klinkt toch best heftig, ik denk dat he hem uiteindelijk toch een x wat steviger aan moet pakken als ie meer in dat gedrag door gaat slaan want is het wel beetje respectloos gedrag. En dat moet je niet willen mer zo'n joekel ve hond. Ook al zijn ze over enthousiast dat velletjes pakken of hard bijten gaat echt niet per ongeluk hoor.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:23

Nee precies. Daarom wil ik daar ook echt vanaf TM. Puber of geen puber, grenzen kent hij niet echt.
Op wat voor manier aanpakken zou ik kunnen proberen denk ik?
Hij rent tijdens dit gedrag wel eens de bank op bijvoorbeeld en dan moet hij er van mij echt vanaf, hij zit dan voor mij op ooghoogte. Als hij dan omhoog wil komen heb ik een probleem, dus hij moet van mij op de grond blijven op dat moment.

Maar wegsturen heeft geen zin, hij blijft echt speels klieren zeg maar. Soms gaat ie liggen en begint dan bij je voeten en benen te klieren.

Vind het best lastig hoe ik daar op moet reageren. Soms stuur ik hem op zo'n moment naar buiten. Kan ie zich daar uitkuren.

Wellicht moet ik hem nog meer aan het werk zetten thuis? In de zin van hersenwerken oid.

Zo dendert hij bijvoorbeeld ook gewoon over Zenna heen als zij rustig op de bank ligt en hij is vrolijk. Dit wil ik Zenna uiteraard besparen. Hij gaat gewoon op der zitten als we niet uitkijken.

Soms heeft hij lijkt het geen besef van hoe groot hij is, maar wel hoe lomp hij kan zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:33

TM we waarderen het blije ei gedrag ook zeker :j
Tis ook allemaal een stuk beter te handelen dan Eyck zijn blije ei in het kwadraat gedrag :+. Die overdrijft altijd een beetje

Loez, hier doe ik het heel simpel
Ik heb een keuken en bijkeuken die ik af kan sluiten middels traphekjes en een bench in de woonkamer (alles is open verbinding met elkaar verder)
Bij bezoek gaan ze in bench of achter hek en komen ze pas los als ze gekalmeerd zijn

Eyck gaat van 0 naar 100 in een fractie van een seconde (ongeacht welke emotie het is). En word dan gewoon te druk en te onbereikbaar
Dan maar even kalmeren op afstand ipv er bij en hysterisch gillend het bezoek te pletter springen
En Sygin wist dat mooi af te kijken :oo
Toen mensen hier voor een tweede keer over de vloer kwamen sinds zij er was
Vloog ze opeens gillend de bank op ,
Doe maar even niet zeg...twee van die mafketels >;) _O-

Ik heb van alles geprobeerd van lief tot boen is ho en plons is water
Nu hij ruim 5 is word het allemaal pas wat minder
Hoe snel hij is op allerlei andere vlakken
Zo langzaam word hij volwassen in dat bolletje

Maar in eerste instantie ga ik mee met TM. Haar advies denk ik
Aangezien Nelson niet echt een hysterische idioot is zoals ons smurfje

Dus op zich zou je met iets steviger optreden ook nog wel binnen kunnen komen op die momenten?
Stout gedrag dan stuur ik ze idd ook nog al eens weg/omlaag/aan de kant
Grotendeels met lichaamstaal, maar als er voor gekozen word me te negeren wil ik best even helpen ;)
Hoewel dat helpen met 1,80m en extra isolatie wellicht simpeler is dan in jouw situatie
Maar als je de juiste intentie hebt en je meent wat je poogt uit te stralen moet je ook een eind kunnen komen

(Als je het hier niet meent dan kun je de hik krijgen , als ik het echt heel bloedserieus meen is een blik voldoende := )

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:49

Traphekje of een soort 'time out ' plek creëren is misschien helemaal niet zo'n stom idee.
Stout doen? Ga maar even afkoelen. Daarom stuur ik hem idd ook af en toe naar buiten. Bij binnenkomst en braaf gedrag beloon ik hem uiteraard.

Aan de kant of omlaag is een behoorlijke uitdaging met hem :'), Zodra me dit wél lukt, gaat ie verder met je voeten + benen. Dus dat blijft ook een lastig iets. En ik krijg dat gedrag helaas niet gefilmd tussendoor, anders zou je kunnen zien hoe of wat.

Je ziet het al aan z'n oren, die gaat iets afhangen en een tikje naar achter. Zo zie je ook direct als zijn stoute bui weer over is. Tis echt gemiddeld maar een minuut of 5 a 10 per dag, maar ruzien met bijna 65 kg .... Liever niet zeg maar! :P

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:56

Ik deel Sonja,s mening (gebeurt bij ons wel vaker haha) time out plek is een goede. Denk niet de tuin want dat kan ook heel leuk zijn...die tuin. En ja idd als boos bent dan moet je het idd menen. Ik ben ook maar 1.65 maar als er 1 het lef heeft om me te bijten en al helemaal als meneer hoog zit, dan ben ik boos en ineens erg sterk en dan kan het vijftig kilo rottweiler zijn maar gooi hem aan kop en kont er vanaf waar ie op zit en dan met een hele zware stem vertel ik hem fijntjes dat ie op kan zouten. En dan is een time out plek fijn. Nu vind dk het niet bij ons kunnen liggen het ergste wat er is dus alleen het wegsturen is bij hem al genoeg. Dk bijt niet maar had in het verleden nog wel eens een ik word koekoek bui, kont intrekken en staart bol en dan tegen me aanrennen. Nou dat heb ik het toch ff echt gemeend afgeleerd. Koekoek mag maar niet in m'n knieën. En iedere hond weet dat ie groot of klein is alleen als je ze niet leert voorzichtig te zijn zullen ze het gebruiken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:41

Ik snap ook niet hoe het kan TM :')
Tis niet eens familie _O-

Maar idd, hier ook wel eens vliegles gegeven :j
Ik ben heel lief en geduldig, maar soms gaan ze een grens over en dan (afhankelijk van het type hond natuurlijk )
Moet je jezelf echt wel eens serieus kwaad maken (tuurlijk moet je eerlijk blijven etc etc).
Bij Sygin hoef ik serieus niet half te corrigeren zoals ik bij Eyck wel eens gedaan heb
Dan breekt dat hondje accuut af
Maar Eyck is gewoon een heel andere hond en doe heeft echt wel eens serieus boem is ho nodig gehad
Heb wel eens midden in het dorp gestaan dat ze me aankeken of ik hem mishandelde
Maar dikke vinger
Sommige grenzen moet je echt heel serieus beschermen anders is het eind zoek

Maar zo heb ik ook al eens veertig kilo hond opgetild en mee naar huis gedragen omdat hij het verrekte om te komen en/of mee te lopen
Ik Zei dat we naar huis gingen, dus gaan we ook
Zag er niet uit en ik had even die laatste groeistuip gemist
Maar wat ik zeg, dat gebeurt >;)
qat je eventueel tekort komt in kracht of formaat , kun je vaak echt wel compenseren in daadkracht en intensiteit

Je moet jezelf alleen wel overtuigen dat jij dat gewoon kan ;)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:48

Okee! Jullie bevestigen idd wel mijn gevoel over het niet duidelijk genoeg zijn en het harder corrigeren, ofja, duidelijker corrigeren eigenlijk. Ik ben iemand die vaak met veel dingen te laat begint met corrigeren. Ik zie het aankomen.... ik wacht af.... ennnnn te laat. Snappen jullie dan wat ik bedoel? :P

Ik ga wel even kijken of ik een traphekje kan ritselen ergens! Dat is misschien toch echt geen strak plan.
Ook als de honden los liggen en Nelson is in zo'n jolige bui, ik hoef mijn kont maar te keren en hij is met Zenna bezig. Ik moet ze echt afkappen, want Zenna geeft super netjes en duidelijk aan HEEJ STOPPEN! En Nelson denkt (eigen hetzelfde als bij mij dus) Jiehaaaa spelen!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:06

Loez, ik herken het helemaal hoor
Het net even te lang aankijken enz.
Dat is iets wat je moet zien te doorbreken,
Als je bepaalde dingetjes herkent en je weet dat de pet weer op standje klier staat
Direct afkappen
Hoe sneller je het herkent, Hoe sneller je het af kunt kappen, hoe minder heftig je hoeft op te treden
Maar als je eens te laat bent is het echt niet verkeerd on je eens goed kwaad te maken
Ik ben degene van het snel afkappen en klaar... of indien nodig boem is ho
Vriendje laatvhet nog wel eens te lang doorgaan
En daardoor is hij wel altijd degene die de pineut is met het meeste vervelende gedrag
Als er geklierd word en ik sta op dan is het echt accuut over
Maar daar heb ik echt wel voor moeten knokken ook hoor
Want doordat we 1 hele duidelijke factor in huis hebben (en dat heb ik me op sommige punten echt moeten aanleren hoor)
En 1 wat minder duidelijk
Kost het soms gewoon wat extra moeite

Net zoiets als een commando geven en dan als er niks gebeurt een "laat maar"
Dan moet ik vriend echt even tot de orde roepen
Commando moet je menen en afronden

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:09

Btw traphekjes :marktplaats
Ik heb er indertijd 1 keer voor gekeken en kon ze diezelfde dag nog ophalen 2 dorpen verderop (2 op 1 adres )

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:22

Ik snap je helemaal!
Ik loop er thuis juist tegenaan dat Jack graag speelt met Nelson... En Nelson doet dit dus exact op dezelfde manier als wanneer hij stout is. Voor hem lijkt het ook écht op spel hoor, maar ik vind het niet zo grappig uiteraard. Al bij vriend aan gegeven van kap hiermee, want hij snapt nog niet dat hij dit bij jou wel mag en bij mij niet. Tot die tijd, wil ik dit gedrag gewoon niet zien...

Al heeft mijn vriend op zo'n moment óók grote Zuid-Afrikaanse bananen in zijn oren _O-

Nou, ik ben blij met jullie tips en Tricks! Dat scheelt als je ongeveer hetzelfde kaliber honden hebt. (Niet kwa ras uiteraard, maar wel qua heftigheid :D ).

Ik ga opzoek naar een traphekje!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:30

Ik ben echt vh positief trainen, veel belonen en spel maar als ze echt vervelende trekjes krijgen en je komt met niets "zachts" door is het tijd om even wat strenger te worden. Je moet idd leren on het gedrag aan te zien komen en het voor te zijn. Ik heb Toch wel heel veel om me heen gezien dat het totaal verkeerd was gegaan met dit soort power rassen. Baasjes die niet meer op de bank mogen vd hond enzo, gewoon omdat de baas nooit echt duidelijk is geweest tegen de hond. Iedere hond vergt een andere manier van omgang en aanpak maar er word naar mijn idee tegenwoordig wel heel veel "overlegd" met de hond en men moet alles maar negeren, zal voor wat honden helpen maar veel ook niet. En je hoeft ook niet te gaan slaan of trappen maar er is ergens nog een middenweg. Wat ik jouw geval wel vervelend is is dat jij en jack niet op 1 lijn zitten , ik zou gek worden van zo'n eigewijze haha. Maar daar zit zeker wel een verbeter puntje

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:50

Ja precies, ook ik ben zeker van het positief trainen en slecht gedrag negeren enzovoorts.. Maar dit slechte gedrag valt echt niet te negeren. Ik ga eens aan de slag en anders kan ik altijd mijn trainster inschakelen uiteraard!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:46

loez schreef:
Ik ga opzoek naar een traphekje!

Jammer dat je zo ver weg woont, anders had je de mijne zo mogen halen!
Die wordt inmiddels niet meer gebruikt omdat Sven er simpelweg overheen stapt :=

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:04

Ik hoop dat dat traphekje of iig een time out plek helpt loez
Hij is idd echt te groot om zo te ouwehoeren haha

Buffel is aant puberen denk ik.. Kan dat? Hij word in april 2
Sinds de nieuwe brok (dlg) eet hij wel heel goed. Wel iets afgevallen dus moet hem wat gaan bij voeren
Maar hij is nu wel super brutaal kwa eten
Waar ik eerder prima een boterham op tafel kon laten liggen om even naar boven te lopen, kom ik nu terug bij een leeg bord

Tevens heeft hij buiten nog meer bananen in zijn oren. Waar dit eerst alleen op afstand was, heeft ie nu ook moeite met naast lopen en naast blijven lopen.
Hij reageert feller op agressie van andere honden, dat wil zeggen, als een hond naar hem gromt, dan sprint ie er het liefst meteen naar toe.

En vd week even gewogen bij de DA en toen tilde hij gewoon zijn poot op in de wachtkamer :wow:

Ohja en hij heeft een gat gegraven in mijn tuin, in het gras -:(-

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 11:22

Ooh Donna moet stiekem lachen. Wat een etter bak hahahah. Kan inderdaad pubertijd zijn. Ze zijn pas volwassen met 3 jaar. Hoeveel weegt hij nou ?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:23

37,4
in dec nog 38,5 en zelfs dan mag ie van mij meer wegen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:28

Het zo reageren op gedrag/intenties van andere honden is hier echt gewoon een stukje onzekerheid
Ik ken buffel natuurlijk niet ;)

Maar een zeer zelfverzekerde hond zal niet snel op willen/hoeven treden
Die lost het vaak al op met lichaamstaal op afstand
Tot in de extreme gevallen dat ze benaderd worden door de "tegenpartij" en de tegenpartij ondanks veel herrie en overduidelijke intenties op jet laatste moment besluit dat het niet zo een goed idee was en toch maar afdruipt door de blik en uitstraling van de zeer zekere hond

Onzekerheid leid vaak tot op willen treden om zaken maar voor te kunnen zijn

Temperament van de hond bepaald dan weer vaak in welke hevigheid ze uitvallen en hoe lang dat duurt/hoe makkelijk ze af te leiden zijn

Maar dat is natuurlijk een algemeen praatje ;). Andere oorzaken etc zijn niet onmogelijk
Stukje testosteron wat even met de aan de loop gaat of frustratie of, of, of
Vul maar in
En idd, ik herinner me hier ook een periode rond die leeftijd dat de hormonen even weer wat harder om de bocht kwamen

Hier 1 zeer temperamentvolle hond met een vleugje onZeker welke dus een drama is om af te leiden/corrigeren
( en die regeert ook al op minimale signalen)
En een tutje wat beat makkelijk af te leiden is en sinds haar loopsheid nog al eens wil katten op andere honden

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:35

Hij is over algemeen heel onzeker.
Zeker als ik wat harder op treed dan gaat ie echt op zoek naar waar hij kan onderduiken.
Dus zou ook maar zo combi kunnen zijn van hormonen en onzekerheid
Als ie aan de riem loopt en ziet een andere hond gaat ie lopen piepen, groot maken maar trekt niet.
Ohja dan kan ie wel naast lopen haha

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:42

Puberen als 2 jarige, ja dat kan het zeker zijn :j
Hij is in ieder geval een lekkere draak op het moment zo te zien!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:44

Ik probeer hier altijd duidelijk en Zo kort mogelijk van stof te zijn in de correcties
Maar meer nog probeer ik het voor te zijn en passeren van andere honden en trigger om te buigen naar gezellige onderonsjes
Dus aandacht op mij, brokje er bij of wat dan ook en joepiedepoepie
Dus passeren van triggers moet een leuk iets worden

Bij wel correctie nodig een zo kort mogelijk correctie
Gevolgd door bovenstaand

Dat werkt best goed als de triggers niet te groot zijn
Dus een auto die rammelt, een wielrenner, een mild irritante hond
Die krijg ik wel rechtgebreid

De brullende Harley, 1 van de aartsvijanden, en rammelende aanhangers zijn lastiger :=
Daar moet ik echt ruimte in creeren(meer ruimte tussen hond en trigger

Maar goed , hier dan ook wel een gevalletje stuiteritus maximus
Dat scheelt :roll: