[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 01:11

Mijn aquarium is 1 mtr

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 01:12

Ga morgen even verder kijken voor azie, of heeft hier iemand nog ideen? Of leest iemand uberhaupt wel wat ik typ? haha

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 01:21

Ik had je ff gemist.. :o
Prachtige vissen. Helaas ben ik nog steeds een beginner en kan je geen tips geven.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 01:33

Ik ben ook aan het meelezen maar ik zou je kwa vissen geen tips kunnen geven..

Misschien wel kwa inrichting van je bak. Ik vind spiderwood goed bij azie passen en dan de kleurstoffen die eruit komen ook, mooi geleig water met dorre bladeren op de bodem, hout pakken waardoor je een beetje ene mangrove effect krijgt en niet te groene planten erin. Veel drijfplantjes en gelig/licht zand erin.

Zo zie ik azie voor me :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 01:37

Leuk mioux! Kan je alleen ook geen tips geven! :(

Mijn zand word dinsdag geleverd dus ik gok dat ik het woensdag of donderdag binnen heb. Als ik de site van mag geloven krijg ik ook woensdag de planten binnen en laat ik nu net vrij zijn op woensdag! Dus ik gok dat deze week nog de grote verbouwing plaats vind! *\o/*

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 03:50

Wij hebben 2 waterschildpadden. 1is veel groter als de anderen zijn wel even oud en waren ookm even groot. Alleen nu eet de grootste helemaal niks meer. Zag ook dat ze een hele smurrie avbtige huis had obder haar kin en aan alle benen iemand enig idee hoe dat komt? Ze lag ook steeds drijvend in het water. Nu ligt ze continue op het zand.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 07:04

En daar zit je dan om 6 uur 'sochtends. Amper geslapen en een houtzagerij naast je in bed. Laat die nachtrust maar zitten, k ben klaar wakker..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:15

Irritant, heb je geen oordoppen?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:16

Hallo allen, ik breek even in
ik lees al een beste tijd mee en wil even een visje delen met jullie.
Ik heb guppy's gehad waarvan er nu helaas nog maar een man over is. Ik heb geen interesse om opnieuw aan de guppen te gaan dus vroeg ik me af of iemand hier een gele man wilt hebben. Het is sneu om hem zonder soortgenoten te laten zitten. Ik zit in Beverwijk en kan eventueel in de buurt langskomen om te brengen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:33

Jee Mioux.. de grote bak leeg op je pleco na? :oo
Dat zal wel een hele verandering worden dan.. lijkt me gigantisch om een echte biotoop te creëren..!
Maar moet eerlijk zeggen dat ik me er nog nooit in verdiept heb.. :o

Had het er net met mijn man over dat de volgende stap een zeewater aquarium wordt..
Maar voordat het daadwerkelijk gaat gebeuren, kan ik me mooi (een paar jaar) inlezen.. want dat is compleet anders dan wat ik nu heb.. :+

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:16

Mioux wordt dat dan niet heel leeg? een kennis van mij die heeft nog een koppel betta macrostoma die hij weg doet ( prijs eventueel via pb voor echte interesse)

heb vandaag een nano cube op de kop kunnen tikken voor €20 inclusief alles eigenlijk :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:02

Ik haal zoveel mogelijk van 1 en dezelfde winkel :) Scheelt me eventuele kosten want kan dan wat aan totaal prijs gedaan worden, en als er iets is heb ik garantie tot zekere hoogte :)

Word iets leger, maar op zich maakt dat niet uit.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:06

zucht, ik heb Platy's gekocht. Geweldig leuke visjes, had ik echt eerder moeten doen. Maar nu blijkt dat ik 6 mannetjes heb.

Ook eigen schuld hoor, ik heb er niet meer aan gedacht. Maar de winkel heeft er ook niet naar gevraagd... Gelukkig zit er geen vrouwtje tussen... Achja, in ieder geval geen overbevolking :P

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:14

Meteen na mijn eerste post weer een vraagje.
Zie net bij het water verversen dat twee van mijn kardinaal tetra's een klein wit wormpje in/op hun vin hebben zitten. De ene op de rugvin de andere de aarsvin. Kan niet vinden wat het is en hoe te behandelen. Heb esha 2000 in huis. Ze hebben er geen last van zo te zien.

Overigens is het heerlijk om met jullie mee te lezen. Erg leerzaam!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:17

Ik zou het behandelen als een schimmel infectie :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:01

Zou ik ook doen!

Ik ben mijn oude 61cm bak schoon aan het maken. Heb de lichtkap eraf gesloopt en de bovenste rand. Dadelijk even de kit eraf en dan heb ik een vol glas bak.
Die ga ik gebruiken als behandel bak en als er iets gedaan moet worden. :D

Ga wel bijna over me nek van de stank lol! Maar dat ben ik zelf schuld haha

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:22

Top bedankt voor de tips/Hulp

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:43

Sinds een week heb ik ook een aquarium, tevens is dit mijn eerste aquarium. :)

Ik heb 3 kleine sluierstaart visjes in een 60 x 30 x 30 aquarium, en moet deze nog wat inrichten.
Nu zoek ik blijkbaar het onmogelijke qua inrichting. Mijn visjes heten Stuart, Bob en Kevin en zijn dus minion gerelateerd. Daarom zou ik het leuk vinden om qua aquarium accesoires ook iets van de minions te hebben.. Maar ik kan niks vinden :(

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:59

_classic schreef:
Sinds een week heb ik ook een aquarium, tevens is dit mijn eerste aquarium. :)

Ik heb 3 kleine sluierstaart visjes in een 60 x 30 x 30 aquarium, en moet deze nog wat inrichten.
Nu zoek ik blijkbaar het onmogelijke qua inrichting. Mijn visjes heten Stuart, Bob en Kevin en zijn dus minion gerelateerd. Daarom zou ik het leuk vinden om qua aquarium accesoires ook iets van de minions te hebben.. Maar ik kan niks vinden :(

Leuk dat je een aquarium hebt!

Sluierstart als in goudvissen? Zoja, dan raden wij hier jou allemaal af die vissen in een kleiner aquarium te houden dan minimaal 1,20 - 1,50 ..
Goudvissen zijn namelijk gewoon karpers en zoals iedereen weer worden de meeste karpers erg groot, zo ook goudvissen. Ze kunnen van binnen vergroeien of bloedingen krijgen doordat ze te weinig ruimte hebben. Van buiten zul je er niet veel aan zien tot dat het te laat is.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:03

Bovenstaande is inderdaad het advies wat je van iedereen zal gaan krijgen.
Niet omdat we vervelende mierenneukers zijn, maar omdat het anders op den duur echt dierenmishandeling word.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:46

Ik wil denk ik nog een stuk hout in mijn aquarium. Maakt het nog uit welk hout en kan ik dat er gewoon in doen? :=

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:02

Meliaforever schreef:
Ik wil denk ik nog een stuk hout in mijn aquarium. Maakt het nog uit welk hout en kan ik dat er gewoon in doen? :=

Noujaaa brandhout zou ik niet gebruiken :+

Haha nee! Wat voor hout heb je nu? Denk dat je die soort beter kunt nemen, ik heb mopani en kien gekruist maar dat is dus echt niet mooi he.. Zou 1 soort pakken!

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:04

Meliaforever schreef:

kienhout, spiderwood < in die richting, niet zomaar iets uit het bos pakken :+ keinhout maakt het water bruin maar dat is gelukkig niet schadelijk voor de vissen , om dat te voorkomen kan je het hout koken of een paar dagen in een emmer met water laten liggen

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:34

Ben inderdaad wel van plan om hout speciaal voor het aqarium te nemen. :') Er zit nu nog geen hout in.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:42

@classic ik denk dat je al door hebt dat de bak te klein is :) Zeker voor 3 van die soorten sluierstaarten.

Je kan kienhout en mangrove hout en spiderwood gebruiken :)