Hij likt er veel aan, dat is eigenlijk meer het probleem. Hij ligt gelukkig altijd dicht bij mij dus kan hem wel elke keer stoppen maar dat lukt me vannacht niet
Met Flappie weer helemaal goed, gelukkig. Met Jinn ook weer. Nageltje zit weer dicht maar is wel kort. Hij loopt er wel gewoon weer op. Alles dus goed weer
Goed. Jinn heeft afgelopen nacht heel erg lopen likken aan zijn pootje. Plek is helemaal rood en lijkt geirriteerd. Haar is wat weg gelikt.. Toch afbinden (hoe) en wanneer ik er bij ben er weer af want dan likt ie niet
Een oude depressieve man hadden ze aangeraden een hond te nemen. De broodfokker heeft hem deze 'rustige' hond aangeraden. Beestje had veel te veel energie en de man werd gek van haar. Hij heeft gelukkig het verstand gehad haar af te komen staan. Zo ben ik aan mijn topper gekomen.
maikeltje
Geplaatst: 24-12-16 23:41
Sneu zeg. Voor de man en de hond. Fijn dat ze goed terecht is gekomen.
vraagje: er komt binnenkort een nieuwe pup in huis. nu wilde ik graag van een bepaalde combi een reutje. teefje loops, maar reu (was zijn eerste dekking) wilde niet dekken. nu heeft een andere reu (ook een prachtige hond) de teef gedekt. de reu heeft al veel erg mooie nakomelingen. Genetisch is de teef vrij van alle testen en heeft A heupen. de oorspronkelijke reu was ok vrij van alles met B1 heupen. de nieuwe reu heeft ook B1 heupen. maar bij 1 test staat "drager door DNAtest" (de rest is hij ok vrij. Het betreft bij dit gen: Afkorting : DNA TNS Betekenis : DNA Trapped Neutrophil Syndrome test Beschrijving : Trapped Neutrophil Syndrome (TNS) is een dodelijke erfelijke afwijking. Neutrofielen zijn voorlopers van de witte bloedcellen, die in het beenmerg geproduceerd worden. In gezonde dieren worden de neutrofielen in het bloed teruggevonden. In dieren met TNS, komen de neutrofielen niet in het bloed maar blijven in het beenmerg. De symptomen kunnen sterk verschillen, afhankelijk van de ziekte die een dier krijgt. Tot de ontwikkeling van de DNA-test was een biopt van het beenmerg de enige methode om de afwijking te detecteren. DNA TNS Betekenis : DNA Trapped Neutrophil Syndrome test Beschrijving : Trapped Neutrophil Syndrome (TNS) is een dodelijke erfelijke afwijking. Neutrofielen zijn voorlopers van de witte bloedcellen, die in het beenmerg geproduceerd worden. In gezonde dieren worden de neutrofielen in het bloed teruggevonden. In dieren met TNS, komen de neutrofielen niet in het bloed maar blijven in het beenmerg. De symptomen kunnen sterk verschillen, afhankelijk van de ziekte die een dier krijgt. Tot de ontwikkeling van de DNA-test was een biopt van het beenmerg de enige methode om de afwijking te detecteren.
Hij is dus geen leider maar ene drager, de teef is geen drager. geeft dit problemen voor de pups?