Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:11

Ik had begrepen dat het beetje ongeschreven regel is. Aussies worden (naar wat ik gezien heb in elk geval) altijd met mantelpakje/pak voor de heren geshowed. Val je dan niet erg buiten de boot met broek?

Laatst op de clubmatch inderdaad gewone nette zwarte broek gedragen maar daar was ze de enige aussie.. Afbeelding

Ringtraining volg ik al met Elin en wil ik met Prim ook gaan doen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:19

Je kan toch gewoon een blazertje aan doen? En dan nette broek, dat is ook prima hoor. Doe ik ook, maar ja.. ik ben alleen in mijn ras. :+ Maar rokje, echt niet, dat wil ik niemand aandoen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:20

Ach zo, ja dat ken ik een hond die wel braaf showt maar er geen r**t aan vind. Daar ga je idd minder vaak mee en voor een ander doel dan eentje die graag gezien wordt.

Ik ga ook echt niet in mantelpakje. Gewoon een nette broek en bloesje...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:29

Loop voor de gein de eindfoto's eens langs van shows, er wordt echt genoeg in nette broek geshowd door de dames hoor, OOK in de erering :)

Zoe_97 schreef:
Mijn border is bruin :p

maar dat pupje wat XxDiandraxX misschien zelf gaat showen niet :)*

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:36

Neej schreef:
Loop voor de gein de eindfoto's eens langs van shows, er wordt echt genoeg in nette broek geshowd door de dames hoor, OOK in de erering :)

Zoe_97 schreef:
Mijn border is bruin :p

maar dat pupje wat XxDiandraxX misschien zelf gaat showen niet :)*

Oh. Ik dacht dat je op mijn zwarte broek reageerde :p

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:36

Nee, je zwarte broek was wél de aanleiding ;)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:43

Zwarte broek met zwart pupje is inderdaad niet zo handig, met Elin kwam het wel goed uit. (Broek geleend want heb zelf alleen maar spijkerbroeken...)

Ben niet zo bang voor de ereringen etc (al is het nog maar afwachten of we daar ooit komen) maar ben wel "bang" dat ik binnen het ras nogal buiten de boot val..

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:35

Neej schreef:
Overigens, of je nu wel of niet gerokt gaat: met een zwarte hond (of althans de hond heeft een zwarte mantel) trek je wel beter iets lichts aan ;)

Ik heb enkel donkere broeken dus show Fiji vooralsnog met een donkere broek.

Ik denk dat wij volgend jaar de martinidogshow nog 1 dagje doen. Dan is ze met een U ws gelijk nederlands kampioen. Verder is het super jammer dat ik geen ras heb die er met de groepskeuring uitgepakt wordt. Daarvoor zijn ze te gewoontjes in de enorme enorme enorme rasgroep 1...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:37

Nee maar ik bedoel meer dat zelfs op dat "niveau" er genoeg in broek geshowd wordt :) Denk niet dat je je erg druk moet maken over wat er binnen het ras "normaal" is, want naja, who the hell cares, zeg maar ;)

Binnen mijn ras val ik juist een beetje uit de toon met een pak aan, meeste exposanten binnen mijn ras hebben zelf gewoon een broek aan en een colbertje. Alleen op bijzondere shows zoals die met winnertitels zie je wel meer rokjes.. Trek me er ook niks van aan, want ik vind het leuk om een pakje aan te trekken ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:41

Ik ben vorig jaar in Rouen op show geweest. Bij borders zijn pakjes of allesinds nette kleding hier gewoon erg normaal. Ginder viel ik zo net juist uit de toon. Mensen in een trainingsbroek en zelfs met hun rugzak op de rug in de ring.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:43

In de winter draag ik meestal een zwarte broek met een colbertje of nette blouse. En in de zomer een jurkje. Maar in voel me comfortabeler bij de broek.
Binnen ons ras is er veel verschil. Sommige staan er in fleecevest, andere met van die outdoorlaarzen maar dan op chique, of colbertjes. Verder weinig mantelpakjes; terwijl bij de irish soft coated wheaten terriers alleen maar mantelpakjes zijn!

Doe iets aan waar je je goed in voelt en er gewoon netjes uitziet. Het draait uiteindelijk niet om jou maar om je hond. Anders hadden ze vast al lang kledingvoorschriften vastgelegd.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:19

Tis ook wel even oefenen hoor, showen in een pakje.. je moet opletten hoe je gaat zitten en weer opstaat.. mijn showpakjes zijn nul elastisch dus das ook even wennen tov een soepel jurkje hahaha :’)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:28

Je moet vooral showen in dat waar jij je comfortabel in voelt en wat tegelijkertijd ook gewoon netjes is. Dus niet in je tanktopje met je gescheurde jeans imo. Ik draag meestal een donkere spijkerbroek, een net shirt en een jasje. Ik zal nooit een jurk of rokje aan doen want dat is gewoon echt geen gezicht bij mij. :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:25

Ik blijf maar commentaar krijgen op haar oren, begrijpen jullie dat nou :')

Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:29

@ amanda: in welke context?

ik heb me een keer laten overhalen om te showen in een kleedje. NOOIT meer. Ik moet veel te hard lopen om met een kleedje deftig te zijn :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:33

Haar oren zijn in verhouding iets te kort en verder te breed aangezet en iets te hoog aan gezet. De ene keurmeester vindt dat dat de expressie verstoort, de ander weer niet. Als ik naar haar oren en die van andere beagles kijk dan hebben ze echt wel 100% gelijk haha.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:45

ik vind het vnl opvallend dat ze haar oren anders "draagt", je ziet frontaal idd teveel de aanzet. Mss dat ze hierdoor korter lijken...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:49

Als je ze bij de puntjes pakt en naar haar neus toe trekt moeten ze eigenlijk de neus aanraken en dat doen ze niet.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:35

Ik vind het heel erg aandoenlijk maar ze kloppen idd niet helemaal nee :P

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:39

Ach ze kan er goed mee luisteren, dat telt ook :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:07

Dus, gewoon een nette broek en bloesje en dan moet her goedkomen..

Weet iemand trouwens of titeren is toegestaan op shows of dat enten verplicht is?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:44

In België is het door kmsh toegestaan maar shows mogen zelf kiezen of ze het toestaan of niet.
Frankrijk mag triteren volgens mij niet. Toen ik vorig jaar naar Rouen ging kreeg ik een mail van de organisatie een maand op voorhand dat ik mijn inentingenboekje moest foto’s van doorsturen op voorhand of mijn inschrijving zou niet geldig zijn.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:27

Over het algemeen is een titerbepaling gewoon prima in NL, volgens mij heeft de raad zich daarover uitgesproken maar iig kun je het tentoonstellingsreglement er op naslaan als je wilt inschrijven.. er wordt sws zelden gecontroleerd hoor, ik ben Oll z’n paspoort zelfs regelmatig vergeten :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:24

Gisteren onze eigen Clubshow gehad met de rasvereniging, het was wel zwaar (zie mijn reu :+ ). Maar het weer zat mee en iedereen was overwegend positief, ondanks enkele kleine organisatorische beginnersfoutjes (wisseling van bestuur).
We hebben geen potten gebroken, maar het keur verslag was wel goed dus ik ben tevreden.
Reu: 3U van 4 (KM was lyrisch over zijn goed gedrag :? )
Teef: 4U van 11 (alleen de 4 eerste hadden een U :oo )
Ik ben benieuwd naar de foto's en filmpjes. Mss dat ik ze later nog wel deel, die van de BOB en BOS was wel schattig
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C18A43D

Some dogs are ready, some are sleepy
Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:49

Leuk Seg!

Hoe doen jullie dat als jullie een hond voor een ander showen? Ik ben gevraagd een hond te showen die ik zelf niet ken. Ik heb voorgesteld dat ik minstens 1 keer op voorhand ermee train en kijk of meer trainingen nodig zijn. De hond heeft wel een fout die ongewenst is binnen het ras, maar geen reden voor disqualificatie of fokuitsluiting. Sommige keurders tillen er feller aan dan andere (het betreft iets teveel wit in het gezicht, voor de rest wel voldoende zwart). Ik heb ook tegen de eigenaar gezegd dat als de keurder er zwaar aan tilt ze het certificaat conformiteit rasstandaard niet zal krijgt (dat is de reden ze op show moet). Maar de eigenaar wil het tich proberen.
Welke afspraken maken jullie hierover?