Beginnen met kippen houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:24

Heb gisteren mijn kuikens verkocht en er een Marans voor terug gekocht.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:37

Ik had mijn nieuwe kipjes een week laten acclimatiseren en daarna mochten ze los.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:18

Wat is het stil hier!

Hier niet :D
Mijn kip kraakt namelijk :')

Mijn collega vindt dit heel raar, een hen met kraak-geluiden...
'Ze horen toch te tokken???'

De kip die gesmeerd moet worden is Pat, de patrijs die onder tafel een soort van 'op stok' zit...
Ze is de oudste, en waarschijnlijk legt ze al eieren (bij het, door de hond vakkundig verstopte verstopte kalk-ei, in de tuin), maar die zijn dus onvindbaar... :')

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:59

Wat een knappe kippies :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:09

Ook zo lekker nieuwsgierig he :)

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:04

Leuk!!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:53

@_Floss_ : Die kraakt niet, die is echt schor (of probeert een eend na te doen :)) ).

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:34

We hebben bij mijn ouders het hok en de ren helemaal af gemaakt en vandaag Barnevelder kippen in het hok gedaan.

Nu is natuurlijk de bedoeling dat ze overdag lekker door de ren gaan scharrelen en 's nachts wel het hok in gaan.

Weet iemand hoe lang ik de kippen binnen moet houden voor ze ook de ren in kunnen en ik ze niet per stuk terug hoef te zetten? Ik dacht er aan om ze woensdag voor het eerst eruit te laten. Dan hebben ze 2,5 dag binnen gezeten. Nu is het wel een groot hok. Dus aan ruimte geen gebrek, maar buiten lopen is mooier natuurlijk.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:42

Iemand nog behoefte aan een barnevelderkrielhaantje, een gezoomde van nu ruim 2,5 maand?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:13

Als je het hok afgezet hebt en ze kunnen er niet uit zullen ze vanzelf naar het nachthok gaan, ookal hebben ze nooit binnen gezeten. Zeker als daar het voer is en een paar zitstokken hogerop zijn, hoef je ze niet eerst nachten binnen te houden.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:39

Oke :-) dan zou ik ze morgen dus al in de ren kunnen laten! Want de ren kunnen ze niet uit.
Dat is super!

Of vandaag is dat dus eigenlijk...

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:15

De kippen zijn blij met je mededeling dat ze gewoon de ren in kunnen Annelies.
Ik moest ze even de uitgang wijzen van het hok, maar nu scharrelen ze blij rond in de ren :-D

Kipjes blij = ik blij

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:17

heeft iemand een afbeelding waar heeeel veel kippen rassen op staan ?

ik was zaterdag op de boerendag en daar hadden ze ook kippen, hele leuke kleine kippen met een bol kontje, ik dacht zelf aan een orpington kriel, maar ik weet niet of de orpington er in een kriel is.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:52

Orpington is er ook in krielvorm, maar ik denk dat je misschien Wyandotte's bedoelt ? Zijn ook van die kleine ronde kipjes (de krielversie tenminste, je hebt ze ook in het groot).

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:56

Ja, die is er in kriel :))
Maar jouw beschrijving klinkt ook als een Wyandotte kriel en er zijn nog meer rassen die er zo uitzien.
Kijk eens op http://www.kippenpagina.nl onder diverse rassen.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:13

Wij krijgen misschien kippen, maar de kippen die we dan krijgen hebben een afgebrande snavel ?! Geloof ik..

Is het verstandig om dezen te kopen ?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:28

nou, inmiddels 4 kippen gearriveerd, 4 huberts.

ze hebben de snavel nog, nu nog ff aan het hok wennen.
ze zijn 20 weken oud.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:11

Hier gaan de kipjes lekker. Een aantal eten nu ook langzaam wat uit mijn hand en mag ik mijn hand op hun rug leggen tijdens het eten. Erg leuk om te doen. Mijn haan pikt wel erg hardhandig uit mijn hand en vind ik persoonlijk ook niet even lief naar een van de kippen. Weet niet of dat gaat bijtrekken want vind dat niet zo tof. Ze zijn wel met z'n allen opgegroeid vanaf dag 1.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:39

Laat ik dan ook maar een update doen. :D

Hier ook alles helemaal ok. Ik overweeg om een tafeltje aan de weg te zetten met doosjes eieren, ik kom er niet meer doorheen, zelfs met weggeven niet. De kuikens van Toos maken het goed, ze zijn 15 weken oud. Ik weet nog steeds het geslacht niet -O- . Het zijn zijdehoentjes en hebben allemaal een bol kuifje. Maar ook dat zegt niets. :+

We hebben besloten om in het nieuwe voorjaar broedeieren van New Hampshires te organiseren, want dat vind ik toch wel de leukste kippen! *\o/* Kletstantes, en ze leggen fantastisch. Toos mag die dan uitbroeden, zij is een fantastische moeder. Vanavond moest ik erg lachen om ze. Momenteel sluit ik het hok overdag af ivm broedse kippen. En tegen de schemer komen ze naar huis. Er zaten 4 kuikens op en over elkaar op een emmer buiten. Henk kwam al gillend naar me toe, Toos zat op de voerton en de anderen zaten op de rand van de stalwand te wachten. Toen alles naar binnen was, mistte ik een Dotje. En mevrouw had zich in de rieten paraplu bak genesteld. Zucht, nummer 3 broeds. :')

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:44

Gefeliciteerd met je kipjes Hielkebro.
Wat leuk PBA_ dat ze zelfs uit je hand eten.
Mooi dat de kuikens het goed maken Antheman... en echt broedse kippen hou je kennelijk dus niet tegen.

Hier krijgt ons kippenplan een beetje vorm. Man is een mooi hok aan het timmeren (duurt nog wel even.. pietje precies) en dan gaan we stuk omheinen (ruim 20 m2) en als dat allemaal gedaan is... ga ik opzoek naar een paar hennen. Dacht nu aan Barnevelders (schijnen goed te leggen, minder vaak broeds te zijn en ik vind zo gezoomd ook mooi eruit zien).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:52

Evelijn schreef:
Gefeliciteerd met je kipjes Hielkebro.
Wat leuk PBA_ dat ze zelfs uit je hand eten.
Mooi dat de kuikens het goed maken Antheman... en echt broedse kippen hou je kennelijk dus niet tegen.

Hier krijgt ons kippenplan een beetje vorm. Man is een mooi hok aan het timmeren (duurt nog wel even.. pietje precies) en dan gaan we stuk omheinen (ruim 20 m2) en als dat allemaal gedaan is... ga ik opzoek naar een paar hennen. Dacht nu aan Barnevelders (schijnen goed te leggen, minder vaak broeds te zijn en ik vind zo gezoomd ook mooi eruit zien).

Barnevelders zijn best groot, ik weet niet aan hoeveel kippen je nu denkt?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:53

Kriel Barnevelders was de bedoeling... en qua hoeveelheid... ik denk aan 3 hennen.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:34

Barnevelders zijn leuk. Hebben ze ook voor mijn ouders gehaald en hele hok en ren weer up to date gemaakt. Het hok was wel groot, maar de ren zo klein. Nu zit er een mooie ren aan vast.

Leuke is dat mijn ouders vandaag terug komen van vakantie en mijn moeder het voor het eerst zo ziet. Ze is binnenkort jarig en dit is ons kado.

Ik vind de barnevelders lekker rustige kippen. Hier niet de kriel en die worden wel groot inderdaad. :D stellen mijn kwartels thuis helemaal niets meer voor _O-

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:58

De kippen zijn al aardig gewend en een paar komen ook al uit mn hand eten. Vind ze geweldig, die brutale kippen !

Ben benieuwd naar het eerste eitje. er is 1 kip die heeft al een aardig rood kammetje !

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:07

@Evelijn, heb wel alvast een gezoomd barnevelder krielhaantje voor je. Is van 7 mei dit jaar en op zoek naar een eigen hok met hennen.
Je mag hem zo hebben.