Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

).                                                         

. Het zijn zijdehoentjes en hebben allemaal een bol kuifje. Maar ook dat zegt niets.  

Kletstantes, en ze leggen fantastisch. Toos mag die dan uitbroeden, zij is een fantastische moeder. Vanavond moest ik erg lachen om ze. Momenteel sluit ik het hok overdag af ivm broedse kippen. En tegen de schemer komen ze naar huis. Er zaten 4 kuikens op en over elkaar op een emmer buiten. Henk kwam al gillend naar me toe, Toos zat op de voerton en de anderen zaten op de rand van de stalwand te wachten. Toen alles naar binnen was, mistte ik een Dotje. En mevrouw had zich in de rieten paraplu bak genesteld. Zucht, nummer 3 broeds. 
                                                         Evelijn schreef:Gefeliciteerd met je kipjes Hielkebro.
Wat leuk PBA_ dat ze zelfs uit je hand eten.
Mooi dat de kuikens het goed maken Antheman... en echt broedse kippen hou je kennelijk dus niet tegen.
Hier krijgt ons kippenplan een beetje vorm. Man is een mooi hok aan het timmeren (duurt nog wel even.. pietje precies) en dan gaan we stuk omheinen (ruim 20 m2) en als dat allemaal gedaan is... ga ik opzoek naar een paar hennen. Dacht nu aan Barnevelders (schijnen goed te leggen, minder vaak broeds te zijn en ik vind zo gezoomd ook mooi eruit zien).
  stellen mijn kwartels thuis helemaal niets meer voor