Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lies_Miek schreef:Bogena sivotine is ook een soort antibiotica die voor vogels bedoeld is maar deze is tevens ook voor knaagdieren en werkt tegen snot en luchtwegproblemen. Dierenarts raadde mij ook een keer aan wat Bisolvon/hoestdrank door het water te doen, schijnt ook te helpen. En bij snot wil wat kinderneusspray voorzichtig voor het neusje spuiten ook wel helpen (Wel goed oppassen voor de oogjes) En ik kreeg een keer de tip van de dierenarts om te stomen wat ook weleens scheen te helpen.
switt schreef:Lies_Miek schreef:Bogena sivotine is ook een soort antibiotica die voor vogels bedoeld is maar deze is tevens ook voor knaagdieren en werkt tegen snot en luchtwegproblemen. Dierenarts raadde mij ook een keer aan wat Bisolvon/hoestdrank door het water te doen, schijnt ook te helpen. En bij snot wil wat kinderneusspray voorzichtig voor het neusje spuiten ook wel helpen (Wel goed oppassen voor de oogjes) En ik kreeg een keer de tip van de dierenarts om te stomen wat ook weleens scheen te helpen.
Bedankt voor de tips! Hij heeft alleen dus helemaal geen snot of andere prut... Hij niest enkel heel veel maar waarom is de vraag.. Bisolvon ga ik hem geven!
Hij mag dus geen AB omdat het waarschijnlijk niet bacterieel is en omdat hij nog zo jong is..
RedPassion schreef:@Switt: Antibiotica is natuurlijk geen aanrader bij zo'n jonge rat, maar als het alternatief (dood)ziek zijn is wist ik het wel.. Soms is het kiezen tussen twee kwaden, ik heb ook wel eens zieke rittens AB moeten geven. Ziek zijn kost ook veel energie en dat heeft hij al nauwelijks. De DA denkt dus aan een virus? Is zijn oogje daar ook een uiting van? Virussen reageren idd niet op AB, maar voor de secundaire klachten kan je het soms best geven. Reutelt hij ook nog of is het alleen niezen? Zijn het droge niesjes of zit er veel porfyrine bij?
Dat Bogena spul zou ik hem in geen geval geven, wat ik er zo over lees zit er weinig in dat echt iets zal uithalen en daarnaast loop je nog een grote kans dat hij resistentie opbouwt tegen goede en goed gedoseerde (want dat kan hier ook niet mee) AB en dan ben je nog verder van huis. Bisolvon is wel een poging waard om te proberen.
japielover schreef:hallo..
mag ik mij ook melden??
sinds vanmiddag ook de trotse eigennaar van een klein ratje..
alleen nu niest ze best vaak...
bij de winkel is dat niet op gevallen, moet ik me veel zorgen maken?
groetjes
eclair98 schreef:Ik zat nog eens te denken, hoe kwamen jullie op het idee om ratjes te nemen?