Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 18:22

Hier ook beide geen wagenziekte, al had (heeft) Beer wel auto stress. Het is wel steeds beter aan het worden (hij komt van zich vertstoppen zodra het er maar op leek dat hij in de auto moest) naar (soms) los mee kunnen naar de auto en er in springen. Het scheelt ook dat we eindelijk iets hebben gevonden wat hij wel eet in de auto - alles met vis! Nu kunnen we hem belonen als hij de auto in gaat en dat, in combinatie met Layla haar komst, maar dat het een stuk soepeler gaat. Vroeger weigerde hij ook maar iets in de auto te eten (ook met misselijkheidsmedicatie, dus we denken niet dat hij echt misselijk is). Maar vis gaat er nu wel in. Vooral krab vindt hij erg lekker (en dat is hier vrij makkelijk te krijgen).

Over krab gesproken - we waren op het strand vlakbij de luchthaven (mijn man is 16 dagen naar Belgie) en daar heeft Layla een dode krab gevonden (gejat van een stel kinderen die hem aan het ontleden waren). Die kinderen gingen haar gillend achterna, waardoor het helemaal een leuk spelletje was geworden. (Hun vader heeft ze zeer streng toegesproken dat je nooit zomaar een hond achterna moet zitten etc). Voordat ze hem afstond moest ze er natuurlijk nog uitgebreid in rollen :+

Vorig week hadden we ook iets. Ze is in een vijver vol met algen gesprongen en heeft er een dode slang uitgevist. Terwijl ze uit de vijver kwam heeft ze die al spelend weggegooid, zo midden in een familie met jonge kinderen. Zelf zat ze helemaal onder de algen, dus ik denk dat die kinderen dachten dat ze werden aangevallen door een monster! Uiteindelijk kon iedereen er wel om lachen (ik iets minder, maar goed). De ouders hebben de slang nog uitgebreid met hun kinderen besproken, dus dat was iets *\o/* .
Met Layla is het in iedergeval nooit saai...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 18:32

Vidar oogt ineens ook zo groot en volwassen al trouwens, wauw!

Hahahaha Oshaa, wat is Layla toch een heerlijke hond, echt <3
Love it! Geniet zo van de verhalen haha! Kan me voorstellen dat je het zelf op dat moment wat minder vond, lol. Die foto ook waar ze zich over die dode krab wrijft, omfg _O-

Doet me denken aan Arya's ontsnapping toen we in Port Zélande waren afgelopen jaar. Lucien en Milan waren op zo'n stormbaan bezig op het water en ik stond aan de andere kant vh water te kijken met Arya en ze had er ineens genoeg van dat ze niet erbij kon zijn en trekt zich zo uit d'r tuig zonder enige moeite en springt direct het water in nog voor ik uberhaupt kon bedenken 'en nu dan?'... Sta ik daar in shock met een open mond en een leeg tuig in m'n handen. Ik kon wel door de grond zakken op dat moment hoor, want ze luisterde voor de duvel niet en was a Woman on a Mission. Helemaal door het water naar de andere kant bij de steigers waar dus iedereen druk aan't spelen was, maar in de tussentijd toeschouwers geworden waren en aan't toekijken waren naar die ontsnapte herder die rond aan't zwemmen was en een hysterisch vrouwtje wie voor jan joker aan de andere kant stond te schreeuwen :'). Aan de kade overal om me heen bleef iedereen staan kijken ook, alsof de wereld stil stond. Echt, ik kon d'r wel wat aan doen - roepen roepen roepen, maar komen, ho maar... Lucien heeft d'r ingevangen uiteindelijk en toen kwam ze als een mak schaapje terug, tuig aan en met rood hoofd ben ik zsm weggegaan :') Achteraf gezien nu kan ik er echt om lachen, op het moment zelf ook wat minder _O-

Hier stonden we nog gezellig te kijken
Afbeelding

Na afloop, kijk hoe kapot moe ze ook is :')
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:51

Fijne pasen allemaal *D
Evi is niet wagenziek. Ze zat tot nu toe bij m'n voeten (bijrijder uiteraard :+)
Maar toevallig gister een bench voor de achterbak gekocht dus gaan haar nu rustig daaraan laten wennen.

Leuke paas foto's op de vorige pagina. Vind Vidar echt tof, zie ze niet vaak die ruwharige!

Hahahq Osha die verhalen over Layla, heerlijk _O-

Wij hadden vandaag een kinderverjaardag en ze deed het megagoed. Lekker gespeeld in de tuin, voorzichtig met de kindjes geweest (en t waren er veel _O- ) en gespeeld met m'n nichtje, en na een tijdje heb ik d'r naar huis gebracht waar ze heerlijk heeft geslapen haha.

En ze viel hetzelfde in slaap als met 8 weken haha. Dus een kleine vergelijkingsfoto, 8 weken - 15 weken

Afbeelding

Tinkermuts

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:26

Haha, dr oren groeien ook mee, ze is echt cute

Jeetje wat een verhaal met Arya, snap je schaamte haha

Wij hier druk met dingetjes ontdekken, naar kinderboerderij en tuincentrum geweest.
Kennis gemaakt met Dax mn Tinker, die vond ze wel erg groot.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 14:46

Mijn kanjer is vandaag jarig, 3 jaar alweer *\o/*
Afbeelding

Ik had een gevulde snacktonnetje voor Cody gekocht, deze is alleen iets groter dan ik had gedacht:')
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 15:00

Gefeliciteerd!

Whahaha dat was te verwachten bij Clau _O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:21

Die snacktonnetjes zijn fantastisch!

En als ie leeg is weer vullen met een kneuzenpakket

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:33

EmptyWords schreef:
Die snacktonnetjes zijn fantastisch!

En als ie leeg is weer vullen met een kneuzenpakket

Ik heb voorlopig nog genoeg in de kast om hem gevuld te houden _O- Maar als het ooit allemaal op is is dat zeker een optie :+

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:31

Hier even heel druk geweest maar heb alles meegelezen. Alleen even geen puf overal op te reageren.

Morgen, na 3 weken vrij, weer werken. Wordt even puzzelen want zag dat er al weer overleggen na elkaar zijn gepland met de langste een duur van 2,5 uur. Dat haalt Bonne nog niet altijd, met geluk slaapt hij grootste deel dan is het haalbaar.

Ik zag op insta dat kimD? Een agility wedstrijd met een van haar honden heeft gewonnen. Gefeliciteerd!

Evi de corgi komt ook veel voorbij, zo'n schattig snoetje.

A.s. donderdag krijgt Bonne zijn 3e enting. Laat hem meteen goed checken want hij is op zijn hoofd gevallen. Iemand tilde hem op in het bos en bij neerzetten viel hij op zijn hoofd. Het was echt ongelukkig want hij sprong uit de armen want wilde niet vastgehouden worden. Het ging zo raar en snel, had mij misschien ook kunnen gebeuren (ik geloof graag van niet). Ze kunnen ook zo uit je handen wurmen.

Voel me mega schuldig, meteen hem getroost want hij piepte alles bij elkaar. Inmiddels weer helemaal de oude hoor, heel snel al. Zit weer druk te spelen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:44

Jaaaa Cody gefeliciteerd *\%/* *\%/* Appa heeft mij ingefluisterd dat hij ook wel zo'n snacktonnetJE wil O:)

Otje is als pup zo ook op d'r hoofd gevallen, ook piepen en beetje woozy en misselijk, maar niks aan overgehouden (was nog bij de fokker, en zij is ook naar de DA geweest met haar). Soms als ze wat raars doet zeg ik wel tegen d'r "ben je op je hoofd gevallen als pup ofzo" :') Die kleintjes zijn zo snel en glad en kunnen zo lekker wurmen. Ongelukje zit in een klein hoekje!

Appa heeft gisteren mega goed gelopen op de renbaan, 280 meter in 18,58 seconde dus dat is ongeveer 54 km/u! Hij vindt het zo geweldig.
Aankomende week kan ik niet en de week erop is er geen training omdat er dan grote wedstrijd in Münster is, voel me gewoon schuldig dat hij nu een paar weken moet wachten :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:16

Jeetje wat een snelheid!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:13

Warboel, fijn te lezen dat alles goed is. Hier ook wel hoor maar was wel flink schrikken. Ik vond het ook zo zielig.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:33

Tinkermuts; ach kijk dat koppie nou haha! Lekker de wereld ontdekken <3

Kimm gefeliciteerd met Cody! Hij vind het vast niet erg dat de snackton wat groot uitvalt =:)

StalMelyn; agos dat is sneu! Komt vast goed, maar fijn voor je eigen gemoedsrust om het even te checken met de DA.

Warboel: wooooh wat snel! Gaaf zeg!

Evi heeft zich echt fantastisch gedragen het hele paasweekend. Mee naar kinderverjaardag, mee naar familie... echt superbraaf, ze vind alles en iedereen leuk. We hebben een reisbench gekocht voor in de auto én om mee naar andere mensen te nemen zodat ze daar ook haar rust kan pakken. En dat deed ze meteen super, geen gemopper, gewoon lekker slapen. Dus helemaal blij mee!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:12

Nou ik zal weten dat ik een puppy heb. :+

De ene pup is geen centje pijn. Die is zelfs stil en braaf als ik naast haar ren aan het klooien ben met een kat die moet bevallen. Ik zet die pup in de ren, doei lekker slapen niks aan de hand.

De andere heb ik zaterdag opgehaald en blaft non stop zo gauw je hem alleen zet. Ik dacht dat gaat vanzelf wel over maar dit is een volhoudertje. Iemand tips? :') Of moet ik gewoon volhouden en gaat dit 'vanzelf' over?

Ik heb een groot huis dus slaap er geen seconde minder om maar ik zie op de camera dat hij niks anders doet als hij wakker is. Hij trekt ook al aan de renpanelen, duwen, begint te klimmen. Dus ik wil hem in een bench gaan zetten en de bench inpakken. Misschien geeft hem dit een veiliger gevoel? Hij piept ook als ik hem met de andere hond en pup buiten zet en ziet dat ik wegloop.

Ik ben dit TOTAAL niet gewend van geen 1 van onze andere honden of zelfs de pups van mijn huidige hondje.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:16

Je pup geeft enorm veel signalen af dat het overwhelming/spannend etc voor ‘m is en dit gewoon veel te veel gevraagd is van ‘m allemaal op de manier waarop jij ermee omgaat.

De bench moet duidelijk fatsoenlijk gewend en aangeleerd worden op een positieve manier maar op deze manier gaat hij ben ik bang ook echt een hekel of angst eraan krijgen, net als überhaupt het alleen laten - dat vinden zoveel pups die pas net thuis zijn zo moeilijk. Wij zijn dat alleen laten pas na een 2 tal weken gaan opbouwen en dan ook echt per minuut zo ongeveer. Het lijkt me een individu waarbij je echt met hele kleine stapjes moet gaan opbouwen nu. Je moet het tempo aanpassen aan het individu ipv andersom. En jij slaapt dus apart van de pup terwijl die blaft en aangeeft dat hij het ontzettend moeilijk ermee heeft en probeert te ontsnappen (uit angst/onrust)? Niet gek dat hij constant wakker is en dit gedrag vertoont als hij er niet aan toe is om zo snel al alleen gelaten te worden. Dit is een begin van verlatingsangst en je kunt ‘m beter even bij je houden en troosten en op zijn tempo opbouwen en gewennen qua alleen blijven, in de bench etc. Je gaat echt 100 stappen te snel voor ‘m van wat ik zo lees en wanneer dit gedrag zich verder ontwikkelt, wat heel snel kan gaan, heb je straks echt een groter probleem.

Niet elke pup is hetzelfde qua gewennen en tempo hierin, daar moet jij je op aanpassen en niet andersom. En dat betekent vaak dingen anders doen als wat je gewend bent van andere honden waar je ervaring mee hebt, dat zegt echt helemaal niks namelijk.

Mensen die roepen dat ze al 40 jaar honden hebben bv (niet jij specifiek maar m’n schoonzus is zo en heeft nu een hond die dus niet matcht met hun normale manier van opvoeden) en dan een individu hebben waar ze tegen problemen aanlopen omdat hun manier van opvoeden dan niet past. Dat vraagt aanpassing van jou als eigenaar, is dan even lastig en zoeken naar wat werkt maar dit werkt overduidelijk niet voor ‘m dus ik zou daar echt even aandacht aan besteden en hem de mogelijkheid geven met jouw steun aan te passen aan alles.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-04-23 12:31, in het totaal 6 keer bewerkt

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:18

Als ik het zo lees dan ben ik het eens met cursebreaker. Echt heel wat stappen terug doen want ik denk niet dat dit vanzelf goed gaat komen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:20

Ik vraag me ook af hoe je de bench hebt aangeleerd? Bij sommige honden gaat het heel makkelijk maar bij andere is het echt stapje voor stapje opbouwen. Eigenlijk wil je het blaffen voor zijn want laten blaffen kan verlatingsangst veroorzaken, bij blaffen eruit halen kan een hond soms de link leggen ik blaf dus ik mag eruit.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:21

Ik zou idd met de bench echt eens even heel goed gaan kijken Hoe je dit aanpakt want dit is idd echt een heel sensibel iets om aan te leren (waar je heel snel ook idd ongewenst gedrag mee creëert als het niet goed gaat) en op deze manier ga je idd een hond krijgen met pech waar de ‘bench averechts werkt’ omdat het gewoon niet de juiste aanpak is (evt ook nog verlating angst erbij en dan ben je helemaal ver van huis) terwijl het zo’n fijn en belangrijk hulpmiddel kan zijn - maar dit moet wel echt goed opgebouwd worden, aangepast ah individu.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:28

cursebreaker schreef:
Je pup geeft enorm veel signalen af dat het overwhelming/spannend etc voor ‘m is en dit gewoon veel te veel gevraagd is van ‘m allemaal op de manier waarop jij ermee omgaat.

De bench moet duidelijk fatsoenlijk gewend en aangeleerd worden op een positieve manier maar op deze manier gaat hij ben ik bang ook echt een hekel of angst eraan krijgen. Je moet het tempo aanpassen aan het individu. En jij slaapt dus apart van de pup terwijl die blaft en aangeeft dat hij het ontzettend moeilijk ermee heeft en probeert te ontsnappen (uit angst/onrust)? Niet gek dat hij constant wakker is en dit gedrag vertoont als hij er niet aan toe is om zo snel al alleen gelaten te worden. Dit is een begin van verlatingsangst en je kunt ‘m beter even bij je houden en troosten en op zijn tempo opbouwen en gewennen qua alleen blijven, in de bench etc. Je gaat echt 100 stappen te snel voor ‘m van wat ik zo lees en wanneer dit gedrag zich verder ontwikkelt, wat heel snel kan gaan, heb je straks echt een groter probleem.

Niet elke pup is hetzelfde qua gewennen en tempo hierin, daar moet jij je op aanpassen en niet andersom. En dat betekent vaak dingen anders doen als wat je gewend bent van andere honden waar je ervaring mee hebt, dat zegt echt helemaal niks namelijk.

Mensen die roepen dat ze al 40 jaar honden hebben bv (niet jij specifiek maar m’n schoonzus is zo en heeft nu een hond die dus niet matcht met hun normale manier van opvoeden) en dan een individu hebben waar ze tegen problemen aanlopen omdat hun manier van opvoeden dan niet past. Dat vraagt aanpassing van jou als eigenaar, is dan even lastig en zoeken naar wat werkt maar dit werkt overduidelijk niet voor ‘m dus ik zou daar echt even aandacht aan besteden en hem de mogelijkheid geven met jouw steun aan te passen aan alles.

Volgens mij mag ik best aangeven dat ik dit niet gewend ben. Dat is geen oordeel over de hond. Daardoor geen ervaring hoe dit aan te pakken.

Hoe doe je dat in jullie ogen als je toch echt moet werken en naar de winkel moet? Het is onrealistisch te zeggen dat je 24/7 bij je pup moet zijn.

Ik ben benieuwd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:30

Wacht even, wil je nu zeggen dat je geen tijd hebt ingepland om de pup te laten wennen en je ze na ophalen gewoon alleen laat terwijl je gaat werken? Of begrijp ik je fout?

Edit: ik en m’n vriend hebben de eerste 3 weken vrij gepakt (ik eerst twee, 1 week overlap, hij de laatste twee) en daarna veel thuis gewerkt zodat de pup ook niet alleen is. Ook de eerste week bij de pup in de kamer geslapen, op de bank. Alleen laten om bijv even snel naar de winkel te gaan alleen als ze (net) slapen. Maar vanaf begin wel getraind met de bench en (na een tijdje) korte periodes alleen, dat op gaan bouwen.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 11-04-23 12:37, in het totaal 3 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:33

Hooo idd even heel wat stapjes terug met deze pup. Starten met positieve bench training en 's nachts naast bed in een bench (wij hadden een canvas bench naast bed gezet de eerste tijd).
De bench moet veilig en vertrouwd zijn, wil de pup er rust in kunnen vinden. Deze pup voelt zich duidelijk nog niet goed in de bench, dus dan is er stress en zal er nooit rust komen. Tenzij hij uitgeput in slaap valt uiteindelijk, maar dan creëer je hele andere problemen.

Het gaat nu niet om jouw eigen nachtrust en of jij er meer of minder om slaapt, een pup in huis betekent nu eenmaal aanpassen in het begin en ja, bij sommige pups dus ook minder nachtrust. Maar lijkt me dat je wilt dat hij zich snel fijn en veilig voelt zodát hij ook goed zijn rust kan pakken, leert doorslapen, om een stabiele hond te kunnen worden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:33

Je weet toch wanneer je een pup krijgt ... daar maak je toch tijd voor vrij? Ik werk niet, dus was er sowieso vrijwel non-stop en wisselde anders af met m'n man, maar anders had ik zeker weten vakantie genomen wanneer er een pup in huis kwam en als dat niet had gekund had ik dan geen pup gehaald, want ik vind het idd niet oke om ze al binnen een eerste week alleen te willen laten, en in jouw geval zeker niet wanneer je hond duidelijk aangeeft het echt alles behalve oke te vinden. Wij zijn pas na 2 weken begonnen met eventjes alleen laten en echt met minuten opbouwen etc. en ze heeft 3 weken bij ons in de bench boven naast bed geslapen waarna ze probleemloos naar beneden is verhuisd omdat ze ook volledig positief aan de bench gewend was enz.

Sorry, maar dit is niet onrealistisch wat er verteld wordt, jij verwacht onrealistische dingen van een pup die net bij je is en nu vraag je om advies en vind je dat ook niet goed, maar dan had je geen advies moeten vragen. Ik waarschuw je alleen met wat je nu beschrijft, je pup gewoon een hoop signalen afgeeft waarin hij zich niet prettig voelt en wat je daar mee kunt doen. Is misschien niet leuk om te horen, maar ik vraag me af wat je doel dan was met je vraag om advies te krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat de rest van de schrijvers hier iets heel anders gaan zeggen als ik, als ik eerlijk ben :')

In dit geval denk ik dat je met pech ook 2 verschillende problemen kunt gaan krijgen; geen positief gevoel met de bench en verlatingsangst. En daar kan iemand je beter proberen voor te behoeden en proberen in te helpen nu als dat je straks weken verder bent en dit verergert. Dit vergt nu een aantal weken gewoon intensieve begeleiding, gewenning e.d. maar als je pup eenmaal goed gewend is, word het steeds makkelijker. Maar wanneer dit gedrag zich verder zou ontwikkelen, ben je gewoon verder van huis en heb je met pech straks ook ngo dat de andere pup het gaat oppikken ook nog.

En ik geef alleen aan dat ook wanneer je wel al veel ervaring hebt, je zult zien dat er individuen zijn die je toch dwingen om het anders aan te pakken, zoals in dit geval deze ene pup. Ik zeg niet dat je niet mag zeggen dat je dit niet gewend bent, maar ik probeer je alleen te laten inzien dat dit dus wel een moment is waarop je dan inderdaad anders ernaar kunt gaan kijken als wat je gewend was met andere honden. Sommige individuen vragen wat meer intensieve begeleiding nu eenmaal en jouw pup geeft nu gewoon echt hele duidelijke signalen af en het is alleen maar goed dat je daar advies over vraagt nu, want nu kun je er nog op in springen, wanneer het probleem gedrag word, word het gewoon steeds moeilijker.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-04-23 12:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:35

Zonnetje81 schreef:
cursebreaker schreef:

De bench moet duidelijk fatsoenlijk gewend en aangeleerd worden op een positieve manier maar op deze manier gaat hij ben ik bang ook echt een hekel of angst eraan krijgen. Je moet het tempo aanpassen aan het individu. En jij slaapt dus apart van de pup terwijl die blaft en aangeeft dat hij het ontzettend moeilijk ermee heeft en probeert te ontsnappen (uit angst/onrust)? Niet gek dat hij constant wakker is en dit gedrag vertoont als hij er niet aan toe is om zo snel al alleen gelaten te worden. Dit is een begin van verlatingsangst en je kunt ‘m beter even bij je houden en troosten en op zijn tempo opbouwen en gewennen qua alleen blijven, in de bench etc. Je gaat echt 100 stappen te snel voor ‘m van wat ik zo lees en wanneer dit gedrag zich verder ontwikkelt, wat heel snel kan gaan, heb je straks echt een groter probleem.

Volgens mij mag ik best aangeven dat ik dit niet gewend ben. Dat is geen oordeel over de hond. Daardoor geen ervaring hoe dit aan te pakken.

Hoe doe je dat in jullie ogen als je toch echt moet werken en naar de winkel moet? Het is onrealistisch te zeggen dat je 24/7 bij je pup moet zijn.

Ik ben benieuwd.

Wij waren idd 24/7 bij de pup de eerste paar weken. Stabiele basis aanbrengen, rust leren.
Eerste 2 weken was ik vrij, daarna hebben we het samen zo ingepland dat er altijd iemand overdag thuis was met hem. Thuiswerkend of vrij. En s nachts de eerste weken dus naast bed.
Winkel was ook even schipperen in het begin; als de ander thuis was kon dat.
Op stal bench mee. Enz.

Aanpassen aan de pup, niet andersom.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:38

Volgens mij moet er een balans zijn in realistisch en onrealistisch. Ook voor mezelf en qua vrij nemen, maar zo te lezen mogen alleen mensen zonder baan een hond aanschaffen. Daarbij is het nooit een probleem geweest dus ja dit verrast mij. Ik ben zeker niet hele dagen weg.

Het leek mij goed om hem niet samen met de anderen te zetten en hem dit te leren.

Ik ben benieuwd naar het advies en zal eens kijken waar ik wat kan. Maar 24/7 bij de hond zitten dat is onrealistisch. Fijn dat het voor jullie wel zo werkt. Helaas heb ik die ruimte niet met mijn werk.

Ik had ook stug door kunnen gaan maar wil kijken naar een wederzijdse oplossing.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:41

Je leest ook wel een beetje wat je wilt lezen nu met wat er verteld word.

Je kunt werk en hond prima combineren in de meeste gevallen, maar wat is er niet realistisch aan om een vakantie te plannen als de pup komt? Als dit geen optie voor je is, heb je er vooraf in mijn ogen gewoon best slecht over nagedacht. Zeker omdat je ook nog 2 pups hebt, dat vergt gewoon Nog meer tijd en energie. Blijven je eigen keuzes, maar je kunt niet om advies vragen en alles wegwuiven omdat het je niet aanstaat nu. Je zegt dat je oplossingen wil vinden, maar je pakt alles gewoon alleen maar negatief op wat er verteld word. En verwachten dat mensen een aantal weken thuis zijn wanneer een pup komt is helemaal niet onrealistisch. Ik vind het vooral erg sneu nu hoe onrealistisch jij bent met verwachtingen naar je pup toe want hij geeft het gewoon duidelijk aan, dat zie je ook en je vraagt om advies ook, dus dan is het toch logisch dat mensen je advies geven om er anders naar te kijken. Ik hoop voor je dat het bijtrekt en dat je er nog wat mee kunt en dit niet verder ontwikkeld, voor de rest ga ik er inhoudelijk niet meer op in want het maakt toch niet zoveel uit geloof ik wat er verteld word.

Imo is de enige oplossing om idd stappen terug te doen, en aangepast op het tempo van je pup hiermee te oefenen want momenteel is het gewoon veel te veel voor 'm.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-04-23 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt