cursebreaker schreef:Je pup geeft enorm veel signalen af dat het overwhelming/spannend etc voor ‘m is en dit gewoon veel te veel gevraagd is van ‘m allemaal op de manier waarop jij ermee omgaat.
De bench moet duidelijk fatsoenlijk gewend en aangeleerd worden op een positieve manier maar op deze manier gaat hij ben ik bang ook echt een hekel of angst eraan krijgen. Je moet het tempo aanpassen aan het individu. En jij slaapt dus apart van de pup terwijl die blaft en aangeeft dat hij het ontzettend moeilijk ermee heeft en probeert te ontsnappen (uit angst/onrust)? Niet gek dat hij constant wakker is en dit gedrag vertoont als hij er niet aan toe is om zo snel al alleen gelaten te worden. Dit is een begin van verlatingsangst en je kunt ‘m beter even bij je houden en troosten en op zijn tempo opbouwen en gewennen qua alleen blijven, in de bench etc. Je gaat echt 100 stappen te snel voor ‘m van wat ik zo lees en wanneer dit gedrag zich verder ontwikkelt, wat heel snel kan gaan, heb je straks echt een groter probleem.
Niet elke pup is hetzelfde qua gewennen en tempo hierin, daar moet jij je op aanpassen en niet andersom. En dat betekent vaak dingen anders doen als wat je gewend bent van andere honden waar je ervaring mee hebt, dat zegt echt helemaal niks namelijk.
Mensen die roepen dat ze al 40 jaar honden hebben bv (niet jij specifiek maar m’n schoonzus is zo en heeft nu een hond die dus niet matcht met hun normale manier van opvoeden) en dan een individu hebben waar ze tegen problemen aanlopen omdat hun manier van opvoeden dan niet past. Dat vraagt aanpassing van jou als eigenaar, is dan even lastig en zoeken naar wat werkt maar dit werkt overduidelijk niet voor ‘m dus ik zou daar echt even aandacht aan besteden en hem de mogelijkheid geven met jouw steun aan te passen aan alles.
Volgens mij mag ik best aangeven dat ik dit niet gewend ben. Dat is geen oordeel over de hond. Daardoor geen ervaring hoe dit aan te pakken.
Hoe doe je dat in jullie ogen als je toch echt moet werken en naar de winkel moet? Het is onrealistisch te zeggen dat je 24/7 bij je pup moet zijn.
Ik ben benieuwd.