Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 19:44

Wat een schatje Tieneke! Wat kan het dan onverwachts hard gaan hè, was bij ons ook het geval.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:22

Een Spaanse waterhond! Wat geweldig. Iedere dag weer blij met mijn Sello!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:56

Het zijn echt geweldige honden. Kijk er zo fel naar uit!!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:16

Ik zag prachtige foto's langskomen van langsnuitjes dus moet ik mijn langsnuitje ook even delen <3
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 20:36

Oh god <3

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:43

Oeee lief <3

Wij mogen zondag voor het eerst bij de pups gaan kijken *\o/* zo veel zin in! Op 1 na ook nog allemaal Merle’s, dus qua kleur voorkeur zit het probs wel goed :D

Voor nu alvast snuffelen voor een portable bench, autobench etc. Twijfel of zoiets handig is of dat ik toch voor zoiets ga.. wat denken jullie? In aanvulling op een normale bench, voor wat meer ruimte :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:49

IMANDRA schreef:
Oeee lief <3

Wij mogen zondag voor het eerst bij de pups gaan kijken *\o/* zo veel zin in! Op 1 na ook nog allemaal Merle’s, dus qua kleur voorkeur zit het probs wel goed :D

Voor nu alvast snuffelen voor een portable bench, autobench etc. Twijfel of zoiets handig is of dat ik toch voor zoiets ga.. wat denken jullie? In aanvulling op een normale bench, voor wat meer ruimte :j

Zou eerder voor zoiets gaan, allebei je opties zijn eigenlijk net niks maar de tweede optie die je benoemd spant de kroon qua prut. https://www.benchkoning.nl/Puppyrennen? ... cIQAvD_BwE

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:53

Oh thanks! Ja bomen en bos enzo :))

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:59

Mooie langsnuit <3

Ooh wat gaaf Imandra! Blue of (of: en?) Red merle? Heb je een voorkeur?

Wij hebben een puppyren van TecTake aan de bench vast, ideaal. De panelen zijn 80x80 cm en mooi stevig materiaal. Het duurde alleen niet zo lang voor hij er met zijn voorpoten over kon, dus de hoogte is wel echt iets om rekening mee te houden als je er wat langer profijt van wilt hebben. Maar serieus: ik vond de puppyren onmisbaar. Het geeft de pup en jouzelf veel meer rust. We kunnen hem daar laten ontprikkelen voor hij overprikkeld is. Ook slaapt hij er nu in tijdens de nacht zodat hij kan kiezen tussen bench met kussen en vloer. Overdag staat meestal het deurtje gewoon open maar gaat hij er zelf lekker in liggen.
Het was wat duurder in aanschaf maar echt iedere cent waard!

Deze constructie:
Afbeelding

Ondertussen is de constructie iets aangepast omdat hij moeilijker rust vond nu hij er met zijn poten over kwam. De ren is iets kleiner en een paar panelen functioneren nu als 'dakje'. Feitelijk is het nu een hele grote bench :+ en vindt hij er weer heerlijk zijn rust. Hij heeft graag een dakje boven zich. :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 22:14

Thanks voor de tip! Waar heb jij die ren gehaald?

Er zijn 3 blue Merle, 4 red Merle en 1 cryptic Merle (red tricolor) :j.
Nu nog een lichte voorkeur voor 2 Blue Merle teefjes, maar dat heeft meer te maken met de aftekening dan de kleur van merle (wat donkerder gevlekt) en de beschreven karakters :j. Maar vanaf zondag mogen we de karakters pas echt gaan ervaren :D

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 22:23

Ik heb ook een ren staan. Echt ideaal. Raad hem iedereen aan.

Tis een van Tresko
Afbeelding

Afbeelding

Leuk! Blue Merle is mooi.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 22:23

Spannend!! En uiteindelijk is de kleur bijzaak natuurlijk. Mooi divers nest qua kleur! :)

Ik weet even niet meer of deze bij Bol.com of direct bij de leverancier besteld was, maar hij kwam in ieder geval vanuit Duitsland. Degelijk ding.

Nog een foto van Fitz, gister 14 weken oud. :) officieel ruim verdubbeld in gewicht sinds we hem hebben. :+
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 22:27

IMANDRA schreef:

Nu nog een lichte voorkeur voor 2 Blue Merle teefjes, maar dat heeft meer te maken met de aftekening dan de kleur van merle (wat donkerder gevlekt) en de beschreven karakters :j. Maar vanaf zondag mogen we de karakters pas echt gaan ervaren :D

Die pups zijn toch nog geen maand oud? Hebben ze die al laten testen?

Gezien je benaming red tri gok ik van niet en is de 'cryptic merle' een gokje op fenotype?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 22:44

KimD schreef:
IMANDRA schreef:

Die pups zijn toch nog geen maand oud? Hebben ze die al laten testen?

Gezien je benaming red tri gok ik van niet en is de 'cryptic merle' een gokje op fenotype?

Ik heb geen idee, je hebt vast gelijk :j. Ze zijn idd nog jong, van eind mei, en toen gaf ze die kleuren door. Dus zal idd een gokje zijn bij die ene?

Thanks voor de tips iedereen :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:38

Wat een knappe foto's komen er voorbij!!!

Is er hier iemand die hardloopt met de hond? Volgende week is het trainingsseizoen weer voorbij voor de hockey en wil ik het hardlopen oppakken, maar nu samen met Sello.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:40

Leuk al die aussie pups!

Phantom merle zie je soms ook meteen he, door 1 klein vlekje ofzo dus testen is niet altijd een noodzaak om het te weten :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 08:29

Is Sello niet een beetje jong om mee te gaan hardlopen? Ik wil met Obi heel graag starten maar wacht totdat hij een jaar is, dat wordt overal zo'n beetje aangeraden.

Ik heb met de hond van een vriendin veel hardgelopen en doe het ook met mijn paard. En eind van het jaar ga ik dit met Obi ook doen. Ik laat de hond niet trekken want dat vind ik verschrikkelijk irritant (loop ik denk ik al te lang voor om daar aan te kunnen wennen)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:26

Klopt. Daarom ook op zoek naar informatie

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:08

PSvanLot schreef:
Klopt. Daarom ook op zoek naar informatie

Hoe oud istie nu?

Hier loop ik sinds Max 10 maanden is, kleine mini stukjes strompel/hard. Mijn conditie is ver onder 0, dus zit nu op 4 a 5 x 2 minuten. Zorg altijd dat hij in de berm loopt.

Als hij mee gaat de weilanden in, bij ons op boerderij. Maakt hij meer kilometers en snelheid :')

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:24

Hardlopen heb ik geen ervaring mee _O-

Onze kleine Freek had sinds dinsdag diarree. Gisteren naar de dierenarts geweest en hij heeft giardia... Hij is gelukkig nog net zo terror als normaal, maar slaapt misschien iets meer dan dat we gewend zijn van hem.

Nu medicijnen en hopelijk is hij er snel weer vanaf -O- . Hij is wel lekker kortgewiekt door de trimmer dinsdag, dus dat is top!

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:44

Awww arme Freek.. beterschap!

Wij hebben net puppy’s mogen knuffelen <3 wat een schatjes.

Afbeelding
Afbeelding

Fokker noemde ook dog survival, klinkt echt leuk om mee te gaan doen straks (maar daar moesten ze idd minimaal 1 voor zijn zei ze).

Volgende week zondag weer *\o/*

Edit: die cryptic had idd een vlekje op het oor waardoor ze konden zien dat er merle inzat vertelde ze :j

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:45

Sterkte met Freek.

Hier heeft Max het ook gehad. Met flinke panacur en supplementen om zijn weerstand te verhogen en darmen te ondersteunen. Waren we er zo weer vanaf *\o/*

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:45

Beterschap voor Freek! Giardia is poedersuiker zeg %)

Imandra lekkere schutkleur liggen ze op :') <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:52

Wat een knap nestje Imandra! <3

Sterkte met Freek! Is poedersuiker inderdaad. Fitz heeft het helaas ook gehad wat weken geleden. Ik vreesde er al voor omdat de bermen hier zó vol stront liggen wat niemand opruimt :r we zijn super scherp op dat hij niks vreet maar het kan ook aan zn poot of vacht hebben gezeten. Hij is er niks ziek van geweest gelukkig, alleen heel vervelend omdat we hem een weekje thuis hielden :=
Met Panacur en alles in de was, speeltjes uitkoken, huis een paar keer gestoomd en pup zelf in bad was hij gelukkig daarna weer negatief getest. We geven nu Bokashi en veendrenkstof bij om de darmweerstand te verhogen. En alles regelmatig wassen & de vloer en bench stoomreinigen doen we ook.
Laatst bijgewerkt door Leo op 12-06-22 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:53

Flux schreef:
Beterschap voor Freek! Giardia is poedersuiker zeg %)

Imandra lekkere schutkleur liggen ze op :') <3

Hihi ja een van de blue Merle pups gaat de hele tijd in t hoekje liggen, die zie je nauwelijks dan :))