CaptainJS schreef:Ik ben bezig met Hamsterscaping, alleen aan de kooi te zien lijkt dat er niet echt op. Ik ben nog opzoek naar de juiste dingen om in de kooi te doen.
Heel leuk! En dat komt vast wel goed. Mocht je ooit wijnranken, kurktunnels van te voren willen zien; geef dan even een gil. Ik heb een hoop in mijn webshop op voorraad en denk graag met je mee.
Het lastige inderdaad met een grote ruimte is dat het wel even duurt alvorens je deze voldoende beschut hebt ingericht maar iedere stap is er één.
Belangrijk is om de ladders te gebruiken als muurtje en niet als trap. Je zou een kurktunnel aan de zijkant van een ladder kunnen plaatsen om er voor te zorgen dat er geen bodem in je zand komt en je hamster toch vloeiend naar boven kan lopen. Hamsters zijn graafdieren en lopen alleen op de grond en gaan van nature niet de hoogte in. Ze zien geen hoogte en diepte dus we moeten zulk soort plekken voorkomen want ze kunnen zich lelijk laten vallen.
Huisjes is ook van belang omdat dit je begin punten van gangen graven is. Je zou in je zandbak wel stukken kurk kunnen plaatsen waar je hamster over heen en onderdoor kan, en dan de huisjes op de bodembedekking
Al doende leert men en het is even puzzelen, maar ook zeker bij jullie komt dat goed. Werk niet langs de zijkanten maar gebruik je hele ruimte en dan zal je zien dat het al veel sneller beschut wordt 
noviceh schreef:@xDenies: ukje is er heel blij mee! Vooral het looprad dat weer soepel werkt en de verschillende schuilplekken. Ik heb wel overal over nagedacht, zand in een bak is niet goed bevallen dus daarom weer terug gegaan naar het huidige. Looprad schuin zetten neemt teveel ruimte in beslag en veel hoger zetten lukt ivm de bovenkant niet. Daarbij wilde ik m ook vrij hebben staan, anders duwt Moos er weer allemaal bodembedekking onder. Alles (behalve het hoekhuisje) staat vrij van de wanden, Moos kan overal achterlangs lopen. Ik heb inmiddels de hoogteverschillen meer geleidelijk laten verlopen. De bak laat misschien een vertekent beeld zien, meer dan de helft zit boven de 20cm vulling. Welke verhouding vind jij ideaal?
Fijn dat het loopwiel weer goed draait, dat is ook erg belangrijk; zeker in deze ruimte. Ik snap dat je overal over hebt nagedacht maar je kan je vlot blindstaren op de mogelijkheden. Ik wéét namelijk dat er heel veel meer mogelijk is in jouw bak omdat dit formaat jaren lang het enige formaat is geweest welke ik gebruikte voor HamsterScaping
Het is geen kritiek of om jou te pesten maar om je handvatten te geven om in te zien welke mogelijkheden er nog meer zijn om het voor je uk te verbeteren.
Een paar kleine voorbeelden in ongeveer hetzelfde formaat huisvesting als die van jou:

2021, 80x40x40

2020, 80x40x40

2020, 80x35x40

2018, 80x35x40

Heel ver terug ook
80x35x40

Heel ver terug, 80x35x40

80x35x40
Het gaat even niet zo zeer om de diepte van de bodembedekking maar om jou te laten zien wat er allemaal mogelijk is in dit formaat huisvesting