Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:39

xDenies schreef:
Zit Herman ook alleen? Of wel samen?

Herman zit samen met zijn chickie Ewok :D
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:44

Ooooh gezellig! Leuk stel zo samen!

Ik ben een hele lichte slaper maar kan nu ook slapen met (toentertijd) 18 hamsters in één kamer. Ik slaap er dan wel langs. Dus ook 18 loopwielen enzovoort. Dus ik ben heel benieuwd hoe dat met Cavia's gaat zijn …. :z

Het zal mij dus nooit overkomen om met bed en al verplaatst te worden, geweldig! _/-\o_

MarjanB

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:47

Haha ja ik stond met bed en al s ochtends in een andere kamer. Iedereen dikke lol want ik snapte niet hoe ik er kwam.

Herman en ewok zijn qute!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:54

Hahaha Marjan :')

Jaa Herman en Ewok zijn echt een super leuk stel :D
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 23:11

xDenies schreef:
Wellicht een gekke vraag.

Hoe is het geluid bij jullie Cavia's? En dan met name 's nachts.

Hoor ze praktisch nooit behalve als ze merken dat ik wakker ben dan whieprn ze om eten. Dinah de hamster heeft meer herrie met dr gegraaf en herinrichten van haar bak

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 23:13

@ kiekeboefje: wat een leukerd. Is het een spek oogje?

Herman en Ewok <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:24

TT jaaa spek oogje! Hij zat daarom al best een tijd in de opvang, ik vind het juist wel een grappig kenmerk aan hem. Als hij er verder geen last van heeft natuurlijk.

Denies, ik denk dat je minder last gaat hebben van een aantal cavia’s dan van zo veel hamsters haha :=

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:31

Ik heb voorheen ratten gefokt... toen had ik er 16 in mijn kamer :+ probeer dan maar te slapen :))

Zolang Herman niet aan het huisje knaagt, kan ik prima slapen. De Whiepjes en het geknabbel vind ik juist gezellig :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:31

Kiekeboefje schreef:
Denies, ik denk dat je minder last gaat hebben van een aantal cavia’s dan van zo veel hamsters haha :=

Ik heb dus geen last van mijn hamsters, haha. Alleen als er perongeluk een wiel niet meer goed staat en dus tijdens het rennen tegen het glas of de kastwand aan klapt :P

Mijn konijnen buiten hoorde ik voorheen wel. Die vonden het nodig om te graven in hun hok. Nu heb ik een speelhuisje (ja voor kinderen :P) omgebouwd tot konijnenhok en nu hoor ik ze niet meer. Een normaal konijnenhok heeft natuurlijk twee verdiepingen en dan is het hol. En die plastic plaat die er in ligt stimuleert het geluid alleen maar.
En je zou denken, vervelen ze zich dan? Ze kunnen dag en nacht los lopen in een grote ren van 6 bij nogwat. Ze hebben ruim 2meter grond om te graven … :') Dus, ik heb er geen antwoord op.

Stomme vraag weer. Doen Cavia's iets met speelzand? In woelen of '' graven ''? Geen idee nog wat natuurlijke gedragingen van ze zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:08

Cavia's woelen of graven hooguit als er iets eetbaars onder verstopt zit, maar vaker doen ze het niet.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:16

Hier zoeken ze ook alleen lekkers indd... :)

Herman heeft wel eens zijn gekke momentjes, dan Whiept en scheurt en popcornt hij door de kooi, en dan knalt hij wel eens tegen de hooibal in de kooi *Klink* en dan *WhiepWhiep* en weer door. Mafklapper :+

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:30

Alleen een berg hooi is leuk om doorheen te rennen, verder graven ze niet ja voor eten.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:47

Hoor ze nooit meestal slapen ze ook denk ik of ze zitten te vreten := . Heb 2 kamer woning en slaap met de deur open ivm met me kat die anders als een idioot eraan gaat krabben. Maar ik slaap idd ook best diep als ik eenmaal slaap alleen in de ochtend slaap ik minder diep

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:36

Nientsje schreef:

Herman heeft wel eens zijn gekke momentjes, dan Whiept en scheurt en popcornt hij door de kooi, en dan knalt hij wel eens tegen de hooibal in de kooi *Klink* en dan *WhiepWhiep* en weer door. Mafklapper :+

Hier slaan ze elkaar voor de kop met die dingen :')

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:39

Mira283 schreef:
Nientsje schreef:

Hier slaan ze elkaar voor de kop met die dingen :')

Haha domme beesten :+
Herman is zelf echt een sulletje, loopt overal tegenaan in zijn gekke buien. En een lol dat hij dan heeft :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:45

Die droogkloten hier ook, vooral Chase en Slade laatst ook met de rol aan de haal hoe ze het doen? Halve rol aan de binnenkant eruit gevreten en lag in de kooi... En ze zijn gek op een bult hooi in de kooi worden ze helemaal gek :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:35

Herman en Ewok zijn zo'n leuk stel <3

Cavia's zijn lui. Van nature leven ze in leegstaande holen of andere beschutte plekken. Zelf graven kost vast te veel moeite :+

Mijn nieuwe cavia is vandaag gearriveerd! Foto's volgen nog, ze is nog erg gestrest.
Ik zag weer een van mijn filmpjes op Guinea pig zone voorbij komen. Moet zeggen dat ik het zelf ook wel een erg geslaagd treintje vond :))

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:07

Jeetje.. ik ben echt heeel lang niet meer in dit topic geweest. Heb een deel proberen bij te lezen, maar is haast niet te doen. :o

Melody7, super leuk zo'n treintje! Ik heb er maar twee die los id tuin lopen, dus mijn treintje is wat korter haha

Hier is intussen wel ea veranderd. Heb twee grote flats erbij buiten en mijn flatje binnen nog. Afgelopen zondag zijn 5 gezonde crème donkeroog baby'tjes geboren (crème x crème) vanmiddag even betere foto's maken in het licht

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:21

Mooie baby's :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:22

Wat een knapperdjes <3

Ik heb maandagavond gereageerd op een dame van het Caviaplein. Helaas nog geen reactie. Ik ben wel echt he-le-maal verliefd … bizar heh!

& ik met mijn zwak voor alles met sterren heeft iemand gevonden die alles met een sterrenstofje maakt. Van die huisjes enz. Ooh .. geweldig. <3

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:35

Wat zijn die crèmebaby's mooi! <3

Denise, ik denk wel dat dat bericht aan is gekomen, want ik was er gisteren en weet welk zeugje je gereserveerd hebt :)) In het echt is ze nog knapper! Ik vond het al vreemd dat ze nog niet gereserveerd was.

Er zijn nu heel veel baby's. Ik vond twee net geboren baby's, een daarvan is echt zooooo knap <3

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 10:58

Haha Melody, heb je weleens gekeken naar de pootjes van een cavia? Arme beestjes kunnen daar helemaal niet mee graven. Ze zijn niet lui, maar slecht uitgerust voor andere praktijken dan gras eten, wiepen en popcornen :-)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:01

melody7 schreef:

Denise, ik denk wel dat dat bericht aan is gekomen, want ik was er gisteren en weet welk zeugje je gereserveerd hebt :)) In het echt is ze nog knapper! Ik vond het al vreemd dat ze nog niet gereserveerd was.

Er zijn nu heel veel baby's. Ik vond twee net geboren baby's, een daarvan is echt zooooo knap <3

Oooooh serieus! Wat leuk! :D Ik maak even wat vreugdesprongetjes!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:02

beert schreef:
Haha Melody, heb je weleens gekeken naar de pootjes van een cavia? Arme beestjes kunnen daar helemaal niet mee graven. Ze zijn niet lui, maar slecht uitgerust voor andere praktijken dan gras eten, wiepen en popcornen :-)

Zr hebben inderdaad korte pootjes. Maar ik ben mijn hamsters en konijnen gewend en die graven van nature dus die hebben dat ook. Ik wil de Cavias ook zo natuurgetrouw aanbieden wat mogelijk is! :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:16

Ik vroeg niks over graven :P Hier graven ze wel kuiltjes in het zaagsel om in te liggen, maar verder komen ze niet. Van nature leven ze in verlaten holen of andere beschutte plekjes.

xDenies schreef:
melody7 schreef:

Oooooh serieus! Wat leuk! :D Ik maak even wat vreugdesprongetjes!

Nannet toch? :)) Nanni is uit dezelfde groep!