[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:14

Zahra net weer even opgemeten. Ze is nu 7 maand en 66 cm hoog, bizar joh. Wat een joekel :=
Haar moeder is 62 cm.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:28

luuntje schreef:
Ik lees mee.
Wij, nou ja ik, sta nu precies een jaar op de wachtlijst voor een Engelse Cocker Spaniel pup reu.
Teef wordt zomer 2017 gedekt.

Nagini wat een knappe pups.

Dat is lang wachten zeg!
Dankje :) De mijne is helemaal rechts (in de foto waar alle 9 pups erop staan).

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:34

amai al meer als een jaar voor een engelse cocker ? wist niet dat die zo "zeldzaam" waren..?

Wat een cutie Nagini ! mijn beste vriendin heeft juist dezelfde mix van 11 weken. wat een energie :P

George is nu 12 weken. Ook hij is een beetje een slopen.. al een heel stuk uit mijn houten salontafel :roll:

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:19

Nagini met wit in zijn nek, leukerd.

Slopen is niet grappig.
Zeker niet omdat de hond er misschien ziek van wordt.

Zahra is mooi. Wel groot zeg.

Vorig jaar contact gehad met de fokker van bonte cockers en die waren allemaal al verkocht.
Zo er 2017 dekt dezelfde reu de teef weer.
Wij willen graag een bonte reu, of tricolore reu.
Die zijn er niet veel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:46

Ik lees ook nog steeds mee met de leuke pups allemaal! <3

Wij staan inmiddels op twee wachtlijsten, Kay heeft zijn keuze laten vallen op een border collie. :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:51

Slopers hebben we hier gelukkig - tot nu toe, hout vasthouden - nog niet al te veel gehad.

Welkom Nagini! Wat een prachtige pups ook <3

Jeetje, een jaar op de wachtlijst.. Wij hebben altijd heel erg veel geluk gehad. Bij eerste pup had er iemand afgezegd, dus kwam er net eentje vrij voor ons. Bij onze pup die nu komt, was het hun eerste nestje en waren we er snel bij. Ik hoop dat je een bonte of tricolor reu kan krijgen! Ik duim alvast mee!

Zahra wordt een echte langpootmug zo te horen! :P Hoe groot denk je dat ze gaat worden?

Oeh, die George is ook knap zeg! :j Wel balen dat je keukentafel verbouwd is :=

Ah wat leuk, een Border Collie, Kim! Gaan jullie gewoon voor een zwart/witte of wensen jullie ook liever een speciaal kleurtje? :)

Inmiddels is Ginny al weer 6 weken oud. Binnen 2,5 weken mogen de pups die in NL blijven al naar huis.. Zal wel wat pikken, maarja wij moeten gewoon nog even geduld hebben ;)

Afbeelding

En hier de gekke pups in actie :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:57

Wat leuk al dat nieuwe pupnieuws! En jeeetje, wat wordt Zahra dan al groot zeg! :oo

Hier vanmorgen naar het bos geweest met het hondenspul. Ze hadden een nieuw dinnetje die mee mocht :)) Jammer genoeg ook iemand tegen gekomen waarvan de hond constant zijn poot tegen mij omhoog wilde tillen...waarvan ik hem een aantal keren moest corrigeren wanneer ik het zag >;)
Jarv is weer lekker uitgewaaid, kon ik met een gerust hart naar werk en de draak bij mijn moeder achter laten _O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:22

Leuk dat je nu al weet welke pup de jouwe wordt nagini. Meeste fokkers die ik ken beslissen pas rond 6w welke pup bij wie past...

Pff al een jaar op de wachtlijst... prijs ik mij gelukkig dat we met Cita ons pas toen ze 3weken was hebben aangemeld en onmiddellijk groen licht hadden. Bovendien ook onze eerste keuze kregen...
Nog steeds geen spijt van gehad, ook al is ze soms hyperdepipper en heeft ze me al meermaals een hartverzakking bezorgd. Ze is alles waar we op hoopten.

Cita is met 6maanden maar een 5cm kleiner dan mijn reu en hij heeft een heel normale maat...

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:12

Jeetje wat irritant zeg Tigress, zon hond. Wel lekker dat Jarv weer lekker is uitgewaaid idd!

Hier ook weer 3 tevreden hondjes op de bank. Lekker losgelopen met z'n allen op de heide 1,5 uur lang.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 17:00

Bo_Y schreef:
djinnie schreef:
Ik kom hier vast een beetje meelezen. Wij staan sinds kort op de wachtlijst voor een Friese Stabij. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor we kennis kunnen gaan maken met ons nieuwe gezinslid. <3

Kan ik ondertussen mooi meegenieten van jullie prachtige pups.

Leuk!
Wij hebben sinds vier weken een friese stabij en hebben 4,5 maand op de lijst gestaan voor we aan de beurt waren...

4,5 maand is zeker waar we minstens rekening mee houden, maar eerlijk, gisteren is nog niet vroeg genoeg :+ Ik kan niet wachten. Hahaha.

Is niet erg natuurlijk, voor een maatje voor het leven, maar poeh. Geduld is niet mijn sterkste kant. _O-

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 17:10

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 17:26

Leuk dat je nu weet welke pup het wordt!
Wat doen de pups het hier allemaal goed. Alleen stoute bullie haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 18:14

Voor mijn hondje sta ik nu 14 maanden op de lijst tot het zover is en voor die van mijn vriend een half jaar als alles goed verloopt.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 18:15

Oh Limoen, wat is het toch een prachtige dame <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 18:49

Zahra is echt snel. Speedy Gonzales.

Jakkes onopgevoede honden van anderen.
Nooit leuk, maar zeker niet als ze tegen je willen plassen.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:01

djinnie schreef:
Oh Limoen, wat is het toch een prachtige dame <3

Dankje, ik vind haar ook prachtig maar ik ben vast een beetje bevooroordeeld :D

luuntje schreef:
Zahra is echt snel. Speedy Gonzales.

Jakkes onopgevoede honden van anderen.
Nooit leuk, maar zeker niet als ze tegen je willen plassen.

Haha, hier rende ze echt lang niet op haar hardst :P

Ze mochten vorige week met de puppycursus even los op het eind met z'n allen. Alle andere groepen waren al naar huis dus het was een enorm veld voor de pups alleen. Dan kan ze echt op snelheid komen, dat is zo gaaf om te zien. De andere baasjes waren aardig verbaasd := Laatst op het strand ook, heel erg gaaf. Dan is ze zó snel!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:59

Limoen wat is Zahra snel zeg! En hoog ook al, groeit als kool zo te zien haha

KimD leuk een border collie!

Laraaj wat is George leeeeeeuk! Ik ben helemaal verliefd op dit soort honden, maar was voor mij helaas te zwaar... Hij is echt knap <3 alleen niet zo lief blijkbaar :Y)

Nagini wat een scheetje!

Luuntje wauw, zo lang al! Maar voor wat je wel hebben.. Heb je straks wel een prachtig diertje!

Jackytje ze is zo mooi! <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:55

xMaxxiee. Dank je ! Wat bedoel je met te zwaar?

Leuk filmpje van Zahra ! Heb onlangs in een programma de oorsprong van dit ras gezien en dat ze in de woestijn ze nog altijd trainen. Was achter een "prooi" achter een auto. Was een machines ! <3

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 01:17

George is gaaf!

En Ginny is prachtig. Is het een Aus cattle dog?

Wow, Zahra! wat is ze groot! Wat voor ras is ze?

@Avelienvd; ja ik ben er niet zo van als de fokker de hond voor je kiest om eerlijk te zijn O:)
Ik bedoel ik snap de gedachtegang erachter maar ik kies liever zelf m'n hond uit.

Met hoeveel weken start je in NL met puppy school? Wij gaan eerst naar puppy preschool (8 tot 12 weken oud) en dan naar andere puppy training. :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:00

xLaraaj ja dat is gaaf om te zien!

Zahra is een Saluki (windhond)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:42

Limoen dat had ik wel willen zien, Zahra op topsnelheid.
Ik vind rennende windhonden geweldig.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:42

xLaraaj schreef:
xMaxxiee. Dank je ! Wat bedoel je met te zwaar?

Leuk filmpje van Zahra ! Heb onlangs in een programma de oorsprong van dit ras gezien en dat ze in de woestijn ze nog altijd trainen. Was achter een "prooi" achter een auto. Was een machines ! <3

Ik heb hetzelfde filmpje gezien. Zag er ook echt uit alsof ze lekker gemakkelijk aan het rennen waren. Iets wat voor mijn gevoel niet helemaal strookt met woestijnzand _O- Ik had voor Zahra nog nooit van het ras gehoord, maar volg graag in stilte haar topics en herkende op tv nu ook meteen het ras. Echt schitterende honden.

Zijn er hier meer mensen die een tuigje hebben voor hun pup? Wij willen dat graag. Het beste lijkt me dan om met pup in kwestie naar de winkel te gaan? Vanwege de maat?

Volgens de rasvereniging moet je er vanaf plaats 40 rekening mee houden dat je gebeld kunt worden. Wij staan op plaats 98. _O- Hahahaha.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:44

Geweldig het filmpje van Zahra, wat loopt ze makkelijk zeg! 1 pas van haar en ze is al een paar meter verder.

Die wachtlijsten zijn altijd veels te lang, als je er eenmaal op staat kan het niet snel genoeg gaan, dan wil je ook een pup hebben. :P

Petitparis, wat is Cita al groot dan zeg! Geen wonder dat ze dus ook al al die tijd zwaarder is dan Kiko. Je had toch een show afgelopen weekend? Hoe is die gegaan?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:48

ik zou waarschijnlijk een jaar of langer op de lijst gestaan hebben voor mijn border (maar toen kwam daeva in het asiel binnen :p )

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:53

ah ja, op show geweest dit weekend. Maar oh jee, nog zo'n show en ik stop ermee. Slechte organisatie, onvoldoende standruimte en een keurmeester die duidelijk een hekel had aan dalmatiërs.
Met de reu van mijn vriendin was ik nog niet eens goed en wel de ring in toen ze al over hem heen hing om te voelen en tanden te kijken en voor we het goed en wel beseften waren we alweer uit de ring gezet zonder 1 woord uitleg. Ok de pups hebben allemaal een "veel belovend" gekregen en mijn reu een "uitstekend", maar je kan niet eens zeggen dat het een goede ervaring was voor de honden...
Keurverslagen krijgen we in België niet, maar meestal zegt de km wel iets. Nu echt niks. Bij de BOB hebben ze nog niet eens tegen elkaar moeten lopen :?

Cita blijft nu op +/- 24kg hangen en vermoed dat daar nog 4kg gaat bijkomen tegen de tijd dat ze +/- 15maanden wordt...