Oh Loez heel herkenbaar haha ! Charlie kan heel blij kwispelend aan je arm gaan hangen en dan ook echt niet snappen waarom ik dan boos word... Ik probeer heel consequent als hij zo gaat doen "Nee!" te zeggen en zodra hij dan stopt met bijten kriebel ik hem lekker achter zijn oren als beloning voor het juiste gedrag. Sinds de castratie gaat dat in ieder geval vooruit en kunnen (de meeste mensen) weer op een normale manier hier binnen komen. Hij is dan zo ontzettend enthousiast maar hij laat steeds meer zien dat hij probeert zich rustig te houden dus dat is al een hele sprong vooruit. Zo'n halti voor buiten lijkt mij eigenlijk ook wel wat alleen twijfel ik nog welke maat ik moet hebben. Even uitpluizen nog.
Eventueel met Charlie naar de dierenzaak om te passen?
Ja Nelson kent het woord Nee niet.... En daar zijn we echt al vanaf dat we hem hadden mee bezig. Ook als we aan het eten zijn komt ie het liefst zo dicht mogelijk tegen je aan zitten... Maarja als hij zijn kop omhoog doet, zit ie ook meteen met zn snoet op tafel Maar het woord Nee doet hem echt geen fluit... Negeren heb ik geprobeerd, maar dat kalf blijft tegen je aan springen.. Tja sorry, maar dat ga ik niet negeren.
Niets zeggen en omdraaien of iets anders gaan doen werkt heel sporadisch... soms wordt ie alleen maar blijer en begint ie nog harder te springen of meer te bijten..
Sonja_vR
Geplaatst: 24-01-17 14:33
kent hij het voertje in je hand truukje al? voertje in je platte hand en als hij het al wil pakken zonder toestemming "nee" en je hand dicht als hij dan opgeeft weer hand open en herhalen als hij dan 1 seconde braaf gaat zitten wachten als je je hand open hebt , ja zeggen en hem het voertje laten pakken
editen dit dan weer uitbouwen qua tijd dat ie moet wachten , Eyck moet van mij ook echt met mij bezig zijn, niet met dat voertje voor hij hem mag pakken maar dat is opgebouwd en hij is op zich wel gek op lekkers, maar controleerbaar. Sygin daar wil je nee bij zeggen en je hand sluiten, maar dan is je hand al leeg, op een lading kwijl na en mag je blij zijn dat je nog vingers hebt de golden van mijn moeder is subtieler met eten aanpakken
zo hebben we Eyck nee aangeleerd met Sygin is dat nog een work in progress vreetijzer
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 24-01-17 14:59, in het totaal 2 keer bewerkt
Ooh dat is wel een goede inderdaad! Dat ga ik eens proberen! Ook zijn stoute gedrag is echt per dag verschillend. Soms helemaal niet, soms in een half uur 4x en soms 1x per dag in totaal 2 minuten. Geen pijl op te trekken.
Sonja_vR
Geplaatst: 24-01-17 14:54
ja hey, je bent een puber of je bent het niet he
loez
Geplaatst: 24-01-17 14:58
Pff echt wel! Maar hij heeft volgens mij ook totaal niet door hoe groot hij is. Zo komt hij altijd bij mij op de bank liggen. Eerst te dichtbij zitten, en dan ploft ie neer Draak!
En vanochtend begon hij zelfs tegen Zenna te grommen.. Ze krijgen beide vlees maar Zenna is altijd veel sneller klaar en staat dus met smart op nelson zijn bak te wachten om uit te likken. Gaat altijd prima, en mag altijd van Nelson, maar vanochtend wilde hij toch echt nog even zelf zijn bak uit likken en Zenna kreeg een flinke grom. Madam ging op een kleine meter afstand zitten wachten
Zerena
Geplaatst: 24-01-17 15:02
Wel fijn dat Zenna dus echt wel respect voor hem heeft.
Haha geweldig omschreven dat van sygin. Ik zie het ook echt helemaal voor me.
Hier ook een beetje een puber. Maar als het niet erger word dan dit, dan doe ik het ervoor. Enige puntje is dat hij aan de riem erg heftig op sommige honden kan reageren.
Sonja_vR
Geplaatst: 24-01-17 15:20
dan merk je ook dat er op zich niks mis is met Zenna, alleen in de grote buitenwereld is het gewoon spannend ( hier ook nog steeds hoor , met Eyck ) Marieke, Sygin kan momenteel ook nogal narrig reageren op "vreemde"honden dat is echt een dingetje sinds ze voor het eerst loops is geweest, ik geef er een duidelijk nee bij en direct afleiding er achter aan. nu is Sygin ook wel makkelijker af te leiden tov Eyck ( is ook niet zo moeilijk, tis al gauw makkelijker af te leiden dan Eyck ) maar ik blijf het vervelend vinden , stelletje
Ja precies! Met de kennismaken van Nelson was dat meerdere keren supergoed te zien dat ze haar 'hondengedrag' echt wel heeft! En superduidelijk eigenlijk ook nog Erg fijn dus.
Nelson en Zenna kunnen best veel van elkaar hebben, alleen moet ik ze wel afkappen want Mr. Nelson weet vaak van geen ophouden en dan wordt het Zenna te veel. Het gesnauw maakt Nel dan ook geen biet uit. Dus kap ik ze af voordat Zenna er écht klaar mee is.
Nou de gentle leader is binnen hoor ! De grootste maat die ze hadden en dat past net Zometeen maar eens met meneer naar buiten om uit te proberen. Mee naar de winkel zou echt geen optie zijn want Charlie is niet zo van de vreemden... En hij zou alle rekken leegvreten Resultaat volgt nog !
Dat dacht ik van Zenna en Nelson ook! Die rekken leegvreten! Wonder boven wonder doen ze dat beide niet!
Nelson alleen op commando, maar dan haal ik het bot uit het schap bijvoorbeeld en hij brengt hem dan bij de kassière
Ben benieuwd hoe hij bij jou bevalt!
Zei gisteren tegen Jack dat ik die Gentle Leader bij Nel wil gebruiken omdat ik hem anders niet kan houden als hij echt ergens op af wil.. zegtie: Tjaa... dan laat je hem maar niet meer uit... Euhm... Nelson zou in eerste instantie elke avond met hem mee gaan naar de loods, maar omdat hij nog te veel leiding nodig heeft daar is het nu nog niet handig voor Jack.. Dus Nelson is elke avond thuis.. Hem niet meer uitlaten en moeten wachten op Jack gaat hem echt niet worden hoor
Dus... Als Nellie met mij mee gaat krijgt ie fijn dat ding om Als Jack hem uitlaat maakt het mij niet uit, mja hij is ook een stuk sterker als ik haha.
DenK4ever
Geplaatst: 25-01-17 23:29
Ik ben heel benieuwd wat je ervaring is Kimvicious!
Vandaag heb ik Sven even meegenomen naar m'n werk om m'n collega's te kunnen laten zien hoe groot hij nu werkelijk is kregen er een paar een rol beroerte Hahhaha Wilde dat al langer doen maar zag er steeds tegenop om met een ongeleid projectiel door kantoor te gaan Maar met Gentle leader om was hij zo braaf dat ik enorm trots was en Sven genoot van alle aandacht!
Dus jouw vriend ziet ook niks in een gentle leader Loez?? Mijne ook niet die is van mening dat ik het op stem moet kunnen oplossen.... ja hij kan dat die ene keer in de week dat ie met Sven gaat lopen Maar goed, hij mag er een mening over hebben... maar aangezien ik gewoon relaxt wil kunnen lopen met Sven zonder bang te zijn dat ik er achteraan vlieg als meneer een vogel ziet waar hij mee wil spelen
loez
Geplaatst: 26-01-17 09:14
Precies DenK! Hij ziet er idd ook niks in, maarja hij kan hem met zijn pink tegenhouden bij wijze van terwijl ik echt meegesleurd wordt als Nelson écht graag ergens heen wil. Laatst kwam er iemand recht op mij af gelopen met zijn hond terwijl diegene overstak... Tja, Toen zei ik ook tegen die man eigen schuld... Dan had je maar ruimer moeten passeren.. Nu kende ik zijn hond en weet dat ie sociaal is. Nelson ook dus dat werd spelen. Op afstand houdt Nelson zich behoorlijk netjes, maar soms moeten we hier redelijk dichtbij passeren en dat vindt ie nog net te moeilijk om zich te beheersen
Zo ligt hij het liefst samen met zenna op de bank! En met z'n Cars dekentje grote baby is het!
En DIK! Hij mag vanaf het weekend op dieet! Even terugschroeven. Op zich is hij mooi nu, maar blijft groeien in de breedte. En ik wil juist zijn benen graag heel houden en dus zorgen dat hij zeker niet te zwaar wordt. Heb hem bij wijze van liever 1 kg te licht dan te zwaar ivm zijn benen.
Moet zeggen dat er van de artrose ook niets te merken is verder. Alleen als ie echt een lange dag in de loods gehad heeft bijvoorbeeld. Maargoed zijn conditie is ook 0,0 en meneer blijft dan rennen en spelen. Wij moeten hem stoppen.
als hij thuis is liggen we zoals hierboven lui op de bank Merk qua stijfheid ook niets. Maar hij krijgt ook 2 tabletten per dag. Dat helpt hem wel denk ik.
Dat ga ik nu afbouwen naar 1 per dag omdat hij niets hoeft te doen verder. Dalijk als hij meer met Jack mee is en dus meer doet, kan ik het weer indien nodig opschroeven naar 2.