Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:20

Waar woon je in Zuid Holland? Regio Rotterdam zit een goede hondenschool die beloninggericht werkt :)

stoer

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:27

Ik zit ongeveer 25 km onder rotterdam, op voorne putten
Was bij een aantal hondenscholen wezen kijken maar vertik het om geld te betalen voor de basis, zoals zit, af, volgen en bij je komen hihi, dit doet ze al zo super goed en ze gaat overal mee naartoe en super goed met andere honden (veel mee in aanraking)
Wel lijkt het me leuk om straks met haar te gaan sporten, weet niet of zo'n basiscursus dan verplicht is, moet me er nog een beetje in verdiepen, hoe heet die hondenschool simba?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:28

Simbaa schreef:
Waar woon je in Zuid Holland? Regio Rotterdam zit een goede hondenschool die beloninggericht werkt :)

Vertel?

Ik doe nu een funles bij de fokker van mijn hond en die gaat vanaf januari ook cursussen geven. Tot nu toe bevalt dat het beste.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:38

De school heet iets van Hondenschool Rotterdam. http://www.hondenschoolrotterdam.nl/alg ... ngscentrum

@ Stoer: ik kan me voorstellen dat je dat inderdaad niet wil. Bij deze hondenschool is dat (denk ik) wel verplicht, omdat je zo de beginselen van de clickertraining leert kennen. Maar wellicht dat er iets mogelijk is. Anders kent zij ook goede scholen waar je de vervolg cursus kan doen.

Ik vind het zelf echt een top-school. Alles wordt positief aangeleerd en er wordt goede uitleg gegeven over hondengedrag. De trainster is super duidelijk naar de honden toe en ze heeft veel inzicht in hondengedrag. Met Wolf (Aussie) heb ik er heel veel aan (gehad).

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:46

Ik heb even gekeken en pas bij de vervolg cursus ga je werken aan waar ik nu zelf al mee bezig ben, vind de prijzen echt heel bizar
Ik ga nog even verder kijken hihi
Misschien ben ik eigenwijs maar denk dat ik het haar prima zelf kan leren

Hoe hebben jullie het wandelen opgebouwd met jullie pups? Ze is nu vier maanden en lees op verschillende sites dat ze eigenlijk als pup maar iets van een half uur mag wandelen, ze zou zich geen raad met zichzelf weten als ik dat zou doen zo kort, loop nu rond 11 uur een grote ronde van zo'n 45 minuten en probeer verder steeds korte stukjes te lopen en dan voor het naar bed gaan 20 minuten.. Hier doet ze het super goed op maar ben wel bang dat je zo'n hondje snel over belast door de grote energie

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:54

stoer schreef:
Ik heb even gekeken en pas bij de vervolg cursus ga je werken aan waar ik nu zelf al mee bezig ben, vind de prijzen echt heel bizar
Ik ga nog even verder kijken hihi
Misschien ben ik eigenwijs maar denk dat ik het haar prima zelf kan leren

Hoe hebben jullie het wandelen opgebouwd met jullie pups? Ze is nu vier maanden en lees op verschillende sites dat ze eigenlijk als pup maar iets van een half uur mag wandelen, ze zou zich geen raad met zichzelf weten als ik dat zou doen zo kort, loop nu rond 11 uur een grote ronde van zo'n 45 minuten en probeer verder steeds korte stukjes te lopen en dan voor het naar bed gaan 20 minuten.. Hier doet ze het super goed op maar ben wel bang dat je zo'n hondje snel over belast door de grote energie

Nee snap ik hoor! En het bedrag vind ik wel meevallen voor wat je er voor krijgt, maar als je het zelf kan is het inderdaad niet nodig :)

Vier maanden en dan 45 min vind ik trouwens wel echt heel veel, zeker omdat ze nog lang niet uitgegroeid zijn schijnt dat echt niet best te zijn voor de gewrichten. Maar ik kruip nu weer onder de meeleessteen aangezien ik geen border heb ;)

Edit: nog even gegoogled op het skelet van een pup. Aangezien het skelet van een pup voor een groot deel uit kraakbeen bestaat, zijn lange wandelingen echt nog een te grote belasting :)
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 30-11-16 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:56

dat is echt veel te veel. Je kan veel beter je hondje uitdagen met mentale spelletjes zoals puzzels. je overbelast de gewrichten enorm

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:22

@stoer, je telt het aantal weken per wandeling. Is je hond 20 weken, dan wandel je maximaal 20 minuten per wandeling met je hond. Zorg dat dit niet meer is dan 5x per dag, anders is het alsnog veel te veel.
Vanaf 6 maanden maanden kan je per maand 5 minuten bij je wandeling optellen.

Ik was eigenlijk op zoek naar een Aussie topic maar kon hem niet vinden. Wilde namelijk even spammen met een foto van mijn mislukte (double merle) aus, met onze kitten (inmiddels kan ik wel ex kater zeggen). Kan het hier niet laten :')
Omdat ze zo wit is wordt ze wel vaak aangezien voor een Border.. (om het toch nog een beetje recht te praten haha)
Afbeelding

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:30

Het Aussie topic: [BB] Aussie, wie heeft er een!

Gaaf zo'n witte Aus! (Ook al mag het niet ;))Waren beide ouders dan Merle? Heb je toevallig ook een foto waar je hem helemaal op ziet? Misschien moeten we overstappen naar het Aussie topic!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:33

Ik heb dit ook gevonden inderdaad van die minuten per week maar daar stond ook bij op sommige sites dat je daar een border collie echt ongelukkig mee maakt.. Ik Had gelezen dat die minuten voor het totaal aantal minuten lopen stond met alle wandelingen bij elkaar, in het geval van 20 minuten per wandeling zou ze dus eigenlijk meer kunnen lopen toch.. Ik ga het wat meer verspreiden...
Ben toevallig bezig met het maken van zo'n snuffelmat en er zijn puzzels onderweg uit China ( lang leve Ali)
Laatst bijgewerkt door stoer op 30-11-16 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:34

Mooi hondje kelly

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:41

@stoer, meer zou ik echt niet gaan lopen dat is namelijk niet goed. En volgens mij is wel per wandeling en niet per dag. Een pup van 10 weken zou dan maar 10 minuten naar buiten kunnen. Dat is echt een stuk korter dan je nodig hebt voor elke plas.
Probeer (zoals eerder gezegd) denk spelletjes te doen. Verstop snoepjes oid, dit is een stuk effectiever en minder schadelijk

@Simbaa aah thanks. Ja beide ouders waren Merle.... helaas. Ze ziet en hoort erg slecht, gelukkig haalt ze veel steun uit onze andere Aus. En foto's, ja ik heb er veel en veel te veel hahaha :') Dat beest is zo gek als een deur haha.
Ik ga even om switchen naar mn telefoon om te uploaden. Zal hem erbij editen

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:27

Ik heb even een vraagje.

Mijn Herder heeft zich vanavond verstapt. Haar slechte poot (voor verdere uitleg even vragen).
Ik weet dat het helpt om het warm te houden. Heb nu een pittenzak in een sjaal gewikkeld en op die poot gelegd. Krijg het idee dat ze het wel fijn vind.

Iemand nog een idee om te doen?
Ohja, ik ga niet meteen naar de DA. Jij gaat ook niet direct naar de dokter als je je hebt verstapt.

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:22

Inmiddels de volgende dag en Jesda loopt weer aardig. Nog steeds wat stijf maar gelukkig valt t mee

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:18

Gelukkig maar, even rustig aan doen :-)
Hier een uitgeteld pupje, veel gespeeld met een vriendje, scheelde me een wandeling vanmiddag hihi

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:19

JesdaJinn schreef:
Inmiddels de volgende dag en Jesda loopt weer aardig. Nog steeds wat stijf maar gelukkig valt t mee

Fijn dat Jesda weer beter loopt :)

Ik ben trouwens wel zo een muts die direct naar de fysio rent met mijn honden als ze orthopedische klachten hebben. Ieder zijn eigen keuze natuurlijk.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:32

Als het aanhoudt natuurlijk wel..

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:13

JesdaJinn schreef:
Ik heb even een vraagje.

Mijn Herder heeft zich vanavond verstapt. Haar slechte poot (voor verdere uitleg even vragen).
Ik weet dat het helpt om het warm te houden. Heb nu een pittenzak in een sjaal gewikkeld en op die poot gelegd. Krijg het idee dat ze het wel fijn vind.

Iemand nog een idee om te doen?
Ohja, ik ga niet meteen naar de DA. Jij gaat ook niet direct naar de dokter als je je hebt verstapt.

[ Afbeelding ]

Traumeel en/of Arnica geven.
En even niet los laten lopen, heel rustig en gedoseerd enkel aan de lijn uitlaten.
Beterschap ermee!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:39

Los deed ik inderdaad ook niet ^^
Inmiddels nog weer beter. Houd haar lekker binnen en met enkele dagen zal die stijfheid ook wel weg trekken

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 14:58

Jesda heeft gelukkig niks meer maar nu is Jinn aan de beurt xD
Vanmorgen laatste rondje schampte hij met zijn pootje net langs de wip heen en nu is er echt heel heeeeeeeeeel klein inimini stukje van zijn nageltje af. Echt alleen het topje. Het heeft heel ietsie gebloed maar hij heeft er wel last van. Heb het losse stukje er af getrokken en in water gedaan om wat schoon te houden.

Hij likt er veel aan, zal ik het wat afbinden zodat hij er niet bij kan en moet ik er nog meer aan doen?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:03

Zou het proberen zonder verband. Evt wat blauw er op spuiten.
Heb ik weer. Teven worden te vroeg loops. Normaal begin januari maar nu is er al een loops.
Morgen hele dag opleiding dus en volgende week een hele dag workshops. Duimen dat de andere nog even niet loops worden.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:06

Blauw er op spuiten?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:32

Spray , ken je dat niet blauwspray ? Of iets anders wat vies is en in droogt.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:38

kohtje schreef:
Spray , ken je dat niet blauwspray ? Of iets anders wat vies is en in droogt.

Nee. Volgens mij niet of is dat ook dat spul wat ze op de klauwen van een koe spuiten? :P

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:40

Bingo ! U gaat door naar de volgende ronde!