gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:58

Vayo

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:22

Ahhh wat een lief konijntje! Hopelijk vindt je snel een goed baasje! Ik wil je advertentie wel voor je op het bunnybunch konijnenforum zetten? Of ben je zelf lid van dat forum?

En misschien kun je wat konijnenopvangen in de buurt contacteren met de vraag of ze Wapper op hun website zetten als te plaatsen konijn met het verhaal erbij.
Dan kun jij hem natuurlijk gewoon bij je houden tot zich een goed baasje meldt.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:07

Ik sluit me aan bij Delphi, via een opvang heb je ook grote kans op een goed baasje. Ik vind het een mooi konijn maar ik zit nu écht vol!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:17

Inderdaad wat Delphi aangeeft is de beste oplossing.

Ik was het weekend weer even in de opvang, ik ging oude handdoeken brengen en een collega van me ging konijntjes uitzoeken :D

Nou zat er een koppeltje, echt geweldig! Ik ben weer verliefd haha superlief en mooi die 2! Helaas geen plek meer anders had ik ze meteen meegenomen haha!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:20

Ja, moeilijk hè. Ik zou ze allemaal wel willen redden..

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:46

Eoweyn_x schreef:

_/-\o_ _/-\o_

-

Mijn konijn lijkt best dik vind ik zelf. Lijkt alsof ze een onderkin heeft, maar het is heel veel haar zegt mijn moeder steeds. Hoe kan ik voelen of ze echt te dik is?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:53

Eoweyn_x schreef:

Ja heel moeilijk, had ik maar een wei achter het huis dan maakte ik er een konijnenwei van en haalde ik ze steeds uit de opvang :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:02

Op zich heb ik daar niet heel veel moeite mee, maar meer met konijnen die op MP staan in vaak van die kleine hokjes.

Net was een vriendinnetje van mijn dochter hier om te spelen. Die hadden, dachten ze, twee voedsters. Bleek dus een ongecastreerde ram en voedster te zijn.
Pas na 1,5 jaar hadden ze een nestje. Natuurlijk was de voedster direct weer gedekt en daar waren ze van op de hoogte. Hebben ze weer die ram laten zitten tot na de bevalling.
Dus hoppa nestje 3 .... zucht :(
Gelukkig hebben ze de ram laten castreren. In Belgie bij een kleine kliniek, want het moest allemaal zo goedkoop mogelijk. En jeej zelfs die 60 euro was nog wel erg veel vonden ze.
Van de drie nestjes begreep ik dat er ook nog 5 konijntjes dood zijn gegaan. Weet niet of dit van 1 nestjes was of niet.
De konijntjes waren wel snel voorzien van nieuwe baasjes. Helaas heeft ze gewoon 2 zusjes, 2 broertjes, broertje + zusje e.d. meegegeven als combinaties. Ook gaf ze aan dat ze de geslachten ook allemaal niet precies wist :=

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:34

Vreselijk, dat soort dingen...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:52

Ach jeetje, is toch niet normaal, oke dat er per ongeluk een nestje kan komen kan ik nog enigszins begrijpen maar 3 achter elkaar had gewoon voorkomen kunnen worden.

En wat je zegt marktplaats staat vol eenzame in veel te kleine hokjes zittende konijnen die na een half jaar weer weg worden gedaan omdat de mensen er geen tijd voor hebben.. Wtf waarom schaf je je dan een dier aan??!

Maargoed dit zal ik nooit kunnen begrijpen!

Maar neemt niet weg dat ik dat koppeltje echt geweldig vond wat in de opvang zat :D
Als je de verhalen van de opvang hoort is ook niet normaal, zaterdag toen ik daar was, was er ook een konijntje dood geboren, broer en zus die samen zaten pff :( niet leuk om te zien, arm diertje was pas 4,5 maand oud.

Ik kom trouwens wel vaker in de opvang, is altijd gezellig daar haha, had haar al aangeboden om eens te komen helpen en probeer waar kan bij te springen met dingen die ze nodig heeft (en geef bij alles wat ik daar haal iets extra's, ik vind het werk geweldig wat zij doet!)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:48

Hoi, een vraagje: bij welke winkel/website hebben jullie jullie clickers gekocht?
@xniieeenke: als je konijn een voedster is, is het normaal dat hij een onderkin heeft.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:51

Jeika schreef:
Hoi, een vraagje: bij welke winkel/website hebben jullie jullie clickers gekocht?
@xniieeenke: als je konijn een voedster is, is het normaal dat hij een onderkin heeft.

Jup, 't is een voedster :o
Die van mij is echt een knuffelwolletje maar als ze niet 'zen' is moet je dr buik niet aanraken dan vlucht ze alsof ze voor de dood vlucht, man man man XD

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:08

Jeika schreef:

Nee, niet altijd, want ook voedsters kunnen te dik zijn, en het is deels aanleg. Hier 5 voedsters zónder onderkin.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:13

Eoweyn_x schreef:
Jeika schreef:

Nee, niet altijd, want ook voedsters kunnen te dik zijn, en het is deels aanleg. Hier 5 voedsters zónder onderkin.

Hoe kan je voelen of ze te dik zijn? :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:24

Je mag de ribben, heupen etc licht voelen, niet te zegmaar.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:33

Eoweyn_x schreef:
Jeika schreef:

Hier 1 ietwat mollige voedster zonder wam en een gespierde spijker met wam... Het is idd een combinatie van genetische aanleg en gewicht.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:53

Vandaag heb ik een clicker gekocht en ben ik begonnen met trainen. Mijn konijnen blijken het erg leuk te vinden.ik heb ook even de target stick erbij gepakt, zonder de bedoeling om er echt wat mee te doen, maar sammy begreep het vrijwel meteen en deed het erg goed.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:56

Jeika schreef:
Vandaag heb ik een clicker gekocht en ben ik begonnen met trainen. Mijn konijnen blijken het erg leuk te vinden.ik heb ook even de target stick erbij gepakt, zonder de bedoeling om er echt wat mee te doen, maar sammy begreep het vrijwel meteen en deed het erg goed.

FILMPJEEEE!
Hoe leer je zoiets? Moet je konijn oplettend zijn, aandacht voor je hebben, of kan het met elk konijn?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:09

Ik maak morgen even een filmpje, en als je wilt weten hoe ik het doe stuur ik je wel even een PB als je wil

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:53

zou je mij dat ook eens willen uitleggen?? wij hebben ook een clicker, maar ons konijn leek er vrij weinig van te begrijpen, dus we zijn alweer een tijdje gestopt (maar waarschijnlijk doen wij gewoon wat fout)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:46

Lienie_F schreef:
zou je mij dat ook eens willen uitleggen?? wij hebben ook een clicker, maar ons konijn leek er vrij weinig van te begrijpen, dus we zijn alweer een tijdje gestopt (maar waarschijnlijk doen wij gewoon wat fout)

Tuurlijk wil ik dat :j ik stuur straks wel een iets uitgebreide PB met een uitleg

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:23

Afbeelding

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:25

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:55

Oh dat ziet er toch gezellig uit Eowyn? Blijft het nu een beetje rustig?

Vraagje? Is om te koppelen een vergelijkbare leeftijd noodzakelijk/handig? Of maakt leeftijdsverschil niet zo veel uit? (zit een verhaal achter maar ga ik hier niet neerzetten, alleen per pb)

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:57

Afbeelding

Onze nieuwe bewoner <3