Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:21

Devons zijn ook niet erg schattig, veel mensen vinden ze maar eng. Laatst was ik bij iemand met 8 ragdoll kittens. Die zijn schattig! Mijn kinderen waren mee, ik kreeg ze amper mee naar huis! Bijna nog een katje erbij..

Zelf vind ik Oosters korthaar erg mooi, die hebben ook een lang hoofd.

Mijn Devons kunnen ook goed stinken hoor := het trekt inderdaad wel weg na de eerste dampen.
Mijne krijgen trouwens ook Orijen brokjes, behalve dat Tijger het alleen eet met een sausje doen ze het er goed op. Het is wel heel erg duur..

Tijger zou inderdaad allergisch zijn voor kip, hij heeft bij de fokker 2x jeukende bulten gekregen die hij open had gekrabt. Zo erg dat hij niet gechipt kon worden en dat mijn dierenarts zei dat ik hem terug moest brengen. Toch de gok maar gewaagd.. Ze krijgen alleen voer met vis en ik ben heel voorzichtig begonnen met ieniemienie kleine stukjes verse kip. Hij heeft nooit meer bulten gehad gelukkig.

Ik had een hele oren schoonmaak set gemaakt: oorschoonmaakmiddel, wattenstaafjes, babydoekjes. Is helemaal niet nodig. Er zitten soms zwarte prutjes, die kan je er zo uithalen met een vinger.
Gwynn heeft wel altijd prutjes bij haar ogen, die moet je echt 2x per dag weghalen. Maar haar ogen zijn niet troebel.

Kristie

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:23

Handig Tilmar zo'n schoonmaak set :)

Sushi heeft ook vaak prutjes onder zijn ogen, maar geen rode ogen oid.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 19:10

Prrr, gelukkig ben ik niet de enige die ze leuk vindt :D

Tilmar, oh ja dat is heel duidelijk. Twijfelde of ik de 6 fish van orijen moest nemen of de cat & kitten met kip. Heb de cat en kitten genomen, we zien het wel. En ooh... Heel verleidelijk om bij Kittens op visite te gaan :))

Lieve Sushi :+:

Rode ogen hebben zie hier ook niet, voor ik lysine door hun water gaf wel wat donkerbruine prutjes en viezere oogjes (Wax vooral) nu nergens last van.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:26

Betje heeft een verstopte traanbuis, dus die mag ik regelmatig schoonmaken. Toen ze laatst voor tandsteen weghalen toch onder narcose waren hebben ze geprobeerd ze schoon te spoelen, maar dat was maar van korte duur...

Sushi! Slaapkopje :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:07

Dit x 8 <3 <3 <3
Afbeelding

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 20:08

Aaaaaaw <3 die had echt heel goed bij Gwynn en Tijger gepast! Haha...

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:12

Ha, ha, er was ook een rooie, die was leuk!
De fokker was ze in een paar dagen allemaal kwijt.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:37

Ik maak alleen schoon met staafjes en babydoekjes. Ben nooit zo van die cleaners, heb altijd t idee dat er toch een eigen iets verstoord wordt.
Vega drinkt bijna niet. Maar hij krijgt dan ook vlees dus krijgt genoeg vocht binnen. Brokjes heeft hij pas 5 hapjes van gepakt ofzo.
Vandaag is hij moe en slaperig. Vanmorgen zijn tweede prik gehad. Prul. Ligt al de hele middag en avond te slapen.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:39

Ohja en hij ruimt naar roosjes. Poeh wat een geur uit zo'n kleine frummel. Ik had dat vriendlief ook niet verteld haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:36

Aaah Tilmar dat is wel echt het toppunt van schattig!

Loes is het kind al weer wakker? ;), al die indrukken zijn ook vermoeiend voor zijn kleintje, en dan ook nog een prik erbij.

Wij hebben sushi genomen omdat mijn wederhelft allergish is voor katten(haren), maar ik geloof dat ie toch ook een beetje allergisch voor sushi is :=. Hij is altijd wel snel verkouden/aan het niesen en proesten, maar normaal niet in de winter, sinds sushi dus wel. Hij gaat vrijdag naar de dokter voor pilletjes oid (wat hij nooit wilde) van wederhelft mag sushi nooit weg, zo schattig, hij was echt geen kattenvriend..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:39

Mijn man is ook allergisch voor katten, maar niet voor
de schilfers. Veel mensen denken aan een Sphynx een hypoallergene kat
te hebben, maar niks is dus minder waar. Jouw man is waarschijnlijk allergisch
voor de schilfers. Succes!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 12:19

Oh een rode Tilmar, te lief <3 Maar toch zou ik niet zo'n haarbal in huis willen. Verliezen de devons veel haar of valt het mee?

Kristie, sneu dat je man allergisch is, gelukkig mag Sushi nooit meer weg. Hopelijk helpen de pilletjes hem.

Loes hoe gaat het met Vega vandaag?

Hier is de Orijen net bezorgd en ben ik gaan mengen, gister al geen sanabelle meer gegeven en alleen Carocroc en ontlasting was meteen weer een stuk beter gelukkig, geen diarree meer. Ben heel benieuwd wat de Orijen doet. Zo nog even aan het werk en dan lekker oud & nieuw vrij. Ik denk dat ik morgenavond toch weg ga, doe de radio aan, licht aan en 1 gordijn open. Ik woon echt op het platteland en ik kijk morgen nog even hoe ze reageren op wat er in de omgeving wordt afgestoken, nu zal dat 's avonds iets meer zijn maar normaal zijn ze ook niet bang voor geluiden (er komt hier vanalles op het erf...)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:26

Splash hopelijk gaat je poep verhaal eindigen, en werkt dat spul ;). Wat ga je doen met oud en nieuw?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 12:33

Ja ik hoop het ook, the end of a shi.tty story :') Ik ga die canikur nog niet geven aangezien ze nu weer ok drollen hebben, even kijken wat de orijen gaat doen en dan eventueel ondersteunen.

Ik ga het met mijn familie vieren met uitzicht over heel Amsterdam heen wat voor de laatste keer kan want mijn vader en zijn vriendin hebben samen een huis gekocht.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:23

Vega heeft vannacht n beetje diarree gehad denk door de enting. Vandaag weer ok gelukkig.
Eet als een bouwvakker en vanmorgen lief gespeeld met zoontje van mijn vriendin.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:14

Weer veel besproken over vieze ogen, zachte onlasting en vieze oren. Hier heeft Rex wel altijd snel vieze ogen. Oren zijn bij allemaal redelijk schoon. Tja, ontlasting dat is hier ook wel een ding. Een wankel evenwicht, we zijn heen en weer gegaan tussen te dunne ontlasting en obstipatie. Obstipatie is nu gelukkig onder controle, dat was nog veel vervelender dan de dunne ontlasting.
Tilmar, wat een schatje! Kan me voorstellen dat het moeilijk was ;)
Onze devons ruien bijna niet. Ik vind dat echt ideaal! Geen plukken haar meer :D
Hier in huis gelukkig geen allergien, dat zou ik echt dramatisch vinden. Ik kan me geen leven zonder katten of dieren in het algemeen, voorstellen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 22:38

Pfff wie Wil ze hebben 2 adhd katten en vooral Wax Is Oost Indisch doof! Altijd leuk eerste uur dat ik thuis ben :')

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:51

Jeej! En weer goeie poepjes :).

Ik vind het heerlijk als hij zijn dolle uurtje heeft Hihi
Dus breng maar hoor Splash :)

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:24

Hihi, hier vanmorgen ook, Sjors was vreselijk hyper samen met Rex, dat duurde ongeveer 2 uur, daarna wisselde Rex met Yaro en ging het nog 2 uur door... -O- echt erg!!! Dat beest is echt onuitputtelijk }:)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 23:28

Loes je hebt het dolle uurtje en ik doealleswasnietmag uurtje!!! Pffff die Wax is echt
Een verschrikking dan, en Knox is dan weer het heilige boontje :+ staat er echt naast me aan te kijken en te spinnen 'ik doe niks hoor'

GAIA is er storm op komst?

Ik lig in bed en word nu als klimrek gebruikt , hopelijk slapen ze snel -O-

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:36

Hihi!

Ik lig in bed met vega in mijn armen lekker warm ❤️

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 23:38

Heerlijk Loes <3 inmiddels ligt knox bij mijn voeten en Wax ligt te sabbelen tegen mn arm. En hopelijk komt Texas zo thuis die Had ik er nog even uit gelaten.

Slaap lekker allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:40

Even kittens met haar, dit zijn Lexa en Axel van mijn vader en zijn vriendin. Ze zijn ragdoll X britse korthaar en 4 maanden oud. Ze zijn zo schattig <3

Axel, katertje:
Afbeelding

Lexa, poesje:
Afbeelding

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 23:43

Oooh Joolien wat een schatjes <3 super mooi zijn ze!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:21

Wat een schatjes Jolien!
Verder wil ik iedereen alvast een fijne jaarwisseling wensen!