Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:24

Proficiat! Wel allemaal van dezelfde fokker zag ik op Facebook? Wel leuk om veel hondjes van de fokker te zien denk ik! Zijn er eigenlijk in Nederland/België nog fokkers van groeten behalve noytcb? (Gewoon interesse)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:29

Zoe_97 schreef:
Proficiat! Wel allemaal van dezelfde fokker zag ik op Facebook? Wel leuk om veel hondjes van de fokker te zien denk ik! Zijn er eigenlijk in Nederland/België nog fokkers van groeten behalve noytcb? (Gewoon interesse)

Ja, behalve de veteraan, maar die woont wel daar maar is in kroatie gefokt. Het zijn wel allemaal nakomelingen van haar.
In belgie is vorig jaar ook 1 nestje kroaten geboren, bij Ivo Tielens.
Maar ze worden maar heel weinig gefokt in nederland en belgie.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:32

Eigenlijk wel jammer. Moet je dadelijk al ver gaan om een andere lijn te vinden lijkt me.

Al is het vele voorkomen van mijn ras op show ook niet altijd even leuk :+

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:04

Fiji haar vader woont in Zweden. Dus ook niet direct om de hoek :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:27

Gefeliciteerd Machie! Leuk is dat als je eindelijk wat concurrentie hebt. En helemaal mooi als je er dan met dit resultaat uitrolt!

Wij hebben hetzelfde gehad met onze Hunter. Inmiddels is hij 27 maanden, maar moet ik mijn jaarplanning van school eerst maar even afwachten :))

Hij kon in ieder geval wel mooi staan voor onze trouwfoto's :')

Afbeelding

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:43

Hee wat leuk Machie! Tis toch leuker te winnen als er concurrentie is he ;)

Ohhh Pikkepor wat een mooi stel zo! Was Hunter er de hele dag bij?

Ik ga van de week de Bolle maar eens prepareren voor Rotterdam.. Ben nu al in kledingcrisis want Jamie heeft m'n blauwe pak opgegeten _O-

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:51

Ooh Neej! Herkenbaar... kledingcrisis voor shows :')

Dankjewel! Hunter was er bij toen Thijs mij kwam ophalen, tijdens de ceremonie en de foto's daarna. Toen hebben we hem naar huis gebracht.
Tijdens de ceremonie was hij allemaal aandacht aan het vragen, wamt hij stond niet in de belangstelling natuurlijk :') en daar begreep hij geen snars van.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:03

Haha ja kledingcrisis is elke x weer hetzelfde. Heb nu een paar x achter elkaar m'n paarse pak aangehad dus om te voorkomen dat ik een karikatuur van mezelf word trek ik nu maar eens wat anders aan :P

Heb gister Oll vast gewassen (nieuwe shampoo dus wilde ff kijken wat het doet zeg maar) en geheel gedroogd en een beginnetje gemaakt met trimmen, voetjes ruwweg kort gezet, nek geschoren, oortjes wat geplukt. Maar na een uur onder de waterblazer was meneer het (terecht) wel een beetje zat dus heel ver ben ik niet gekomen _O-

Donderdag maar weer verder en vrijdag nog een x wassen en dan zijn we helemaal klaar voor Rotterdam :Y)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:06

Vandaag KCM, Neel weer een zg erbij. Super fijne keurmeester.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:13

Ohja jullie hadden de KCM vandaag! Kennisje van me had een hondje van je fokker bij in Rottedam ;) Goed hoor, zelf gedaan? Mooi rapport ook?

Nou ik was iig niet voor niks in Rotterdam dit weekend; zaterdag hadden we slechts 6 inschrijvingen (3 reuen en 3 teven) en om eerlijk te zijn was het echt kwalitatief niks dus Oll werd vrij makkelijk niet alleen beste veteraan maar ook gewoon weer BOB.. Groep niks gedaan maar bij de veteranen eindkeuring werd ie 3e beste veteraan in show! Maar het wordt mooier: Zondag hadden we 3 reuen ingeschreven en geen teven, Oll wederom beste veteraan en BOB.. In een erg sterke groep werd ie nog geselecteerd bij de beste 6 met z'n 8,5, maar hij werd ook Beste veteraan in show!

Hiermee mag ie dus ook voor de veteranen naar de Hond van het Jaar; het doel wat ik na streefde dit jaar :) Ben een blij meisje :D En vooral omdat ie het ZO goed gedaan heeft dit weekend. Zó leuk te showen, maar ook zo gezellig de hele dag, beetje kroelen met die of gene, beetje mensen inpakken bij Eukanuba.. Hij was echt een genot om mee op show te nemen :)

En nu moet ik echt op zoek naar een nieuwe showhond voor volgend jaar _O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:19

Klopt, fokker heeft het erg goed gedaan in zowel Rotterdam als de KCM! Neela had een prima rapport met aandachtspunten waarvan ik dacht, je hebt 100% gelijk. Het fijnste vond ik nog dat hij zo rustig en respectvol met haar omging, zo stil als ze gestaan heeft bij hem op tafel heeft ze nog nooit gestaan. Hij heeft haar echt een fijne ervaring bezorgd. Ik heb daarna nog met hem gepraat, echt een leuke vent die goed kon uitleggen hoe en wat. Ik heb haar zelf geshowd inderdaad maar ik moet nog veel oefenen haha.

Gefeliciteerd!! Volgens mij heeft Oll aardig wat bij elkaar gewonnen weer!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:29

Oh da's echt heel fijn Amanda :) Zo is showen leuk he..

Ja ik heb waar ik voor ging dit jaar, bizar genoeg na 6 shows.. Wilde 'm heel graag proberen te kwalificeren voor de Hond van het Jaar show, en dat is best lastig want in de groep kom je er met een 2e of 3e plaats ook, maar bij de veteranen moet je echt achter het bordje 1 plaatsnemen. Ben verder niet ambitieus ofzo hoor _O- Heb meerdere vriendinnen die het met echt goeie veteranen geprobeerd hebben en er gewoon niet kwamen, het is echt ook een beetje een geval van mazzel. Met de KM, met wat er voor de rest staat...

Oll had in Zwolle de 2e plaats, en zaterdag in Rotterdam de 3e. Hij heeft de grote mazzel dat ie er nog prima uit ziet voor een hond van dik 8 én dat ie zichzelf verkoopt. Hij vindt het fantastisch, dat showen :P Zondag had ik speciaal ingeschreven omdat ik weet dat de keurmeester voor de veteranen hem wel kan waarderen, alleen toen stond ik in de voorkeurring en toen kwam er ineens een andere KM :') Nou, dacht ik, dat kan ik wel shaken. De KM die er uiteindelijk stond is een heel fijne KM en ik schrijf graag onder 'm in hoor, maar ik had niet gedacht dat we 'm zouden pakken onder hem hahahaha! Wat uiteindelijk de win nog iets leuker maakt, omdat ik het nu ECHT niet verwacht had :P

Afbeelding
Het eindplaatje :+:

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:45

Amandavds klinkt als een geslaagde kcm! Fijn.

Neej, helemaal niet ambitieus :') van harte gefeliciteerd! Echt heel gaaf! En t gewoon rocken met je oudje... dat moet een kick geven!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:50

Ollie is gewoon de allerbeste! Dat uurtje extra wandelen heeft vast geholpen zaterdagavond :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:01

Volgende x laat ik ze weer een uur op de koude straat slapen _O-

@pikkepor ja is echt wel heel gaaf hoor. Voor het ras word ik er niet onverdeeld gelukkig van dat veteranen de BOB pakken (en vriendinnetje flikte dit met haar extreem gave veteraan vorig jaar ook al telkens..), de kwaliteit is verder af en toe echt om te huilen.. Maar ik sta daar wel te shinen hoor, met m'n ouwetje <3

En ach.. je moet iets hebben om naar toe te werken he :+ Voor de hond van het jaar zélf stel ik overigens geen doel hoor ;) Dáár iets halen is gewoon "onhaalbaar" en ik ga er gewoon onwijs van genieten dat we er staan, zowel bij de veteranen als in de groep :D

En daarna val ik in een gat _O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:02

Ik dacht dat Oll zijn opvolging verzekerd was? Show je Jamie niet langer zelf?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:19

petitparis schreef:
Ik dacht dat Oll zijn opvolging verzekerd was? Show je Jamie niet langer zelf?

Jamie vindt het showen niet echt mega tof.. Hij dóet het wel hoor, maar mist een beetje het temperament wat Oll ten overvloede heeft. Dat "kijk dit allemaal eens leuk zijn" als ie in de ring komt. Dat heeft invloed op z'n resultaten om te beginnen, maar ik vind daarnaast ook dat ik geen dingen moet doen "omdat ik het wil" als mijn hond er niet zoveel aan vindt :)

En dus zal ik James best af en toe nog wel inschrijven (en showen) hoor, maar zeker niet to the extent dat ik met Ollie kan en heb gedaan.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:02

Ow mag ik me hier ook komen melden? Ik heb een australian shepherd teefje in co-own die geshowed word (gedeeld eigenaar met de fokker maar ze woont bij mij). Ze had bij de wds een 2de VB.

Afbeelding

En binnenkort komt er een teefje uit frankrijk bij die ik misschien ook wel wil showen..

Afbeelding

Verder is de bedoeling met beide behendigheid te gaan doen. En dit is dan ook totaal nieuw voor me maar heb er bij de wds van kunnen proeven en eigenlijk vond ik het wel erg leuk.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:01

Heujjj leuk! Nieuw volk, welkom :D

Ga je zelf showen of laat je het aan iemand anders over?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:05

De redmerle (Elin) word in principe door haar fokker geshowed. Al heb ik vorige week wel de clubmatch van onze hondenschool zelf geshowed..

De zwarte (Prim) is echt mijn hondje dus die zal ik denk ik dan zelf "moeten" showen. Dus daar twijfel ik nog over, voorbereiden etc prima maar het showen zelf (incl. mantelpakje) is niet zo mijn ding.. :Y)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:22

Leuke namen!

Ah je groeit er vanzelf in joh :Y) Of niet, het is niet per se nodig om een mantelpakje aan te trekken hoor :P Ik vind het leuk, ik draag anders nóóit jurken en voel me er altijd heel ongemakkelijk in maar het is deel van de show-ik zeg maar en daar voel ik me ook niet raar in een jurkje/pakje :P Maar vroegah liep ik ook gewoon in een nette jeans en een colbertje.. En op clubshows of buitenshows met slecht weer ofzo doe ik dat nog steeds hoor, trek echt niet ALTIJD m'n pak aan ;)

Afbeelding
innn 2016 denk ik tijdens de jachthondenshow toen het allemaal niet van dat heel beste weer was :P

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:22

Je hoeft toch geen mantelpakje aan, doe ik ook niet hoor. En als je zelf ringtraining neemt, kan het misschien nog best leuk zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:27

Ik draag ook gewoon een nette jeans (meestal zwarte) let een net bloesje en een blazer. Soms ook in een kleedje geshowd, maar dan ben ik toch minde rop mijn gemak. Niger een tijdje Sil ik misschien wel graag een mantelpakjes aanschaffen. Vind het er erg leuk uitzien.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:51

Overigens, of je nu wel of niet gerokt gaat: met een zwarte hond (of althans de hond heeft een zwarte mantel) trek je wel beter iets lichts aan ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:10

Mijn border is bruin :p