Het is hier ook zo hard aan het puppy kriebelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jackytje schreef:Jake is zoooooo cute
Het is hier ook zo hard aan het puppy kriebelenHet is nu echt niet de moment, maar ik hoop toch binnen een jaar of 2 echt mijn eerste eigen hond te hebben.
En mijn vriend is al op de hoogte dat dat 100% zeker terug een Cardigan zal zijn. Maar eerst dan een fijn (huur)huisje zoeken met een tuinje en uiteraard een job vinden na mijn afstuderen deze zomer.
Cavalia schreef:Zo cute al die puppy's. Mazzel gaat ook super hard, hij is dan ook alweer 8 maanden.
Gister zijn we geslaagd voor ons puppycursus examen.
Uiteraard gaan we door voor het vervolg.
[ Afbeelding ]
Cavalia schreef:Even een vraagje tussendoor. Beoefenen jullie nog een sport met je corgi?
Wij hebben 1 avond in de week gehoorzaamheidscursus en soms gaan we op zaterdagochtend mee naar de duitse herder club (we hebben nog een duitse herder) om te speuren.
Nu wou ik ook wel iets van agility gaan proberen als hij straks een jaar is en goedgekeurd is op röntgen.
Maar ik lees dat dat niet aangeraden wordt voor honden met een langere rug en kortere pootjes. Maar toch zie ik wel regelmatis corgi's agility doen. Wat is jullie mening/ervaringen?
Cavalia schreef:Even een vraagje tussendoor. Beoefenen jullie nog een sport met je corgi?
Wij hebben 1 avond in de week gehoorzaamheidscursus en soms gaan we op zaterdagochtend mee naar de duitse herder club (we hebben nog een duitse herder) om te speuren.
Nu wou ik ook wel iets van agility gaan proberen als hij straks een jaar is en goedgekeurd is op röntgen.
Maar ik lees dat dat niet aangeraden wordt voor honden met een langere rug en kortere pootjes. Maar toch zie ik wel regelmatis corgi's agility doen. Wat is jullie mening/ervaringen?
Ikke89 schreef:Cavalia schreef:Even een vraagje tussendoor. Beoefenen jullie nog een sport met je corgi?
Mijn honden lopen allebei actief in de Obedience. Daarnaast doe ik ook af en toe speuren en begin ik met Harley binnenkort met schapendrijven. Clooney vindt dat ook erg leuk, maar die is wat heftig op de schapen, dus voor mij om het mee te leren is Harley beter. Als ik het zelf een beetje onder de knie heb, mag Clooney ook.
Verder hebben de heren pasgeleden een fotoshoot gehad;
[BB-ITP] Clooney & Harley in de herfst
Ikke89 schreef:Cavalia schreef:Even een vraagje tussendoor. Beoefenen jullie nog een sport met je corgi?
Mijn honden lopen allebei actief in de Obedience. Daarnaast doe ik ook af en toe speuren en begin ik met Harley binnenkort met schapendrijven. Clooney vindt dat ook erg leuk, maar die is wat heftig op de schapen, dus voor mij om het mee te leren is Harley beter. Als ik het zelf een beetje onder de knie heb, mag Clooney ook.
Verder hebben de heren pasgeleden een fotoshoot gehad;
[BB-ITP] Clooney & Harley in de herfst
Ikke89 schreef:Furminator maak je ook de hele vacht mee kapot.
Op aanraden van een trimster gebruik ik deze;
[ [url=m/UIWSZ3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoewel we nu gaan proberen of alleen wassen en dan met de waterblazer beter werkt. Clooney maakt razendsnel(als in, ik kam er nu een shetlandpony aan haar uit, volgende week zit het er weer op) nieuwe vacht aan, en hopelijk wordt dat minder door alleen te wassen/blazen.