Konijn is inderdaad niet bijzonder. Ik zit in dit topic omdat ik een witbuikegel heb en zo zijn de andere dieren ook wel eens ter sprake gekomen
Polivy
Geplaatst: 18-01-14 10:16
Onze baardjes gingen er meteen voor zitten toen mijn lief filmpjes aan het kijken was op zijn mobiel. Tv verslaafden
We zien dat Bert nu wel echt aan het aansterken is. Hij wordt eindelijk wat breder en gaat er wat gezonder uit zien (na zijn ziekte voor zijn winterrust). Hij was zo mager en dat gaat er nu langzaam af gelukkig, al heeft ie nog wel wat in te halen.
SharonIndezz
Geplaatst: 18-01-14 10:16
Kan nog ff duren tess, rv goed op pijl houden iig!
Kan nog ff duren tess, rv goed op pijl houden iig!
Ja dat is allemaal in orde.. duurt het bij tijgers altijd langer dan? Dit is de 1e keer dat ze vervelt bij mij namelijk haha Net nog even gesproeid als extraatje..
Rango negeert eitjes en is bang van redrunnertjes , laat hem maar gouw groeien kieskeurig ding . Een larve gaat er wel rap in alleen zijn de dola's nog wat te groot vrees ik .
Dan heb je het zeker goed gedaan. Hoe wel het niet mijn keuze zou zijn. heb oom eigenlijk geen keuze heb een andere droom. Dus even geen huisdieren meer erbij in huis
Mijn baardagaam wil momenteel alleen wasmotjes eten zucht
cherell0
Geplaatst: 19-01-14 20:57
Ja het zal totaal 20 tot 30 tafels zijn geweest , erg dicht op elkaar . De enige baardagaam jongen waren 100,- stuk , verder veel slangen, spinnen, heremiet kreeften , miljoenpoten , slakken , kikkers en hier en daar een schorpioen . 2 terra stands ,1 met boeken ,1 met deco hout etc, 2 voedsel insecten ,1 voedsel knaagdieren en 1 of 2 met lampen .
O ja een varaan en geloof een kaaiman o.i.d.
Dat was het wel . De spin mocht van m'n moeder niet ... Misschien ook maar goed zo , heb eigenlijk al te veel
hmmm zou niks voor mij zijn. klink saai, maar als het helemaal je ding is misschien niet. morgen weer werken ook dokter bellen en morgen de hokken schoonmaken van mijn dieren. morgen avond een zaklamp zoeken om te schouwen. heel erg benieuwd of het gaat lukken en wat de uitkomst is.
ik had alle stands van reptilica online bekeken ( hebben zo'n lijst met 'wie staat er, met website links' ) en kon gelijk beredeneren dat het niet veel soeps was..dus ook gewoon thuis gebleven
Ik las dat er al een heleboel egels in nederland worden huisgehouden en dat het steeds meer een standaard dier werd, ook voor kinderen...SCHOK!!! want deze dieren hebben een niet basic huisvestiging nodig en ik mag toch hopen dat hier flink op gelet wordt! ik wil geen egel in een hamsterkooitje zien of in een andere kooi met min ruimte of zonder echt fatsoenlijke warmte dat het naar een standaard dier zoals een konijn aan het groeien is oke, maar het is zeker niet zo standaard in het zorgen voor!
Hier spuit ik het hout boven de warmtematjes overigens flink nat als een van de slangen in vervelling ligt, kan ze extreem helpen
Merk daar persoonlijk niet echt veel van, er zijn erg weinig mensen die witbuikegels houden hoor in NL, geen idee waar je dat gelezen hebt en wat je veel vindt maar als je kijkt hoeveel er doorgaans te koop staan is dat erg weinig...
Ik heb idd nog niet echt gemerkt dat er zoveel mensen witbuikjes hebben. Staat amper wat op mp ofzo en in dierenwinkels kom ik ze ook weinig tegen gelukkig. Ja bij de Kameleon laatst, maar dan zitten ze ook lekker in een terra met warmtelampen etc, das toch net ff een andere dierenwinkel als de standaard.
Wij hebben hier ook wateragamen en sinds 2 weken ook een koppeltje Helmbasilisken , zijn ook erg leuk . En sinds afgelopen vrijdag heb ik eindelijk mijn koningspythons mogen halen van mijn vriend , die was er in begin erg op tegen , vondt ze eng en door de koppen te veel slang , maar ja hij is alleen mijn rattenslangen gewend en die zijn natuurlijk minder eng . Ik heb gewoon de klassieke wildkleuren , 1 man en 2 vrouwtjes van 5 maanden oud .
Ja ben dan eigenlijk niet zo heel raar met dieren. Heb geen slangen en spinnen. Mijn man en een kind is er als de dood voor. En slangen vind ze erg mooi maar ik zoek dat niet in een dier. Daarnaast zal het slecht voor mijn bedrijfsmatig.
Op dit moment ben ik heel erg mijn best aan het doen om geld te sparen voor een grotere auto. Een auto moet vervangen worden. is een oudje en we hebben er twee nodig. andere heb ik voor mijn werk nodig.. En heb mijn ogen laten vallen voor nog een paard. hihihi maar dat moet echt nog even wachten. Dus tegen die tijd zal ze wel verkocht zijn. wil eerst een hoop gespaard hebben want op een pension stal is wel duur om er drie te hebben staan.
Ik vind een ratten slang enger als een python , maar dat heeft denk ik met het autisme te maken . Ik heb liever een dier dat wat rustiger is , en kijken ( en de verzorging) vind ik eigenlijk leuker als er van alles mee doen .
Solleke_Noah
Geplaatst: 20-01-14 16:34
Rattenslangen zijn ook al zo leuk. Ik word hebberig van dit topic gelukkig remt mijn vriend mij nog een beetje af, pfoe. Die helmbasilisken zijn ook wel super knap (had even gegoogled )
In het reptielenhuis van Breda hadden ze ook zo'n leuke, ben de naam kwijt, vrij kleine hagedis met serieus lange staart en pootjes die leken op die van een waterhoentje. Hun koppies waren net zoals die in Jurassic Parc, die waren ook zo lekker druk en actief, had er wel uren naar kunnen kijken.
Niet zo'n goeie kwaliteit foto's, maar Mormel helpt mee blokken voor de examens