Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fannetje schreef:KimD, entree is alleen als je naar binnen wil. Buiten zijn ook 2 ringen. Maar het is voor jullie idd best een rit, dat snap ik wel.
Bo, wie is jouw trainster? Voor mij lopen er meerdere bekenden en trainers. Maar door de uitvaart gaat donderdag niet lukken. Vrijdag ochtend en zaterdag ga ik waarschijnlijk wel een half dagje. Is voor mij natuurlijk redelijk dichtbij. En een heerlijke afleiding en inspiratie.
fannetje schreef:Ik moet ook met runnings aan de slag, maar er komt tot nu toe steeds ellende tussen. Eerst mijn collega, daarna mijn moeder en gisteren mijn paard. Ik mag hopen dat ik nu genoeg heb gehad. Ik wil nu echt alleen nog leuke dingen. En dus ook graag runnings trainen.
Ik heb idd een tik en tak( kort li/re), links en rechts( soft turn) erop zitten bij Pixy. Ik vindt het echt super handig. Ook verschillende commando's voor out rond of out slice ( rond en om). En een twist heet "na" . Ik had bij Roetsj twist en turn, maar dat is niet handig als je hond Pixy heet
fannetje schreef:KimD, ik heb mijn paard gisteren aangetroffen met een gebroken been, hij was door een ander paard getrapt. Het was een vreselijk gezicht, aangezien hij helemaal scheef hing.
Ik heb zo snel mogelijk onze dierenarts gebeld en hem in laten slapen. Het was een open breuk en net boven de voorknie gebroken.
Dit gun je niemand, maar al helemaal mijn super vriendelijke vriendje niet. Heb echt staan janken.
En hij kan pas maandag opgehaald worden, er was vrijdag geen plek meer. Hij wordt individueel opgehaald, dat is het laatste wat ik voor hem kan doen.
KimD schreef:Negeren kom je inderdaad steeds meer tegen, of dat je niet voorbij de kattenloop komt en dus vanachter de kattenloop de andere kant moet handelen. Onwijs moeilijk, maar zo leuk als het lukt!
Richting de kattenloop was geen korte draai geweest, dan was hij heel gevaarlijk op de kattenloop gekomen. Dan zou ik eerder overwegen om het commando voor een softturn te geven.
Ik overweeg om met Spicy 'het nieuwe hip' aan te leren, dus beide kanten van de vleugel een ander commando ipv bijvoorbeeld 'out' wat betekend 'je moet om de vleugel heen'.
Ik zie er veel voordelen in, maar ik betwijfel of het in situatie waar 18 sprongen op het veld staan het nog zo duidelijk is. Van wat ik tot nu toe heb gezien gaat het zelden mis, maar eerlijkheidshalve zijn dit ook de honden die 9 van de 10 keer geen fout maken.
Maze & ik zijn nu aan het investeren in de runnings (alweer), ik haat het, maar het is nodig want op wedstrijd maakt ze er een ontiegelijk potje van. Nu komt dat ook gedeeltelijk door de softlijn, maar het mag geen reden zijn om volledig het vlak te missen. Dus we gaan wat strakker drillen, piepmat op het stridevlak en één hit is een beloning, en hoe vaker achter elkaar, hoe groter de beloning, tot er vijf goeie hits achter elkaar zijn. Had ik al gezegd dat ik het haat?
Machie schreef:Wij hebben een heel gaaf WAO mogen lopen, al waren de resultaten niet wat ik had gehoopt. Helaas nam Kaestra met de snooker een rode sprong terug en dan ben je af. Echt de 1e keer dat ze dit doet, maar helaas... Bonus speedstake was een bizar lang parcours met pittige lijnen maar deze kwamen we wel door met op papier 1 weigering. 20e plek.
Gisteren weer lekker met mn eigen mannen wezen trainen, vooral runnings, en dat ging echt heel lekker. Soms is 10 dagen rust voor honden helemaal niet erg.