Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 18:33

KimD, entree is alleen als je naar binnen wil. Buiten zijn ook 2 ringen. Maar het is voor jullie idd best een rit, dat snap ik wel.
Bo, wie is jouw trainster? Voor mij lopen er meerdere bekenden en trainers. Maar door de uitvaart gaat donderdag niet lukken. Vrijdag ochtend en zaterdag ga ik waarschijnlijk wel een half dagje. Is voor mij natuurlijk redelijk dichtbij. En een heerlijke afleiding en inspiratie.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 18:43

fannetje schreef:
KimD, entree is alleen als je naar binnen wil. Buiten zijn ook 2 ringen. Maar het is voor jullie idd best een rit, dat snap ik wel.
Bo, wie is jouw trainster? Voor mij lopen er meerdere bekenden en trainers. Maar door de uitvaart gaat donderdag niet lukken. Vrijdag ochtend en zaterdag ga ik waarschijnlijk wel een half dagje. Is voor mij natuurlijk redelijk dichtbij. En een heerlijke afleiding en inspiratie.

Als we gaan, dan zou het zaterdag en/of zondag zijn, en dan zou ik absoluut binnen willen kijken ook want dan wil ik onze vrienden ook zien lopen natuurlijk en vanaf de tribune willen aanmoedigen. :j

Dit jaar zijn er van ons ook geen puppy's, dat was vorig jaar wel, dus dan ga je ook al sneller natuurlijk. <3

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 21:49

Vandaag was de grote dag dat Simba weer een mini rondje mocht rennen.

Heb dit rondje 3x gedaan met elke keer tijd er tussen.
Simba rondje. Jaxx even raakvlak training gedaan, toen Simba weer, toen Jaxx weer en dan 3x.
Daarna goed uitgelopen en toen een uur in de auto. Na die tijd even stukje gelopen en merkte niks aan hem. Niet stijf of kreupel oid.
Morgen vroeg nog even afwachten want kan natuurlijk na een nacht slapen heel anders zijn maar voor nu erg positief!
Nu zo even onder de cellkick mat en dan hopen op goed nieuws morgen.

Natuurlijk ook gefilmd en hij is het niet verleerd.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 14:00

gefeliciteerd Fannetje met je 1e plek en Utje!

Ik heb afgelopen weekend ook in Kaatsheuvel gelopen. Jazz wil nog niet naar de 3e graad volgens mij, had een fout bij de enerlaatste hindernis anders waren we foutloos geweest :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 16:16

Ik ben deze week wel in Ermelo. Ik loop donderdag de snooker met Kaestra :)
Vanmorgen hebben we de vetcheck gehad en de training en alles was prima dus ik denk dat we er wel klaar voor zijn :)

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 17:56

Veel plezier Machie!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 18:57

Succes, geniet ervan!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 15:34

Succes!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 13:55

@Machie.
Hoe ging het?

---

Vanmorgen weer onwijs lekker getraind.
Vandaag voor de 3e keer hier heen gegaan om te trainen en we leren zulke handige en fijne en leuke dingen.

Jaxx vindt het erg moeilijk om toestellen te negeren en dat had ik aangegeven en kijk hoe die het doet na de wip. Daar kunnen ze rechtdoor de tunnel in en hij layert (?) een sprong. Daarna insteek palen wat best lastig stond en dan een weg stuur en lange lijn naar achter richting de kat. Super goed!
Ga hem alleen een kort commando aanleren zodat ie niet zo uitwappert. Is een basis ding maar nooit aangeleerd en kom steeds vaker tegen dat ik het eigenlijk nodig heb.
Lekker nieuwe dingen trainen.

Parcour ging verder maar dat niet gelopen want wilde dit graag goed hebben.
Ja, het kan allemaal veel beter, sneller en smoother maar ik ben hier zo blij mee!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 14:25

Negeren kom je inderdaad steeds meer tegen, of dat je niet voorbij de kattenloop komt en dus vanachter de kattenloop de andere kant moet handelen. Onwijs moeilijk, maar zo leuk als het lukt!

Richting de kattenloop was geen korte draai geweest, dan was hij heel gevaarlijk op de kattenloop gekomen. Dan zou ik eerder overwegen om het commando voor een softturn te geven.

Ik overweeg om met Spicy 'het nieuwe hip' aan te leren, dus beide kanten van de vleugel een ander commando ipv bijvoorbeeld 'out' wat betekend 'je moet om de vleugel heen'.

Ik zie er veel voordelen in, maar ik betwijfel of het in situatie waar 18 sprongen op het veld staan het nog zo duidelijk is. Van wat ik tot nu toe heb gezien gaat het zelden mis, maar eerlijkheidshalve zijn dit ook de honden die 9 van de 10 keer geen fout maken.

Maze & ik zijn nu aan het investeren in de runnings (alweer), ik haat het, maar het is nodig want op wedstrijd maakt ze er een ontiegelijk potje van. Nu komt dat ook gedeeltelijk door de softlijn, maar het mag geen reden zijn om volledig het vlak te missen. Dus we gaan wat strakker drillen, piepmat op het stridevlak en één hit is een beloning, en hoe vaker achter elkaar, hoe groter de beloning, tot er vijf goeie hits achter elkaar zijn. Had ik al gezegd dat ik het haat? :+

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 15:44

Ik moet ook met runnings aan de slag, maar er komt tot nu toe steeds ellende tussen. Eerst mijn collega, daarna mijn moeder en gisteren mijn paard. Ik mag hopen dat ik nu genoeg heb gehad. Ik wil nu echt alleen nog leuke dingen. En dus ook graag runnings trainen.
Ik heb idd een tik en tak( kort li/re), links en rechts( soft turn) erop zitten bij Pixy. Ik vindt het echt super handig. Ook verschillende commando's voor out rond of out slice ( rond en om). En een twist heet "na" . Ik had bij Roetsj twist en turn, maar dat is niet handig als je hond Pixy heet :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 16:08

fannetje schreef:
Ik moet ook met runnings aan de slag, maar er komt tot nu toe steeds ellende tussen. Eerst mijn collega, daarna mijn moeder en gisteren mijn paard. Ik mag hopen dat ik nu genoeg heb gehad. Ik wil nu echt alleen nog leuke dingen. En dus ook graag runnings trainen.
Ik heb idd een tik en tak( kort li/re), links en rechts( soft turn) erop zitten bij Pixy. Ik vindt het echt super handig. Ook verschillende commando's voor out rond of out slice ( rond en om). En een twist heet "na" . Ik had bij Roetsj twist en turn, maar dat is niet handig als je hond Pixy heet :+

Oei, wat is er met je paard aan de hand? :(

Ik verander iedere hond ook wel een commando, dan hoor ik ergens iets waarvan ik denk "hmm, dat is makkelijker, of duidelijker".

Zo wordt voor Spicy de 'achter' (jouw twist) ook een 'Nanana'. En over de wip twijfel ik nog, daar heb ik voor Maze al 'wip' van gemaakt maar twijfel om er voor Spicy 'Bangbang of boomboom' van te maken. Ik heb afgelopen wedstrijd in Mendig daar met Mark heel leuk ober gediscussieerd, zij kiezen er ook voor om dubbel tunnel (wat je ook steeds vaker ziet) apart te benoemen zodat de hond niet denkt dat je te laat bent met het volgende commando. Ook heel logisch, want bij dubbel tunnel geef ik bewust nog een ander commando aan Maze zodat het 'tunnel tunnel tunnel' breekt, veel doen dus voor dubbel tunnel bijvoorbeeld de eerste tunnel het commando 'tunnel' en dan een ander commando zodat ze direct doortrekken.

Ik vind het altijd interessant om met lopers uit andere landen te discussiëren, er zit soms zo'n wereld van verschil in.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 16:28

KimD, ik heb mijn paard gisteren aangetroffen met een gebroken been, hij was door een ander paard getrapt. Het was een vreselijk gezicht, aangezien hij helemaal scheef hing.
Ik heb zo snel mogelijk onze dierenarts gebeld en hem in laten slapen. Het was een open breuk en net boven de voorknie gebroken.
Dit gun je niemand, maar al helemaal mijn super vriendelijke vriendje niet. Heb echt staan janken.
En hij kan pas maandag opgehaald worden, er was vrijdag geen plek meer. Hij wordt individueel opgehaald, dat is het laatste wat ik voor hem kan doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 16:43

fannetje schreef:
KimD, ik heb mijn paard gisteren aangetroffen met een gebroken been, hij was door een ander paard getrapt. Het was een vreselijk gezicht, aangezien hij helemaal scheef hing.
Ik heb zo snel mogelijk onze dierenarts gebeld en hem in laten slapen. Het was een open breuk en net boven de voorknie gebroken.
Dit gun je niemand, maar al helemaal mijn super vriendelijke vriendje niet. Heb echt staan janken.
En hij kan pas maandag opgehaald worden, er was vrijdag geen plek meer. Hij wordt individueel opgehaald, dat is het laatste wat ik voor hem kan doen.

Oh nee fannetje, wat afschuwelijk voor je, en wat een vreselijke manier om aan je einde te komen als paard. Wat een verdiet zeg! ;(

Wederom heel veel sterkte! Y;(

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 17:02

Wat vreselijk Fannetje, ontzettend veel sterkte gewenst :knuffel:

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 17:26

@ fannetje Echt een nachtmerrie. Veel sterkte
@JJ ziet er fijn uit. Lekker bezig.
@Machie hoe is het gegaan?

Hier heb ik elke hond steeds iets meer/andere commando's. Derlie kent alleen commando's voor links/rechts, de out en out van je af.
Fire heeft korte draai rechts/links en soft turn links/rechts. Dan heb ik vanuit de hond gezien (maakt de positie van de handler niet uit) een links/rechts out en een links/rechts slice out. Dan heb ik ook nog kort commando die ik gebruik bij kort uit de tunnel komen of kort vanuit een running. Die laatste is nog heel erg moeilijk.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 18:57

KimD schreef:
Negeren kom je inderdaad steeds meer tegen, of dat je niet voorbij de kattenloop komt en dus vanachter de kattenloop de andere kant moet handelen. Onwijs moeilijk, maar zo leuk als het lukt!

Richting de kattenloop was geen korte draai geweest, dan was hij heel gevaarlijk op de kattenloop gekomen. Dan zou ik eerder overwegen om het commando voor een softturn te geven.

Ik overweeg om met Spicy 'het nieuwe hip' aan te leren, dus beide kanten van de vleugel een ander commando ipv bijvoorbeeld 'out' wat betekend 'je moet om de vleugel heen'.

Ik zie er veel voordelen in, maar ik betwijfel of het in situatie waar 18 sprongen op het veld staan het nog zo duidelijk is. Van wat ik tot nu toe heb gezien gaat het zelden mis, maar eerlijkheidshalve zijn dit ook de honden die 9 van de 10 keer geen fout maken.

Maze & ik zijn nu aan het investeren in de runnings (alweer), ik haat het, maar het is nodig want op wedstrijd maakt ze er een ontiegelijk potje van. Nu komt dat ook gedeeltelijk door de softlijn, maar het mag geen reden zijn om volledig het vlak te missen. Dus we gaan wat strakker drillen, piepmat op het stridevlak en één hit is een beloning, en hoe vaker achter elkaar, hoe groter de beloning, tot er vijf goeie hits achter elkaar zijn. Had ik al gezegd dat ik het haat? :+

Ik heb er met Mallow ook over getwijfeld om te gaan werken met die backside directionals, maar ik wil eerst nog wat meer zien over of dat bij verschillende honden zo’n verschil maakt. Verbals staan in principe onderaan in belangrijkste onderdeel van je handling, en mijn honden zijn eigenlijk nooit sterk geweest op verbals. Ja een out of in op afstand, dat trainen we wil. Maar een tic of tac is toch echt grotendeels handling ipv dat ze nou precies weten welke verbal ik geef :+

Ik houd wel van runnings trainen :D train ze nu bijna iedere dag met Mallow, en zijn er bijna aan toe om hem daadwerkelijk in een sequence mee te nemen.

@ Fannetje, ook via hier nog eens, heel veel sterkte, mag nu toch echt wel eens klaar zijn met die pech -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:11

Oh nee, ik train die stemcommando's wel heel bewust, vanuit statige houding moeten ze het nog kennen bij mij. Als dan de handling erbij komt zou het des te makkelijker moeten worden. Maar timing is niet mijn ding, ofja, niet altijd, dan is het wel handig als ze ook een beetje zelfstandig verder kunnen.

Net zoals de weave, weave = weave en weave zijn er 12. Op dit moment heeft Maze op wedstrijd een issue met de palen en dat haalt me het bloed onder de nagels uit, dus nu al een aantal keer na een palenfout het parcours verlaten ook. Normaal niet mijn ding maar ze moet leren dat het consequenties heeft, dat lijkt wel duidelijk, de ronde daarna zie je haar dan vaak bewust zoeken en insteken.

Heel erg balen, maar als het makkelijk was geweest, was het voetbal. :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:05

Jeetje fannetje! Je hebt echt enorm pech. Drie dubbel sterkte

Ik ben voornamelijk op zoek naar rust en nadenken.

Sky moet eerst gesteriliseerd worden daarna naar de osteopaat, en dan even kijken hoe ze ervoor staat. Op dit moment is ze enorm slordig. En ik ga mee in haar cirkeltje en frustratie. Of ik ben te laks, of k ben te chaotisch, of mijn timing klopt van geen kant.
Sky kan hele knappe dingen, maar het liefst wel met alle latten eraf getikt. Die hond kan zo enorm hectisch worden, en daar wordt ik hectisch van.... en zo gaan we lekker door.

Maar goed, we puzzelen rustig door
Ik wilde in Didam ons wedstrijd debuut maken, nadat laag soeren in maart voor ons niet doorging, maar ook dat gaan we niet halen. Eind vorig jaar was ze echt fantastisch, dus licentie geregeld, en nu is het alleen maar frustratie.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:31

Wat vreselijk Fannetje! Heel veel sterkte!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 10:23

Hij is opgehaald, het is klaar. Ik mag hem nu loslaten. Hij zag er niet meer uit als Fan, wat het makkelijker maakte. Gelijk alles meegenomen, nu hoef ik niet meer terug. Geeft rust. Thuis alles in de kast en boven " opgeruimd ". Binnenkort maar eens uitzoeken wat verkocht en wat weggegeven kan worden.

Nu weer focus op de toekomst. Mijn 2 lieve honden. Komt wel weer goed, maar heeft tijd nodig. Ik moet nu eerst uit de stressmodus.
Ik ga morgen weer proberen te werken, eens kijken of me dat wat afleiding en structuur geeft. Het zijn zulke rare weken geweest.
Zijn er trouwens nog mensen komend weekend op het mini Aussi event?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 10:44

Jeetje Fannetje! Het zit je niet mee.
Heel veel sterkte.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 14:24

Och jeetje Fannetje. Wat een weken!
Je bent echt sterk!

--

Wij hadden gisteren weer wedstrijd.
VP en JP gewonnen. VP wel met 1 weigering. Deze domme handler was veel te vroeg en trok hem van de wip af. Speedstakes was dk. Was zo totaal niet ons rondje. Dat kan natuurlijk maar Jaxx was er goed bij.
Dus de goeie stukken wel tevreden over.
Hij had mooie schutting maar toch opnieuw gedaan. Gewoon omdat ik toch al een dk had en ik vond dat het kon haha.
Start gaat ook steeds beter. Hij smokkelt nog iets maar niet altijd.

En vandaag doen we niks. Heb zelf best hoofdpijn en we liggen al lekker de hele tijd te lamballen en denk dat ze het wel prima vinden.
Jaxx heeft vnvd vrij want neem Yuki en Simba mee. Vorige week 1e keer 3 rondjes 'getraind' en vnvd weer en dan stuk of 5 rondjes.
Merk er nog steeds helemaal niks aan dus gaat echt goed.

Wat ik met Yuki gaat doen weet ik nog niet. Denk keer door tunneltje en dat is het.

Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:48

Jeetje Fannetje, jij krijgt het wel even bizar voor je kiezen... Heel veel sterkte!

Wij hebben een heel gaaf WAO mogen lopen, al waren de resultaten niet wat ik had gehoopt. Helaas nam Kaestra met de snooker een rode sprong terug en dan ben je af. Echt de 1e keer dat ze dit doet, maar helaas... Bonus speedstake was een bizar lang parcours met pittige lijnen maar deze kwamen we wel door met op papier 1 weigering. 20e plek.

Gisteren weer lekker met mn eigen mannen wezen trainen, vooral runnings, en dat ging echt heel lekker. Soms is 10 dagen rust voor honden helemaal niet erg.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 16:25

Machie schreef:
Wij hebben een heel gaaf WAO mogen lopen, al waren de resultaten niet wat ik had gehoopt. Helaas nam Kaestra met de snooker een rode sprong terug en dan ben je af. Echt de 1e keer dat ze dit doet, maar helaas... Bonus speedstake was een bizar lang parcours met pittige lijnen maar deze kwamen we wel door met op papier 1 weigering. 20e plek.

Gisteren weer lekker met mn eigen mannen wezen trainen, vooral runnings, en dat ging echt heel lekker. Soms is 10 dagen rust voor honden helemaal niet erg.

Toch sws vet om daar te mogen starten. Ongeacht de uitslagen. Tuurlijk hoop je op het beste maar je hebt er wel gelopen :D

--

Ik ben echt super blij.
Vandaag zijn de benches van Simba en Yuki geplaatst in de auto.

Zo ziet het geheel er uit. Ze zijn 10cm minder diep dan die van Jinn en Jaxx want anders kwamen we niet weg met de hoekingen van de kofferbak.
Afbeelding

Simba kan prima de hoogte hebben en de breedte ook. Die vond het allemaal wel prima
Afbeelding

Yuki vind het iets spannender. Hij kan wel staan maar niet met zn kop hoog. Voor vervoer is dat prima en stel hij mee gaat naar wedstrijden waar ze in de auto moeten blijven dan gaat Jinn sws niet mee dus kan hij op de plek van Jinn zodat ie wel ruimte heeft.
Afbeelding

Daarnaast nog een klein vakje waar ik riemen enzo in kan gooien. Heb nu alles aan de voorkant van de auto liggen maar wordt zo'n bende dus voorgekozen om een mini 'kastje' te doen. Is maar 15 cm breed maar ruim genoeg om spul van voorin naar achteren te plaatsen.
Afbeelding