Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:57

Smuldier en alle merken die daar op lijken zou ik zeker skippen. Ik heb onze vrienden die de ODH herder hebben eindelijk zo ver dat ze zijn overgestapt op kvv & geen supermarkt meuk meer.

En ik zie zeker verschil. Max zit beter in zijn vacht, komt weer wat kilo's bij en heeft minder honger.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 14:16

Ze hebben een goede basisbrok (WotW Blue River), vandaar dat ik met de extraatjes wat losser ben.
Maar als je een hond hebt die allergisch is dan moet je wel verder kijken natuurlijk. :)
Bij Welkoop kwam ik zo gauw alleen worsten van 500gr en 1kg tegen, das te groot voor de hoeveelheden die mijn honden krijgen, zelfs de bakjes van Smuldier zijn te groot voor het fijne. :')
Maar ik heb relatief kleine honden (±7,4kg elk), die zijn al goed gevoerd met samen een derde bakje Smuldier en een handje brokken. :)
Nu met het zakje Smuldier doe ik 1-2 eetlepels in hun bak en een normale portie brokken en dan doen we alsnog vrij lang met dat zakje.
Dit zakje en het doosje Rodi wat ik nog heb liggen voer ik nog op, dan stap ik over op de kleine Darf worsten.

Niniane

Berichten: 6450
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 15:48

Na een tip van cursebreaker kom ik mij ook even melden. :D

Wij gaan volgende week onze Lhasa Apso puppy ophalen, een teefje die wij Dimphy gaan noemen. <3

Afbeelding

Omdat wij vanuit Zuid-Oost Brabant naar het noorden van het land moeten vinden wij het belangrijk dat we haar veilig en comfortabel mee naar huis kunnen nemen. Eigenlijk moet ze altijd comfortabel mee kunnen gaan natuurlijk. :)

Kunnen jullie zoiets of soortgelijk hiervoor aanraden? https://www.animalcenter.nl/hond/benche ... ondenbench

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 15:54

Bij de eerste rit hou ik een pup op schoot, overigens ben ik dan niet de bestuurder natuurlijk :P

Bij mijn vorige hond had ik zo'n hoes in de auto die over de hoofdleuningen ging. Maar dit lijkt me ook wel wat voor kleine honden
https://www.bol.com/nl/nl/p/sam-s-home- ... oductImage

Leo

Berichten: 50250
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 16:16

Welkom Niniane! :D

Ik heb zo'n auto hangmat sinds het begin er in hangen, zodat hij niet tussen de achterbank en de voorstoelen kan komen. Bevalt me heel goed, al vanaf kleine pup af aan. Hij zit uiteraard ook in de gordel.

Eerste rit had ik hem op schoot, ik zat zelf dus ook achterin. Dat was wel heel fijn tijdens die lange rit (2+ uur), pup moest het eerste halfuur best piepen en had steun nodig. Daarna heerlijk geslapen.


Afbeelding

Lughnassadh

Berichten: 1821
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 16:39

Hier ook de 1e rit altijd op schoot. Daarna gaan ze in een autobench. Ik vind op de achter bank niet prettig.

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 16:55

Welkom Niniane (& Dimphy) *\o/*
Leuk dat je je bent komen melden hier.
Vind d'r echt zo'n dotje, veel geluk en plezier gewenst alvast met d'r!

Ondanks dat ik echt heel erg van de veiligheid ben in de auto en ik een absolute voorstander ben van een echt goede autobench normaliter, hebben wij Arya tijdens die rit naar huis ook tussen ons in gehad op de achterbank, tussen Milan en ikzelf. Was 2,5u naar zuid-limburg zonder pauze en dat was al spannend genoeg allemaal zo weg bij mams en de broertjes/zusjes, en de steun kon ze goed gebruiken. Ze was het eerste half uurtje wat onrustig, toen ik haar tussen mijn benen had voorin, en toen ben ik naar de achterbank verhuisd met d'r tussen mij en Milan in en was het goed en heeft ze de rest van de rit veelal geslapen :j

In de eerste dagen erna wanneer we weg gingen met de auto, zat ze ook voorin op de grond van de bijrijdersstoel, zodat ik echt kortbij was om steun te bieden wanneer nodig en m'n hand kon uitreiken. Erna hebben we dat uitgebouwd naar de kofferbak en uiteindelijk zijn we over gegaan naar een auto bench. Nu zelfs een aparte 'honden auto' met bench erin, dus dat is helemaal perfect hihi.


Afbeelding
Afbeelding

Nestknuffel lag er ook gezellig bij :')
Afbeelding

Shaya_

Berichten: 1291
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 17:12

Hier ook pup op schoot gehouden. Moeten 'maar' van Friesland naar zuid Limburg waar hij nu dan woont. Is prima verlopen.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 18:18

Pups zou ik onderweg naar huis op schoot doen. Uiteindelijk een fijne autobench.

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:21

Hier ook de pups op schoot gehad van de fokker naar huis :j

@CB wat een prachtige foto’s weer <3

@Niniane welkom!! Wat een dropje :+:

Fijne Pasen allemaal! Wij hebben vandaag nog even van het heerlijke weer genoten op het strand <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shaya_

Berichten: 1291
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 21:53

Heerlijk op het strand zeg!
Dat staat voor ons dit jaar nog hoog op de to do list!
(Al zijn we wel heel blij met de omgeving waar we wonen :D )

Kaplaars

Berichten: 1564
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:46

Ik lees nog steeds mee, maar kan inhoudelijk nog niet echt iets toevoegen. Ik geniet wel echt van al die puppy-spam, dus vooral blijven posten!

Gaat er iemand het weekend van 29/30 april naar de brabanthallen? Ik ben van plan om 29 april te gaan, als ik goed heb gekeken zijn dan de poedels aan de beurt.

Larissajulia

Berichten: 1509
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 23:10

Welkom Niniane, wat een dropje zeg! Mooie kleur ook.

Warboel wat een prachtige foto’s ook! Vooral met de paashaas oren :P wat heerlijk ook op het strand! Wij zijn vandaag toevallig ook voor het eerst met Charley geweest, hij vond het helemaal geweldig haha, is denk ik ook wel aan het zand op zijn kop te zien _O- Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 07:15

Kaplaars schreef:
Ik lees nog steeds mee, maar kan inhoudelijk nog niet echt iets toevoegen. Ik geniet wel echt van al die puppy-spam, dus vooral blijven posten!

Gaat er iemand het weekend van 29/30 april naar de brabanthallen? Ik ben van plan om 29 april te gaan, als ik goed heb gekeken zijn dan de poedels aan de beurt.

Ik ga de 30 e met in ieder geval 2 reutjes

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:23

Ik ga misschien de 29e ook omdat de poedels dan zijn :P

Wat een leuke foto's, de honden van warboel in paasstemming en Charley op het strand. Hij zal wel lekker uitgeput zijn geweest daarna :P?

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:33

Tinkermuts schreef:
Ff ego post, later even bijlezen

No problemo de ride

[ [url=m/MOk2YZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/s40v8p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z930ER.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super fijn zeg! Als je van plan bent de pup vaker vast te doen aan die touwtjes zou ik overwegen om een tuig aan te doen. En daar de touwtjes aan vast te maken. Wat minder belastend voor de nek :)

Niniane

Berichten: 6450
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:08

Bedankt voor de tips allemaal! Denk dat ik haar dan inderdaad vooral bij mij zal houden en een autostoel o.i.d. voor erbij als optie. :) Ben benieuwd of ze wagenziek gaat worden. Of konden jullie pups daar meteen goed tegen?

Leo

Berichten: 50250
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:12

Fitz is nooit wagenziek geweest, maar andere pups uit het nest hadden er wel veel last van. De fokker heeft ze een aantal keren meegehad in de auto dus het zegt niet zo veel.

Fitz vond het wel spannend dus de eerste keren zat ik bij hem achterin en zo langzaam uitgebouwd. Ook gewoon op de parkeerplaats in de auto even wat lekkers en alleen achterin bijvoorbeeld. Binnen 2 weken was het geen issue meer.

Lughnassadh

Berichten: 1821
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:21

Geen van mijn 4 pups is ooit wagenziek geweest gelukkig.

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:23

Ik heb zelf ook nog honden gehad die wagenziek waren, een hond van mijn ouders wel die is nu al 4 dus het is ook niet dat ze er altijd overheen groeien of aan wennen.

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:33

Arya heeft wel een paar weken gehad dat ze wat misselijk was in de auto - fokker heeft dingen ondernemen maar ze hebben het vaak gewoon of niet dus dat is soms gewoon pech hebben - maar kan soms ook aan timing met eten liggen ervoor en vooral met veel blijven rijden en opbouwen komt dat wel goed. De een heeft er last van en de ander niet ook. Soms kan ook de auto waarin je rijd al een verschil maken bv. Vaak is gewenning al voldoende in the long run.

De rit naar huis smekte Arya wel een beetje maar meer niet. Hadden wel handdoeken liggen just in case. Eenmaal thuis de eerste weken moest ze wel eens spugen tijdens het rijden, maar is ze overheen gegroeid.

-

Warboel, heerlijke strand foto’s weer. Genieten toch zo aan het water <3

Larissajulia
Oh strand bezoek voor jullie ook! Ziet er gezellig uit. Hoe ging dat met t zand? Ik wil geen party pooper zijn, maar probeer met die jonkies (zeker herders) wel een beetje op te letten met mul zand op zulke stranden :D zul je vast weten maar wilde het toch even gezegd hebben hihi. Wel echt een knap ding heb je daar <3
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-04-23 10:37, in het totaal 5 keer bewerkt

Flux

Berichten: 2504
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:34

Ves was heeeeeel erg wagenziek. Echt als een klein rabieshondje op de achterbank. Hele nest had er last van. Heel erg sneu.

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:02

Otje is een klein beetje wagenziek geweest toen ze aan het wisselen was (ze is sowieso snel misselijk van een lege maag enzo) maar na het wisselen was dat helemaal over. Appa is niet wagenziek geweest.

@larissajulia heerlijk die zandneus :D <3 die heeft het aardig naar z’n zin gehad zo te zien!

@Shaya_ wij wonen op een kwartiertje van het strand af ongeveer, dus we gaan (met vlagen) best regelmatig! Met vlagen omdat we soms weken hebben dat we 2x gaan, en soms weer weken lang helemaal niet gaan haha. Ze mogen op dit strand ook het hele jaar rond lekker los, dus is echt perfect. We zijn gek op strand! Alleen komen wij dan weer niet zo vaak in het bos. We gaan meestal wel 1x per jaar een weekendje/midweekje naar de Veluwe en dat is wel enorm genieten altijd.
En we gaan dit jaar naar Schotland met ze :D

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:27

Fijne paasdagen trouwens allemaal!

Afbeelding

Ik had twee stoute bedelaars vanochtend na het paas ontbijt :') fanaaastische opvoeding genieten ze hier :=

Afbeelding

Afbeelding

Pippa13

Berichten: 380
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 18:18

Vidar zegt ook fijne pasen! :+

Afbeelding