De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 14:39

Het zijn Duitse Reuzen Pearlie. Waarschijnlijk niet helemaal zuiver, maar zullen wel ergens rond de 7 kilo worden. Ze zijn nu 10 weken :)

Het zijn wel iets andere types inderdaad Kimberley. Zijn duidelijker ook minder gewend, maar beginnen nu te ontdooien. :j

En een fleecedeken is ook zacht en makkelijk als ondergrond. Hier in de dierenwinkels hebben ze ook van die hennepmatten.

Afbeelding

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:04

Ze zijn erg leuk! :D

Kijk die man op de achtergrond :')
Je ziet hem denken 'die is niet wijs'.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:58

NAIWHL schreef:
Het zijn Duitse Reuzen Pearlie. Waarschijnlijk niet helemaal zuiver, maar zullen wel ergens rond de 7 kilo worden. Ze zijn nu 10 weken :)

Het zijn wel iets andere types inderdaad Kimberley. Zijn duidelijker ook minder gewend, maar beginnen nu te ontdooien. :j

En een fleecedeken is ook zacht en makkelijk als ondergrond. Hier in de dierenwinkels hebben ze ook van die hennepmatten.

[ [url=m/nJfCFT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah oke, dan is die van mij waarschijnlijk een kruising met een dwergje denk ik want ze lijkt er echt precies op, maar is denk ik 3-4 kg max.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:10

Ja :') Dat is Edwin. Huis voor dubbele bewoning. Wij delen de konijnenhobby. Al was mijn man gister ook mee om ze op te halen en vindt ze stiekem ook wel leuk... :Y)

En leuk Pearlie. Ze hebben zulke guitige koppies.

Net een fatsoenlijke weegschaal gekocht om alles in de gaten te houden. Die reuzen krijg ik niet meer in een beslagkom _O-
Laatst bijgewerkt door NAIWHL op 02-08-21 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:33

O bedankt iedereen dan bestel ik nog zo doek denk ik. Hij bedekt net niet het hele hok. Is ook zo speciale onderlegger

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:33

Meneer moest eens weten wat er morgen te wachten staat :P
Afbeelding

Bram wordt morgen gecastreerd. Moet hem om 8 uur brengen. Ben toch wel wat gespannen maar gelukkig eet hij goed en drinkt hij goed. En is hij jong!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 22:49

Succes morgen, komt vast goed!

Naiwhl, haha, die foto leuk, die man was me ook al opgevallen _O-

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 06:58

Hallo, goedemorgen. Daar zijn we weer....
Afbeelding
Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:00

Aah leukerds zijn het!

Wij zijn aan de bouwvoorbereidingen begonnen voor het nieuwe hok. 8 meter lang en 80cm diep. Waarvan 2 meter voor de cavia’s en 1 hok van 2 meter quarantaine zal gaan worden en ze standaard 2 hokken krijgen van 2meter. Dus 4 meter in totaal. Is het nog te volgen? :')

Morgen komt het hout en gaan we echt beginnen. Het is nu een echte puinhoop...

Afbeelding
Het komt dan aan de kant van de schutting over de hele lengte :))

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:28

Nou met meneer gaat het super super! Hij lijkt echt helemaal de oude. Eet echt als van ouds en poept ook als van ouds. Ging eigenlijk vrij snel! Bij de DA at hij nog niet maar hij vond het daar denk ik toch spannend. Ze verblijven ook in dezelfde ruimte als honden dus dat is ook vreemd. Zo blij. Nu hopen dat de wond voorspoedig geneest maar durf nu gewoon te zeggen dat hij de oude al weer is. Heerlijk dat het ook zo kan!! *\%/*

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:40

Wat fijn HorseTimeXL! Komt vast helemaal goed en kunnen ze straks samen de boel op stelten zetten :))

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:10

Ja ben heel blij. Wel met nog een huivering dat ik denk o zo gaat het toch niet goed. Heb meneer toch maar even los gelaten in de woonkamer. Gezien meneer er alweer heel graag uitwilde.

Hij zit gelukkig amper aan het wondje. Heeel enkeling. En laat mooie keutels. Alleen heel soms zie ik nog (denk 5x gezien) een mini keuteltje er tussen. Dat is niet erg toch? 90 procent is het gewoon de normale vorm zeg maar haha

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:50

Als hij goed eet, levendig is en drinkt zou ik mij over die ene keutel niet druk maken. :)

Konijnen maakt het formaat van een vriend niet uit... De grootste en kleinste liggen lekker samen te slapen. :+:

Afbeelding

Het is nog gezelliger geworden :') Niki is er gewoon bovenop gaan liggen

Afbeelding

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 21:28

NAIWHL schreef:
Als hij goed eet, levendig is en drinkt zou ik mij over die ene keutel niet druk maken. :)

Konijnen maakt het formaat van een vriend niet uit... De grootste en kleinste liggen lekker samen te slapen. :+:

[ [url=m/3vJdih.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is nog gezelliger geworden :') Niki is er gewoon bovenop gaan liggen

[ [url=m/YtWHxt.jpg]Afbeelding[/url] ]

O wat super leuk zeg! Hoe zijn jou ervaringen met koppelen? Ik ga zaterdag het nieuwe konijntje Lucy ophalen. Uiteraard moet zij eerst 14/16 weken zijn en hij minimaal 5 weken gecastreerd. Maar zou de kans in principe groot genoeg zijn? Heb al een ren gemaakt voor straks waar ze in kunnen. Is voor beiden onbekend terrein. Zou er dan in principe een aanzienlijke kans zijn dat het goed gaat? Ik heb me inmiddels wel verdiept in het gedrag etc. En heeel veel filmpjes bekeken van het koppelen.

Meneer doet het trouwens weer helemaal :')

Afbeelding

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:37

Hier inmiddels kruiden voor Nouri en Zazu besteld. Als het goed is komt het morgen binnen.
Voor Zazu een kracht mix, voor Nouri de Anti stress mix.
Ik ben heel benieuwd...

Was een heel leuke webshop waar ik heb besteld. Allemaal leuke konijnendingen. Kruiden, voer, snacks, maar ook hooizakjes, speelgoed etc.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:23

@ HorseTimeXL Tot nu toe heb ik goede ervaringen met koppelen. Hebben toen we van 2 naar meer gingen 3 konijnen in uit de opvang gekregen om te koppelen. Met 1 lukte het helaas niet. Die lag niet lekker in de nieuwe groep en met Hanna en trok zich erg terug. Die is uiteindelijk terug gegaan naar de opvang en heeft nu een mooi nieuw huis. Was een erg onzeker konijn.
De koppeling met het volgende konijn ging ook goed. Wel wat rennen en plukken haar, maar geen rare dingen en met de laatste twee kleintjes (die op en naast de andere liggen op de foto) is er eigenlijk helemaal niet moeilijk gedaan.
Nu hoop ik dat het met Max en Checo ook zo soepel gaat. Voordeel van een groep is dat er altijd wel iemand is om mee te liggen. Dan ben je toch minder afhankelijk van je 1 op 1 relatie.

Maar het kan soms behoorlijk heftig lijken hoor.

En klink goed Lieffiefi. Welke webshop is het als ik vragen mag?

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:56

Ik besteed koppelen liever uit. Ik heb er geen goede ervaringen mee. Ik vind het niet leuk om te zien als ze zo achter elkaar aan jagen, plukken haar overal, bloed enz.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:06

jeetje77 schreef:
Ik besteed koppelen liever uit. Ik heb er geen goede ervaringen mee. Ik vind het niet leuk om te zien als ze zo achter elkaar aan jagen, plukken haar overal, bloed enz.

Ik ook :j

1 keer gekoppeld thuis en ging mis na 3 uur.
3 keer het koppelen laten doen en 3 keer geslaagd (ook met het konijn waarmee het huis mis ging)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:45

NAIWHL schreef:
@ HorseTimeXL Tot nu toe heb ik goede ervaringen met koppelen. Hebben toen we van 2 naar meer gingen 3 konijnen in uit de opvang gekregen om te koppelen. Met 1 lukte het helaas niet. Die lag niet lekker in de nieuwe groep en met Hanna en trok zich erg terug. Die is uiteindelijk terug gegaan naar de opvang en heeft nu een mooi nieuw huis. Was een erg onzeker konijn.
De koppeling met het volgende konijn ging ook goed. Wel wat rennen en plukken haar, maar geen rare dingen en met de laatste twee kleintjes (die op en naast de andere liggen op de foto) is er eigenlijk helemaal niet moeilijk gedaan.
Nu hoop ik dat het met Max en Checo ook zo soepel gaat. Voordeel van een groep is dat er altijd wel iemand is om mee te liggen. Dan ben je toch minder afhankelijk van je 1 op 1 relatie.

Maar het kan soms behoorlijk heftig lijken hoor.

En klink goed Lieffiefi. Welke webshop is het als ik vragen mag?

Zie hier:
https://www.karinasdierenwebshop.nl/c-5 ... n-kruiden/

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:24

Leuke webshop zeg. zeker die anti stress kruiden kunnen nog wel interessant zijn bij stressvolle situaties.

Naja ik ga het zien. Ik heb juist weer ervaring met het koppelen bij de opvang wat uiteindelijk thuis geen succes bleek te zijn. Ik kan natuurlijk ook altijd vragen of ze bij een opvang mij willen helpen. Dat ik gewoon naar hen toe ga. Ik zal het even zien. Ga vanavond Lucy ophalen. Kan niet wachten!

Hoe dan ook wil ik benadrukken dat ze zeker weten niet naar een opvang gaat mocht het mis gaan.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:54

Ik bestel alles qua kruiden en snoepjes op de bunny kruidenier. Die hebben echt veel keuze.

Koppelen zou ik hier binnenkort ook moeten doen, maar durf ze ook niet wegbrengen want dat zou teveel stress zijn al denk ik.

Heb vandaag Herbie nog eens gewogen en hij is 20 gram bijgekomen op 1 maand tijd. _O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:07

Ik stel het koppelen hier ook maar uit. Beide konijnen die ik wil koppelen zitten nog gezellig bij moeders en zolang zij het hok niet worden uitgejaagd vind ik het best.

2 konijntjes zijn opgehaald. Nog 3 in de verkoop. 2 rammetjes en een voedster. Dat loopt totaal niet.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 19:07

Ik heb het koppelen altijd zelf gedaan, meestal ging het erg goed. Ik liet ze kennismaken en haalde ze daarna niet meer uit elkaar, dat werkte hier het best. :j

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 19:55

Hier heb ik ze inderdaad na bij elkaar zetten ook niet meer uit elkaar gehaald. Het is hier elke keer achter elkaar aan rennen geweest. Dan iedereen weer apart liggen. Dan weer snuffelen en waar nodig rennen etc etc. Meestal na een paar dagen was er rust en na meer tijd trekken ze echt naar elkaar toe.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:08

Nour en Zaaz zijn gekoppeld door de stichting waar Zazu vandaan komt.
Ging echt heel goed. Besef ik me nu temeer door sommige ervaringen die ik gelezen heb.

Zij werden in een ren, bij elkaar gezet, beetje ruiken, nour en bovenop, en klaar.
Was, ik denk 5 minuten, voor we toestemming kregen om Zazu mee te nemen naar ons huis, haar nieuwe huis.
Daarna altijd dikke mik geweest;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding