Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:00

Gister oor eerst nagels geknipt met hulp van een vriendin die ervaring heeft met van alles knippen en vasthouden. Zij hield ze vast en ik knipte gewoon alleen de scherpe puntjes eraf. Bij suzie hoefde alleen achter bij amber ook 2 nageltjes voor die best lang waren. Dus niet te lang even snel alles nagekeken en ze deden het echt goed beetje piepen alleen.

xDenies

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:27

Zijn er fokkers (en opvangen, Caviaplein ken ik al) die jullie adviseren? Ik woon in Barendrecht, dat ligt naast Rotterdam en vind een rit van 65km wel de max :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 03:48

Mijne komen van een fokster in hellevoetsluis ze ze heeft us teddy en borstels. Iemand van hier heeft van haar ook de moeder van mijn kleintjes geadopteerd. Ze heeft ook niet mega veel cavia’s 2 flats.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:36

Arrow komt bij een fokster uit België weg. Anders is er nog cavia marktplaats en cavia ebay op Facebook. Misschien kan je daar wat vinden. Arrow en Flash zijn toen met cavia vervoer vanaf daar tot Delfzijl gebracht waar ik woom

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:46

Roosje01 schreef:
Mijne komen van een fokster in hellevoetsluis ze ze heeft us teddy en borstels. Iemand van hier heeft van haar ook de moeder van mijn kleintjes geadopteerd. Ze heeft ook niet mega veel cavia’s 2 flats.

En heeft die fokster toevallig een naam/website/facebookpagina? :)

Mira283 schreef:
Arrow komt bij een fokster uit België weg. Anders is er nog cavia marktplaats en cavia ebay op Facebook. Misschien kan je daar wat vinden. Arrow en Flash zijn toen met cavia vervoer vanaf daar tot Delfzijl gebracht waar ik woom

En heeft deze fokster ook een naam/website/facebookpagina? :D Op facebook en marktplaats ben ik al aan het rondneuzen. Maar aan persoonlijke ervaringen heb ik natuurlijk meer, haha.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:52

Ze heeft caviastal skyline fokt ook californian langharen. Twee heren waren gezond en prachtig om te zien. Arrow is uitgegroeid tot een flinke beer met super lief karakter

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:56

Harrie en Henk komen bij een fokster hier uit de buurt. Ze heeft er wel 150 :wow: en fokt driekleur (glad en engels gekruind) en bostels (rood en cali rood)

Henk is ondertussen mega tam aan het worden, pakken blijft nog een uitdaging maar hij staat elke keer gelijk te kijken als ik wat doe in huis. Kan em ook aaien zonder dat ie weg rent. En we kijken samen tv _O-

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:01

Die ligt er wel héél ontspannen bij :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:17

Haha ja dat beest is echt te relaxt maar ook brutaal :+

Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:46

Leuk toch :)
Ik heb net de hokken van het buitenspul maar weer eens schoongemaakt. Ik kan goed merken dat ze nu buiten maar met zijn 3'en zitten.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:18

150 vind ik wel heel veel :Y) Ik zoek liever iets wat op hobbybasis is :P

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:01

Dat zijn er wel heel veel 150 cavia's.

Moet zeggen ik heb de cavia's als test op een mengsel van zaagsel en hennep. Had net niet genoeg voor twee kooien helaas. Dus maar gemengd werkt voor de hamster ook en ik kan dan mooi over de zaagsel allergie komen

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:43

xDenies schreef:
Roosje01 schreef:

En heeft die fokster toevallig een naam/website/facebookpagina? :)

Mira283 schreef:

En heeft deze fokster ook een naam/website/facebookpagina? :D Op facebook en marktplaats ben ik al aan het rondneuzen. Maar aan persoonlijke ervaringen heb ik natuurlijk meer, haha.

Tamara bosman op facebook

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:47

Oh jeetje... 150 cavia’s... ik moet er niet aan denken! Ik ben eerlijk, geef mijn cavia’s goed voer en een goede huisvesting, ik kan me slecht voorstellen hoe je dat met 150 cavia’s doet. :=

Je woont helaas niet dicht bij me in de buurt, hier zit een fokster die US teddy’s fokt en ik vind ze stuk voor stuk gaaf!

Ik heb helaas afgelopen zaterdag afstand gedaan van mijn caafje Teun bij de opvang in Bakkeveen. Heb wel een nieuw maatje meegenomen voor Onna. Hij heette daar Teresh, maar dat vind ik vreselijk. Het is Terrie geworden, dan lijkt het er nog enigszins op. Hij heeft zo’n hangend ooglid, ze hebben me verteld hoe het heet maar ben het vergeten. Iemand een idee? Hij is trouwens 1,5! Knap castraatje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:52

Apart dat oogje, verder wel een leuk dier :)

Ik kan me ook niets voorstellen van 150 cavia's, behalve dat het woord 'overproductie' bij me naar boven komt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:02

Ik krijg er ook een grootfok gevoel bij, en daar wil ik niemand mee beledigen, maar dan kan ik ze ook net zo goed vanuit mijn werk meenemen :) En dat wil ik juist niet.

Wat een leuk diertje! Ik ben heel benieuwd aankomende maandag. Ik ga nu eerst van mijn vakantie genieten en eens schetsen hoe en wat.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:14

Leuk beest kiekeboefje!

Haha ik wist niet hoe het zat met caviafokkers :+ ik dacht dat ze allemaal zoveel cavia’s hadden. Maar goed ze zaten er prima bij. Ze fokt showcavias dus heeft ook veel dieren die niet voldoen maar voor alles zoekt ze een goed huis en ook voorlichting.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:35

Wat een leukerd die Terrie lijkt wel wat op een kersen oogje maar dit is anders denk ik

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:02

Wat een leukerd Kiekeboefje! Paste Teun niet bij je andere cavia('s)? En heet dat oog toevallig Whale-eye?

150 is veel, maar dat hoeft opzich niet te betekenen dat er iets mis is. Bij sommige fokkers zitten ze er dan alsnog goed bij, maar ik snap de voorkeur voor kleiner wel. Risico bij (veel) kleiner is wel dat ze zomaar wat bij elkaar zetten voor de leuk, dat moet je ook weer niet hebben :P

Ik dacht vanmiddag weer eens dat Sammy dood was. Ze lag met haar hoofd bijna op zijn kop te slapen. Ogen stijf dicht en totaal geen beweging. Mijn hart zat echt in mijn keel, stomme cavia :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:08

Leuk hè Melody flikt mijn Sammie ook met regelmaat. En dan wakker worden en je aan kijken zo van ik sliep gewoon hoor :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:44

Wellicht een gekke vraag.

Hoe is het geluid bij jullie Cavia's? En dan met name 's nachts.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:49

Ik hoor ze nooit maar zodra ik slaap slaap ik :')

Ben ooit met bed en al naar een andere kamer verplaatst _O- dus ik wordt niet wakker van een cavia

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:10

Herman die knaagt 's nachts graag aan het houten huisje. Wat een klerelawaai -O-

Wat een leuk beestje is Teun!
Ewok komt "oorspronkelijk" ook uit Bakkeveen!

Heerlijk die Henk :))

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:15

Zit Herman ook alleen? Of wel samen?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:26

Mira283 schreef:
Leuk hè Melody flikt mijn Sammie ook met regelmaat. En dan wakker worden en je aan kijken zo van ik sliep gewoon hoor :')

Mijn Sammy doet het ook vaker! Ik trap er meestal niet meer in, maar dit zag er wel heel erg echt uit :+

MarjanB, met bed en al? Bizar! _O-