Ik ben ook helemaal klaar met die temperatuur. Gevoelstemperatuur is hier momenteel -17. Da's echt niet grappig meer... Honden willen allebei ook zo snel mogelijk weer naar binnen na het doen van hun behoeften.
Dexter heeft Dundy een gaatje in zijn oor gebeten. Bloedde ook een beetje. Ze hadden even ruzie over een botje. Uiteraard niet de bedoeling, maar mijn vraag is: komt dit door scherpe puppytandjes en ongecontroleerd gedrag of is dit echt een te boze puppy? Tijdens het spelen is dit nog nooit gebeurt. Dan blijft het bij kleine schrammetjes.
@kaus: ik denk combi, die scherpe puppytandjes moet je niet onderschatten. Hier zelf vaak bijtwondjes gehad van pups die te enthousiast snoepjes aannemen. Maar ze zouden geen ruzie mogen maken om een botje/kauwsnack. Moet je goed in het oog houden en in de kiem smoren.
Vandaag naar het strand geweest, zelfs al rennend met jasje hadden mijn stippels het koud. Hier zien we jonge pups (tot een maand of 4-5) eigenlijk wel graag goed "vet" om daarna te laten opdrogen. Nog geen nadelen van ondervonden (ook niet gemeld door de pupkopers)
Dapper dat je naar het strand gaat met de honden petitparis
Ruzie maken is ook absoluut niet de bedoeling hoor! Normaal zit Dexter in de bench als ze wat lekkers te kauwen krijgen, nu omdat er bezoek was zat Dundy in de bench omdat hij anders te bang is om te eten. Zodra Dundy eruit mocht jatte hij Dexters pens. En dat moest verdedigd worden toen Dexter m terug wilde pakken. Dit alles binnen een paar seconden. In de 'strijd' (die twee seconden duurde) is mijn vriend ook nog in zijn hand gebeten door één van beide honden...
Het gekke is dan wel weer dat Dundy met zijn voer helemaal niet bezittelijk is. Maar met speeltjes en kauwen dus wel. Ik vermoed dat dat langzamerhand wel beter wordt hoor.
Nu zijn het sowieso vrij harde honden in het spel. Dus ik gok dat de stap naar iets harder bijten en dus bloed niet heel hoog ligt. Verder zit de balans tussen die twee super.
Het was ook zo koud gisteren Snap wel dat een hond net zoveel zin heeft met dit weer, maar sommige vinden deze kou heerlijk. Ik geloof dat ik liever de zomer heb Kaus, zal idd combi zijn geweest, volgende keer maar voorkomen. Zondag ga ik weer bij de pupsels kijken, het worden steeds meer hondjes, echt leuk.
Ik vond het al verdacht stil hier, maar blijkbaar had ik dit topic ontstipt Ik heb de laatste 10 pagina's gemist, maar zal de rest weer proberen te volgen.
Hier zijn de pupsels inmiddels alweer 4 weken oud, het is echt niet normaal hoe snel alles gaat. Ze groeien als kool en beginnen echte donderstenen te worden.
Overigens als je nu bij zooplus besteld voor meer dan 39 euro kan je de actiecode gebruiken om yumove dog tabletjes te krijgen. 30 stuks gratis. Is voor oudere honden en stijvere honden.
Vandaag onze pup opgehaald, helaas was onze eerste keus al weg maar 'gelukkig' hadden 2 mensen afgezegd dus toen ging ik van 4e keus naar 2e keus. Wat een gelukje! Meet onze nieuwe waakhond in spe Hugo... Kruising Mechelse x Hollandse herder.
Wij zijn vandaag gecontacteerd, onze pup is ook geboren Sable Schotse collie reu die de naam R' Drogo zal gaan dragen. We wilden sowieso roepnaam Drogo, maar eigenlijk moest het met een R beginnen Voorlopig maken we er dus R' van, andere suggesties welkom!
Geen idee welk reutje bij ons terecht zal komen...
StonedRomy
Geplaatst: 02-03-18 22:35
Je kunt ook een korte naam met een R ervoor plakken. Als mijn moeder haar zin niet krijgt ( en dat is mijn streven ) maken we er waarschijnlijk Ra *naam* van. Ra en Re zijn beide Namen voor de Griekse zonnengod.
Ri is ook leuk, is de. Japanse maat en een klein stadje in Frankrijk.
Hele leuke pups en Hugo is een schatje! Vergeet zeker niet om veel foto's te maken. Ze groeien veel te snel.
Al wie goed is in pups tellen en wilt raden -> pb. Heb de röntgen maar ben echt slecht. Tel 5 hoofden en 8 ruggengraden foto is wel geknipt zodat info van de fokker er niet bijstaat